NEL - rekordresultat

Slettet bruker
NEL 07.11.2019 kl 07:02 11209

NEL: NEL ASA: TREDJE KVARTALT RESULTAT 2019

07:00
(Oslo 7. november 2019) Nel ASA (Nel) rapporterte høye inntekter til hele tiden på kr
148,9 millioner (116,0) i tredje kvartal 2019, i tråd med selskap
utsikter, og en ordrereserve på 575 millioner kroner. Ordrereserven vokste 58%,
sammenlignet med slutten av tredje kvartal 2018, og Nel gjentar det sterke
markedsutsikter.



Nel opplevde nok et travelt kvartal med en 28% topplinjevekst, i tråd med
selskapets utsikter, og et høyt nivå av nye forretningsutviklingsaktiviteter. I
I tillegg fortsatte Nel-teamet å bygge den solide rørledningen med anbud og
prosjekter på tvers av segmenter og geografier. Disse initiativene bidro til
ytterligere et kvarter med å sikre rekordhøye etterslep og sammen med en sterk
markedsutsikter, dette gir et solid grunnlag for 2020 og videre, sier Jon
André Løkke, administrerende direktør i Nel.

Nel rapporterte omsetningen i tredje kvartal 2019 på 148,9 millioner kroner, opp fra
116,0 millioner kroner i tilsvarende kvartal i fjor. Den justerte EBITDA
var -17,9 millioner kroner, justert for engangskostnader og andre oppstartkostnader, og
kontantbeholdningen endte på 651,0 millioner kroner ved utgangen av tredje kvartal.

Kvartalet var preget av ikke bare utviklingen innen industri
og kraftige bruksområder, men også av den høye interessen for hydrogenelektrisk
løsninger. Et eksempel er Korea med sitt nasjonale mål på over 300
hydrogenstasjoner innen 2022. Vi blir oppmuntret av å ha mottatt totalt ti
innkjøpsordrer så langt i 2019, sier Løkke.

Den rapporterte EBIT var -48,4 millioner kroner (-66,3) og etterslepet økte til 575 kroner
millioner, opp 58% sammenlignet med slutten av tredje kvartal i 2018, slik Nel er
posisjonert til å dra fordel av markeder med høy aktivitet og vekstmoment.
I løpet av tredje kvartal kunngjorde Nel en innkjøpsordre for to H2Station
hydrogendrivstoffstasjoner fra HyNet, et eget formål som ble opprettet for å
etablere 100 hydrogendrivstoffstasjoner i Korea innen 2022.



Bilindustrien har alle øyne på den hydrogenelektriske utviklingen, var
forventet sterk vekst i brenselcelleelektriske kjøretøyer vil gnistre
utvidelse av drivstoffstasjonsnettverk i viktige markeder som Korea, Japan, USA
og Kina. Ledende bilprodusenter avduket store nye hydrogeninitiativer kl
messene i Frankfurt og Tokyo og flere modeller forventes fra 2020
og utover. Nel er godt posisjonert for å utnytte disse mulighetene ved å være det
teknologien som går foran med sikkerhet i verdensklasse, kostnadsledelse og
global tilstedeværelse.



Nel arrangerer en presentasjon kl. 08.00 på Hotel Continental i Oslo den
7. november 2019. En live webcast av samtalen vil også være tilgjengelig på
selskapets nettsted, www.nelhydrogen.com/webcast, og på
https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98164395.



Rapporten og presentasjonen for tredje kvartal 2019 er vedlagt og tilgjengelig
gjennom www.newsweb.no (Ticker: NEL) og www.nelhydrogen.com
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:04 8212

Otroligt bra rapport!
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:12 7970

DN:

Jonas Solgård
Rekordkvartal for NEL
Hydrogenselskapet NEL hadde inntekter på 148,9 millioner kroner og en ordrereserve på 575 millioner i tredje kvartal.

Det kommer frem av selskapets kvartalsrapport, som ble lagt frem torsdag morgen.

Inntektene går dermed opp fra samme kvartal i fjor, da selskapet registrerte inntekter på 116 millioner kroner. Ifølge rapporten er det i tråd med selskapets fremtidsutsikter.

Resultat før skatt ender på minus 34,3 millioner kroner, en halvering fra samme kvartal i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 07:18 7800

Jeg må innrømme at dette var overraskende. ja.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:19 7746

Inte ett ord om sandvika i presentationen. Hade önskat att man tagit säkerheten mer på allvar. I rapporten nämns kort;


Update on joint venture Uno-X Hydrogen AS
Uno-X Hydrogen AS is a JV owned 39% by Nel,
which owns and operates hydrogen infrastructure
in Norway. Since the incident at one of its stations
in June, the remaining two JV-stations have been
out of operation, awaiting the final conclusions
from investigations undertaken by the authorities.
After the investigations are completed, the JV
partners will conclude the way forward for the JV.

Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Keirax
07.11.2019 kl 07:23 7579

Bruk Google translate på denne setningen og forsøk igjen. Den sier jo alt som trengs: Since the incident at one of its stations
in June, the remaining two JV-stations have been
out of operation, awaiting the final conclusions
from investigations undertaken by the authorities.
Du leter desperat etter noe negativt nå merker vi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 07:27 7450

Fortsatt uendelig unna break even.

Ingen kursdrivende (positive) nyheter som NEL sårt trenger. Ingen tegn til Nikola..

Gjett om kursen ender ned i dag, ja!
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 07:29 7407

Kanskje er det muligheter for hydrogen i personbilsegmentet i asia etter hvert, men i Norge og sannsynligvis i Vesten generelt når utviklingen kommer i gang også der - er dette i alle fall dødt, vunnet av batteridrift.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:30 7360

😂🥱😴
At du gidder henge her inne på NEL tråden?
Opp 100% siste året og du syter enda?
Tipper 100% neste 6 mnd....
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
nokia123
07.11.2019 kl 07:31 7315

For denne type selskap er dette et bra resultat - ser ut som om de jobber målrettet i det stille for oss aksjonærer - går veien dette -husk vi er fortsatt i STARTEN av et eventyr
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 07:31 7283

Ja, sannsynlig at deler av verden velger Betamax, mens resten velger VHS..
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 07:33 7224

Er ikke happy ending i mange av våre folkeeventyr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 07:35 7139

Hva med en avtale ?
Du er sikker på kurs ender ned i dag
Slutter Nel på pluss i dag, så er du ute av Nel tråder for godt ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 07:38 7050

Blir her så lenge NEL eksisterer, maks 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:39 7013

Fantastisk bra Q3. The best omsetning og backlogg ever. Gratulerer alle aksjonærer. Til og med DN er positive:Nel taper mindre som heading. Nel slo omsetningsrekord står det i headingen i E24.no.
Ordrereserven på gigantiske kr 565.000.000 er fett. Kursen vil stige. Løkke og Simonsen leverer varene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 07:42 6880

Gigantisk ordrereserve, samme som den var for 3 mnd siden... Ca 1/20 av market cap. Og de taper 150% på hver krone omsatt. Bare å sprette sjampanjen i NEL land.
Redigert 21.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:44 7433

Er ikke nikolas ordereserve på 14000 lastbilar veldig dålig? Scania bygger 50000 lastbilar om året. De kan alltså blåsa av nikolas produktion på 3 månader og sen er det ferdig. Frågan er om det er lönt med utvecklingskostnaden på en sån liten nisch-produkt, dessutom delat på tre serier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 07:47 7328

Merkelig stille ut over svada i rapporten om de segmentene NEL har lagt sterkest fokus på for ny vekst, tungtransport og til nå, personbilsgmsegmentet som vel all Ser er dødt).
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:51 7228

InvestorKlovn, er perfekt kallenavn for deg. ^
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
40something
07.11.2019 kl 07:51 7210

I en reell verden skal et selskap leverere + tall for å kunne bruke ord som rekordresultat. mens her brukes det som en beskrivelse av å levere det laveste tapet 1 kvartal. Retningen er jo riktig. Ordrereserve på drøye 500 mil spiller liten rolle med så mange utstedte aksjer. Det blir nok majoriteten av aksjeeierne som må betale hvis noen få skal plukke gevinst på mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
rogneveien
07.11.2019 kl 07:53 7165

Kursen ender IKKE ned i dag.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Pentagon
07.11.2019 kl 07:59 7053

Sparebank1 gjentar sin kjøpsanbefaling på kr 10-, i dag. Er også sikker på at vi skal godt opp i dag. Tenk når nye kontrakter snart blir meldt. Pentagon
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Keirax
07.11.2019 kl 07:59 7036

Ren batteridrift på alt av transport går ganske enkelt ikke opp. Hverken i form av råvarebehov til batterier, egenvekt på flere tonn for å drifte tungtransport eller kapasitet på strømnettet verden over. Kanskje med Norge som et lite unntsk. Selv Tyskland har ikke kapasitet til å lade alle transportmidler i løpet av døgnet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 08:08 6863

Norge er "unntaket" fordi vi er eneste marked som har kommet skikkelig ut av startgropa. Så får vi se når årene går hvordan det går andre steder. Hydrogen som nisje på langtransport - kan være hvis batteriene ikke kommer i nye versoner som dt sr ut til (lttere, bedr kapsitet, andre råvarr for produksjon, osv).
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 08:11 6786

Ja, bare luft. Sett 2 ganger siste halvår hva som skjer når investorene kommer på at regningen/markedsverdien må betales.
#T5PC
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 08:19 6642

Siden du stiller spørsmålet.
Hva synes du selv ? Scania har holdt på med Lastebiler siden 1911. Og Nikola ?



Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 08:24 6547

Nikola klarer ikke å levere ihht intensjonen i ordrene, de har sånn sett ingen ordre. De er inngått på den måten at kunden må oppleve kostnadsreduksjon for evt å være bundet av kontrakten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:25 6511

CNH/ IVECO Gjør forberedelser for Nikola Tre i europa gjennom en investering på 250m USD til Nikola Motor company. Flyten i denne q3 presentasjonen så langt er bare helt fantastisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 08:26 6472

Nikola Motor Company ble startet i 2014 til orientering.
Med 14000 biler vil de om 3,5 år potensielt være på høyde med Scania (Sansynligvis raskere, ettersom de samtidig tar markedsandeler fra Scania).
Dvs de bruker 3,5 år på det Scania bruker 100 -110 år på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:40 6290

Tradegate legger føringen opp opp opp
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 08:53 6097

"Gamle" NEL (industri) gir omsetningsøkningen, mens de ekstraodinære utgiftne etter Sandvikasmellen i Q2 reduserer underskuddet noe dette kvartalet. Men det er tydelig at mye av Nye NEL er i ventemodus, for å si det forsiktig...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:53 6085

Nikola er konkurs hurtig med så lav produksjon
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
40something
07.11.2019 kl 08:58 6015

Må ikke trade gate bruke begrunnelse utfra fundamentale forståelser for å lage sine diagrammer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 09:10 5911

Så Scania hadde 50000 fra første år og i alle år siden.
Tenk deg litt om.
Microsoft, Apple, Tesla og alle andre må jo begynne et sted og med rett ide går ingen konkurs, men de trenger investorer som kan bidra økonomisk.
Skal ikke sammenligne Nikola med de her nevnte. Det er mer for å illustrere at alle har sin begynnelse og med Nikola må det vil sies og være en relativ grei utvikling på 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:15 5855

Med Nye NEL i ventemodus (ovenfor) så spørs det hvordan det går met hot air-ballongen aksjekursen, som jo er basert primært om forventningr nå innfris om Nye NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
suspekt
07.11.2019 kl 09:26 5726

De fleste kjøper aksjer på forventninger om hva fremtiden bringer, underskudd i dag er skattefradrag ved neste kvartal.
Nel har mye å gå på her, kan fortsatt drive med underskudd en god stund før de store overskuddene kommer om 1-2 år. Minus er at det ikke er utbytter, men de aller fleste har hatt en pen kursstigning. Tipper overskudd kommer i 2020!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:35 5615

Mitt poeng er at Nye NEL skrubber skikkelig nå, enten man ser kortsiktig eller langsiktig på forvenninger om inntjening på dette. NEL må komme videre fra nåværende "avtaler", som vel alle er av "hvis..." kategorien (kjøpers forbehold). Stille på nythetsfronten de siste månedene...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 09:47 5502

InvestorXYZ
Du glemmer å fortelle at Scania i disse dager sier opp ansatte pga lavere ordreinngang. Dessuten har Scania luktet på drivlinje basert på hydrogen ved en leveranse på 4 lastebiler til norske Asko.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:57 5413

... og NEL har tydeligvis ikke noe konkret nytt idag heller...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 09:58 5398

Tror jeg treffer bra, den ender ned. Lavt volum til NEL kvartalsrapport å være, tipper under 8 ved stenging.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare