Tank sekt. presentert av blond herremann stemte overhode ikke.

Slettet bruker
FRO 06.11.2019 kl 22:55 4728

Her og flere andre steder ble det tidligere lagt ut noen analyser som nærmest lovet Klondyke i tank markedet.
Småaksjonærene som kom inn sist er også de som kommer seg sist ut når skuta lekker
Her og flere andre steder ble det lagt ut beviser på at stor tank rater som var på vei over 100.000 , ja helt opp i 300.000 $ ble det påstått.
Hvem som klarte å sette sammen disse historiene fra børjan vites ikke, men proffene har altså forlatt FRO aksjen og de små sitter som alltid igjen med skjegget i postkassen
En viss blond herremann som har blitt fredet og fått heltestatus blant annet her hos Finansavisen , han har mye av skylden for at dere nå blør.
Akkurat nå er det sannsynligvis Pareto som er mest på selgeren , de har byttet ut FRO med HUNT og en annen tank aksje.
Men hele sektoren var overhode ikke så attraktiv som disse bløffmakerne fortalte oss
Jeg har solgt mine FRO aksjer for 2. gang i påvente av at den bunner ut .
Gikk bra sist, så det må vel gå bra igjen
Men altså , ikke la dere bløffe av disse super analytikerne som strør rundt seg med rater hinsidig enhver fornuft
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Onkelskrue
06.11.2019 kl 23:26 4642

Hva er tidshorisonten din Matmons? Dersom du baserte dine kjøp på disse "super-analytikerne" som du muligens gjorde mtp dine nylige salg, så tror jeg du er selv skyldig. Sitter ikke i Frontline, men er derimot laster med 70% i Hunter, med et snitt godt ned mot 3. Har sittet i Hunter i over et halvt år, og sitter godt og komfortabelt der. At Frontline ble tatt ut av porteføljen til Pareto spiller vell ingen rolle, når de derimot dobler eksponeringen sin mot tank (Okeanis og Hunt). Selv baserer jeg mye av mine posisjoner innen tank på de fremtidige IMO-regulasjonene. Bare med en spread på 300USD mellom MGO og IFO380 er besparelsen store (scrubberpremie) for Frontline og Hunter. De vil være meget konkurransedyktige med en ny flåte (FRO forholdsvis en snitt alder på 3,9 år), som er bygd eko. Du fører heller ingen god argumentasjon. Har du idet hele tatt brukt kalkulatoren og sett hva fremtidig kontantstrømmer kan bli? Selv med et marked som er mye dårligere enn dagens marked, er FRO og Hunter gode kjøp. Å bli påvirket av Pareto tar ut aksjen av sin portefølje, er amatørmessig. Kan ikke se for meg at portefølje-avkastningen din kan være i tråd med indeksen. Alle som handler aksjer må selv sette seg inn i det de kjøper, så slepper de å gjøre som deg å panikkselge bare en analytiker sier noe annet enn: STRONG BUY.

Jeg er sterkt overbevist over at ratene/markedet vil bevege seg oppover jo nærmere vi kommer 1. Januar. Mange vlcc'er må da ut av markedet for å montere scrubbere og/eller rense tanken. Samtidig er det få nybygg fremover, og derimot flere vlccer som er over 15 år. Det er vanskeligere med finansiering innen shipping om dagen, så det er lite sannsynlig at vi noen gang igjen kan få en stor overkapasitet innen tank.
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.11.2019 kl 23:40 4586

Skulle holdt deg til Nofi, istedenfor å lure familien din inn som sistemann i tankmarkedet.

Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 23:49 4566

Ja jeg har tidshorisont , men har og 8% sl før aksjen har satt seg. DVS kommet seg over kritisk nivå for et tilbakefall.
Man har en plan, går ikke den følger du strategi nr 2. Som i mitt tilfelle er sl på 8%
Kjøpte FRO på 85 og var med opp til 107 , der stoppet den og har siden falt tilbake
8% ned fra 107 solgte jeg .
Kommer den under 87 i morgen kjøper jeg igjen.
Poenget er at denne superanalytikeren som alle har hyllet som en gud, kun er en jævla bløffmaker
Han har neppe mer greie på dette enn du og alle vi andre her inne har
Men han fremstilles som en allviter inne shipping , han er ingen ting rett og slett .
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Onkelskrue
07.11.2019 kl 00:00 4524

Ja jeg kan være enig i at han muligens fremstilles som en med mer kunnskap enn han muligens innehar. Derimot har jeg aldri tatt til grunne på mine investeringer hva andre analytikere mener. Har selv stor tro på tank, og tror at det er ingen som riktig er helt klar over hvordan ting vil materialisere seg inn mot IMO 2020. Selv tror jeg at de båtene (og det blir endel siden mange har utsatt), som går ut av markedet for å montere scrubber osvosv, vil gi rater som er meget levedyktige innen tank. Om ikke det varer så altfor lenge, så har Fro og henoldsvis Hunt og oet, eko båter med scrubber (vil gi scrubberpremie) som vil stille sterkt i et ellers så eventuelt svakt marked. Skjønner dine tanker og det er skummelt at «slike» kan påvirke de som ikke evner å gjøre egne kalkulasjoner og beregninger opp mot egne investeringer. Men det er vell og derfor mange tilslutt ender opp med fond, heldigvis.
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 00:35 4470

Skremmende det som har skjedd i Skagen fondene pensjons avdeling
Vet ikke om folk er klar over at de rett og slett blir ribbet av Storebrand
Vi har en av deres forvaltere som ofte er her inne og skriver , også en allviter som er fra en sommerby rett utafor Oslo
En bløffmaker av dimensjoner det også , skal ikke angi hans nick her for da har vi administrasjon her inne på nakken.
De har sine folk de driver og beskytter hele tiden
Men altså Storebrand har tvangsflyttet alle Skagen eierne over på en ny plattform og lagt på gebyret 2%
Det er så grisete at man kan få spunk
Ledere som tidligere jobbet hos Skagen har sluttet i protest

https://www.dinepenger.no/penger/pensjon/storebrand-tvangsflytter-kunder-til-dyrere-konto/24723886
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
spurswild
07.11.2019 kl 00:59 4431

Enig med deg. Har ikke selv hunter aksjer, men har hatt. Måtte selge de når fro nærmet seg 30. Da gikk alt inn i Fro. Naturlig at Fro synker etter en ekstrem oppgang, men selv trodde eg ikkje den skulle synke til disse nivåer. Uansett vil fro være ett ekstremt godt kjøp på disse nivåer. Tank vil ha en enorm inntjening den nærmete tiden etter min vurdering. De neste 18 mnd ser veldig bra ut. Eg tror selv at min investering i Fro vil gi meget god kursutvikling, samt utbytte. Fro varierer mye. Dessverre er ikkje eg flink eller dyktig nok til å time dette, men eg tror på min egen analyse. Som til nå er inntakt
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
spurswild
07.11.2019 kl 01:20 4394

Er ikke tvangsflyttet... Skagen ble kjøpt opp av Storebrand. Naturlig nok vil de strømlinje produktene noe som i dette tilfelle innebærer høyere kostnader for kundene.Ettersom alle da går under storebrand og deres vilkår. Det du burde fokusert på var at de ville gjøre tjenestene billigere for kundene. Noe somi dette tilfelle ikke stemmer..Men som aksjecase vil storebrand bli veldig bra fremover. utbytte + oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 10:03 4056

Jo kundene ble tvangsflyttet over på dyrere plattform - konto
Les artikkelen
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 10:56 3926

Skulle kjøpt nå men ser den faller bratt i dag også
Så jeg venter
Prøver å få 20.000 aksjer
Da må den ned 3 kr til

Må ned på 83,16 før jeg kjøper
Det skjer nok i morgen tenker jeg

Fredriksen er en luring, han gjør slike handler selv som jeg her har gjort.
Selger store poster når den har gått og så handler han det inn igjen når den har korrigert
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
07.11.2019 kl 11:02 3900

Tank er inne i et supert marked. Jeg frykter intet per i dag. Det blir gode utbytter både i FRO og HUNT fremover med også mulig god kursoppgang. Sitter rolig i båten de neste månedene. Men enig at man skal ta de gode rådene med en klype salt, selvom jeg må si at den blonde herremannen har et godt grep om tankmarkedet. Daglige korreksjoner er kun støy ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 11:12 3864

Det er noe disse analytikerne ikke forteller oss om behov for skip
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
07.11.2019 kl 11:18 3836

Skal vi tro McLeod så skal flåteveksten avta fremover... https://www.youtube.com/watch?v=g_QKei3yuPU
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 14:05 3652

Takk takk , det var en fin oppdatering .
Da fikk jeg ikke så mange aksjer , men har kjøpt for all ledig penger
Får håpe jeg traff bunnen sånn noen lunde
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.11.2019 kl 14:15 3607

Du tørr altså å kjøpe nå. Frykter ikke kortsiktig risiko for oppheving av cosco-sanksjonene mtp positiv tone mellom USA og Kina?
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 15:16 3502

Driveren her er flere enn den saken, de båtene er jo i trafikk mellom Kina og AG selv om Trump blåser i barten.
Blir derfor ikke flere båter totalt sett
IMO 2020 vil fra 1. januar ha større effekt enn den saken
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Torine
07.11.2019 kl 15:49 3424

4 Highly-Ranked Cheap Stocks Trading Under $10 to Buy Right Now
November 05, 2019, 06:30:00 PM EDT By Zacks.com
All three major U.S. indexes jumped to new highs to start the first week of November. The positivity comes amid reported progress on the U.S.-China trade front, a third U.S. Federal Reserve interest rate cut, solid U.S. jobs data, and better-than-feared third-quarter earnings results. The S&P 500 is now up roughly 22% in 2019 and Wall Street seems pleased at the moment. This means now appears to be a solid time to search for lower-priced stocks to add for your investment portfolio. Here at Zacks, we do try to avoid labeling stocks as "cheap" or "expensive." Instead, we opt to look beyond a stock's face value, and our system puts an emphasis on earnings estimate revisions to find stocks that will hopefully be winners for investors.
When searching for these low-priced stocks, we still look for similar trends in growth, value, and momentum. Then we apply the Zacks Rank to properly analyze the potential that these companies have. Today we highlighted, utilizing our Zacks Stock Screener , four stocks that are currently trading for under $10 per share that also sport a Zacks Rank #2 (Buy) or better that investors might want to consider buying right now…

Frontline Ltd. FRO
Prior Close: $9.90 USD
Frontline is a global crude oil and refined products shipping firm that has expanded its fleet of tankers in recent years. FRO shares have surged 80% in 2019 and 57% in the past two years. Despite the climb, Frontline stock closed regular trading Tuesday 17% below its 52-week highs, which could give the stock room to run. The next big opportunity to jump out of this $10 and under range might be its Q3 earnings release that is due out on November 29, according to the firm's own financial calendar. Our current Zacks Consensus Estimates call for the company's Q3 revenues to jump over 26% to help the firm report break-even earnings, after it posted an adjusted loss of -$0.05 per share in the year-ago period. Frontline's full-year sales are then expected to surge 28.5% to $468.3 million, with 2020 projected to come in 43% higher at $670.7 million. Meanwhile, FRO's adjusted FY19 earnings are expected to climb from an adjusted loss of -$0.14 to +$1.03 per share, with FY20 projected to surge 67% higher to reach $1.71 per share.
Frontline is a Zacks Rank #1 (Strong Buy) stock at the moment. FRO is also part of our broader Transportation - Shipping industry that rests in the top 13% of our 254 Zacks industries, which means the stock could also benefit from a possible rising tide situation.
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
vagabonder
07.11.2019 kl 16:05 3379

Ratene var i 300k, de fleste ble kansellert men det gikk et par laster på dette nivået.
Når FRO stiger ca 80% og HUNT 60 % på svært kort tid, så er mange som var med på oppturen som tar gevinst. Flere av de kjente solgte litt av sin beholding, sikkert bare for å kjøpe igjen om kursene (slikt det skjedde) skulle falle. De som bare trader er også ute nå, det samme de som setter trailing stop-loss. Det er forsatt super-profitt i tank og caset lever i beste velgående.
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Stephen
07.11.2019 kl 17:30 3230

Du får starte et fond på midlene du og din slekt har tjent inn. Husk å spa ut rause posetive utbytter ofte; hver uke passer nok de fleste greit.

Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:45 3188

Sikter du til løgnhalsene i BN
Vi er vel alle i samme båt, vi ønsker avkastning, vi ønsker større verdier, vi ønsker dividende.
Jeg hadde tillit til forrige styre og forrige sjef i det selskapet, så bytter de ut disse med folk som bare juge. Det passer ikke meg og til slutt sa det helt stopp
Kan ikke sitte i et selskap hvor ledelsen gang på gang forteller usannheter og får lov å fortsette med det
Konseptet er genialt, men selv et genialt konsept blir til slutt ødelegt når de som sitter med spakene juger og manipulerer
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:48 3180

Har ny SL her på 80,50
Var grønn en stund i USA, men ser jo at den nå har bikket i rødt.
Kan hende jeg kjøpte for tidlig
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Stephen
08.11.2019 kl 17:20 2602

Ikke alltid man velger rett tid

Mvh Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 17:25 2591

Hvis den bunnet ut her , så var det rett å kjøpe .
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Jallaballa
08.11.2019 kl 22:03 2370

Jeg har bare skumlest tråden, men syntes det er litt rart at man skjeller ut analytikere, uten å se det store bildet.

Det er ikke noen store endringer i balansen i markedet. Når analytikerene gikk ut med høye kursmål, så var det på grunn av ratene på «300k». Ratene var da på 170k. Stigningen i ratene, skyldes først og fremst IMO2020, at tilgjengeligheten for skip blir mindre.

ETTER dette kom det frem at med rater på 170, var det ikke noe stress med dokking og scrubbere, hvilket ville bety at tilgjenglighet for skip alikevel ikke ville være noe problem.

Så nå raser ratene, og hva blir konsekvensen av det ?. Jo, da blir det plutselig aktuelt med dokking og scrubbere igjen.

Så, ta det med ro og hold på aksjene deres.
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 00:09 2242

Må skjelle litt vet du , he he he
Hvis ikke er dagen ødelagt

Forøvrig er det de som ikke setter SL som taper når den ramler 20-25%

Kjøpte FRO på Torsdag igjen
Håper det var bunnen jeg traff
Hvis ikke har jeg ny SL på 80,50
Trodde jeg skulle få tak i 1/2 mill av disse HUNT aksjen, men den stakk opp før jeg kom meg inn
Kan hende den kommer en tur til ned før det store kjøret begynner
Masse olje som skal ut fra AG og USA nå i Nov, de har ikke fått båter til dette enda på langt nær
Redigert 21.01.2021 kl 04:50 Du må logge inn for å svare