PHO - 23 nye scop

Scoopfinder
PHO 07.11.2019 kl 07:07 13850

25,2 mill i USA
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Haltopen
07.11.2019 kl 12:46 3672

Og Coy, kompisen til DS, som har flere "major initiatives" på gang skal bl.a. kartlegge bruken til hver eneste institusjon og finne ut hvilke scopes som ikke leverer ihht. forventet bruk og hvorfor. Selskapet jobber nå metodisk mot hver eneste kunde med kontinuerlig oppfølging.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
07.11.2019 kl 12:57 3636

Pafo. Foreslår at du ser på webcasten.
Burde gi svar på hvilke grep som er tatt og hvilke grep som er pågående.
Skulle du derimot ikke forstå engelsk, kan du jo alltids få noen til å oversette for deg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 13:16 3577

Pafo forstår ikke norsk heller, i hvert fall gir skriveriene det inntrykket.
Jeg tror nok det ville vært best for pafo å holde seg til Stockholm-børsen
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 13:23 3567

Ja vad Shneider seier er en sak, men vad han gjør og får til er helt skilde saker. Att kostnader flate ut
er ikke hans fortjenste, det var nok ett must om han skall beholde jobben. Og att tru att PHO skall
lære en urolog nær han skall bruke BLC. Er vel direkte dødføtt nær de ikke ens kan få dem att begynne.
Så får de som svelger den der svaden til Schneider bare gjøre det. Men resultaten uteblir.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.11.2019 kl 13:26 3549

Lurer egentlig mest på hva de skal med scop når de ikke skal begynne 😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
SomSa
07.11.2019 kl 13:28 3563


Ikke godta alt du hører, kanskje 1 eller 3 sykehus gjør/har gjort dette. Vi har listen over sykehus som har kjøp og bruker skop og noen vil ikke være på listen. Tidligere har jeg forklart hvorfor antall pasienter ikke skal økes parallell med økt skop. Daniel bør lese sine egne børsmeldinger før han begynner å gi en bortforklaring.

Var det ikke slik at ca. 80% av pasientene som henvendte seg til en klinikk med BLC var pasienter som tilhørte andre klinikker uten BLC? Det er naturlig at når disse klinikkene skaffer seg et skop får sine pasienter tilbake og brukerfrekvensen går ikke opp. Pga dette hadde jeg krevd at selgere skulle være selektive når de valgte sykehus og de ikke brukte tid og penger og besøkte sykehus i nærheten av hverandre...........

Fyrens troverdighet går ned og ned hos meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.11.2019 kl 13:33 3667

« Var det ikke slik at ca. 80% av pasientene som henvendte seg til en klinikk med BLC var pasienter som tilhørte andre klinikker uten BLC? Det er naturlig at når disse klinikkene skaffer seg et skop får sine pasienter tilbake og brukerfrekvensen går ikke opp.»

Godt poeng!
Det betyr at klinikkene som ikke har BLC ser at de mister pasienter. Da må de også kjøpe scop.
Dette er helt nødvendig for å kunne bli SoC.
Større utbredelse, mer bevissthet hos klinikker og pasienter.
Dette går veien. Jeg er tryggere i dag enn i går. Antall scop var en høydare.
Redigert 07.11.2019 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 13:38 3645

De burde jobbe ennå litt mer med design på scoopene, og foreta enkelte praktiske tilpasninger slik at det i større grad tilrettelegges for å fungere som innovative, framtidsrettede klesstativer.
Med å gjøre dette riktig, kan de muligens også plukke opp en og annen designpris. Det i kombinasjon med ryddige og oversiktlige legekontorer, helt uten tilfeldig henslengte jakker, frakker og skjorter kan være det som til slutt får utplasseringene til virkelig å skyte fart.
Hvis de da heller begynner å angi bruksfrekvens etter antall klesplagg som til enhver tid henger, kan tallene bli riktig festlige.
Londonmannen
07.11.2019 kl 14:05 3540

Bravi
Og hva baserer du brukerfrekvensen på? Jeg antar at du heller ikke har noen bedre metode å regne ut brukerfrekvensen på en n å ta omsetningen i US og dividere på USD 1000,- for deretter å dele den totale brukerfrekvensen på antall utplasserte scope.
At du setter så stor lit til svaret som da kommer frem, det får bli ditt problem.
Jeg velger å tro at bildet er noen mer komplisert og at der er variabler som bidrar til å skiple dette bildet og som gjør at det i beste fall er et høyst usikkert tall du får frem.

For det første så tror jeg at bruken av et scope utplassert i midten av september 2019 er betydelig mindre enn bruken av scope som ble utplassert i desember 2017. Så kan man jo begynne å fundere på hvor lang tid det tar fra et scope er levert til bruken er kommet opp i en akseptabel frekvens. Ikke vet jeg og her er det sikkert også lokale forhold som spiller inn.

For det andre så leveres ikke doser med cysview fortløpende etterhvert som de brukes. Sykehusene kjøper nok cysview som aparset og annen medisin inn i bulk, slik at operatørene av BLC trekker fra et lager. Følgelig kan det være at en del sykehus fikk sine leveranser i april/mai og at de ikke har hatt behov for å kjøpe noen som helst doser inn i Q3. Dersom det var et unormalt høyt antall sykehus som handlet inn på samme måte som det første eksemplet jeg gav, så kan dette ha bidratt til at salget av cysview var ekstra lavt gjennom Q3.
Da skjønner du sikkert at når du benytter antall doser innkjøpt gjennom Q3 og deler disse på antall utplasserte scope, så kan variasjonen bli svært stor fra kvartal til kvarttal.

For det tredje viser historiske data at omsetningen i Q3 påvirkes av seongvariasjoner, høyst sannsynlig pga av ferieavvikling skjer i dette kvartalet. Det er bare å ta en titt på tilsvarende periode i 2017 og 2018, så ser du den samme droppen i omsetning. Faktisk var den verre i 2018 enn både 2017 og 2019. 2019 kommer faktisk best ut av de tre årene. Kan det være at det kommer av at veksten i bruk av scopene er økende? Helt umulig å si. Men at her er variasjoner som ikke entydig lar seg forklare med at sykehusene bruker BLC mindre, er helt klart.

Jeg tror man skal være forsiktig med å trekke for bastante konklusjoner basert på kvartalsvise tall. Ta heller å se på hvordan utviklingen er år for år. Da vil du se at omsetningen av cysview gjennom de første tre kvartalene i 2019 er 5,4 mill NOK større enn gjennom hele 2017. Og dersom omsetningen stiger med samme prosentsats fra Q3 til Q4 2019 som den gjorde i samme periode i 2018, så vil omsetningen for Q4 19 komme inn på 54,39 millNOK og totalen for hele 2019 ende på 208,8 mill NOK. Det vil si en vekst på 20,7% YoY., mens den var på 16,0% gjennom 2018.

Hvordan man enn snur og vender på det så opplever selskapet nå en økende veksttakt både i omsetning av Cysview men også antall utplasserte scope. Den akselrerende veksten må nødvendigvis fortsette i enda sterkere tempo når ledelsen i dag iopprettholdt guidingen for 2020.

Nei, mulig at veksten ikke var like heftig som flere av oss skulle ønske gjennom Q3 19. Men veksten i utplassering av scope var imponerende sterk og den sterkeste vi har opplevd hittil. At man nå veksten på utgiftseiden har standset og flatet ut vil bidra til ytterligere vekst i årene som kommer.

Slettet bruker
07.11.2019 kl 14:23 3481

Ja LM er en flexibel man som endrer meninger og førklaringer efterhand som det passer.
Og det er en god egenskap, som og Schneider besitter med stor suksess i menigheten.
Merlin
07.11.2019 kl 14:44 3415

Det er et enormt behov for BLC-surveillance. Med nesten 2 millioner scopundersøkelser er det ikke her problemet ligger. Problemet er å få flere av pasientene til å kjenne til BLC og forlange det, samt å ta markedsandel fra hvitt lys/NBI. Jeg har vært inne på det med "mettet" tidligere. Det er i forhold til klinikkene som ikke ønsker å gå over til BLC, eller bruker det for lite. Det er nærmest ulogisk at ikke BLC har tatt over dette markedet. Det er dessuten bevist at det helseøkonomisk er millioner å spare for Medicare ved å gå over til BLC.
Redigert 07.11.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 15:02 3342

Jeg synes ikke en skal klandre selskapet for manglende bruk. I siste instans er det pasientene og legene om må ta affære.
Amerikanerne er noen stabeiser stort sett.
Men de burde ha lært at er for sent når en ligger på Boot Hill
Marketwatch
07.11.2019 kl 15:19 3280

Pho fornekter seg ikke, aldri et kvartal uten å skuffe. Fata Morgana ligger der
borte et sted! Hva med et saftig innsidekjøp, som viser at ledelsen ihvertfall
tror på hva de sier?
Slettet bruker
07.11.2019 kl 15:26 3249

Ja vi får bare håpe Schneider går ut med noen kommentarer om att han har hørt om noen
sykehus som har 50 pasienter i kvartalet med rigide scope, og noen som har 150 i kvartalet
med flexible scope. Uten att presisere vilke eller gi ref på dem. så vi kan begynne regne på om
alle behandlinger som er mulig att utføre med eksisterende scope.

Så er vi on track i gjen, Merlin er sikkert den rette att gi oss en pekefinger om muligheterne
som vanligt. Uten att han treffer, men det er en annen sak.
Carrera4S
07.11.2019 kl 15:26 3243

LM, inntektene i USA i USD var like i Q3 som i Q2, hvilket vel sier at antall solgte doser var det samme i Q3 som i Q2. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det må vel det bety redusert bruksfrekvens.
Londonmannen
07.11.2019 kl 15:33 3208

Det kan godt være som følge av ferieavvikling eller andre faktorer. Men mitt poeng er at man ikke får eksakt tall for brukerfrekvens ved å dele solgte Cysview doser på antall utplasserte scope. Det er en kraftig forenkling av virkeligheten. Derfor mener jeg at man bør se på forbruket av Cysview år for år. Det gir et langt bedre bilde av trenden over tid. Og den viser at omsetningen av Cysview vokser år for år. Noe som ikke bør være overraskende all den tid vi nå opplever akselererende vekst av antall utplasserte scope. Som DS sa; scope handles ikke inn for å stå og samle støv.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 15:47 3141

Spørs om pengebingen holder nå???
En ny faseII & III vil effektivt tømme all tilgjengelig likviditet.

Hvordan er det med menigheten, er dere forberedt på å åpne egen pengebok?
Det som kommer nå, kalles for emisjon.
kreinh
07.11.2019 kl 15:48 3136

"Norne Securities mener rapporten var solid, selv om inntektene var noe lavere enn ventet. Fall i kostnader oppveide i stor grad for dette, slik at EBITDA (brutto driftsresultat) kom ut sterkere enn Norne hadde beregnet.

«Målene for 2020 og videre utover ble opprettholdt, noe som betyr at den sterke veksten i USA ser ut til å fortsette», skriver meglerhuset i sin analyse, og konkluderer med at det «alt i alt er en solid rapport».

Norne regner ikke med å gjøre store endringer i sine estimater etter dagens tall. I forkant lød anbefalingen på «kjøp» med et kursmål på 69 kroner."
Londonmannen
07.11.2019 kl 15:58 3079

Har kona lagt gammelost på lunchen din i dag siden kreativiteten overgår normalen fra den kanten?
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:02 3066

Jeg trur ikke vi behøver bekymre oss Hansson kommer aldri godta noe sånt tull.. Vi kan ikke bruke
opp varende krone de tjener i all evighet. Så kommer det noe bedre og USA blir bare ett stort og
langt tap.
Scoopfinder
07.11.2019 kl 16:03 3054

Hadde jeg vært trader ville jeg tenkt at jeg skulle inn igjen på slutten av dagen i dag. Stemningen på podcasten i kveld er nok ikke like trykket som i aksjen akkurat nå.
Men så er jeg heldigvis ingen trader. Jeg taper ikke en krone i dag for jeg vurderer ikke å selge :-)
focuss
07.11.2019 kl 16:04 3047

Synes Schneider har det forholdet til terapeutisk effekt som han bør ha. Hva vil det koste og hva skal vi bruke det til. Whats in it for us? Jeg tror at bare selve indikasjonen på terapeutisk effekt har potensiale og de bør vel se på hvordan de kan bruke det for det det er verdt. Ingen grunn til å bruke store penger på det før verdien av Photocure har passert ti milliarder.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:07 3030

De kan trolig bruke pengene fra Cevira med god samvittighet , men bør selvsagt være rimelig trygge på gevinst før de innleder et studium
SomSa
07.11.2019 kl 16:11 3005


Allerede flere 10 tusener pasienter blir behandlet med Cysview hvert år. Kostnadene blir meget lave. Spesialistene som diagnostisere pasientene skal rapportere sine observasjoner. Det er som en trailersjøer kjører varer fra Trondheim til Hammerfest og skal rapportere hvor mange reinsdyr observerte på veien ditt.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:24 2968

De bør i hvert fall slippe fase III og få AA ,og da er dette overkommelig
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:25 2961

Ja en sak er sikker Schneider er ett meget godt eksempel på hvordan man tar livet av en
aksjekurs. Og gjengen som ikke begriper ett spår av vad han håller på med, er som vanligt
overbegeistred....
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:33 2923

Dagens dummeste innlegg? Hva er det du har holdt på med siste året , dag etter dag ? Pell deg tilbake over grensa og bli der sammen med resten av krapylet ;)
Slettet bruker
07.11.2019 kl 16:44 2868

Jeg forventer ikke att du verken skall se eller førstå vad som skjer, men kursen raste efter Schneiders
opptreden i E24.. Men bare hiss deg opp førstår gjør du i vikke fall som helst ikke.
bravi
07.11.2019 kl 17:07 2789

Man kan si hva man vil om DS men han er ikke i stand til å begeistre markedet, hjelper ikke hva han har å legge frem, kursen ramler uansett. Ned 6,73% i dag, det holder ikke. Spørsmålet er om fallet vil fortsette i dagene fremover. Med en årslønn på ca. 15 mill. må det forventes bedre. Det eneste minuset er bruksfrekvens og salgsøkning som kunne vært bedre, men allikevel burde det være nok argumenter for å unngå et slikt kursfall.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:13 2765

"Det eneste minuset er bruksfrekvens og salgsøkning som kunne vært bedre, men allikevel burde det være nok argumenter for å unngå et slikt kursfall."

Og da gir du Schneider skylden som leverte en fantastisk flott presentasjon?

Helt enig i at inntektene burde kommet inn mellom 26,5 -29, spørsmålet er, hadde det gjort noen forskjell kursmessig?

Til og med Norne hevder at dette var en solid rapport.

Men jeg kan godt si at jeg er sur og forbannet idag, ikke på selskapet, men på investorene som kjører kursen ned, det er av sine egne en skal ha det.
Totalt sett finnes det ikke nok argumenter til å straffe aksjen med en 7% nedgang og hva er da forklaringen?
Med det sagt var det det investorer som fikk kjøpt tilsammen 370k aksjer på billigsalg og det er jo flott for dem.
Redigert 07.11.2019 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
07.11.2019 kl 17:32 2715

Meget bra innlegg... Blir for dumt det som skriver her om DS. Alt i alt var det ekstremt mye positivt som kom frem, og jeg føler meg tryggere på min investering en noen gang.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:51 2674

Hva som var så overveldende bra med dagens presentasjon Andy? Er da samme mølla om og om igjen.....
Utplasseringen av antall scope var ja forsåvidt grei den, men vitsen med det er så liten. I og med at de (nesten) ikke brukes.
Det som er et ufravikelig fakta er at hver gang Dan the man åpner kjeften sin i offisiell sammenheng, så raser kursen. Noen og enhver kan bli lei dette etterhvert.
Sydney
07.11.2019 kl 20:00 2511

sesongsmessige variasjoner har ofte vært utslagsgivende i norden. De bestiller ujevnt. Det går sikkert opp litt neste kvartal.
Slettet bruker
07.11.2019 kl 21:35 2395

Om ikke du finner noe positivt i dagens presentasjon så kan ikke jeg hjelpe deg.
Spent på om hvor meldes om partneravtale først, Korea eller Kina.
Hayen
07.11.2019 kl 21:57 2340

Eller Sør-Amerika
Eller leveranse av ti-talls scope til én kjede
Eller at flere kjeder går til massivt innkjøp av scope

trigger1
07.11.2019 kl 22:16 2305

Lastet opp litt til i dag. Makan til vridninger og vrengninger som er servert etter presentasjonen i dag... Dette var rett og slett fremoverlent og løfterikt og on track så det holder.
bravi
08.11.2019 kl 00:08 2207

Jeg har ikke hatt tid å se på presentasjonen bare fått med meg børsmeldingen og noen kommentarer. Men det jeg har sett er kursreaksjonen i dag, det holder i massevis. Ingen skal få meg til å tro at markedet sender en aksje ned 7% basert på strålende resultater og en fremragende presentasjon. Dette var skuffende greier, er DS rette mannen til å uttale seg til markedet kan man lure på. Såvidt jeg kan huske har det vært kursnedgang hver bidige gang den fyren åpner kjeften.
Hayen
08.11.2019 kl 00:11 2201



"... Kaiser right now in the middle of a clinical evaluation "
" We love blue light"


"We also have 2 Corporate Account Managers. These individuals are highly leveraged. And what I mean by that is, if these individuals get an account, these are major, major accounts in the U.S., like a Kaiser with 20, 30 different hospitals associated.

If you could turn a Kaiser, you're turning multiples of hospitals at one time. And this is a very exciting opportunity for us. In fact, we have Kaiser right now in the middle of a clinical evaluation and their first report came out, we love Blue Light, more to come. It takes time with the big account"