Nyttårsrakett? Utsikter for 2020



Mye sutring fra folk som har tapt penger. Men det er jo en del som tyder på at den har nådd bunn. Kanskje kan den også bli neste års nyttårsrakett?

Noen som tar på seg å oppsummere litt mht 2020 - for oss som nå ser potensialet her?
Norbo
03.12.2019 kl 21:07 5177

Er det noen som har forsøkt å advare mot dette de siste månedene..?? Dette selskapet kommer aldri til å bli noe annet en et tapsprosjekt!!!!

ny oppdatert aksjonærliste. topp 20 har økt med litt over en mill aksjer. de økte med litt over 6 mill aksjer sist gang den ble oppdatert. noe de vet som ikke vi vet?
solid1
04.12.2019 kl 08:12 5084


Tror ikke de vet så mye mer enn oss andre. Imidlertid vet vi alle at vi nå kan kjøpe en Sbx aksje for vel 50 øre.

Verdiene forsvinner nok ikke selv om de flytter til Bergen. Tvert imot sparer de.
Har selv øket beholdningen, men er nok langt ifra topp 20-listen.
Lykke til.

Dette går for tregt, eller i samme tempo som tidligere!! Hvor blir det av kontraktene på Eagle, Harrier og Ospray som det henvises til i Q3 rapporten??
Redigert 04.12.2019 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
KimLee
04.12.2019 kl 15:37 4861

Ja, de sa de hadde "strong leads" fra to kunder på disse 3 båtene og det var med oppstart i Q4 eller tidlig Q1.

solid1
04.12.2019 kl 16:20 4804


Det går som du skriver tregt. Imidlertid kan man nok forvente en real justering oppover dersom de tre kommer inn i noe langsiktige kontrakter.

Når prisen er så lav som nå, er det ikke unaturlig at de tyve på topp øker sin beholdning.
(tror denne er øket med nær 10 million aksjer de seneste måneder, herav 1 mill nå)

Noen (de tyve på topp og meg selv) er da positiv til fremtidsutsiktene.
Vi får ønske det nye styret og ledelsen lykke til.

Hvor blir det av kontraktene?
solid1
06.12.2019 kl 14:05 4392


Vet ikke Led, men kommer det ikke noe før nyttår så får vi nok muligheter til å kjøpe enda rimeligere aksjer.

Antar noen vil selge for å kjøpe tilbake like mye i antall.
På den måten kan de få skattefordel for 2019 om ønskelig.
Slike transaksjoner gir oss (etter min mening) mulighet til en rimelig handel.

Blir det ikke meldt kontrakter før nyttår, bruker isåfall ny ledelse samme taktikk som det gamla mølet! Annonserer snarlig kontrakter på ikke mindre en 3 båter,(oppstart Q4/Q1 for så å slukke lyset å holde helt kjeft!! Hva med Fulmar? Når blir den klar for markedet? Blir den klar? Blir den solgt ?

hvis man søker opp etter fullmar på hjemmesiden til Seabird så står det faktisk der at den skal være ferdig rigget og klar for oppdrag i Q1 2020. Vet ikke om det er en gammel eller oppdatert status på båten. Men det er jo det dem har nevnt på alle Q rapportene også hittil. Så er det dette med ledelsen og alle disse meldingene da. Hvor pålitelige er dem?

Det kan du skyte en hvit pil etter, Infrarød. Per nå har de ikke penger til å oppgradere den, så det er "på vent".

Dagens ledelse er troverdig og nøktern. Utfordringene med pålitelig informasjon var mer knyttet til Hans Petter Klohs og tidligere styre. Der var det fri fantasi som var gjeldende.
Den godeste Klohs kan du skrive opp som tidenes bløffmaker. Ikke ETT ord av det han presenterte viste seg å være riktig :-(

Det ble vel øremerket midler ved siste emisjon til oppgradering av Fulmar? Eller har jeg misforstått ??

På spørsmål under Q3 ble det bekreftet at de pdd. ikke har midler til å ferdigstille fulmar. Slik jeg forstår det har de tenkt å finansiere dette fortløpende, men det skjer ikke primo 2020 for q4 er knapt med aktive kontrakter og blir rødt over hele linja.
Redigert 09.12.2019 kl 18:23 Du må logge inn for å svare

Det er vel overraskende om ikke de brenner av resterende kontantbeholdning i q4.
PimJo
09.12.2019 kl 21:41 3651

Radarparet Hans Petter Klohs og Heidar Engebret måtte på død og liv kjøpe disse skipene (alle andre aktører satser på innleie av skip), som i seg selv senket kursen. En del av pakken var at de hentet penger som man skulle oppgradere Fulmar for.
Pengene forsvant dessverre i sluket, etter nevnte genier leide inn Nordic og kjøpte samtidig utrangert utstyr, som ikke var mulig å vedlikeholde. Gammelt utstyr som har gått i saltvann, og så vært på land i flere år. Det måtte gå som forventet. Skrapet (som ingen andre ville ha), virket ikke, og alle pengene gikk med til å rette opp fadesen til Heidar og Hans Petter.
Så gratulerer til alle aksjonærene. Dere har blødd kraftig for denne idiotien til radarparet. Nå er situasjonen en båt som fortsatt ligger uferdig, og kontrakter som uteblir. Eagle var liksom et skip som oljeselskapene var HELT på knærne etter. Nå ligger den også ved kai og ruster.

ikke noe melding i dag heller? nå må det komme noe snart. ihvertfall i løpet av denne uken. Jeg spør sammen med deg Led dumpster. Hvor blir det av alle kontraktene som blir nevnt hele tiden at det jobbes med? Innen Fredag bør vi ha en kotraktsmelding som ble nevnt under Q3 rapporten.
KimLee
10.12.2019 kl 09:33 3433

Under Q3 presentasjonen ble det sagt at de hadde sterke leads med to kunder for kontrakter på Harrier, Eagle og Osprey.
Dette var jobber som skulle påbegynne i slutten av dette året eller i Q1 2020.
Hvis dette ikke var en bløff så må vi få se noe til disse kontraktene NÅ!

Kommer vel snart en melding om at beslutning prosessen fra kundene drar ut, som om vi ikke har hørt den før, Kassa er tom om få mnd! Så spørs det da, selger de skip eller kjører ny skitten emisjon med påfølgende spleis!

Ikke noe kontrakts melding i dag heller nei!! Kan vel nå Snart konstanterer at hverken ospray, Eagle, eller Harrier får noe kontrakt med oppstart i år, som guidet i Q3 rapporten! Anker kjettingen ruster vel snart fast i skutesiden!! Bløff igjen

DA jeg sjekket i helga var ingen av båtene deres i aktivt arbeid. Boa Thalassa som er chartret ut til emgs får de vel penger for, men resten generer ingen ting. Slik har det stort sett vært i q4. Kan aldri i verden se for meg at sbx klarer å komme gjennom vinteren uten enda en ny emisjon. De har vel 5.2 MUSD i cash og brant mer enn det selv i q3(selvom det var litt spesielt). Q4 blir dystert.
danmark1
11.12.2019 kl 10:12 3097

Svenske analytikere har olieaktie i toppen af kursraketter til næste år.
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/borsens-basta-vinsttillvaxt-6981268
Norbo
11.12.2019 kl 16:58 2941

Stille om dagen, alle tatt gevinst..??
Nils
11.12.2019 kl 17:53 2890

Jepp, kommer det ikke kontrakter iløpet av november så går denne rett i Dass. Gidder ikke å ta risikoen
jokke
11.12.2019 kl 18:01 2879

Ser det diskuteres mulige oppkjøp av SBX på Xi i dag. Vi er i ferd med å bryte støtten på femtiøre og kontraktstørken er fullkommen. Kan det være noe i oppkjøps diskusjonen som går på Xi fortiden eller er det kun noen som starter denne diskusjonen slik at de kan komme seg ut med en større post? Ser det er seriøse personer med god kontakt innad i både miljøet og mot SBX som underbygger og mener dette kan være ett nærliggende senarie. Ta dere en tur innom Xi og sjekk diskusjonen der. Uten kontrakter så er båtene som nå ligger til kai kun utgiftsposter og det er nå grunn til bekymring. Q4 gikk i dass......

det begynner å.se ganske mørkt ut nå... når kursen bare raser sånn og de ikke melder noen kontrakter heller... har på følelsen av at det er noen uhyggelige meldinger på vei... selvom dem kanskje klarer å melde noen kontrakter også så vil ikke det bety noe for kursen.. xi? mener du xtrainvestor? kan du legge til link?

Hvor mange ganger har ikke Sbx blitt reddet fra konken? Det er vel ingen som er interessert i å legge mer penger igjen der nå etter uendelige redningsforsøk opp gjennom årene.
Matsern
12.12.2019 kl 01:44 2576

jeg har ikke noen tro på SBX, men dette er bare tullete artikler
Matsern
12.12.2019 kl 02:21 2591

SBX sine tjenester er ikke godt betalt, verken source, utleie av skip eller streamer. Den delen av butikken hvor de historisk sett har fått best betalt, er streamerprosjekter på kontrakt. De er så og si fraværende i dag og hvis de dukker opp, er det småjobber med lave marginer. SBX har ikke noe som er unikt, de konkurrerer bare på pris for enkle oppdrag, et «race to the bottom».

Skal du eie aksjer i dagens seismikkmarked, må du investere i selskaper med cutting edge teknologi, noe unikt og bra. Ikke forelsk deg i gamle chart og utopiske kursmål fra meglere.

Se på EMGS for eksempel. Meglere har slaktet selskapet i flere år. Plutselig økte backloggen fra $2,4 mill til $110 mill i 2019. Det er en økning av backloggen på 4500% det. Netto gevinst på $5,1 mill i Q3. Aksjen er utbombet og svært få har tro på selskapet. De har en del utestående betaling fra kunder, pemex spesielt. Det legger helt sikkert en demper på jubelen, men likevel, kursen burde vært høyere på forventninger.

EMGS tjente netto 50 mill kroner i Q3, selskapet er verdt 200 mill på børsen. Med bedre utnyttelse, litt uplift og late sales, bør de klare netto 100 mill per kvartal, med dagens rater.
Redigert 12.12.2019 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
princes
12.12.2019 kl 08:19 2066

https://finansavisen.no/forum/thread/65517/view
Seismic markedet er ikke så dødt som noen mener.
Redigert 15.12.2019 kl 07:52 Du må logge inn for å svare

Skulle ikke Nordic vært i jobb nå?? Hva er det som skjer??

prikken skrev Innlegget er slettet
Q4 så ettertrykkelig i dass!! Er d mulig! Hvor faen blir det av kontraktene??
Odi.1
13.12.2019 kl 11:07 2037

Virker som hele SBX har total kollapset , lite her som står i stil til hva ledelsene har promotert tidligere.

Krok on the dor snart ?

Å hvorfor ligger Nordic fremdeles til kai? Skulle ikke hun være i full gang med 2D survey i Afrika????????????
Jangus
13.12.2019 kl 11:51 1974

Nordic ligger i Durban og mobiliserer for ein omtrentelig 3 måneders 2D jobb. Begynner sikkert nå før Jul.

For den store 2D-jobben utenfor Australia på 3 til 4 måneder, som Nordic Explorer nå klargjøres for i Durban, så er det faktisk Schlumberger som er oppdragsgiver. Så selv om Schlumberger eier 15% av Shearwater, så velger likevel Schlumberger å satse på Seabird, og ikke Shearwater, til denne viktige jobben.

”1341(T)/2019 AUSTRALIA - VICTORIA - Cape Nelson - Seismic survey southwards
Schlumberger
On or about 31 December 2019, MV Nordic Explorer, with a 11000m towed array, and support vessels will be conducting a seismic survey in an area bounded by the following positions:
41° 16'.66 S 142° 36'.05 E
40° 35'.11 S 143° 26'.52 E
40° 15'.51 S 143° 22'.96 E
39° 23'.86 S 142° 49'.12 E
39° 14'.36 S 142° 36'.05 E
38° 40'.52 S 141° 54'.49 E
38° 03'.11 S 140° 33'.75 E
37° 31'.65 S 139° 45'.06 E
37° 12'.06 S 138° 28'.48 E
37° 38'.18 S 137° 57'.60 E
38° 21'.52 S 138° 04'.73 E.
Mariners are advised to navigate with caution in the area. 5M clearance requested.
Chart temporarily affected - Aus 140 - Aus 346 - Aus 347 - Aus 348 - Aus 349 - Aus 487 - Aus 787 - Aus 4728 (INT 728)”

http://www.hydro.gov.au/n2m/2019/no_blocks_edition_25_1301-1347_2019.pdf
Redigert 13.12.2019 kl 19:51 Du må logge inn for å svare

Q4 blir forferdelig, kan ikke skjønne at de overlever vinteren uten emisjon. Det gjør forøvrig ikke emgs heller.