Schneider 1 år som CEO i PHO

Slettet bruker
PHO 10.11.2019 kl 10:44 16398

Schneider kom inn i Photocure 1.nov. 2018.
Han måtte presentere q3 og q4 2018 som han ikke kunne ha noen innflytelse på, q3 overhodet ingen, mens q4 i praksis var halvkjørt ved hans inntreden.
DS sitt mandat var å transformere Photocure fra et forskningsselskap til en nærmest ren salgsorganisasjon.
Hvilke endringer kan vi merke det første året.

Mine tanker som følger:
- Vi har fått inn en CEO som lytter til og responderer på aksjonærenes forespørsler/input.
- Han arrangerte en Q&A session via Facebook i mars 2019, det var en forespørsel fra en gruppe aksjonærer.
- Sammen med de ansatte ble det børstet støv av Cevira og det ble meldt om en giga avtale med Asieris 1.juli 2019.
- Han har styrket salgsorganisasjonen i USA, noen som kunne merkes ved antall utplasseringer nå i Q3, ny rekord med 23.
- Han tør å snakke om mulig terapeutisk effekt og får forskerne til å børste støv av tidligere funn og vil forfølge dette framover for å se om det kan være en ny
gullgruve der. Dette etter at ansatte i organisasjonen har ment at dette bør en se på. Altså, DS lytter til sine ansatte.
- DS forklarer hele verden at utplassering av skop er en komplekst sak, tidligere har de fleste av oss trodd at det nærmest var som å selge en bil, andre i ledelsen
har latt være å fortelle hvor tung den prosessen er.
- DS har direkte eller indirekte sørget for ny USA sjef i Geoffrey Coy, noen kaller det kameraderi, jeg er 100% sikker på at dette er et strategisk og gjennomtenkt grep
til det beste for Photocure og dets framtidige vekst.
- Schneider har åpenhjertig fortalt om at han er misfornøyd med Ipsen.
- Schneider har åpenbart gjort hva som er mulig ihht kontrakt med Ipsen når vi nå får høre at han har dratt hele eller deler av Asia tilbake i PHO's eie.
- Selskapet jobber nå også inn mot store kjeder, Kaiser Permanente fikk vi høre om, fra før vet vi om 21st Oncology fra mai/juni 2019.
- Schneider antyder rimelig sterkt at det jobbes intenst med flere potensielle partnere både i Korea og Kina spesifikt.
- Selv om vi ikke kjenner 5års strategiplan, fortalte han at styret var begeistret for denne da den ble forelagt dem på styremøte forrige uke.
- DS arvet en guiding fra tidligere ledelse. Håper ikke han gir noen ny guiding i q1 2020 for 2021.

I tillegg er det sikkert flere elementer som kunne vært nevnt, men har fått med det meste vil jeg tro.
Jeg har hele tiden ment at Schneider er riktig mann til å lede PHO videre mot nye høyder og at vi i q3 og spesielt q4 må kunne se synlige tegn til at han er det.
Med 23 utplasseringer, Cevira avtale i boks(ingen så den komme, har lagt "død" i åresvis), endring og styrking av teamet i USA, mulige partneravtaler i Asia, ettergå mulig terapeutisk effekt samt et godt forhold til aksjonærene, mener jeg virkelig at CEO Schneider har lagt bak seg et flott første år i Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 03:09 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.11.2019 kl 13:48 3860

SomSa, det er ikke så verst med 16 mill pr Q i bånn.
Ikke så mange som har det.
Særlig ikke når vi tenker på oppsiden i USA og resten av verden pluss Cevira
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
focuss
11.11.2019 kl 14:27 3803

Det er alltid noen som ønsker å kritisere PHO,DS og ikke minst HO skribenter som er positive til PHO. Slik vil det alltid være men hvem bryr seg. PHO ligger midt i den stigende trendkanalen etablert for et år siden. For meg ser det mer sannsynlig ut at den vil bryte ut på oversiden for å skape en brattere stigende trend enn at den vil bryte på nedsiden. For tiden virker alt svært så komfortabelt. Pre-tipping point situasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
riskypick
11.11.2019 kl 14:34 3776

Somsa hadde et innlegg om partnersalget. Her er hva som står i rapporten:
Partner revenue decreased 2% to NOK 16.0 million (NOK 16.4 million) in the third quarter. The decline was driven by IFRS 15 adjustments. In-market unit sales increased 4% in the third quarter, reflecting increases in both of Ipsen’s main markets, Germany and France.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
focuss
11.11.2019 kl 14:41 3757

riskypick
Veldig fint du spottet den. Ipsen salget økte i både Tyskland og Frankrike. Det blir jo noe helt annet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Durable
11.11.2019 kl 18:46 3635

«Jeg stolte ikke på Costa, jeg stoler ikke på DS og jeg stoller heller ikke på Soug og Bravo.»

Så, Somsa, fordi Costa var en lystløgner av dimensjoner («Mr. superhappy») og Soug er en svindler (ref. emisjon på kriminelt lavt nivå), så kan du ikke stole på Schneider?
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
SomSa
11.11.2019 kl 19:38 3546


Tidligere har jeg forklart hvorfor jeg ikke stoler 100% på ham. Skulle han ikke ta 70% av det amerikanske markedet, og senere sa han mente noe annet.... I ihvertfall har Schneider vært ærlig og sa det er komplisert å selge Cysview.

Når man kjøper aksjer bruker man sine sparepenger. Ingen bryr seg om hva skjer med disse bortsett fra personen selv. Ingen grunn til å stole 100% på noen. Hvor ofte lovde ledelsen i Naur, Thin, repant, Otello, NSG....... gode tider? De som stolte på dem tapte mye, alltid er det en fordel å være skeptisk.



Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
bravi
11.11.2019 kl 20:04 3499

Har ikke sagt det er noe galt med DS men tror det er veldig viktig å følge nøye med på hva han leverer og får til. At han koster 18/15 mill. i året gjør ikke dette mindre aktuelt. Lønnsnivået er i seg selv mistenkelig. Regner ikke med at styret er så opptatt av å avdekke noe hvis det skulle oppstå, det er de selv som har både ansatt og innvilget lønn og godtgjørelser. Likeså denne fb gruppa vil være fryktelig sene i reaksjonen, de sitter typisk musestille i det lengste og håper. At det går for lang tid før det blir tatt grep er helt normalt, spesielt i administrasjons styrte små aksjeselskaper er handlingslammelsen påfallende i slike saker. Husker godt hva som skjedde i annet biotek selskap jeg hadde aksjer i for noen år siden.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
focuss
11.11.2019 kl 20:07 3493

Somsa
Hva Schneider svarte på sparket på spørsmål på DNB konferanse når han var nyansatt synes jeg er tynt grunnlag å dømme på. De beste stedene BLCC er aktivt markedsført oppnår de 70% markedsandel og det er lite amerikansk å legge seg lavere. Så er det vel slik at når han får tenkt seg om og får noe feed back så forstår han at det er lite "norsk" å vise slike ambisjoner. Så tar han det litt ned for at det skal bli litt mer stuerent i steinrøysa. At PHO kan få 70% markedsandel i USA ser jeg ikke som urealistisk. Langt mer realistisk enn 20%. Når vi passerer tipping point så tror jeg også markedet kan komme til å tro på det. Da vil det bli morsomt å være aksjonær i Photocure.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Haltopen
11.11.2019 kl 20:07 3493

Hvis du tenker på investorkonferansen der han nevnte 70% markedsandel så var dette satt på spissen / tongue in cheek.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
focuss
11.11.2019 kl 20:14 3482

Bravi
Tror det kan være fornuftig og ikke gå for hardt ut mot DS sin lønn før vi får årsrapporten. Er den så høy som det skrives her så bør det kanskje bli en sak å reise mot styreformann på GF. Med slik lønn i et så lite selskap så må han vise helt ekstraordinære resultater. Det sier seg selv. Han burde i større grad ha en bra resultat basert lønn.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
bravi
11.11.2019 kl 20:24 3460

focuss, enig i at resultat basert lønn er tingen, med resultat menes at selskapet leverer overskudd, alternativt at lønn til Ceo linkes opp mot aksjekurs som er det mest rettferdige overfor aksjonærene. Har dårlige erfaringer med høy lønn og bonusutbetalinger i små biotek selskaper samtidig med at de drives med underskudd.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
riskypick
11.11.2019 kl 20:26 3445

Nå har ikke lønnen til Schneider vært mye diskutert her,og vi må vente å se som focuss sier. Forhåpentligvis vil han etterhvert vise til så gode resultater at alle kritikerne her vil glemme at de en gang i tiden overhode diskuterte dette.:-D
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.11.2019 kl 21:16 3421

Hvis DS tjener >10 mill er det mye, men hvis lønna hans har betydning for sluttresultatet blir jeg misfornøyd uansett. Jeg håper og tror nemlig at inntektene Pho vil få med han ved roret blir så mye høyere at lønna hans ikke betyr en dritt. Sagt på en annen måte, jeg er fornøyd hvis jeg tjener mer enn DS
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
bravi
11.11.2019 kl 21:24 3405

Det står hva DS mottok for 2 mnd i 2018 i årsrapporten. Litt typisk at temaet har vært diskutert lite her på forumet, de fleste velger helst å feie den saken raskest mulig under teppet, den passer ikke inn i deres agenda. På andre forum som fb gruppen og på TI kan jeg ikke tenke meg at dette har vært nevnt i hele tatt, de forumene er blåst rene for slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
riskypick
11.11.2019 kl 21:41 3360

Hvor driver pho bussiness? Er det i Norge? Hvis det er USA man tenker å satse på,så må man på en måte innfinne seg med amerikanske forhold hvis man tror det er lønnsomt med en amerikansk sjef som burde ha alle forutsetninger for å lykkes.

Jeg tror det er helt riktig med Schneider i førersetet. Han har innfridd så langt synes jeg. Det er først i 2020 vi kan se hans resultater. Men mann kan ane konturene med 23 skop(rekord for ett q) i ferietiden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 21:59 3320

Det er helt korrekt at dette aldri har vært et tema på FB siden.
Kveldens nyhet er hurra stemning for fem nye utlyste US stillinger..........
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
11.11.2019 kl 22:01 3306

Du syntes ikke det er en rar diskusjon å ta når ingen av oss har grunnlag for å vite hva han har i lønn?

Du vet like godt som meg at det kan være flere grunner til at det stod oppført høy utbetaling i hans to første mnd i pho.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 22:54 3219

Dette er hva som ble lagt ut ikveld på fb:

Nå kjøres det for "fulle mugger"

https://photocure.com/careers/vacancies-united-states/

Jeg mener og tror at Medical Science Liaison og Manager Sales Operations er nye stillinger nå. De andre har vært utlyst noen uker.



Er dette ensbetydende med Hurra stemning, det er fakta informasjon.
En helt annen ting er det at vi kjenner ikke DS sin årslønn før årsrapporten for 2019 foreligger.
Så har jeg lyst å nevne at dere som til enhver tid blander inn fb gruppen i deres diskusjoner her inne, hva om dere tar dette opp i fb gruppen? Men, selvsagt tør dere ikke stå oppreist der hvor en ikke er anonym, det blir direkte tullete det dere holder på med.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
focuss
11.11.2019 kl 23:03 3199

Ansettelses kriterie for sales exequtivs. Salg for 1,5-2 musd peak sale eller 13-18 millioner kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.11.2019 kl 23:14 3180

Nei, tall lyver ikke, men man kan trekke forskjellige konklusjoner fra dem. Legg merke til at PHO i både Q1 og Q2 i 2019 selger mer en i tilsvarende kvartal i 2018. I 2018 får vi også en økning i Q3 18, mens salget får en dipp i Q4 18. Men så tar slaget seg kraftig opp igjen i Q1 19.
I år fikk vi dippen i Q3. Hva kan dette så skyldes? Du Somsa og flere med deg tar dette fallet til inntekt for at PHO sliter med å med partnerene. Men da skulle jo ikke salget tatt seg opp igjen og vist at salget ble høyere i både Q1 og Q2 i 2019 enn tilsvarende kvartal i 2018.

Jeg tør fortsatt hevde at det skyldes måten Cysview selges på. Det er nemlig ikke slik at sykehusene får levert en og en dose etterhvert som dosene forbrukes. Sykehusene kjøper inn i bulk og holder et lager. Innkjøpere størrelse er basert på hvilke forbruk av Cysview sykehusene forventer i det kommende kvartalet. (Perioden kan være kortere eller lengre enn et kvartal). Derfor er der god grunn til å vente at salget vil ta seg betydelig opp i Q4 19. Det er disse svingningene som gjør at man ikke må se på for korte tidsintervall når man skal vurdere omsetningen av Cysview. Jeg tror man får et mye mer korrekt bilde dersom man ser på årsomsetningen. Og gjør man det, så vil man raskt se et totalt annet bilde. Kanskje ikke et bilde baisserne ønsker å se, men tall lyver ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 03:25 3069

Ja man kan bli matt før mindre, en urolog som driver med turbt har drygt 4 mil i lønn. De privat
praktiserende har enda mer, vad skall de her superspesialisterne fra PHO ha i lønn. Som tydligen
skall lære opp og kordinera urologerne, de kan jo ikke få mindre. Da er det bedre att jobbe som
urolog, og skall de resa rundt i USA og bo på spinndyre hoteller.

Og hvordan de skall bruke cystoscopet bør vel vare Karl Storz sitt problem, som bør tas der og da
nær de leverer scopet. Og dykker det opp noen nye problemstillinger så må det vel gå att få ordne
dem. AUA som har de verklige eksperterne har jo gitt besked om nær BLC skall brukes.
Så kan Schneider prøve lære de om det er noe han ikke er fornøyd med.

De har en helt annen gjenomslagskraft nær det gjeller rettnings linjer før en behandling.
Schneider må mangle totalt virklighetssans før hvor saker og ting fungerer. En urolog som nærmer
seg pensjonsalder og har klinikken full av pasienter, har ikke behov før nytt utstyr eller nye pasienter.
Så en telefon bør vare nok til att få det bekreftet.

Og store sykehus som har professorer som leder nye studier og kan 10 ganger mer enn en PHO
tulling som i liket med Schneider trur han vet noe. Skall komme og lære han noe, er vel det samme
som att kaste bort penger. Nei Schneider er en verklighetsfjern odugling som bruker penger til
høyre og venstre uten att få noe igjen ...

Og det var vel det Dahl mente nær han kommenterte Schneiders utspill, det er ikke bare att bruke
penger hvor og nær som helst. Er den mannen kvar i PHO om ett år, så blir eg overrasked.!!!!!!!!!!

Det er enkelt att førstå att Sanofi ikke ville ha han.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.11.2019 kl 07:23 2970

Hva gjelder Karl Storz, så er der en nært samarbeid mellom PHO og KS allerede. Men det er klart at det er i KS sin interesse og selge flest mulig BL Scope. Og KS har da også gjort interne tilpasninger for at organisasjonen skal være mer målrettet mot markedet og for å gjøre det lettere for PHO når de får opp interessen for BLC. KS ser ganske sikkert på BL, og de fantastiske resultatene BLC teknologien oppnår, som en meget god mulighet til å ta mer at det amerikanske Cystoscopy—markedet. Så jeg tviler ikke på at KS er svært aktive i markedsføring og salg av scope.


Så skriver du : «En urolog som nærmer seg pensjonsalder og har klinikken full av pasienter, har ikke behov før nytt utstyr eller nye pasienter.
Så en telefon bør vare nok til att få det bekreftet.»

Ja, hadde nå verden vært så enkel, Internett ikke eksisterte og pasienter ikke snakket sammen eller hadde egne pasientorganisasjoner. Men selv den store sykehuskjeden Kaiser har i det siste opplevd å miste blærekreftpasienter fordi de kun kan tilby WLC og NBI, som begge er gradert som Grade C, mens pasienter har fått nyss om at der finnes et tilbud med navn BLC som de facto har en strek grad B. Et system som ser kreftsvulster som WLC og NBI ikke evner å plukke opp. Og når pasientene i tillegg har tilgang til Internett og kan søke opp behandlingsalternativer selv, så skal det ikke mye til før de kommer over BLC. Denne stakkars professoren som trodde ham skulle kunne fortsette ufortrødent videre i det samme spor han har befunnet seg de siste tiårene, opplever brått at han mister pasienter. Og når han undersøker hvorfor, så oppdager han at naboklinikken har anskeffet BLC og altså kan tilby en langt sikrere og bedre behandling av blærekreft.

Pafo, mulig at han kaster inn håndkleet og førtidspensjonere seg. Men dersom han får solgt praksisen sin til en yngre kollega, tror du virkelig at den nye eieren vil sitte med hendene i fanget og se på at klinikken får færre og færre pasienter, eller tror du ham vil krype til korset, investorer i oppgradering av klinikken og derved beholde pasientene og sågar tiltrekke seg nye? Jeg tror jeg vet hva jeg ville gjort.

«If you can’t beat them, join them!» er det noe som heter. Og nå er det dessverre blitt slik at WLC og NBI ikke kan slå BLC og derfor er der stadig flere sykehus/klinikker som velger å anskaffe BLC teknologien. Selv sykehuskjeden Kaiser er nå i ferd med å krype til korset. Og når sykehuskjeder som Kaiser velger å anskaffe BLC, så tror jeg nok at også urologer som driver for seg selv, må se seg selv i speilet og ta inn over seg realitetene. Hvis ikke vil de i løpet av noen år sitte der i flotte kontorer med sitt WLC, men uten pasienter nok til å opprettholde praksisen. Det er tross alt pasienter leger lever av, og dersom du som lege sakker akterut mhp kompetanse og evne til å diagnostisere og tilby pasientene skikkelig oppfølging, så sager du av den grønne grenen du sitter på.

Nei, Internett er blitt en uting for legene. Pasientene kommer gjerne inn med mer kunnskap om egen sykdom enn det legen selv besitter. Kunnskap de tilegner seg gjennom internettet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.11.2019 kl 07:53 2929

Samtlige av Pafos argumenter i dette innlegget kunne like gjerne vært brukt på all ny teknologi, ikke bare BLC.
Pafo argumenterer altså for at verden burde holdt seg til gravering av steintavler.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.11.2019 kl 08:00 2915

Ja, kan du skjønne hvordan ny teknologi får innpass i sykehusene når professorene alltid er fornøyd med hva de allerede har og de tydeligvis er av typen «du må ikke komme her og komme her!» og «jeg vite best, alltid!!»

Det er jo utrolig at PHO klarte å snu holdningen til disse urologene ved Kaiser! Men svake sjeler finner man nok sikkert i det amerikanske sykehusmiljøet, så her har nok PHO hatt en heldig dag. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 09:29 2794

Ja hvem som vet best er jo tydligen LM den allsmektige og Schneider, men det er klart det finnes
behov før en superspesialist fra PHO som lær professorer nær var og hvor han skall bruke behandlingen.
Nær han vel har gått til anskaffelse av BLC. Han har sikkert mye mindre erfarenhet hvordan man fjerner
kreft. Men det virker som LM og Scoopy har full kontroll på hvem som vet best.

Og att en mann med storhetsvansinne og en selgere som antagligen ikke sett ett cystoscope før nu.
Skall lære urologer som brukt scope i over 20 år nær de skall bruke det. Ja det er tydligen noen som
klarer att påstå noe sånt og.

Og att PHO har 0,66 % av totale markedet efter 7 år er for visse ett klart bevis att alle vil ha BLC.
Og hvem vet kanskje det er KS som har funnit og lånt ut utstyr til Kaiser, men de har vel ikke bestillt
noe enda. Og all informasjon som kommer fra Schneider bør tas med en klype salt..
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
focuss
12.11.2019 kl 09:42 2770

LM
Drit i å svar Pafo på dette. Han er immun mot kunnskap.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Oregon
12.11.2019 kl 09:53 2739

Londonmannen sier: "Og når sykehuskjeder som Kaiser velger å anskaffe BLC, så tror jeg nok at også urologer som driver for seg selv, må se seg selv i speilet og ta inn over seg realitetene".

Har du fått bekreftet at Kaiser har kjøpt inn utstyr for BLC?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
SomSa
12.11.2019 kl 09:59 2721


Cysview er ikke fersk vare og er heller ikke helt nyfødt teknologi, Cysview var godkjent til bruk i USA i 2010, urologene har hørt om og vet hva Cysview er.

Ble det ikke sagt at Kaiser kan betjene 4-5 sykehus med 1 scope? Det vil si med 8-9 scope kan de betjene alle sine 40 sykehus? Dette er fantastisk nyhet og samtidig avslører at pasientgrunnlaget er så lite at 1 scope er nok til 4-5 sykehus. Jeg lurer på hvorfor folk analyserer ikke det de hører og leser. Dette er ikke en positiv nyhet men negativ etter min mening og kan forklare den lave brukerfrekvensen.


Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.11.2019 kl 10:00 2715

Nei, det er ennå ikke bekreftet, men når urologer hos Kaiser lar seg begeistre av hvilke resultater BLC teknologien gir, så skal det ikke mye fantasi til for å skjønne at det kun er et tidsspørsmål før de har anskaffet BLC. Eller tror du at en sykehuskjede som Kaiser blir sittende passive og se på at pasienter forlater dem? Vel, det tror ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 10:02 2707

Ingenting er bekreftet ift Kaiser Permanente.
De holder på å prøve ut BLC på noen av deres sykehus. Første evalueringsrapport var ifølge Schneider meget bra, så gjenstår det hva de andre mener.
Det tegner godt, men selvsagt ingen garanti.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
focuss
12.11.2019 kl 10:03 2705

Kaiser: 39 Medical Centers and 690 Medical Facilities.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.11.2019 kl 10:06 2687

Du leser mine innlegg som fanden leser bibelen. Kverulant kaller jeg slike. Kan du vennligst referere alt det jeg skrev om den saken eller må jeg hjelpe deg? Du må slutte med å dra ut enkelte ting og deretter tillegge dem konklusjoner og berydningsinnhold som ikke er der.

Mobile scope vil kunne benyttes inntil pasientantallet er blitt såpass at en mobil løsning ikke lenger dekker behovet IG et scope må inn på hvert sykehus. Gikk det et lys opp for deg nå eller surrer du fortsatt rundt i mentalt mørke? Hvis så, er det lite jeg kan hjelpe med.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
focuss
12.11.2019 kl 10:06 2692

Somsa
Jeg har fått inntrykk av at du ofte bommer med "timing" i forhold til når du skal gå inn i en aksje: Stemmer det? Ikke undervurder teknisk analyse, ikke som noe avgjørende men som et ok hjelpemiddel hvis det brukes med fornuft.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 10:15 2672

Jeg vil ikke tilråde noen pasient å prøve å fortelle sin lege noe. I hvert fall ikke en kvinnelig sådan.
Jeg hadde en konsultasjon hos en ganske nyutdannet kvinnelig lege for noen år tilbake, og prøvde da å foreslå at vi burde prøve å få til en operasjon. En ganske enkel sådan. Men da hevet hun stemmen nesten til fistel, og påpekte at det var nok litt mer enn jeg forestilte meg.
Jeg bestemte meg for å holde kjeft, og uten å påpeke at det ikke var hørselen det var noe i veien med. For hun kunne sikkert laget vanskeligheter....
Etter at jeg skiftet ( til mannlig) fastlege var operasjon det første legen rekvirerte, og undret seg over at jeg ikke hadde gjort det før
Og dette var altså i demokratiske Norge.
Jeg vil tro at legene er mer autoritære i US. Men dette vet jeg ikke siden det er mange herrens år siden jeg har hatt noe med amerikanske leger å gjøre
Men det jeg vil få frem er at det er ikke lett for pasienter å få det slik d e mener er riktig
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
SomSa
12.11.2019 kl 10:21 2658


Fant du ikke bedre argument enn dett, som aksjonær må du tørre å stille spørsmål. Ta det rolig, jeg sitter med mine langsiktige PHO aksjer. Når 1 Scope dekker behovet for 4-5 sykehus kan drømmen om en villa i Karibien ende til en hytte på Hardangervidda uten vann, strøm og med utedo.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.11.2019 kl 10:28 2644

SomSa, jeg tenker på en litt annen måte.
Det er 80.000 nye tilfeller av blærekreft hvert år. Det lever vel 6-800.000 med blærekreft i USA. Disse må behandles.
Spiller det noen stor rolle om de behandles med 8000 scop eller 4000 scop ?
Photocure lever av å selge Cysview, ikke scop. Så, om 1 Scope dekker behovet for 4-5 sykehus, so what ?
Håper du får villaen din i Caribia
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 10:30 2640

Nå er vi inne i stillhetens hav mellom 2 kvartaler igjen, og er helt avhengig av gode nyheter for å komme videre kursmessig.
Vi har for lengst kommet til punktet 'show me the money' når det gjelder kvartalsresultater, i hvert fall kan vi regne med at markedet oppfatter det slik, og priser selskapet ut fra progresjon og evt gode nyheter.
Etter hvert kommer PHO til å bli priset på p/e, og faktoren kommer ti å bli meget høy hvis selskapet vokser som forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Oregon
12.11.2019 kl 10:35 2627

Jeg bare synes at trådene spinner litt ut av faktisk interesse når det som hevdes ( uten referanser) og blir fortalt nok ganger så skal det liksom forbli en sannhet?

Men det du egentlig vet er at ingen scop for BLC er solgt til Kaiser, men du tror at det er kun et tidsspørsmål før at de kjøper inn scop.

Fikk inntrykk av ditt første innlegg at du satt med "innside" informasjon.

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
focuss
12.11.2019 kl 10:44 2604

Somsa
Joda, det er mange mye bedre argumenter, det er bare det at de er det skrevet om veldig mange ganger før.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
kreinh
12.11.2019 kl 10:50 2588

Jeg synes selskapet bør komme med en børsmelding hvis Kaiser går til kjøp. Men vi må vel vandre i tåkeheimen til neste kvartals rapportering før vi får en bekreftelse på dette... og andre ting av betydning.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare