Reguleringene kommer Very very soon

Reeinvest
QEC 01.06.2018 kl 20:38 7668

Miljøvernminister Isabelle Melancon skriver at reguleringene kommer veldig snart. Geezer delte dette på nye forum, og jeg ser det er en del spørsmål rundt kilde. Jeg kan bekrefte at dette stemmer da det var jeg som sendte melding og spurte når reguleringene skulle publiseres. Svaret var ordrett - Very very soon. Vil noen ha ytterlige bekreftelser er det bare å sende epost i inbox så skal jeg sende screenshot. Regner med at dette betyr i kveld eller neste uke. Lykke til. Blir spennende å se kursen i QEC og spesielt ATI. God fredag
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
gunnarius
01.06.2018 kl 21:10 7628

Dersom dette stemmer er det breaking news.

Kan du vgst. svare på følgende tre spørsmål:

1) Til hvem var henvendelsen rettet, kan du gjengi heading (adresse)?

2) Med hvilket navn ble det signert ut, dvs. på vegne av ministeren eller?

3) Kan du gjengi det spesifikke spørsmålet ditt på engelsk og var det reguleringene det ble spurt om, dvs. ikke mer generelt om når man kunne forvente informasjon rundt reguleringene?

Supert om du kunne ha svart på dette, takk!
splittogspleis
01.06.2018 kl 21:21 7609

Reeinvest, suverent hvis du kan sende kopi av e-post eller screenshot til meg. På forhånd takk.

splittogspleis@yahoo.com
Reeinvest
01.06.2018 kl 21:23 7596

Du kan sende meg mail adressen din på epost så skal jeg sende hele korrespondansen.

Henvendelsen ble sendt direkte til Isabelle Melancon.
Slettet bruker
01.06.2018 kl 21:35 7563

"very very soon" omregnet til kvekktid tilsvarer i løpet av 6 måneder.
Reeinvest
01.06.2018 kl 21:44 7543

Bonzo, du er ikke skikket til å kunne evaluere slik informasjon.
gunnarius
01.06.2018 kl 22:00 7511

Dersom det forholder seg slik Reeinvest hevder at det ble spurt direkte til minsterens kontor og ministeren selv, samt at spørsmålet var så spesifikt at det ble kun spurt om når regs ville bli publisert, er dette ikke annet enn oppsiktsvekkende og veldig godt gravearbeid. For da har Reeinvest knekt en kode som media i Quebec inkl. Mr. Shields i Le Devoir ikke har løst.

Det er nesten for godt til å værte sant at en minister svarer en her på berget slik det er gjengitt, men undere har skjedd før.

Igjen, fabelaktig god graving om dette viser seg å være 100% riktig. Vi visste at det ville komme en announcement coming weeks eller i juni, men altså ikke at dette virkelig gjaldt regs og implementering.

Vil likefullt ha en offisiell melding om de endelige regs, men slik det skisseres her vil den komme very, very soon.
Redigert 01.06.2018 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Reeinvest
01.06.2018 kl 22:27 7446

Gunnar, send en mail til splittogspleis så kan han få videresende mailen jeg sendte. Der får du bekreftelsen du etterspør. Jeg har sendt hundrevis av mail til sentrale skikkelser i Quebec. Bl. a forrige mail fra Cristelle Sary som også ble delt på gamle forum. Flere kilder som bekrefter at reguleringene kommer, og vi får se hvilke avstandskrav som stilles. Jeg tror det blir en mellomting av første utkast og det kommunene krever. Stor nok sikkerhetsmargin for å beskytte drikkevann, men samtidig nok til at det kan utvinnes økonomisk gunstig. Eller så hadde denne omfattende prosessen vært forgjeves, noe som ikke gir mening. Det snakkes mye om økonomisk vekst i sammenheng med energi fra politisk hold i Quebec de siste ukene. Det peker mot utvinning ved fracking. Blir spennende nå - neste uke.
Reeinvest
01.06.2018 kl 22:33 7431

Det skal også sies at jeg har sendt mail til veldig mange relevante politikere, men har kun fått svar av tre. Svar kom flere uker og opp til 3 mnd etter de ble sendt. Så det er ikke akkurat fri informasjonsflyt fra øverste hold.
Slettet bruker
01.06.2018 kl 22:34 7424

Ser av tittelen at jeg og reguleringene har noe til felles.
Geezer
01.06.2018 kl 22:46 7394

Jeg kan bekrefte at informasjonen som jeg delte på HOs gamle forum kom fra Reeinvest. Ree er en god venn som jeg har daglig kontakt med, siden han ikke har bruker på HO old school, så hjelper jeg han å dele info der. I tillegg til han så har jeg også daglig kommunikasjon med flere sentrale skikkelser både forumbrukere og andre.

PS. Fint om dere ikke legger ut eposter som jeg deler på sosiale medier som Twitter og Facebook, det er ikke sikkert at offentlige eller insidere liker at deres personlige eposter deles på denne måten. Nano, skjerpings!
gunnarius
01.06.2018 kl 22:49 7383

Liker aktive aksjonærer, samme hvilket selskap det dreier seg om.

Har ikke så mye hensikt i å spekulere så mye i hvordan disse tverre kommunene eventuelt har løst kabalen ifm. avstandskrav. Vi vet veldig lite foreløpig, så de faktiske regs gjenstår å se. Men også erfare om det følger noe i kjølvannet ifm. disse kommunene eller om alle er happy.

Kan heller ikke se at regjeringen har så veldig mye å gå på vs. avstandskrav, ref. det operasjonelle og økonomien - Gaspesie og de tre hovedprosjektene.

Jo visst blir fortsettelsen spennende ..... Eller held soga frem?

Ser at det siste Le Devoir skrev om kommunikasjonen mellom regjeringen og disse kommunene, er en artikkel av 26. mai. Her heter det at ministeren vil svare kommunene ifm. avstandskrav en gang i juni, uten å spesifisere eksakt dato. Nå kan det jo foreligge en overenskomst mellom partene. Dette vites ikke med sikkerhet.
Redigert 01.06.2018 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Geezer
01.06.2018 kl 23:00 7358

Jeg føler meg rimelig trygg på at det åpnes for pilotprojekt med statlig finansiering i første omgang. Det blir sikkert masse rabalder med lokale motstandere, men når royalties deles ut i lokalsamfunnet og nye fotballbaner, svømmehaller, barnehager, parker, sykehjem osv blir finansiert som følge av fracking, så tror jeg majoriteten blir positive og antis vil få en tøff kamp. Jeg tror også at de store produsentene klarer å forutse hvor dette går tidligere enn oss lekmenn, så budene kan komme som julekvelden på kjerringa her. Jeg har vært bull i 2 og et halvt år og er fortsatt bull på Quebec casen. QEC og Altai er mine bets og jeg selger ikke nå rett før avklaringen kommer selv om jeg sitter med en meget solid fortjeneste.
Redigert 01.06.2018 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Karl Ewa
02.06.2018 kl 00:42 7209

Dette er kanon. Og nå kommer lønn for år med venting. Grunarius, du virker mye mer positiv nå. Vil det si at nå har du tatt noen lodd og blir med på festen ???
gunnarius
02.06.2018 kl 00:56 7190

Ad regs - har vært tvilende. Nei, dette tar jeg ikke i (andre gode kandidater), selv om sikkert regs vil gi vesentlig boost i øyeblikket. Vil trolig falle tilbake ved den tid støy og annet rettslig dukker opp. Men for de om sitter her pga. regs, kan bli et godt bet. La nå dette først bli meldt ad normale kanaler. Det høres kanskje banalt ut, men det virker til å være et politisk selvmord uten sidestykke. Jo, jeg vil innrømme det når regs foreligger.
Redigert 02.06.2018 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Villmannen
02.06.2018 kl 02:17 7123


Galskap å kalle det politisk selvmord å fremme den politikk man har tro på og har kjempet for i lang tid (ref flertallet som har kjempet for regulering for tilretteleggelse av en forsvarlig gassindustri. Det ville vært direkte tåpelig av en politiker å gått mot det han har stått for pga at det er skrik å skrål ellers rundt om hos noen. Kommuner skriker gjerne for å presse litt mer penger og goder for ett ja. Dette er ett normalt politisk spill som man ser alle steder - også i Norge. Kommuner som aldri ville slå seg sammen fikk goder som gjorde at det ble mer og mer ja over hele linja er ett eksempel.
gunnarius
02.06.2018 kl 08:18 6988

Ikke politisk selvmord under normale omstendigheter, men politisk selvmord snaut 4 mnd. før valget, 1. oktober. Valgkampen er i full gang i Quebec.
Blackwhite
02.06.2018 kl 09:41 6869

I går sluttet QEC ned 3,3 prosent til 0,88 CAD. Samtidig vet vi at selskapet i sin informasjon til aksjonærene har sagt 2 kvartal som også tilsvarer «spring» som er til utløp juni. Med andre ord synes alt å være on «track». Som aksjonær blir jeg likevel noe urolig over at kursen ligger i stabilt sideleie. Grunnen til det er åpenbart at reguleringen i seg selv ikke er avgjørende for det vi håper på, men hva disse reguleringene materielt sett inneholder. Kursnedgangen i Toronto i går kveld underbygger på ingen måte at noe spektakulært er i gjære på mandag. Men vi kan håpe! Når det er sagt begriper jeg ikke at såkalt oppegående personer gidder å henge rundt på forumet bare for å kverulere i selskaper de ikke eier aksjer i. Men det er vel sånn som ellers i livet at når man ikke får henge med de kule folka så er det nest beste å menge!
Reeinvest
02.06.2018 kl 10:48 6778

Kursen i Toronto gjenspeiler kun kursen i Oslo. Selv dager hvor det har kommet positive nyheter etter Oslo stenger har kursen i tsx gått ned hvis den har gjort det samme i Oslo. Det er nok Oslo som stort sett styrer skuta, og Oslo leser desverre HO, og er heller ikke kjent for de mest tolmodige aksjonærene. De fleste er utålmodige ( meg inkludert ) da det har gått så lang tid, og det ser man på kursen. Plutselig smeller det med eller uten forvarsel.
Nayroun
03.06.2018 kl 03:28 6363

Valgkampen er vel ikke offisielt i gang før starten på sommerferien, men det er jo opp til hver enkelt.

Politisk selvmord er det vel ikke. Litt støy blir det vel, men du ser jo for eksempel snusboksene som skulle gjøres spygrønn. Oppstyr. Søksmål. Irriterte borgere. Men det er vel glemt allerede. Var jo enkelte som protesterte i gummibåter mot oljeutvinning i barentshavet, ble bare et innlegg i VG så var det over etter en uke. Ser ikke akkurat Høyre's meningsmåling stupe.

Tror du overvurderer folk, gunnarius.

EDIT: Admins kan dere VÆRE SÅ SNILL å fikse forumet sånn at når du trykker på "svar" på en persons innlegg så kommer det under det svaret du trykket "svar" på?? Er en grunn til at det gamle forumet fortsatt blir brukt. Her trykket jeg langt unna Reeinvest og på GUNNARIUS sitt innlegg:

"gunnarius
I går kl 08:18
622
Del
Rapportér
Ikke politisk selvmord under normale omstendigheter, men politisk selvmord snaut 4 mnd. før valget, 1. oktober. Valgkampen er i full gang i Quebec."
Redigert 03.06.2018 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
2030kommer
03.06.2018 kl 16:48 5823

På gammelt forum hintes det til pressekonferanse i morgen tidlig.
Redigert 03.06.2018 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Stranger
03.06.2018 kl 20:41 5566

Tror du på det?
njn-
03.06.2018 kl 22:22 5311

I følge Domus er det QEC som kommer med info.
Reeinvest
03.06.2018 kl 23:15 5186

Tviler på at det kommer noen pressemelding vedr reguleringer i morgen på bakgrunn av hva Domus spekulerer i. En melding fra Qec om ettellerannet har jeg større tro på. Den som graver får info. Personlig har jeg troen på reguleringer denne eller neste uke.
solid1
03.06.2018 kl 23:48 5111

Antar denne kan komme 6.
Da er vi forhåpentlig i godt humør den 7. (Fint tall)