Oppdatert og forenklet triggerliste

KennyL
PNOR 06.11.2019 kl 14:17 38720

Da ble ikke oljemessa i Afrika den helt store oppturen for aksjonærene i Petronor, noe som i etterpåklokskapens navn, ikke burde vært forventet.

Men i kjølvannet av denne har det åpnet seg en kjøpsanledning igjen, da kursen nok en gang har havnet ned mot krona.
Dette må jo være utmerket for alle de som "irriterte" seg over kursoppgangen som har vært de siste 14 dagene :-)

Slik det er nå, er vi kommet under det Pareto mente var en fornuftig prising på selskapet ved fullført fusjon, altså 1,07kr.

Det vil si at økning fra 2300 boepd til 2650boepd i nåværende produksjon ikke har betydning (ref styreleder Eyaz på XI-presentasjon)
Det betyr altså at oppkjøpet av Aje-andelen til Panoro ikke er verdt noe p.t
Det betyr også at reserveoppdateringen som ga oss 28% høyere reserver i Congo ikke er verdt noe p.t
Det betyr heller ikke noe at selskapet har uttalt mål om 30.000boepd og 300 mill i reserver innen 3 år p.t

Så hva har vi å se frem til?

Triggere har vel også endret seg noe nå:

- Avklaring på workover-plan for Aje-feltet (forteller oss noe om hva potensialet på oppkjøpet er)
- Oppkjøp av New Age sin eierandel på Aje-feltet (https://www.africaintelligence.com/aem/exploration--production/2019/11/05/oml-113-petronor-wins-over-folawiyo-magnate-with-uae-cash,108380265-art)
- Hvordan løse kravet til 25% free float?
- Økonomisk rapport for H1, Q3, Q4 (Eller hittil i år)
- Nigeria-avtalen som skulle trigge warrants for PetroNor (gammelt selskap)
- Avklaring på Nor Energy sin åpning for å selge aksjer (ikke Lock up)
- Avklaring på hva lånet på $7 mill skal brukes til
- Avklaring av Warrants for Senegal og Gambia
- Herunder avklaring endelig antall lisenser i Senegal

Dette er hva jeg sitter å venter på avklaringer rundt. Warrants har en viss interesse, men ettersom jeg har kjøpt 2/3-deler av aksjene mine etter Warrants-fristen, så kan avklaring på dette like gjerne kommer etter nyttår for min del! (Vet flere er uenige med meg her)

Redigert 21.01.2021 kl 06:38 Du må logge inn for å svare
FkL
25.11.2019 kl 10:05 2088

Skjønner ikke hva du klager for Hifi. Hvis det er slik at det ikke blir forlik eller Warrants så har du akkurat blitt rettet BIG TIME av gamle Petronor og Abu Dhabi. I tillegg så har Jens reddet deg med fusjonen.

Derimot så er det absolutt ikke noe nytt i denne presentasjonen som tilsier at noe er endret. Dato er fremdeles 31/12.
Mrhifi
25.11.2019 kl 09:21 2201

Spot on Analytikerens!

Ikke meget ABU DHABI POWER i denne pressemeddelelse..

Utroligt at Jens Pace har kunne være så positiv angående Apcl warrants, (Gambia/Senegal)

Men det mest bekymrende er at der tilsyneladende intet fremskridt er angående A1-A4-SOSP-ROP licenserne....🤔🤔

Update on A1-A4-SOSP-ROP er SAME SHIT SINCE 2017...
BLA BLA BLA AND BLA..... bortset fra at BP har købt A1 licensen 😁😜😜

ANYWAY,
det bliver spændende med en Barry Morgan update....NOOOOT 😉
Redigert 25.11.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 09:02 2300

Ja ny presentasjon, men uten noen nyheter. Intet nytt fra Senegal og Gambia og her vet en at begge lang ikke ønsker å ha noe med selskapet å gjøre. Ikke noe nytt med warrants (men de går i null med 98% sikkerhet). Oppsumert en ny "bla bla" presentasjon fra PNOR (lik APCL var så gode på) og det er ikke godt nytt for det indikerer nok sannsynligvis ingen snarlig positiv melding slik jeg ser det.
Beklager
KennyL
25.11.2019 kl 08:13 2479

Hjertet hopper over et lite hakk når det kommer melding... informativ og fin denne! Fokus på andre muligheter!
Stødig siktes det mot 30.000 fat innen 2023👏👏
Det er bare å handle aksjer gutter, så får warrants komme som bonus😄
Tydelig at nå settes sjarmørbuksene på for øvrige investors
FkL
25.11.2019 kl 08:03 2517

Corporate Presentation

PetroNor E&P Limited is pleased to announce the publication of an updated corporate presentation.

https://newsweb.oslobors.no/message/490125
Redigert 25.11.2019 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
klaesp
24.11.2019 kl 12:18 2855

Med siste oppdatering fra selskapet angående Sosp forventes nye oppdateringer hos ICSID før jul.
klaesp
24.11.2019 kl 11:44 2901

Thief, har stor forståelse får at du er skuffa. PNOR og JP har vært altfor optimistisk i sine uttalelser og skuffet stort sett nå i ettertid.. Med siste oppdatering fra selskapet angående Sosp lisensen så er det ikke så mye som tyder på noen form for avtale , da går vel hele prosessen videre hos ICSID, slik JP uttalte på XT.. Heldigvis er vi ett produserende selskap med intekter 👍Fortsatt god søndag
Redigert 24.11.2019 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
23.11.2019 kl 20:18 3178

Warrants er wishfull thinking....still waiting..

Abitration er uændret og fortsætter tilsyneladende...still waiting..

Abu Dhabi effekten/indflydelsen...still waiting..

Positive signaler fra goverments.. still waiting..

Congo-Nigeria.. still waiting..

Guess what ? Still waiting 😃😃😇😇🍻🍻🍻
Redigert 23.11.2019 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
23.11.2019 kl 19:57 3208

Fair enough Thief....crazy case 😉 vi venter og venter 🤯 og så venter vi lidt mere.....😁
thief
23.11.2019 kl 10:46 3443

He..He,er med vettu🙂Men så ut som kanskje det mest spennende(forlik) er litt lenger unna enn vi trodde.Og vanskelig å tolke noe som helst fra diverse meldinger/avisartikler,for de forandrer seg hele tiden.Så har slått meg til ro med at man får vente på konkrete børsmeldinger🙂
klaesp
23.11.2019 kl 10:01 3025

Thief, er du fortsatt med oss? Vel lang siesta 😉
Fluefiskeren
22.11.2019 kl 13:07 3431

Det skal skytes ny seismikk på ultradypt vann i Senegal.

Legg merke til kartet . I likhet med kartet som ble presentert under African Oil Week har SOSP forandret utseende. Trappefasongen er borte og det kan vel se ut som om lisensen er større? Er det gitt en forklaring på dette.

EDIT. Skal man tro dette kartet er det også tydelig at SOSP er en av de 10 som legges ut i lisensrunden.

https://www.offshoreenergytoday.com/tgs-begins-new-3d-survey-offshore-north-west-africa/
Redigert 22.11.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2019 kl 12:06 3511

Se denne, det er nettopp oppdatert (sjekker jevnlig), og da vet vi at ikke det er forbehold, Gambia fikk NEI

FINDING THAT CLAIM IS MANIFESTLY WITHOUT LEGAL MERIT NO
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/Process/Decisions-on-Manifest-Lack-of-Legal-Merit.aspx

Det er første gang det er bekreftet noe sted at Gambia fikk avslag, det ble spekulert i muligheten for delvis seier osv. Vi har trodd og håpt(men ikke visst) Nå står det rett ut at de fikk "NO" på det de ba om, og at saken har full merit.

Dette skrev BM om saken i januar, nå er det ikke lenger "possible", det er sikkert. Det betyr med stor sannsynlighet at de neppe kan ha signert en fullverdig avtale med BP:

Tambadou protested concern over the fundamental legitimacy of the case and last April filed preliminary objections pursuant to Rule 41(5), which allows for the dismissal of unmeritorious claims.
The ICSID has now issued its decision on Gambia’s objections. As no award has been made and no more details have been forthcoming, it is possible that Gambia’s claims have been rejected
Warom
22.11.2019 kl 10:43 3632

Det er helt klart at det mest normale er at en av partene ber om dette, og at ICSID avgjør om det skal gjennomføres. De følger til og med et slags skjema på det, hvor den andre parten kan protestere, og avgjørelsen kommer ved en decision: https://icsid.worldbank.org/en/Pages/process/Production-of-Documents.aspx

Så det er veldig spesielt at ICSID selv, to ganger med nøyaktig to måneders mellomrom, ber om dette. Og produksjon av dokumenter kan jo være "alt", er ingen begrensninger der.
FkL
22.11.2019 kl 08:38 3793

Jeg tenkte selv forrige gang at det var forberedelse til høring, men siden høringene også legges ut så kan vi med sikkerhet si at det ikke var det. Det er merkelig at vi har fått to oppdateringer på rad der oppdateringene kommer fra ICSID og ikke en av partene.
klaesp
22.11.2019 kl 08:27 3819

Kan være avslutning av sak eller fortsatt prosess hos ICSID. Skal jeg vurdere så blir det faktisk avslutning, ville myndighetene eller Pnor vært veldig uenig ville de fått fortgang hos ICSID, altså sent inn nødvendig dokumentasjon fortløpende, slik de har gjort tidligere.
FkL
22.11.2019 kl 08:03 3873

Da ha vi fått nok en ICSID oppdatering i Gambia saken. Samme oppdatering som fra 20. september, det gjelder produksjon av dokumenter.

November 20, 2019
The Tribunal issues Procedural Order No. 5 concerning production of documents.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
KennyL
21.11.2019 kl 17:33 4252

Kjedelige dager ja :-) Men igjen, tvert det blir noe volum, så går prisen oppover. Det er så å si "utsolgt" her nede. Kun lett trading osv som foregår nå... De fleste sitter på gjerdet og venter på et pip fra selskapet. Er dette av det positive slaget (som vi har blitt vant med etter fusjonen) så vil kursen straks bevege seg opp mot 1,2-1,3 intervallet igjen!
Blir en tøff knekk å komme gjennom "sperra" rundt 1,3-1,35, men om vi først blåser gjennom den, så er det kort vei opp til 2'ern :-)

Fristen for warrants er jo like lang som den alltid har vært, 31.12. Der har ikke noe endret seg... Hva de har jobbet med på bakrommet mot S eller G vet vi ikke.
Sannsynligvis jobber 90% av selskapet mot nye og forfriskende avtaler (ref Aje og andre), og resten (inkludert advokater og statsoverhoder i Abu) konsentrerer seg om å få på plass avtaler i S og G.

Petronor er så mye mer enn S & G, husk det!

Er du usikker på om du får verdi på warrantsene dine eller ikke, så foreslår jeg å handle aksjer til "røverpris", så får du vært med på reisa okke som :-)

Lykke til

PS: jeg har over en million grunner til å ønske meg kursen nordover :-)
Redigert 21.11.2019 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
klaesp
21.11.2019 kl 16:48 4318

150k aksjer omsatt.. Siden fusjonen ble forsinket ble også frist for Warrenst kortere, har selskapet sagt noe om dette?
FkL
21.11.2019 kl 14:53 4440

Det er selvfølgelig helt greit å tro det. Derimot så er det vesentlig forskjell på på APCL og PetroNor. Ikke bare økonomisk, men ved å ha Abu Dhabi på eiersiden. Det er to helt forskjellige selskap.

Jeg tror at vi står meget godt juridisk og at sakene vil gå i vår favør enten via forlik eller full sak. Dette blir i så tilfelle en gledelig bonus i tillegg til alt annet PetroNor kommer til å by på.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 14:16 4490

Jeg tror desverre ikke det ender bra hverken i Senegal eller Gambia. Nå har pnor (APCL) vært i konflikt med de to landene i en årevis og hverken Senegal eller Gambia vil ha noe med selskapet å gjøre. Desverre må jeg være så rett frem her.
KennyL
21.11.2019 kl 11:45 4651

Som de sier i børsmeldingen:

Styret i Petronor ser frem til å få saken løst gjennom enten de uavhengige voldgiftskanalene eller via en tilfredsstillende forliksavtale til fordel for alle parter.

Tror det er den eneste måten å ordlegge seg på uten at det styrer kursen opp eller ned!
klaesp
21.11.2019 kl 10:45 4754

KennyL, har tenkt det samme som deg veldig lenge, men med siste oppdatering fra selskapet ,så kan det virke som dårlig kommunikasjon og liten fremdrift med myndighetene..

Dog finner jeg ett + tegn i margen ,det at det ikke har kommet noe fra ICSID .
Redigert 21.11.2019 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
FkL
21.11.2019 kl 10:03 4807

Du må lese deg opp i tråden. Ingen grunn til at aksjen skal under 1. Verdien er høyere. Warrants har for n’te gang dato 31/12 og free float er ikke noe krav vi må etterkomme nå. Dette vil trolig løses ved avtale slik som for Aje. Nedsalg og emisjon er nok ikke aktuelt. PetroNor har sin egen drakt og alt som eventuelt skulle komme fra gamle APCL er ren bonus.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 09:30 4865

Klarer pnor å holde seg over kr 1?
Warrants kan en bare glemme og da må pnor finne en annen løsning på 25% og da blir det vel nye aksjer med en solid rabatt?
APCL levere men nå i drakten til pnor?
KennyL
21.11.2019 kl 08:56 4941

Oversikten er vel grei i henhold til hva Petronor hevder:
SOSP og ROP er fremdeles i 90% eie
A1 og A4 100%

Alt dette er i arbitrasjon. Antar Petronor føler seg rimelig trygge på at disse sakene faller i deres favør, ettersom de velger å fortsette å bruke tid, energi og penger på dette! Hadde de kommet inn og følt det var en lost case, ville de vel rundet av og takket for seg.

Nå er vi kommet dit at all usikkerhet er priset inn i aksjen, og vel så det. Begynner vel å bli "utsolgt" rundt krona nå.

Herfra er det minimal nedside, og bra med oppside! :-)

Ha en fin dag
FkL
20.11.2019 kl 23:55 5124

Det blir da kun tanker, for fasiten må vi vente på. Ikke noe revolusjonerende nytt. Jeg tenker at ROP går i en byttehandel eller for erstatning. Håper fremdeles på SOSP og jeg tar stillheten fra ICSID som et godt tegn. Jeg tror vi skulle ha sett en oppdatering etter 90 dager hvis de ikke hadde vært enige om annen fremdrift. Kommer det ingen løsning innen 31/12 så antar jeg at sakene går hele veien. Uansett så blir det «avklaring» 31/12 slik at vi kan konsentrere oss om PetroNor og ikke gammel moro. Skulle det bli avtale eller seier så går utvilsomt kursen.
klaesp
20.11.2019 kl 22:39 5217

Fkl, må si jeg mister litt " oversikten" når Rop er ferdig drillet ,helt tyst fra ICSID og ingen avklaring på Sosp. Antar at du har noen tanker rundt denne prosessen?
thief
20.11.2019 kl 22:35 5225

Da virker det ikke som warrents skal løse friflyt,men potensielle avtaler.Så da skal det trykkes opp aksjer,som betaling.Så da får vi se hvilke avtaler som landes🙂Burde jo komme noe snart,får tar jo litt tid å få godkjent avtaler,og betaling i aksjer kan gjennomføres.
KennyL
20.11.2019 kl 20:37 5353

New Age er nok den Nigeriadealen som ligger nærmest nå ja, kan være sluttført før jul?!
Da blir det fart i leiren😄😄😄
Hva om de har andre jokere i ermene?
Dette er starten på en spennende reise!

Rimelig klart at ledelsen ikke ser det som aktuelt med nedsalg av aksjer, eller emisjon på lavere kurser! Ytterligere utvanning vil vel kun skje gjennom oppkjøp eller andre verdiskapende avtaler!

Petromal/NOR Energy har ikke gått inn i dennne fusjonen med APCL for å "tape" pengene sine, det er klinkende klart :-)
Redigert 20.11.2019 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
FkL
20.11.2019 kl 18:58 5460

Da skal nok free float komme ved avtaler slik som for Aje og det er nok ikke planlagt noen emisjon, nedsalg eller liknende for å løse dette. Dette er jo meget positive nyheter slik jeg ser det og skulle jo tyde på at det kommer flere avtaler. Kan det være New Age sin del på Aje som er neste mann ut?
Redigert 20.11.2019 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
FkL
20.11.2019 kl 18:52 5480

Klart og tydelig svar fra Ben til Arild Tangen på XI vedr. free float. Det ser ikke ut at dette er pressene allikevel og at det vil bli håndtert uten større innvirkning.
Det kommer også frem at Panorodealen er en del av dette. Jeg tror med dette at vi kan se bort i fra at det er noen frist vi skal forholde oss til i November.

https://prnt.sc/pzpkvh
FkL
20.11.2019 kl 18:23 5522

Det er vel ikke tvil om at både Panoro og Petronor ser på denne dealen som en win-win for begge.

https://prnt.sc/pzp5xc

https://newsweb.oslobors.no/message/489755
FkL
20.11.2019 kl 11:30 5766

Ja, her er det helt klart mange strategier ute og går og mange som håper på forskjellige utfall. Personlig så har jeg 1/3 warrants og kan leve med begge utfall. De som har kun Warrants eller kun aksjer står jo på hver sin side frem mot 31/12.
Redigert 20.11.2019 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
KennyL
20.11.2019 kl 11:23 5791

Men det som er like viktig for de som har troa på selskapet, det kan være å sitte med cash for å gå inn i aksjen når det nærmer seg jul/nyttår, om ikke løsning har kommet.
Tror/vet det er flere som sitter på gjerdet og avventer om de får warrants (altså de har solgt aksjene), og som ønsker å være med på den ventede oppgangen på nyåret/årene fremover.

Derfor tror jeg at vi vil oppleve økende volum fremover mot nyttår
FkL
20.11.2019 kl 10:52 5856

Ikke glemt, det var det jeg refererte til som gassløsningen.
KennyL
20.11.2019 kl 10:26 5924

Det er klart.
Men dette var vel en stund frem i tid?

For PNOR sin del, som skal kjøre på med olje i første omgang, så vil det jo ta tid før de får inntjening på gassen.
Fluefiskeren
20.11.2019 kl 10:20 5783

Ikke glem denne.

«plus a contingent consideration of up to US$ 25 million based on future gas production volumes (the "Transaction").
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
FkL
20.11.2019 kl 10:09 5804

Tenker det samme og det er derfor jeg bare kjøper. Derimot så har jeg full forståelse for at vi nå er inne i en spesiell periode frem mot 31/12 og at mange nok synes det er mye og sette seg inn i for øyeblikket. Trøsten får være at mange av avklaringene kommer like rundt hjørnet og når vi er kvitt all gammel moro så er det i mine øyne ikke tvil om hvor dette bærer.
KennyL
20.11.2019 kl 10:03 5817

Her er det lagt opp til rotterace de neste par årene, mye som skal skje her
Nå får man aksjer i selskapet til ca 1kr. Dette er et selskap hvor vekst er et nøkkelord.
Gremmes man i dag for å ikke gå inn i Pen når den var på 3kr eller DNO når den var nede i 5kr, så har man muligheten igjen nå i PNOR

Lykke til
FkL
20.11.2019 kl 09:59 5815

Noen som har varslet Lagos-teamet vårt om at X og Y kan ankomme :)
FkL
20.11.2019 kl 09:51 5841

Det er jo tydeligvis noe som skal skje nå i november. Det er mange kudos-kandidater ute å går frem mot 31/12.
FkL
20.11.2019 kl 09:47 5822

Vi skal ikke glemme denne heller. Lagt ut før og stemmer dette så er det snakk om store planer. Alle parter nevner at PetroNor vil ta den ledende rollen for både utvikling og feltet i seg selv.

OML 113: Petronor wins over Folawiyo magnate with UAE cash
whatsapp logo
YFP, the Nigerian operator of Aje, is counting on funds from Petronor to feed its gas ambitions and do away with unwieldly partnerships.
The Nigerian Yinka Folawiyo Petroleum (YFP), operator of the Aje field that sits off the coast of Lagos State, was delighted with the arrival of Norwegian-UAE firm Petronor after its purchase of Panoro Energy's 12% of OML 113 on which the field is located. According to our information, YFP managers are eager to develop the gas reserves on OML 113 at all costs to make the most of the West African Gas Pipeline (WAGP) that connects Nigeria to Ghana and runs just four kilometres away from Aje. They are hoping Petronor, a newcomer partially funded by a UAE investors that merged with Australian African Petroleum (APCL) at the end of August, will help them achieve this goal. Petronor is half owned by Petromal Sole Proprietorship, an affiliate of the private UAE investment group National Holding, whose ties to the powers-that-be in Abu Dhabi the junior has been quick to tout. With Petronor on board, YFP feels in a stronger position to severe ties with two of its partners that lack the financial capacity to develop gas projects. These are British concern Energy Equity Resources (16,8%) and ADM Energy (formerly MX Oil, 5%). The cash-strapped ADM Energy also recently found itself on the losing side of a scheme set by a distant cousin of the Emir of Dubai, Ahmed bin Dalmook Juma Al Maktoum (AEI 850).

Eyas Alhomouz, the American chairman of Petronor, is also negotiating to increase the company's hold on Aje, most likely by buying New Age's 24% stake. Alhomouz is planning a trip to Lagos in November with his right-hand-man, Knut Søvold, the company chief executive. Søvold handled the purchase of Panoro's share in Aje along with the company business development manager Gerhard Ludvigsen and a legal team from a Norwegian firm (see here).

https://www.africaintelligence.com/aem/exploration--production/2019/11/05/oml-113-petronor-wins-over-folawiyo-magnate-with-uae-cash,108380265-art
KennyL
20.11.2019 kl 09:31 5875

Enig!

De må jo være passe imponert over fremtidsutsiktene til PNOR om de tar i mot denne betalingen.
Normalt ville man jo tro at selskapene ser for seg at de klarer å få bedre avkastning på pengene sine selv, og ikke gjennom PNOR som i dette tilfellet.
Skjønner at de har jobbet lenge med salg her, men de tar vel ikke imot aksjer i et selskap som ikke har livets rett!

Her legger de sin lit til at ledelsen i PNOR vil generere mer penger for selskapet, skal bli spennende å se hvordan de tenker det
FkL
20.11.2019 kl 09:24 5859

Vi må vel kunne si at OML 113 er verd mer enn de $10mill Panoro får i aksjer. Dette med tanke på den utbygging som skal utføres og det potensiale som ligger i feltet.

Så hvorfor nøyer Panoro seg med kun $10mill i aksjer? For det første så ønsket de å selge feltet, men uten tvil er det slik at det er penger de trenger mest. Petronor må jo ha lagt frem noe som fristet, selv med gassløsningen så virker dette billig. Tar man aksjer så må man ha tro på det man mottar og trolig har de fått sett noe som vi ikke har.

Sale of Panoro’s interest in OML-113 to PetroNor for initial consideration USD 10 million in shares, subject to customary conditions precedent

https://news.cision.com/panoro-energy-asa/r/panoro-energy-announces-third-quarter-2019-results-and-provides-operations-and-corporate-updates,c2968461
Fluefiskeren
19.11.2019 kl 21:58 6102

V må slutte å snakke om SNE nå. Nå heter feltet Sangomar.

«FAR Limited announced on Tuesday that President Macky Sall of Senegal had renamed the SNE field to the Sangomar field to better reflect the field’s association with the people of Senegal.»

https://www.offshoreenergytoday.com/senegal-renames-its-first-offshore-oil-development/

EDIT: Han skal ha for ikke å kalt det Sall. Finnes eksempler på slikt. 😏
KennyL
19.11.2019 kl 21:14 6136

Hehe, 2 dager foran ja :-)