Oppdatert og forenklet triggerliste

KennyL
PNOR 06.11.2019 kl 14:17 37126

Da ble ikke oljemessa i Afrika den helt store oppturen for aksjonÊrene i Petronor, noe som i etterpÄklokskapens navn, ikke burde vÊrt forventet.

Men i kjĂžlvannet av denne har det Ă„pnet seg en kjĂžpsanledning igjen, da kursen nok en gang har havnet ned mot krona.
Dette mÄ jo vÊre utmerket for alle de som "irriterte" seg over kursoppgangen som har vÊrt de siste 14 dagene :-)

Slik det er nÄ, er vi kommet under det Pareto mente var en fornuftig prising pÄ selskapet ved fullfÞrt fusjon, altsÄ 1,07kr.

Det vil si at Þkning fra 2300 boepd til 2650boepd i nÄvÊrende produksjon ikke har betydning (ref styreleder Eyaz pÄ XI-presentasjon)
Det betyr altsÄ at oppkjÞpet av Aje-andelen til Panoro ikke er verdt noe p.t
Det betyr ogsÄ at reserveoppdateringen som ga oss 28% hÞyere reserver i Congo ikke er verdt noe p.t
Det betyr heller ikke noe at selskapet har uttalt mÄl om 30.000boepd og 300 mill i reserver innen 3 Är p.t

SĂ„ hva har vi Ă„ se frem til?

Triggere har vel ogsÄ endret seg noe nÄ:

- Avklaring pÄ workover-plan for Aje-feltet (forteller oss noe om hva potensialet pÄ oppkjÞpet er)
- OppkjÞp av New Age sin eierandel pÄ Aje-feltet (https://www.africaintelligence.com/aem/exploration--production/2019/11/05/oml-113-petronor-wins-over-folawiyo-magnate-with-uae-cash,108380265-art)
- Hvordan lĂžse kravet til 25% free float?
- Økonomisk rapport for H1, Q3, Q4 (Eller hittil i Är)
- Nigeria-avtalen som skulle trigge warrants for PetroNor (gammelt selskap)
- Avklaring pÄ Nor Energy sin Äpning for Ä selge aksjer (ikke Lock up)
- Avklaring pÄ hva lÄnet pÄ $7 mill skal brukes til
- Avklaring av Warrants for Senegal og Gambia
- Herunder avklaring endelig antall lisenser i Senegal

Dette er hva jeg sitter Ä venter pÄ avklaringer rundt. Warrants har en viss interesse, men ettersom jeg har kjÞpt 2/3-deler av aksjene mine etter Warrants-fristen, sÄ kan avklaring pÄ dette like gjerne kommer etter nyttÄr for min del! (Vet flere er uenige med meg her)

Redigert 21.01.2021 kl 06:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
19.11.2019 kl 21:58 5864

V mÄ slutte Ä snakke om SNE nÄ. NÄ heter feltet Sangomar.

«FAR Limited announced on Tuesday that President Macky Sall of Senegal had renamed the SNE field to the Sangomar field to better reflect the field’s association with the people of Senegal.»

https://www.offshoreenergytoday.com/senegal-renames-its-first-offshore-oil-development/

EDIT: Han skal ha for ikke Ă„ kalt det Sall. Finnes eksempler pĂ„ slikt. 😏
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 09:24 5621

Vi mÄ vel kunne si at OML 113 er verd mer enn de $10mill Panoro fÄr i aksjer. Dette med tanke pÄ den utbygging som skal utfÞres og det potensiale som ligger i feltet.

SÄ hvorfor nÞyer Panoro seg med kun $10mill i aksjer? For det fÞrste sÄ Þnsket de Ä selge feltet, men uten tvil er det slik at det er penger de trenger mest. Petronor mÄ jo ha lagt frem noe som fristet, selv med gasslÞsningen sÄ virker dette billig. Tar man aksjer sÄ mÄ man ha tro pÄ det man mottar og trolig har de fÄtt sett noe som vi ikke har.

Sale of Panoro’s interest in OML-113 to PetroNor for initial consideration USD 10 million in shares, subject to customary conditions precedent

https://news.cision.com/panoro-energy-asa/r/panoro-energy-announces-third-quarter-2019-results-and-provides-operations-and-corporate-updates,c2968461
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
KennyL
20.11.2019 kl 09:31 5637

Enig!

De mÄ jo vÊre passe imponert over fremtidsutsiktene til PNOR om de tar i mot denne betalingen.
Normalt ville man jo tro at selskapene ser for seg at de klarer Ä fÄ bedre avkastning pÄ pengene sine selv, og ikke gjennom PNOR som i dette tilfellet.
SkjĂžnner at de har jobbet lenge med salg her, men de tar vel ikke imot aksjer i et selskap som ikke har livets rett!

Her legger de sin lit til at ledelsen i PNOR vil generere mer penger for selskapet, skal bli spennende Ă„ se hvordan de tenker det
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 09:47 5584

Vi skal ikke glemme denne heller. Lagt ut fÞr og stemmer dette sÄ er det snakk om store planer. Alle parter nevner at PetroNor vil ta den ledende rollen for bÄde utvikling og feltet i seg selv.

OML 113: Petronor wins over Folawiyo magnate with UAE cash
whatsapp logo
YFP, the Nigerian operator of Aje, is counting on funds from Petronor to feed its gas ambitions and do away with unwieldly partnerships.
The Nigerian Yinka Folawiyo Petroleum (YFP), operator of the Aje field that sits off the coast of Lagos State, was delighted with the arrival of Norwegian-UAE firm Petronor after its purchase of Panoro Energy's 12% of OML 113 on which the field is located. According to our information, YFP managers are eager to develop the gas reserves on OML 113 at all costs to make the most of the West African Gas Pipeline (WAGP) that connects Nigeria to Ghana and runs just four kilometres away from Aje. They are hoping Petronor, a newcomer partially funded by a UAE investors that merged with Australian African Petroleum (APCL) at the end of August, will help them achieve this goal. Petronor is half owned by Petromal Sole Proprietorship, an affiliate of the private UAE investment group National Holding, whose ties to the powers-that-be in Abu Dhabi the junior has been quick to tout. With Petronor on board, YFP feels in a stronger position to severe ties with two of its partners that lack the financial capacity to develop gas projects. These are British concern Energy Equity Resources (16,8%) and ADM Energy (formerly MX Oil, 5%). The cash-strapped ADM Energy also recently found itself on the losing side of a scheme set by a distant cousin of the Emir of Dubai, Ahmed bin Dalmook Juma Al Maktoum (AEI 850).

Eyas Alhomouz, the American chairman of Petronor, is also negotiating to increase the company's hold on Aje, most likely by buying New Age's 24% stake. Alhomouz is planning a trip to Lagos in November with his right-hand-man, Knut SĂžvold, the company chief executive. SĂžvold handled the purchase of Panoro's share in Aje along with the company business development manager Gerhard Ludvigsen and a legal team from a Norwegian firm (see here).

https://www.africaintelligence.com/aem/exploration--production/2019/11/05/oml-113-petronor-wins-over-folawiyo-magnate-with-uae-cash,108380265-art
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 09:51 5603

Det er jo tydeligvis noe som skal skje nÄ i november. Det er mange kudos-kandidater ute Ä gÄr frem mot 31/12.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 09:59 5577

Noen som har varslet Lagos-teamet vÄrt om at X og Y kan ankomme :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
KennyL
20.11.2019 kl 10:03 5579

Her er det lagt opp til rotterace de neste par Ă„rene, mye som skal skje her
NÄ fÄr man aksjer i selskapet til ca 1kr. Dette er et selskap hvor vekst er et nÞkkelord.
Gremmes man i dag for Ä ikke gÄ inn i Pen nÄr den var pÄ 3kr eller DNO nÄr den var nede i 5kr, sÄ har man muligheten igjen nÄ i PNOR

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 10:09 5566

Tenker det samme og det er derfor jeg bare kjÞper. Derimot sÄ har jeg full forstÄelse for at vi nÄ er inne i en spesiell periode frem mot 31/12 og at mange nok synes det er mye og sette seg inn i for Þyeblikket. TrÞsten fÄr vÊre at mange av avklaringene kommer like rundt hjÞrnet og nÄr vi er kvitt all gammel moro sÄ er det i mine Þyne ikke tvil om hvor dette bÊrer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
20.11.2019 kl 10:20 5545

Ikke glem denne.

«plus a contingent consideration of up to US$ 25 million based on future gas production volumes (the "Transaction").
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
KennyL
20.11.2019 kl 10:26 5689

Det er klart.
Men dette var vel en stund frem i tid?

For PNOR sin del, som skal kjÞre pÄ med olje i fÞrste omgang, sÄ vil det jo ta tid fÞr de fÄr inntjening pÄ gassen.
FkL
20.11.2019 kl 10:52 5621

Ikke glemt, det var det jeg refererte til som gasslĂžsningen.
KennyL
20.11.2019 kl 11:23 5556

Men det som er like viktig for de som har troa pÄ selskapet, det kan vÊre Ä sitte med cash for Ä gÄ inn i aksjen nÄr det nÊrmer seg jul/nyttÄr, om ikke lÞsning har kommet.
Tror/vet det er flere som sitter pÄ gjerdet og avventer om de fÄr warrants (altsÄ de har solgt aksjene), og som Þnsker Ä vÊre med pÄ den ventede oppgangen pÄ nyÄret/Ärene fremover.

Derfor tror jeg at vi vil oppleve Þkende volum fremover mot nyttÄr
FkL
20.11.2019 kl 11:30 5531

Ja, her er det helt klart mange strategier ute og gÄr og mange som hÄper pÄ forskjellige utfall. Personlig sÄ har jeg 1/3 warrants og kan leve med begge utfall. De som har kun Warrants eller kun aksjer stÄr jo pÄ hver sin side frem mot 31/12.
Redigert 20.11.2019 kl 11:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
20.11.2019 kl 18:23 5287

Det er vel ikke tvil om at bÄde Panoro og Petronor ser pÄ denne dealen som en win-win for begge.

https://prnt.sc/pzp5xc

https://newsweb.oslobors.no/message/489755
FkL
20.11.2019 kl 18:52 5245

Klart og tydelig svar fra Ben til Arild Tangen pÄ XI vedr. free float. Det ser ikke ut at dette er pressene allikevel og at det vil bli hÄndtert uten stÞrre innvirkning.
Det kommer ogsÄ frem at Panorodealen er en del av dette. Jeg tror med dette at vi kan se bort i fra at det er noen frist vi skal forholde oss til i November.

https://prnt.sc/pzpkvh
FkL
20.11.2019 kl 18:58 5225

Da skal nok free float komme ved avtaler slik som for Aje og det er nok ikke planlagt noen emisjon, nedsalg eller liknende for Ä lÞse dette. Dette er jo meget positive nyheter slik jeg ser det og skulle jo tyde pÄ at det kommer flere avtaler. Kan det vÊre New Age sin del pÄ Aje som er neste mann ut?
Redigert 20.11.2019 kl 18:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
KennyL
20.11.2019 kl 20:37 5118

New Age er nok den Nigeriadealen som ligger nÊrmest nÄ ja, kan vÊre sluttfÞrt fÞr jul?!
Da blir det fart i leiren😄😄😄
Hva om de har andre jokere i ermene?
Dette er starten pÄ en spennende reise!

Rimelig klart at ledelsen ikke ser det som aktuelt med nedsalg av aksjer, eller emisjon pÄ lavere kurser! Ytterligere utvanning vil vel kun skje gjennom oppkjÞp eller andre verdiskapende avtaler!

Petromal/NOR Energy har ikke gÄtt inn i dennne fusjonen med APCL for Ä "tape" pengene sine, det er klinkende klart :-)
Redigert 20.11.2019 kl 21:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
thief
20.11.2019 kl 22:35 4990

Da virker det ikke som warrents skal lĂžse friflyt,men potensielle avtaler.SĂ„ da skal det trykkes opp aksjer,som betaling.SĂ„ da fĂ„r vi se hvilke avtaler som landes🙂Burde jo komme noe snart,fĂ„r tar jo litt tid Ă„ fĂ„ godkjent avtaler,og betaling i aksjer kan gjennomfĂžres.
klaesp
20.11.2019 kl 22:39 4982

Fkl, mÄ si jeg mister litt " oversikten" nÄr Rop er ferdig drillet ,helt tyst fra ICSID og ingen avklaring pÄ Sosp. Antar at du har noen tanker rundt denne prosessen?
FkL
20.11.2019 kl 23:55 4889

Det blir da kun tanker, for fasiten mÄ vi vente pÄ. Ikke noe revolusjonerende nytt. Jeg tenker at ROP gÄr i en byttehandel eller for erstatning. HÄper fremdeles pÄ SOSP og jeg tar stillheten fra ICSID som et godt tegn. Jeg tror vi skulle ha sett en oppdatering etter 90 dager hvis de ikke hadde vÊrt enige om annen fremdrift. Kommer det ingen lÞsning innen 31/12 sÄ antar jeg at sakene gÄr hele veien. Uansett sÄ blir det «avklaring» 31/12 slik at vi kan konsentrere oss om PetroNor og ikke gammel moro. Skulle det bli avtale eller seier sÄ gÄr utvilsomt kursen.
KennyL
21.11.2019 kl 08:56 4706

Oversikten er vel grei i henhold til hva Petronor hevder:
SOSP og ROP er fremdeles i 90% eie
A1 og A4 100%

Alt dette er i arbitrasjon. Antar Petronor fÞler seg rimelig trygge pÄ at disse sakene faller i deres favÞr, ettersom de velger Ä fortsette Ä bruke tid, energi og penger pÄ dette! Hadde de kommet inn og fÞlt det var en lost case, ville de vel rundet av og takket for seg.

NÄ er vi kommet dit at all usikkerhet er priset inn i aksjen, og vel sÄ det. Begynner vel Ä bli "utsolgt" rundt krona nÄ.

Herfra er det minimal nedside, og bra med oppside! :-)

Ha en fin dag
Slettet bruker
21.11.2019 kl 09:30 4630

Klarer pnor Ă„ holde seg over kr 1?
Warrants kan en bare glemme og da mÄ pnor finne en annen lÞsning pÄ 25% og da blir det vel nye aksjer med en solid rabatt?
APCL levere men nÄ i drakten til pnor?
FkL
21.11.2019 kl 10:03 4572

Du mĂ„ lese deg opp i trĂ„den. Ingen grunn til at aksjen skal under 1. Verdien er hĂžyere. Warrants har for n’te gang dato 31/12 og free float er ikke noe krav vi mĂ„ etterkomme nĂ„. Dette vil trolig lĂžses ved avtale slik som for Aje. Nedsalg og emisjon er nok ikke aktuelt. PetroNor har sin egen drakt og alt som eventuelt skulle komme fra gamle APCL er ren bonus.
klaesp
21.11.2019 kl 10:45 4519

KennyL, har tenkt det samme som deg veldig lenge, men med siste oppdatering fra selskapet ,sÄ kan det virke som dÄrlig kommunikasjon og liten fremdrift med myndighetene..

Dog finner jeg ett + tegn i margen ,det at det ikke har kommet noe fra ICSID .
Redigert 21.11.2019 kl 10:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
KennyL
21.11.2019 kl 11:45 4416

Som de sier i bĂžrsmeldingen:

Styret i Petronor ser frem til Ä fÄ saken lÞst gjennom enten de uavhengige voldgiftskanalene eller via en tilfredsstillende forliksavtale til fordel for alle parter.

Tror det er den eneste mÄten Ä ordlegge seg pÄ uten at det styrer kursen opp eller ned!
Slettet bruker
21.11.2019 kl 14:16 4255

Jeg tror desverre ikke det ender bra hverken i Senegal eller Gambia. NÄ har pnor (APCL) vÊrt i konflikt med de to landene i en Ärevis og hverken Senegal eller Gambia vil ha noe med selskapet Ä gjÞre. Desverre mÄ jeg vÊre sÄ rett frem her.
FkL
21.11.2019 kl 14:53 4205

Det er selvfÞlgelig helt greit Ä tro det. Derimot sÄ er det vesentlig forskjell pÄ pÄ APCL og PetroNor. Ikke bare Þkonomisk, men ved Ä ha Abu Dhabi pÄ eiersiden. Det er to helt forskjellige selskap.

Jeg tror at vi stÄr meget godt juridisk og at sakene vil gÄ i vÄr favÞr enten via forlik eller full sak. Dette blir i sÄ tilfelle en gledelig bonus i tillegg til alt annet PetroNor kommer til Ä by pÄ.
klaesp
21.11.2019 kl 16:48 4083

150k aksjer omsatt.. Siden fusjonen ble forsinket ble ogsÄ frist for Warrenst kortere, har selskapet sagt noe om dette?
KennyL
21.11.2019 kl 17:33 4017

Kjedelige dager ja :-) Men igjen, tvert det blir noe volum, sÄ gÄr prisen oppover. Det er sÄ Ä si "utsolgt" her nede. Kun lett trading osv som foregÄr nÄ... De fleste sitter pÄ gjerdet og venter pÄ et pip fra selskapet. Er dette av det positive slaget (som vi har blitt vant med etter fusjonen) sÄ vil kursen straks bevege seg opp mot 1,2-1,3 intervallet igjen!
Blir en tÞff knekk Ä komme gjennom "sperra" rundt 1,3-1,35, men om vi fÞrst blÄser gjennom den, sÄ er det kort vei opp til 2'ern :-)

Fristen for warrants er jo like lang som den alltid har vÊrt, 31.12. Der har ikke noe endret seg... Hva de har jobbet med pÄ bakrommet mot S eller G vet vi ikke.
Sannsynligvis jobber 90% av selskapet mot nye og forfriskende avtaler (ref Aje og andre), og resten (inkludert advokater og statsoverhoder i Abu) konsentrerer seg om Ä fÄ pÄ plass avtaler i S og G.

Petronor er sÄ mye mer enn S & G, husk det!

Er du usikker pÄ om du fÄr verdi pÄ warrantsene dine eller ikke, sÄ foreslÄr jeg Ä handle aksjer til "rÞverpris", sÄ fÄr du vÊrt med pÄ reisa okke som :-)

Lykke til

PS: jeg har over en million grunner til Ă„ Ăžnske meg kursen nordover :-)
Redigert 21.11.2019 kl 17:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
FkL
21.11.2019 kl 18:17 3952

Da burde vi snart fÄ plass i styret begge to :)
FkL
22.11.2019 kl 08:03 3638

Da ha vi fÄtt nok en ICSID oppdatering i Gambia saken. Samme oppdatering som fra 20. september, det gjelder produksjon av dokumenter.

November 20, 2019
The Tribunal issues Procedural Order No. 5 concerning production of documents.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
klaesp
22.11.2019 kl 08:27 3584

Kan vÊre avslutning av sak eller fortsatt prosess hos ICSID. Skal jeg vurdere sÄ blir det faktisk avslutning, ville myndighetene eller Pnor vÊrt veldig uenig ville de fÄtt fortgang hos ICSID, altsÄ sent inn nÞdvendig dokumentasjon fortlÞpende, slik de har gjort tidligere.
FkL
22.11.2019 kl 08:38 3558

Jeg tenkte selv forrige gang at det var forberedelse til hÞring, men siden hÞringene ogsÄ legges ut sÄ kan vi med sikkerhet si at det ikke var det. Det er merkelig at vi har fÄtt to oppdateringer pÄ rad der oppdateringene kommer fra ICSID og ikke en av partene.
Warom
22.11.2019 kl 10:43 3397

Det er helt klart at det mest normale er at en av partene ber om dette, og at ICSID avgjÞr om det skal gjennomfÞres. De fÞlger til og med et slags skjema pÄ det, hvor den andre parten kan protestere, og avgjÞrelsen kommer ved en decision: https://icsid.worldbank.org/en/Pages/process/Production-of-Documents.aspx

SÄ det er veldig spesielt at ICSID selv, to ganger med nÞyaktig to mÄneders mellomrom, ber om dette. Og produksjon av dokumenter kan jo vÊre "alt", er ingen begrensninger der.
Warom
22.11.2019 kl 12:06 3276

Se denne, det er nettopp oppdatert (sjekker jevnlig), og da vet vi at ikke det er forbehold, Gambia fikk NEI

FINDING THAT CLAIM IS MANIFESTLY WITHOUT LEGAL MERIT NO
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/Process/Decisions-on-Manifest-Lack-of-Legal-Merit.aspx

Det er fÞrste gang det er bekreftet noe sted at Gambia fikk avslag, det ble spekulert i muligheten for delvis seier osv. Vi har trodd og hÄpt(men ikke visst) NÄ stÄr det rett ut at de fikk "NO" pÄ det de ba om, og at saken har full merit.

Dette skrev BM om saken i januar, nÄ er det ikke lenger "possible", det er sikkert. Det betyr med stor sannsynlighet at de neppe kan ha signert en fullverdig avtale med BP:

Tambadou protested concern over the fundamental legitimacy of the case and last April filed preliminary objections pursuant to Rule 41(5), which allows for the dismissal of unmeritorious claims.
The ICSID has now issued its decision on Gambia’s objections. As no award has been made and no more details have been forthcoming, it is possible that Gambia’s claims have been rejected
Fluefiskeren
22.11.2019 kl 13:07 3196

Det skal skytes ny seismikk pÄ ultradypt vann i Senegal.

Legg merke til kartet . I likhet med kartet som ble presentert under African Oil Week har SOSP forandret utseende. Trappefasongen er borte og det kan vel se ut som om lisensen er stÞrre? Er det gitt en forklaring pÄ dette.

EDIT. Skal man tro dette kartet er det ogsÄ tydelig at SOSP er en av de 10 som legges ut i lisensrunden.

https://www.offshoreenergytoday.com/tgs-begins-new-3d-survey-offshore-north-west-africa/
Redigert 22.11.2019 kl 13:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
23.11.2019 kl 10:01 2790

Thief, er du fortsatt med oss? Vel lang siesta 😉
Mrhifi
23.11.2019 kl 10:37 2749

Ja, hvor er Thief ? đŸ€”