analyse

Slettet bruker
GOGL 10.11.2019 kl 21:03 1673

Claves negativ til tørr bulk, men positiv og kjøp på Golden.
Om jeg ikke husker helt feil, så var det vel Nordea som forrige uke sa 44 +/-
Det tror nå ikke jeg noe på, da rater som regel stiger etter en sånn periode med fall.
Det er nå min tro og kom gjerne med deres egne betraktninger.
Redigert 20.01.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Walker
10.11.2019 kl 21:41 1607

Kursen var nede i nordea sitt kursmål etter handelskrigen brøt ut for fult og damulykle til Vale. Tviler på at kursen skal helt ned dit.. Jeg tror nok IMO2020 får større innvirkning på markedet dagen den trer i kraft, synes ratefallet har vært litt i overkant siste uka, men plutselig faller det videre. Umulig å si :(
Slettet bruker
10.11.2019 kl 21:52 1587

Umulig å si har du helt rett i.
Nå ser jo verden litt lysere ut, med en mulig soft Brexit, litt mindre spenning rundt handels krig osv.
Skulle det bli en mini avtale mellom USA og Kina, så kan det trigge eksport av land bruks produkter fra USA til Kina og Golden har en høy andel skip på spot og de fast kontraktene ligger på ett brukbart nivå, med + premium.
Så hvor galt kan det egentlig gå.
dalglish
11.11.2019 kl 00:14 1430

Snittratene for q4 blir nå uansett ganske bra, slik at vi får pene utbytter både i desember og mars. Skal vi tippe totalt en halv dollar eller mer?
Slettet bruker
11.11.2019 kl 06:24 1351

Tja si det, det har da vært brukbare rater i Q3 også. Da burde det vel komme litt nå, det spennende blir jo guidingen deres og evnt handelskrigen.
Tviler på om verden noen gang lommer tilbake til der den var, Kina må ikke få mulighet til å forsette som de har gjort, på resten av verdens bekostning.
Handel der i mot, tror jeg vil normaliseres og det er bra for shipping.
God dag og uke folket.
kentove
11.11.2019 kl 15:03 1092

kjøpte litt ekstra i star bulk fredag, vet q3 og delvis q4 blir svekket av scrubber, men med markedets laveste opex og en diversifisert flåte så blir det uamsett penger å hente neste år, har vel 1,5 mrd på bok også om jeg ikke husker feil... ser enkelte amalytikere mener markedet blir svakt neste året, men sitter stille i båten med den lille posten