Boeing er på Fornebu. Forhandler med Nas. 2 mrd?

Slettet bruker
NAS 06.11.2019 kl 11:10 5030

Breaking news: En milliard erstatning eller 2 milliarder kan komme i dag. Dette vet investorer...
Boeing er nå i dag hos Norwegian Air Shuttle på Fornebu for å komme til enighet. Les her: https://min.e24.no/a/kJxb9v
Redigert 20.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 11:14 4986

Utdrag fra E24.no Boeing inntar Fornebu
Norwegian har ikke lagt skjul på at de vil kreve erstatning fra både Boeing og Rolls-Royce for problemene sine.
– Dialogen med Boeing pågår. De er faktisk her på Fornebu de neste to dagene, sier Karlsen.
– Vi diskuterer både kompensasjon og leveranser med dem. Det vil ikke komme til å klare å holde leveranseplanen de har med flyselskapene for Max-flyet. I tillegg diskuterer vi en del andre ting rundt forholdet til Boeing. Jeg tror vi begge ønsker en løsning, sier Karlsen.
Mens Boeing er på Fornebu opplyser Norwegian-sjefen at de nå har en enighet med Rolls-Royce:
– Vi har en avtale. Vi kan ikke si så mye om detaljene, men generelt kan jeg si at man i bransjen pleier å få kreditter som kan brukes som avregning mot fremtidige leveranser, sier Karlsen
Slettet bruker
06.11.2019 kl 12:36 4704

Utdrag fra E24.no
Har tro på at det er mange gode nyheter rundt hjørnet. Tønsberg-investoren fikk ikke så mange nye Norwegian-aksjer som han ønsket i den ferske kapitalinnhentingen: – Sitter klar med panelet, sier han. Flyselskapet Norwegian sikret tirsdag kveld 2,5 milliarder friske kroner for å holde selskapet på vingene gjennom den tøffe vintersesongen og 2020.
Investor og Norwegian-aksjonær Asbjørn Abrahamsen sier til E24 at han tegnet seg i den såkalte emisjonen for 126.000 aksjer gjennom selskapet Hands-On Property, som betyr at han spytter inn fem millioner kroner.
Han jobber for øyeblikket fra USA, men forteller at han lever på norsk tid for å følge tett med på Oslo Børs.
– Vi tegnet oss for 400.000 aksjer, men det fikk vi ikke, sier Abrahamsen, men påpeker at han har kjøpt aksjer i markedet etter at aksjekursen falt bratt etter åpning på Oslo Børs onsdag.
– Vi sitter klar med panelet og vil vurdere å kjøpe mer utover dagen i dag, legger han til.
Redigert 06.11.2019 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
06.11.2019 kl 13:03 4597

Alt det du skriver og det som står å lese om NAS nå gjør at det er galematias å ikke ha aksjer i Norwegian, selve Askeladden i internasjonale flyselskap.
Barthoma
06.11.2019 kl 13:33 4474

Mange som IKKE fikk det antall aksjer de ønsket i EMI»en det er bra,💪 Flere skal ha mengder rundt dagens kurs, da kommer trykket oppover før eller senere,👍
Slettet bruker
06.11.2019 kl 13:42 4419

Ja jeg og kjøpte mere av Nas idag. Bunnfiske gir gull. Følg med.... Boeing-representanter i Norge for Max-forhandlinger med Norwegian skriver e24.no
Slettet bruker
06.11.2019 kl 15:31 4186

Utdrag fra E24.no
Norwegians tidligere toppledelse Bjørn Kjos og Bjørn Kise, som også er de største aksjonærene i selskapet, går inn med penger fra både HBK Holding og Sneisungen AS i forbindelse med emisjonen, skriver Kise i en e-post til Dagens Næringsliv.
– Vi støtter helhjertet opp om Norwegians strategi og omstillingsprosess, og investerer derfor ytterligere 115 millioner kroner i flyselskapet, skriver Kise i eposten til avisen.
Fra HBK Holding går de to eierne inn med 100 millioner kroner, samtidig går Sneisungen AS inn med 15 millioner kroner i emisjonen som ble varslet tirsdag ettermiddag.
Slettet bruker
06.11.2019 kl 20:25 3726

Karlsen og Kjos kjører garantert steinhardt mot Boeing på hovedkortet til Nas på Fornebu. Hardkjøret har vart denne dagen, og de fortsetter i morgen. Nas skal ha en meget god deal og de sitter med 4 ess på hånden. En krem pyntet mrd avtale kan komme innen dager. Kr 2 mrd i maxerstatning, forsinket flylevering, werlease kost, dreamliner trøbbel, da er 2 mrd og høy fly innkjøpsrabatt... det beløpet jeg håper på å se. Boeing har nå kommet krypende til Nas for å lande en erstatning.
Redigert 06.11.2019 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.11.2019 kl 20:34 3670

Hvis de hadde hatt SÅ gode kort hadde det neppe kommet en sjokk-emi i dag!

Hilsen Hammers......som synes du nå begynner å lyde desperat i din haussing!
Slettet bruker
06.11.2019 kl 22:13 3487

Sitter Tigeren enda i NEL, NAS osv og aldri tar ren realisering ?
Forståelig nok, å realisere tap er jo aldri noe kjekt, sikkert.

Man blir heller ikke rik om man aldri realiserer gevinster......


SS
Britax
06.11.2019 kl 22:25 3387

Sa ikke du at du skulle ta en lengre ferie fra forumet?
SjonkelRolf
06.11.2019 kl 22:27 3370

Kremen samlet ser jeg-) SS løste du inn shorten idag? Eller venter du også på brudd under 30
Hammers
06.11.2019 kl 22:30 3349

Tigeren sitter ikke i NAS - han sitter i 3xNAS Bull.
Det har han da utallige ganger annonsert på forumet, men helst på "godværsdager"!
Når det kommer lyn fra klar himmel (etter stengetid) er det vanskelig å få vridd seg unna!

Hilsen Hammers
sus1
06.11.2019 kl 23:05 3213

Kan det være at noen ønsker Tigeren ut og Frodon tilbake? Nei Selvfølgelig ikke.
Stoltheten er stor.
Flaxx
06.11.2019 kl 23:24 3133

Anta at NAS får en FORELØPIG ordning med Boeing ... og at denne kan børsmeldes.
Ref Icelandair.
Med den nettopp gjennomførte emisjonen har NAS dokumentert konkret overfor Boeing behovet for en avklaring av kostnader mht Max8.

Strategi
07.11.2019 kl 09:03 2756

ROLLS-ROYCE:HAR HATT FREMGANG MED Å LØSE TRENT 1000-PROBLEMER
Norwegian Air Shuttle
41.4 NOK41,40 NOK+ + 1.72 %1,72%
7.11.2019, 08:34·
TDN Finans Delayed
Oslo (TDN Direkt): Rolls-Royce har hatt fremgang med å løse selskapets problemer med flymotoren Trent 1000, med kun en stor designfiks som gjenstår.
Det opplyser selskapet i en melding torsdag.

Videre fremgår det at selskapet venter å ta kostnader knyttet til Trent 1000 på rundt 1,4 milliarder pund i 2019.

Selskapet venter at driftsresultatet for helåret og fri kontantstrøm vil komme inn i den lave enden av guidingen. Videre venter selskapet å levere minst 1 milliard pund i fri kontantstrøm i 2020.

ØT, finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Slettet bruker
07.11.2019 kl 13:51 2568

Jeg håper virkelig at ledelsen nå i 2 dager har utnyttet sin meget sterke forhandlingsposisjon. Når Boeing nå kom til Fornebu, så var det med halen mellom beina. Jeg ønsker ikke å tråkke på folk som ligger nede, selv ikke giganter som Boeing, men det som har kommet frem i media og ikke minst etter 2 dager med åpne høringer i den amerikanske kongressen, er svært urovekkende. Varslere har kommet med bekymringsmeldinger internt i årevis. Jeg ser på desse 2 forferdelige ulykkene som har kostet så mange mennesker livet, som en internt varslet katastrofe. Mildt sagt, så er de i Boeing sin interesse at den forestående kompensasjon og erstatningsprosess, til flyselskap og etterlatte løses uten kontroverser overhode. Jeg håper også at Nas ikke utsetter levering av ett eneste MAX fly. Jeg vet nemlig at det sitter et sjelløst vesen borte i Irland med navn O’Leary som mer enn gjerne tar så mange MAX fly han kan. Et bredt glis fra han i denne sammenheng vil jeg personlig slite med å prosessere.
Herman*
07.11.2019 kl 15:00 2382

Det du sier er logisk, men som du vet har det blitt hevdet at åpningstilbudet fra Boeing var helt elendig. Her burde kundene ha forhandlet samlet for å få en kompensasjon som langt overskrider de direkte kostnadene. Håper NAS står på kravene!
Slettet bruker
07.11.2019 kl 18:54 2135

Herman. Nas er en av de største kundene til Boeing. Nas har i tillegg fly for flere milliarder kroner i bestilling. Nas har 4 ess på hånden. Kjos og Karlsen vet hvilken økonomisk smerte Boeing har påført Nas og alle aksjonærer. Det kommer vel et knallbra oppgjør på kr 1-2 milliarder muligens, i morgen?
Herman*
07.11.2019 kl 19:44 2011

Tigeren: Jeg påstår ikke at du tar feil, bare forsøker å ha edruelige forventninger.