SDSD Bonanza i Supply!

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2019/11/08/7470847/duket-for-julerally-i-supply

1år tilbake hadde selskapet minus og nå selges aksjen over en lav sko ved positivt resultat, hvorfor kjøpte dere aksjen? For å selge med tap pga at den ikke gikk 70% over natten?

Les: Standard Princess og Supplier kontrakter:Ratene er etter det Finansavisen forstår gjort i området 10-13.000 pund. 25day firm + 3x1 week opt + D/D14

Til nye lesere, selskapet har 400mill på bok, 95% belegg Q3 og det blir tidenes Q4 med disse nye kontraktene.

Fair value etter hva jeg kan regne burde være rundt 2kr pr.aksje, uansett et godt kjøp på disse verdier. Er viktig å legge til grunn rate økning resterende skip som igjen gir verdi økning på skip.
Redigert 09.11.2019 kl 00:23 Du må logge inn for å svare

Positivt med økt aktivitet i Nordsjøen. Dog er dette en kort kontrakt, men det skaper optimisme.

Selv håper jeg at SDSD fremover vil kjøpe tilbake aksjer i markedet for å få frem verdiene i selskapet.

Kort kontrakt i spotmarked er 3dager, det er mange skip som er leid inn og forsvinner ut for 1mnd.

Hvis hele opsjonen tas ut varer jobben til siste halvdel av januar, men trolig lenger når det blir ruskevær i Østersjøen vinterstid. Så er det ikke langt igjen til vårslipp av nye kontrakter. Innen den tid har SDSD kanskje fått gode bud på de store skipene og aksjekursen får en virkelig sprett opp.
paali89
08.11.2019 kl 15:16 3263

Lurer på hva som skjer med sdsd hvis det skulle bli bedre tider og de skulle få bud på alle heleide skipene.. Vil de da sitte med masse cash og vente på dårligere tider igjen før de skal få kjøpt billige båter?

Stiller meg mest undrende til salg ved Q3 resultat, det var akkurat som forventet. Hva er det dere som selger forventet idag? Andre selskap sitter med tap på 30.mill pr.kvartal og har 0 kapital på bok og stiger, er det bare saueflokk mentalitet?
cinet
08.11.2019 kl 15:35 3212

Dette er sparebingen tilsetter. Hvorfor skal han selge alle skipene ? Det er mye bedre med lav formue og bortgjemte verdier i form av lavt /underpriset skip i regnskapet . Strategien er å kjøpe/selge skip Når muligheten for en god handel er tilstede. I mellomtiden må vi vente til eventuelle utbytter/oppskriving av verdiene
cinet
08.11.2019 kl 15:36 3216

Dette er sparebingen tilsetter. Hvorfor skal han selge alle skipene ? Det er mye bedre med lav formue og bortgjemte verdier i form av lavt /underpriset skip i regnskapet . Strategien er å kjøpe/selge skip Når muligheten for en god handel er tilstede. I mellomtiden må vi vente til eventuelle utbytter/oppskriving av verdiene

Soff fikk kontrakt i Australia, 4 Psv forsvinner fra nordsjøen med maks på 3000 skipsdager, ratene og trykket vil merkes. Dette har vært tiden på året med båter i havn tidligere.
Redigert 08.11.2019 kl 15:58 Du må logge inn for å svare

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2019/11/08/7470914/spetalens-standard-drilling-venter-bedre-supplymarked-i-2020

Det er ikke selskapet det er noe feil med, men heller kortsiktige aksjonærer som ikke evner å se verdiene. Kontrakter og rekord kvartaler på løpende bånd, tilbakekjøp aksjer er langt bedre enn utbytte. Disse kortsiktige investorer fortjener ikke en del av selskapets oppbygde verdier, Last man standing!

Ta en titt på topp 20 listen, er ikke hvem som helst som sitter i denne aksjen og ingen har solgt okt.

State Street Bank and Trust Company simply
State Street is the largest custodian bank in the world. 9,69%
Redigert 08.11.2019 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
coccoman
09.11.2019 kl 09:58 2885

Flotte tall, ja og melding om 11 skip og to kontraker til sdsd til rørlegging på dansk sektor - og mulig julerally i Nordsjøen.

I hele går lå det en sperre med 1,2 mill aksjer til salgs til 1,19 ... Får se om den også dukker opp på mandag og kjøler ned kursen? Kjøpte 20K ekstra billigaksjer etter kanontalla, plukker noen til på mandag.

Før eller siden kommer korreksjonen, er veldig komfortabel med denne aksjen og sitter gjerne et kvartal eller to til.

Hau, hau
Redigert 09.11.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare

Legg aksjene i skuffen 6mnd, top 20 har kapital til å dra denne langt opp når tiden er inne. Virker noe hodeløst å legge ut 1.mill aksjer for salg åpent når interessen ikke er der, mulig noen fikk billige aksjer basert på frykt. Verdiene i selskapet vil komme på papiret vent å se!
cinet
09.11.2019 kl 14:27 2674

Har du en god begrunnelse for hvorfor spettet &co vil øke sin egen formueskatten ? Selskapet er rigget som en pengebinge/sparelampe for topp 20. De har ingen behov for å synliggjøre verdiene. Dette er vanlig i bransjen . Markedsverdien kommer ikke før salg . Ja den er svært billig, men «vi» får ikke tilgang til verdiene som ligger der . Da vil aksjekursen bli liggende på estimatene til fremtidig driftsoverskudd. Det er nå 1.1-1,2

Du har sikkert helt rett, ingen ønsker kursoppgang og verdiene blir stående til skipene raser i verdi.. Du må da forstå at det handler om å ta ut verdier når muligheten er der, kan ikke selge skip når behovet for psv forsvinner. Verdien i et skip er som med bruktbil, hvorfor fikk man ellers 80% rabatt?

SDSD blir aldri noe utbyttemaskin, jeg gir selskapet levetid på etpar år så er det over og ut innen segmentet. Skallet kan brukes til noe mer fornuftig, mulig noe grønt som et inn for tiden?
Redigert 09.11.2019 kl 15:43 Du må logge inn for å svare

Virker i alle fall som god aktivitet. Har søn som er styrmannskadett i et annet selskap, forteller at båten er i aktivitet hele tiden. Må jo (sikkert litt forsinket) få betydning for verdien av båter også, tenker jeg.
Sima
09.11.2019 kl 17:44 2475

Stort sett robothandel i SDSD. Det blir ørkenvandring til et eventuellt oppkjøp. I forhold til verdiene som ligger i selskapet med null gjeld er kursen skuffende. Det er desverre for lav omsetning av aksjene til at tradere gidder å bry seg. Dermed er det kun det fundamentale som igjen ikke vil komme til nytte for kursen før et eventuellt salg. Skal en ut med noe volum i disse dager gruser en kursen, desverre. Hadde det vært reell interesse for aksjen hadde posten på +1mill fredag blitt kjøpt.
ruda
09.11.2019 kl 18:02 2448

Mener vi skal få en fin opptur fremover. Meglerhuset har kursmål på 1,85, og det er nok årsaken til at Spettet har lastet opp

Du tror Spetalen laster aksjer basert på meglerhusets kursmål? Da tror jeg nok du ikke er helt oppdatert om hvordan dette fungerer.
Fevang
09.11.2019 kl 21:25 2288

Spettet driter i meglerhusa - han kan regne selv og kjenner selskapet bedre enn noen.

Så 1,14 ble så billig at han kjøpte aksjer. Han har vist seg å være langsiktig i denne aksjen og blir nok sittende til han får greit betalt. Så da kan jeg også vente.

Mener jeg så høye volum fredag i ordreloggen på kjøpersiden også til rundt 1,14?
Er ikke alltid lett å si hva som kan trigge ett eventuelt rally her men når vi ser selskaper som ligger med brukket rygg fyke i været bør vell det ikke sees på som umulig å gjøre det bra aksjemessig i ett selskap som både gjør det bra, har ingen gjeld og opererer i ett marked som har vert og også trolig kommer til å bli ganske ok fremmover samtidig som aksjen regnes som billig. Har hatt verre odds iallefall :)
Bello
09.11.2019 kl 22:46 2215

Nå har jeg hørt det og. Spetalen har aldri vært langsiktig, han har nok feilberegnet PSV markedet for han har en snitt kurs
Som er betydelig høyere en 1,20 så han må nok vente noen mnd./år før han får igjen sin investering her 👍😭
Fevang
09.11.2019 kl 22:59 2187

Så da mener du at vi kan si Spetalen aldri er langsiktig; men han er langsiktig allikevel i denne aksjen.

Høres selvmotsigende ut for meg.

Jeg skrev at Spetalen har vært langsiktig i denne aksjen - og det er riktig.
Sima
09.11.2019 kl 23:57 2144

Det er i mine øyne et billig selskap med liten nedside. 3Q kom med et lite pluss. Oppskriving av verdien på båtene med 1mill USD sørget for det. Vi får ikke den store økningen i skipsverdiene før ratene tar seg betydelig opp. Salget av Provider viser at vi er på rett vei men dette tar tid.

Det er helt grusomt kjedelig å være aksjonær i dette selskapet, men samtidig vet jeg at jeg kommer til å tjene på dette caset da jeg har kommet frem til at de underliggende verdiene ligger på litt over 2kr per aksje. Aksjene har jeg gjemt på loftet med en med en tidshorisont som er så lang jeg tvilsomt kommer til å ha igjen.
Hilsen en ung og lovende nordmøring som kjeder seg på tidenes verste Nach.
Redigert 10.11.2019 kl 04:37 Du må logge inn for å svare
Bello
10.11.2019 kl 07:02 2007

Helt enig en trist aksje, opp og ned 2øre! Håper den snur en gang. Håper selskapet blir solgt før ratene går ned igjen.👍
Redern
10.11.2019 kl 09:25 1915

Selskapet blir ikke solgt, men innholdet kan bli solgt. Standard navnet betyr noe for ØSS, det er en referanse til gode gamle Standard Oil.
nima
10.11.2019 kl 10:09 1863

Hva betyr aksjonærene for Spetalen ? Det har over lang tid blitt solgt og handlet aksjer i store mengder i SDSD til kurser mellom 1,14 og 1,19, Hvem er det som kjøper og hvem selger ? er det samme personer ? virker på meg som ren kurs manipulasjon, siden det ikke fremkommer hvem som kjøper og selger lenger på børsen. Hvor får vi opplysning om hvem som driver denne form for handel ? Jeg skulle ønske at børsen snarest legger ut hvem som kjøper og selger aksjer, gjelder ikke bare i SDSD men alle aksjer.

Hva ønsker du å oppnå med gjentatte klager om dette emnet, det er ingen her på forumet som kan noe for at systemet er slik. Uansett om det står blank eller NON som kjøper er du like langt, send klager til eiere av børsen.
nima
10.11.2019 kl 14:44 1678

Ikke vær så hårsår, jeg synes bare at det som skjer i aksjen ser komisk ut.
Sima
10.11.2019 kl 15:02 1652

Det er algoritmene til robotene som styrer kursen så lenge det ikke kommer nyheter, 3Q var en ikke nyhet. Robotene lurer sakte men sikkert noen kroner her og noen kroner der.
Skrik
10.11.2019 kl 15:46 1603

Saga mcap 285 mill cash 123 mil. Spetalen eier ca 12% av SDSD og ca 65 %Saga.
Er Spetalen fornøyd med ca10%?? Når han kan eie 30-40% ved og fusjonere selskapa og tilgang på ca 500 mill i cash ved et utbytte.
Kontur
10.11.2019 kl 16:22 1558

Supply oppturen kommer snart.
Bra for vi har ventet lenge

Uten tvil et selskap med stort potensiale og mange muligheter for fremtiden, det er mange i denne bransje som har et sterkt ønske om at flest mulig gir opp. Hold på aksjene, dette er ikke riktig tidspunkt for salg i dette segment.
nima
10.11.2019 kl 18:06 1451

Jeg har god tid, men må innrømme at det er en prøvelse i å holde ut.
habbiten
10.11.2019 kl 19:16 1372

Det finnes fortsatt ingen grunner til å fusjonere saga tankers som er et rent investeringselskap og standard drilling som investerer i supplyskip. Hva skaø standard drilling med eierandeler i Vistin Pharma? Og på hvilken måte skal Spetalen ende opp med å eie mer etter en fusjon?
Sima
12.11.2019 kl 09:30 969

Ser ut som ratene øker litt igjen.
specc
12.11.2019 kl 12:51 864

Hvilke link bruker du ?

Har vært nedgang i ratene nov. Det som kan bli ødeleggende for stigende rater er lav etterspørsel ATHS, dette var en direkte årsak til svak utvikling sommeren pga kontrakter gitt.

Med resesjon Tyskland kan korreksjon komme for europa børsene, det begynner å bli mange uromomenter for 2020 som børs år. Lav vekst vil aldri kunne dra børsene videre opp, oljeprisen er kontrollert. Vær varsom i slike tider, kan være greit å ha noe cash i bakhånd.
Sima
12.11.2019 kl 17:12 672

Ser ut som «noen» i sdsd ønsker å gå i cash. Det blir litt jobb å passere1,20. Ratene har vært svake men kanskje trender de litt nordover igjen.

dryss av requirements fra petrobras og andre i brasil i dag. flere er flerårige. det kan jo ta unna en del båter fra januar og utover.
Redigert 12.11.2019 kl 17:19 Du må logge inn for å svare