Nu är det dags, Sverige! Prof. Arnstberg om hur demokratier dör.

I programmet får vi möta professor i Etnologi Karl-Olov Arnstberg i Thailand, där han inleder med att förklara varför det är så farligt att sju partier hatar det åttonde partiet. Han jämför med situationen i Allendes Chile där de ökande motsättningarna i parlamentet ledde till en nationell katastrof.

Karl-Olov beskriver hur demokratin i Sverige har urholkats och att viktiga frågor för Sveriges framtid inte diskuteras av partierna. Han menar att den demografiska förändringen av Sverige i princip är irreversibel och en av de viktigaste frågorna för Sveriges framtid.

https://www.youtube.com/watch?v=Lc34MxmQCOo

Det handler om når man slutter å forhandle forskjeller og velger å hate og forakte politiske motstandere og deres kritiske syn på samfunnsutviklingen. Vi kjenner dette fra alle vestlige land. Resultatet kommer til å bli en katastrofe som til slutt vil endre forutsetningene for samfunnet så radikalt at det ikke kan gjenopprettes. Imens samfunnet raseres sitter høyt betalte karrierepolitikere ved makten og bruker all tid på smådetaljer.

Større svik mot folk og nasjon kan man vel knapt komme?

Redigert 07.11.2019 kl 07:30 Du må logge inn for å svare

Enig med Lilletull om procrastination - ikke bra. Særlig hvis det er inntektsgivende arbeid som utsettes.

Hva med heller å prokrastinere forumet og gi oss andre litt fred for spAmminga? Å nei, nå glemte jeg at det er onelinerne som er den sikre ARS-inntekten til A. Dine egne prosjekter høres mere ut som noen uinspirerte greier du ikke klarer å få startet en gang. Mye lettere med onelinere som kan lires av uten anstrengelser.

Huff, for et liv! Jeg har alltid lurt på hva folk driver med der ute i huttiheita. Nå vet vi.

Leiftissemann1 skrev Innlegget er slettet
Dorullnissevirksomheten er dessverre alt for sesongbetont, men det gir jo julestemning allerede i slutten av august, når produksjonen økes betraktelig. Bestillingene strømmer på akkurat nå. Men det er monotont arbeid i lengden, selvsagt. Skulle ønske jeg hadde så lav iq som nazisten antydet her tidligere i dag.

Har du noen eksempler på spamming fra meg, fnue? Du stikker av hver gang jeg spør...

Ikke for dere rasister som ypper til bråk, nei. Men dere kan takke dere selv. Har du noen gang vært i Oslo?

Hvis A er så ofte i Oslo og på Brygga som du sier (faktisk skryter av, som om det er noe å være stolt av), så kan du kanskje fortelle meg hvilket land de kommer fra, de to krigsskipene som ligger til kai på Filipstad utenfor vinduene mine? Jeg har fasiten - A tar testen!

Hehe. Skrytt? Det er noen år siden jeg jobbet der og noen uker siden jeg var på Aker Brygge sist. Hadde jeg vært der i dag, så kan jeg love deg at jeg ikke hadde kunnet svare uansett, for kaia du snakker om ligger litt utenfor det området jeg bruker å bevege meg når jeg er i de trakter.

Så du får fortelle og bevise at det du sier er sant også ;)
*JBJB`
07.11.2019 kl 21:47 184

Hei folkens:))

Og...hehehe - benekte går H. C Andersen en høy gang - vi husker alle løgnhistoriene om den store hytta på fjellet - han var en fantastisk aksjeanalytiker med prominente kunder - han var en kunstner innen finanser ++++ - en lystløgner og yrkeskverulant uten troverdighet som frekventerer HO fra morgen til kveld/natt...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla

Nå lyver du. Jeg har aldri sagt det.

Det med "finansmann" husker jeg også... Fnis, fnis.

Skal vi nå se.... kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire... https://www.youtube.com/watch?v=lap0-utAZ7o

Jeg har aldri sagt at jeg er "finansmann". Jeg har jobbet mange år innen finans, men betegner meg slettes ikke som en "finansmann". Jeg er en fagnerd, ikke en slik en som suser rundt på segway i dress, som du påstår å se overalt, vet du.

Men hva er navnene på de to marinefartøyene du påstår å ha rett utenfor stuevinduet ditt? :)
Redigert 07.11.2019 kl 22:33 Du må logge inn for å svare

Du hadde noen meninger om at Trump's suksess egentlig bare høster fruktene fra Obama - mener du fortsatt det?

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump for 6 timer siden
Stock Market up big today. A New Record. Enjoy!

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump 6. nov.
Stock Markets (all three) hit another ALL TIME & HISTORIC HIGH yesterday! You are sooo lucky to have me as your President (just kidding!).
Spend your money well!

Skipene har ikke navn, bare flagg! Hvorfor lurer du? Du får ikke se dem likevel.
Tipper du er på AB én gang i året, og da bare for en øl på Lektern! Ikke har du noe å invester i aksjer med heller.

Gir føreren din æren for oppgangen i dag. Endelig ser det ut til å være slutt på galskapen hans med Kina.

Jeg har aldri investert i en eneste aksje. Men alle marinefartøy har navn. Kom med dem nå.

Det er vel heller det at Trump har lagt til rette for repatriering av industri som var outsourcet under Obama som gir løft til USAs økonomi - arbeidsplasser og skatteinntekter gjør underverker sånn.

Jeg kan ikke koreansk. De er fra Sør-Korea. Så da vet du det, mistenksom løgner som du er!

Snart har du de forbi Moss, A-Benekte, den første kanonbåten nr 59, den andre helt uten merking! Begge med store mannskap og den siste med et dyktig hornorkester som spilte dem vakkert ut fra kai for et kvarter siden! Du får komme deg ut på Jæløya og sjekke, A. Men slå opp Sør-Koreas flagg først, så du har en kontroll på at det er "mine" skip som snart passerer!

Etter at A-Benekte nå høytidelig lover å ikke kalle andre for løgnere (bare fordi han lyver selv) - så kan tråden komme Back-on-track!

Rettsstaten er avhengig av demokrati, åpenhet og respekt for folket. Når demokratiet er redusert til tomme ord og symbolsak, så står veien åpen for at også rettsstaten reduseres til et tomt ord. Rettsstaten er som kjent den innretningen som skal sikre et folk likhet for loven og rettmessig og rettferdig rettspleie. Her er uskyldspresumpsjon, åpen bevisførsel og retten til kontradiksjon avgjørende.

Slik har vi det ikke lenger i Norge. Eksemplene begynner å bli mange. Vi har fått myndigheter som opererer med forskjellsbehandling mellom folkegrupper. Vi ser det i nav skandalen, som rammer én folkegruppe i et forsøk på å begrense misbruk av velferdsordninger fra en annen folkegruppe, der uklare regler for ikke å peke på spesielle grupper, rammer helt andre enn de som var påtenkt. Vi ser det i saken mot Eirik Jensen, der en av landets dyktigste politietterforskere settes på tiltalebenken sammen med en av landets mest hardbarkede kriminelle i en kompleks sak der dommerne som skal avgjøre skyldspørsmålet i tidligere instanser har gitt uttrykk for at det har vært vanskelig å følge den kompliserte bevisførselen. Frykten for å krenke noen er blitt større enn frykten for justismord:

Lektor Clemens Saers ved Oslo Handelsgymnas har undervist ved skolen i 47 år, men ble for en tid tilbake brått sendt på gangen.
– Jeg var tatt ut av undervisning i faget historie i tredje klasse. Grunnen var at jeg skulle ha trakassert og krenket elever. Vedtaket var fattet uten at jeg fikk vite hva jeg var anklaget for eller fikk forsvare meg. I møte med rektor fikk Saers beskjed om ledelsen hadde mottatt anonyme klager fra to elever.
– Det eneste stedet man bør behandle anonyme klager, er i søppelbøtta. Jeg har undervist tusenvis av elever gjennom 47 år. Læring er hardt arbeid. Det koster og kan oppleves ubehagelig å lære. Vi kan ikke ha det slik at lærere ikke kan gjøre jobben sin av frykt for at elever skal føle seg krenket, sier Saers.
Eleven Arvin Ataei, som skadet Saers slik at han bl.a. pådro seg posttraumatisk stressyndrom, ble i 2015 dømt til å betale Saers erstatning og oppreisning på ca kr. 150.000 samt to måneders fengsel for andre forhold.
Saers gikk i 2017 til søksmål mot Oslo Handelsgymnasium for å få skolen dømt for grov uaktsomhet for ikke å ha sikret et trygt læringsmiljø ved å informere Saers og andre lærere på skolen mot den voldelige Ataei.
https://www.document.no/2018/04/28/det-eneste-stedet-man-bor-behandle-anonyme-klager-er-i-soppelbotta/

Ankesaken Lektor Clemens Saers reiste mot Utdanningsetaten i Oslo kommune er nå inne i sin siste dag i Borgarting lagmannsrett, for lukkede dører. ‘Lukkede dører’ er det ‘nye Norge’. Voldselevens rettigheter trumfer behovet for å informere folket.
https://www.document.no/2019/11/08/dorene-lukkes-i-rettsstaten-norge/

Den største krenkelse mot et menneske er justismord - men i dagens Norge trumfer faren for småkrenkelser faren for justismord.