Philippe Sissener's syn på Norwegian

EliotS
NAS 09.11.2019 kl 10:36 1549

Her er interssant FA TV klip med Philippe Sissener, hvor han giver sit syn på Norwegian.

https://finansavisen.no/fatv

Han forteller om hvordan hans far - Jan Petter Sissener - og han har jobbet med at få en dialog med NAS siden Q2

Han frotæller om sit syn på emissionen (og de seneste emissioner)

Han fortæller litt om dramaet rundt lånforlengelsen på de to obligationslån

Han oplyser også at det har været vanskligt for shorter at få fat i Norwegian aktier de kunne låne.

Han forklare litt om konstruktionen av den konvertible obligation.

Endeligt fortæller han også lidt om hvor meget Sissener Canopus er eksponeret imod Norwegian Air.

Der er også lidt om hvordan far og søn driver fondet.

Jeg syntes det er et interessant interview, Jeg syntes at Philippe kæmper litt med at se forskel på hvad der tjener hans egne interesser og hvad der tjener Norwegian Air's aktionærers interessere.

Jeg kan fortsat ikke se at det skulle have været en fordel for aktionærerne at lave en kæmpe emission i kurs 15 på en del mia og hvor man kunne udbetale de to obligationslån. Men jeg kan se at det havde været en super deal for Canopus. Det virker for mig som om senior bedre til at spille samme med NAS en junior er.

Jeg syntes også at Philippe overser at lånforlengelsen var med til at synliggøre værdierne på landings- og start-tilladelsene i Gatwick. Han kommentere hellere ikke på at en styrkelsen af den norske kroner i de kommender måneder og år kan gøre lånene billigere at tilbagebetale.

Uanset så er det positivt at se at Canopus deltog i emissionen og i lånudstedelsen. De er nu medspiller igen og ikke modspiller.
Redigert 20.01.2021 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
EliotS
09.11.2019 kl 11:36 1454

Jeg havde det indtryk at Sissener Canopus var lang op til obligationslån forlængelsen, hvor efter de gik kort. Ved emsissionen blev de så lange igen. Dette er baseret på hvad 2 X Sissener selv har sagt.

Men det er interessant at Reuter's oplyser at Sissener Canopus var 12. størrste aktionær FØR emissionen. Jeg skal ikke udelukke at Reuster har fejl tal men interssant.

Sissener’s funds are jointly the 12th-largest owner of Norwegian Air, according to Refinitiv data, although it declined to say how much it had invested in the latest fundraising.



https://www.reuters.com/article/us-norwegian-air-traffic-shareissue/norwegian-airs-shares-down-9-after-share-bond-issue-idUSKBN1XG1BW
Redigert 09.11.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
EliotS
10.11.2019 kl 08:26 1090

Philippe Sissener omtaler i interviewet at Canopus har forsøgt siden Q2 at komme i en dialog med NAS, og hvor de kunne bliver taget på indersiden og lave en avtale på bagrommet. Men Sissener beskrev at dette aldrig lykkedes og han oplyste også at de heller ikke kendte til denne emission på forkant.

Derfor er det interessant at lese i Finansavisnens artikel "Norwegian-sjefen etter ny kapitalinnhenting: - Vi kan gi full gass i det som er det viktigste: at selskapet skal tjene penger" er der skrevet følgende:

"– Vi har truffet en del av våre aksjonærer gjennom helgen og de siste to dagene. Vi har tatt dem på innsiden og hørt hva de mener om dette. Det er også en grunn til at vi trykket på knappen og at dette bare tok noen få timer, sier Karlsen, når han møter DN på Norwegians hovedkontor tidlig onsdag morgen.

– Vi er fornøyd med emisjonen. Rabatten var omtrent som forventet og forhåpentlig får aksjonærene en hyggelig reise ifra 40 kroner og oppover, sier han."

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/oslo-bors/motorproblemer/norwegian-sjefen-etter-ny-kapitalinnhenting-vi-kan-gi-full-gass-i-det-som-er-det-viktigste-at-selskapet-skal-tjene-penger/2-1-701453
Redigert 10.11.2019 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
10.11.2019 kl 12:42 910

Kjempe fint at vi kan gi full gass, men refinansier alle obligasjonslån med en gang. Det vil føre til konventereing og dermed også mer kapital i kassen.