MAXen atter på vingene

InvesTorbjørn
NAS 09.11.2019 kl 09:55 15749

Noen vil sikkert huske at jeg solgte meg ut av NAS etter at JV var på plass, og kursen begynte å skli nedover. Rett etter jeg var ute begynte den å klatre, og jeg kjøpte meg inn i en liten post. Fikk derfor med meg emisjonen nylig. Timingen min er håpløs. Men jeg har kjøpt meg opp på bunnen nå. Jeg tror virkelig dette er den store bunnen. Nå har "alt" negativt kommet opp på bordet, er avklart og priset inn. Nå gjenstår en lang rekke gladnyheter i form av stadig gode trafikktall og avklaring av erstatninger.

Apropos dette - leste nettopp over frokosten at et av de større amerikanske selskapene tar ibruk MAXen fra mars neste år:
https://www.dn.no/luftfart/american-airlines/boeing/max-8/american-airlines-vil-ta-i-bruk-boeing-737-max-8-fra-mars-neste-ar/2-1-703834
Dette er gode nyheter. MAXen vil trolig kunne tas ibruk utpå våren, noe som er perfekt timing i forhold til NAS sine behov om økt kapasitet når nordmenn skal ut på tur. Det faktum at Boeing er i Norge i fohandlinger med NAS er også en indikator på at ting nærmer seg sluttfasen. NAS har solgt unna en del fly også (med god profitt) nylig. Det kan være fordi de vet innholdet i en avtale med Boeing. En slik avtale inneholder trolig ikke bare en lump-sum pengeoverføring inn på NAS' bankkonto. Trolig inneholder den betydelige rabatter på fremtidige fly. Men verdien vil være stor, og når det offentliggjøres vil det bli en betydelig kursdriver.

God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Pitti
01.01.2020 kl 21:33 1151

leser du hele teksten? eller bare første linie?