Oslo vest og Bærum?

cold
09.11.2019 kl 01:55 751

Jeg bor i Oslo vest men teller på knappene om jeg skal selge og flytte litt lenger vest, til Bærum kommune. Som de fleste sikkert allerede vet er det veldig stort politisk gap mellom Oslo vest, som er veldig Høyre dominert på lik linje med Bærum kommune, og Oslo øst, som i hovedsak er styrt av MDG, Rødt, SV osv. I det store og hele kaffelatter. Dette leder meg over til følgende spørsmål:
Er det mulig å få Oslo vest innlemmet i Bærum kommune? Politisk må dette være en stor fordel for MDG, SV, Rødt og AP som sammen og "uforstyrret" kan bygge sin grønne og røde vei. Det er helt vanlig at deler av kommuner blir skilt ut eller slått sammen med andre. Hva slags hindringer står i veien for at Oslo vest joiner Bærum kommune viss befolkningen selv ønsker en slik løsning?
Redigert 09.11.2019 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:58 743

Det er bare to steder verdt å leve se, det er Tøten eller Bergen gett.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 02:03 734

Skal ikke være noe problem om bydelene Vestre Aker, Frogner og Ullern søker om innlemming i blærum dersom det er flertall for det i bydelsutvalget.

Bydelsutvalgene er bydelens øverste folkevalgte organ. Det består av 15 medlemmer med varamedlemmer som velges direkte hvert fjerde år.
Bydelsutvalgene har ansvar for de desentraliserte kommunale oppgavene, vedtar budsjett samt økonomiplan og fører tilsyn og kontroll med bydelsadministrasjonen og tjenestene som utføres der.
Winston Smith
09.11.2019 kl 10:02 698

Blir nok heller omvendt, sentralisering er målet alle PK’ere jobber mot.

Så at Oslo vil vokse i alle retninger er nok noe disse galningene allerede ser for seg.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:07 692

STOROSCHLO ja....orntli' bra.

"Nå må Stockholm og København slutte å skryte. Oslo er i samme selskap, sier byrådsleder Raymond Johansen (Ap).

Mandag la SSB frem nye tall over befolkningen i norske tettsteder. De viser at Stor-Oslo for første gang har passert én million.

Det vil også si at Norge for første gang i historien har en millionby.

Det eksakte innbyggertallet i Stor-Oslo er nå 1.000.467, en økning på 1,2 prosent fra året før."
https://www.aftenposten.no/osloby/i/21763y/naa-bor-det-over-en-million-i-stor-oslo


mmmmhhmmmm..

Det er noe alvorlig feil med knollen til denne raymond.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:38 675

Vær klar over at nikkersadelen på Oslo Vest ikke lenger stemmer globalistiske Høyre, men globalistiske MDG.

Nikkersadelen kommer til å klamre seg til fordelene miljøbevegelsen gir dem og deres Tesla, ikke bare betaler skattebermen for bilen deres, men de får kjøre i kollektivfeltet forbi alle bermekøene og suser gratis gjennom bomstasjonene. Alt mens de skryter av hvor miljøvennlige de selv er! Så mye bil som denne nye norske adelen kjører, i arbeid som privat (hytte på Geilo, vettu), så lever de foreløpig fint på Oslo Vest - med eiendomsskatt og det hele - for selv betaler så lite annen skatt og de vet at det er middelklassen som må bære samfunnets skattebyrde på sine skuldre.

Petter Stordalen (MDG velger) når han konfronteres med sitt miljøhykleri: "Slike beskyldninger lever jeg godt med!"
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:53 665

Stordalen sin unnskyldning er vel noe sånt som at det er bedre å være miljøbevisst og kjøre privatjet enn å kjøre privatjet uten å være miljøbevisst.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:57 660

Vet hva du mener.....har ei søster i oschlo som tilhører dette "sjiktet". Huttetu.
Fluefiskeren
09.11.2019 kl 11:33 644

Nikkersadelen ja. Der kom hersketeknikken fram igjen mot mennesker som liker naturen og gjør et kjempearbeide med dugnader etc. Hva er det med folk som skal rakke ned på andre mennesker? Det må være et slags mindreverdighetskompleks. Selv synes jeg det er bra at noen står opp mot rasering av den norske naturarven slik vi ellers ser. Alt kan ikke måles i penger.

Og når det gjelder fordelinger av stemmer ved siste kommunevalg er ikke dette noe å diskutere.Her snakker vi om facts. Her er fordelinegen:

https://filternyheter.no/i-denne-oslo-bydelen-stemte-222-prosent-pa-mdg/

I de østlige bydeler og Søndre Nordstrand med massiv innvandring var det Bompengepartiet som dominerte. Så her kan vi snakke om en rørende enighet mellom dette forumet og innvandrerne. MDG gjorde det dårlig, men derimot veldig bra langs en aksje sør-nord i midten av byen. I de vestligste bydelene er det forsatt Høyre som dominerer.Alt er her både i form av kart og tabeller:

https://filternyheter.no/i-denne-oslo-bydelen-stemte-222-prosent-pa-mdg/
Redigert 09.11.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 11:44 628

Nordberg, Holmenkollen - absolutt Oslo Nord. Flua forstår ikke; dette er aller beste "Oslo Vest"!

Du bor neppe i Oslo hvis du ikke kjenner kodene her, og ikke har du vært flue på veggen heller!

Så synes du vel det er bra at den nye miljøadelen ikke lever som de lærer, annet enn gjennom Teslaene som vanlige mennesker finansierer for dem og de fattige barnefamiliene som betaler for bompengepasseringer der rikingene slipper. Du er like hyklersk som Stordalen i privatjet!
Slettet bruker
09.11.2019 kl 12:15 608

Ikke første gangen Fluefiskeren er ute med hykleri. Han som selv torturerer fisk for egen forlystelse mener følgende om pelsdyrnæringen:


"Fluefiskeren
23.06.2019 kl 17:44 644
Matmons

Med respekt å melde er det du skriver nonsens. Pelsdyrnæringen har en rekke ganger blitt tatt med buksa nede. Dette er en fullstendig unødvendig bransje da det finnes kunstige pelser som et like fine. Man bør ha såpass respekt for rever og mink at man også i Norge som i de aller fleste Europeiske land har et forbud mot dette,

Og at Matmons ikke ser forskjellen mellom mat og pels er bare trist. "

Visste du forresten at falsk pels er laget av plastikk altså av olje? Tipper nøkk å være mot ølje og mot pels er ganske sammenfallende gett. Mange er også mot ull (dyreplageri) og bomull (bruker mye vann). Da er det bare tell å kle seg i plast, enten det er nylon eller polyester.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 13:59 588

Fra nyttår så sluker Asker, Røyken og Hurum. Dermed kan det
oppstå fare for at Oslo senere sluker Bærum. La oss håpe det
ikke skjer.

For øvrig bør befolkningsveksten i Oslo og Akershus tas ned, og
flyttes til resten av landet. Faren er stor for at Oslo bygges i stykker.
Slettet bruker
09.11.2019 kl 14:02 584

Det beste kunne være at de føres inn i en refraktorisk fase og fortærer seg selv.
Fluefiskeren
09.11.2019 kl 14:11 579

Litt morro det du nevner. Faktisk bor jeg i Oslo Nord. Holmenkollen derimot hører til Vestre Aker. Når jeg nevnte Bompengepartiet gjorde jeg det fordi jeg synes det er hysterisk morsomt at forum debattantene her og innvandrerne til de grader finner hverandre.

Hvor bor du da Havfruen siden du tror du kan Oslo bedre enn meg? Når du ikke leker havfrue altså.Jeg ber deg titte på kartet i artikkelen jeg linket til. Da ser du at hverken Vestre Aker, Ulleren, Frogneren eller Bygdøy. er "MDG-områder". Alle disse er "Vestkant." De hører tvert imot til Høyres høyborg. Det ser du på tallene.
.
Redigert 09.11.2019 kl 15:33 Du må logge inn for å svare