Nyttårsrakett? Utsikter for 2020

Mye sutring fra folk som har tapt penger. Men det er jo en del som tyder på at den har nådd bunn. Kanskje kan den også bli neste års nyttårsrakett?

Noen som tar på seg å oppsummere litt mht 2020 - for oss som nå ser potensialet her?
Siderius
09.11.2019 kl 11:07 1101

Ingenting som snur her uten at det kommer fundamentale endringer som nye kontrakter. Per nå ser det dårlig ut. De kjøpte to nye båter med emisjon i vår, fordi de måtte si nei til kontrakter for de manglet båter, nå har det gått ett halvt år og ingen nye kontrakter verdt å snakke om. Og det ser dårlig ut for Q4 også.

Dette er ett selskap uten gjeld, så om de først får båtene i drift så kan det gå bra. Men jeg har ikke store troa på ledelsen, som har lovet og løget ganske lenge. Potensialet er en kurs på 2nok hvis de får høy flåteutnyttelse i 2020, men ser ut som bransjen som helhet har problemer, så ikke forvent noe rakett tendenser. Kanksje Q1 blir bedre?

Fornuftige tanker. Men en kurs på to i 2020 gir oss jo fort en firedobling. Det ligger et potensiale i denne grusede kursen akkurat nå?
Redigert 09.11.2019 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.11.2019 kl 13:12 951

60 % ned, så er det vel ikke sutring?, en bør absolutt ha lov til å klage på ting da

kabler som var før krigen , da er det noen som har mistet kontrollen og oversikten totalt !

edit , det er brent mye cash , og mer vil det gå når denne siste båten skal klargjøres , "alt" blir mye dyrere en det dem har forventet på slike oppstarter.

spent på om en klarer det med egen kasse nå... ( har min tvil )
Redigert 09.11.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
KimLee
09.11.2019 kl 13:25 935

Ifh presentasjonen så stresser de ikke med å fullføre Fulmar. De gjør det step by step og mye er gjort allerede.
Hvis det skulle bli emisjon så blir det neppe før kursen er høyere. Og vi snakker jo ikke om en emisjon på størrelse med den siste. Noe kan de finansiere uten hjelp. De kan også låne noe.
jokke
09.11.2019 kl 18:36 745

Voyager er endelig i bevegelse. Ellers ser jeg at det på Xi spekuleres på om selskapet er i spill og at kjøpsprisen kan ende på mellom 1 og 1,5 per aksje. Spekulasjonen er fremsatt av en av bjellesauene på forumet. Spennende om han får rett. Jeg er glad til om jeg får en krone, tviler på at den skal noe høyere noen gang.
Moyer
09.11.2019 kl 21:13 623

Det er noen smarte øyne som har oppdaget at følgende: "SeaBird sees industry consolidation" er nevnt under hovedpunktet "HEADLINES Q3 2019 AND UPDATE
ON STRATEGY".

SBX er IKKE i posisjon til oppkjøp, så da kan man jo selv gjette seg til hvordan selskapet "sees industry consolidation" ;-)

jokke
09.11.2019 kl 22:09 560

Som styreleder sa nå på Q Vi er glade for å kunngjøre Gunnar Jansen, som vil innta rollen som midlertidig administrerende direktør for et par uker siden.

MIDLERTIDIG, er vi i spill? :-)
Moyer
09.11.2019 kl 23:02 493

Det er et bra resonnement, jokke :)