Nå begynner vi på ny bulk tråd,gutter og damer.

Volf
GOGL 11.11.2019 kl 12:29 62638

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,65% TIL USD 19.390/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
KJEPET
19.11.2019 kl 12:21 4862

Star Bulk er opp nesten 3% på OSE ser jeg. Og Golden er fortsatt i pluss???? Bør ikke dette sende Golden i minus da? Ulogisk....
Walker
19.11.2019 kl 12:46 4811

Ikke tenk på det. Skal nok stenge i rødt. -,-
19.11.2019 kl 13:18 4734

Det har med noens agenda å gjør, så den presses ned og burde ha vært mye høyere nå. Det er ingen kjent stor short, så det tenker jeg er for å presse ut de utolmodige og belånte.
KJEPET
19.11.2019 kl 13:19 4737

Her står det mer om spreaden. Så svaret etter dagens spread er nok rundt $8-9.000/d i forskjell med og uten scrubber, Da vil jeg tro det er mange eldre caper som skal seile med kraftig tap fremover, om ratene holder seg under $20.000/d fremover.

https://www.freightwaves.com/news/platts-debuts-parallel-imo-2020-ship-indices-and-spread-is-huge

Så det bør da føre til skraping av de skipene som er så gamle at investeringen ikke lønner seg og samtidig at flere velger å installere scrubbere slik at flere skip blir tatt ut av drift?
KJEPET
19.11.2019 kl 13:39 4679

Tja, vi får se. Redere viser ofte stor vilje til å seile med tap over lange perioder. Men denne gangen blir det litt som EU-kontroll på bil. Man kjører helt til siste frist for kontroll, og skroter bilen fordi det vil påløpe store kostnader å få den godkjent.

Så mitt tips er at før 1. mars (da starter kontrollen) så vil vi få mer skraping enn vanlig, og da spesielt på store skip. (Men jeg har tatt feil mange ganger før.......)

Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax up ~2%
KJEPET
19.11.2019 kl 15:01 4485

Nok en dag der Golden Ocean triumferer som den dårligste shippingaksjen på OSE.(Men det har blitt en vane nå i år).
19.11.2019 kl 15:33 4400

Samtidig som det er umulig å få Nordnett til å forstå at man har overført penger og vil handle, det var aldri noe problem med Netfonds. Nordnet har kun feil melding på mail, send ossmelding eller svar på melding.Men det blir slutt fra nyttår, da er jeg ferdig med svenske dritt megleren.
KJEPET
19.11.2019 kl 15:42 4414

Star Bulk (som er et shipping bulk selskap) er opp 5.88% på OSE. Golden Ocean er NED 1,59%. God jul til Fredriksen og Vartdal :-)
Redigert 19.11.2019 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Walker
19.11.2019 kl 15:59 4389

Starter opp 2% ender ned 2%. Er jo ingen som orker dette i lengden.
KJEPET
19.11.2019 kl 16:02 4380

Nå er det visst noe som våkner ja: "IMO 2020: prices point to significant advantage for scrubber-fitted ships." (Dessverre bak betalingsmur).
19.11.2019 kl 16:03 4371

Helt utrolig nå vi vet hva de tjener, men nå kan de vare bli der til Nordnet klarer å registrere mine penger, så nå er jeg passe forxxxxxæææxxx på det jæxxxx selskapet. Får bare håpe kursen er lav til i morgen og at de har evnet å registrere pengene MINE..

Fredriksen gikk ut for en stund siden og sa at kursen i gogl var for lav. Men han kjøper ikke en eneste aksje. Han kunne jo vist oss at han mener det!
KJEPET
19.11.2019 kl 16:06 4433

Han kjøpte vel på rundt 45.- tidligere i år?
Volf
19.11.2019 kl 16:31 4393

Baltic index down for fourth straight session on lower capesize rates
Innkommet 19.11.2019 15:40

Nov 19 (Reuters) - The Baltic Exchange's main sea freight
index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk
commodities, extended losses to a fourth straight session on
Tuesday on tepid demand for capesize vessels.
* The Baltic index , which reflects rates for
capesize,
panamax and supramax vessels, fell 34 points, or 2.5%, to 1,304,
its lowest since June 25.
* The capesize index dropped 60 points, or 2.3%, to
2,543
points.
* Average daily earnings for capesizes, which typically
transport
170,000-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal,
decreased by $816 to $19,814.
* China has started an investigation into the production
capacity
of its steel mills on increasing worries about the rapid output
growth this year, a circular showed, putting mild pressure on
Chinese iron ore futures earlier on Tuesday.

* The panamax index rose 4 points to 1,116 points,
snapping a 25-session long losing streak -- its biggest in more
than 9 months.
* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry
coal
or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes,
increased by $38 to $8,962.
* The supramax index shed 7 points to 716.


(Reporting by Nakul Iyer in Bengaluru)
((nakul.iyer@thomsonreuters.com; Within U.S. +1 646 223 8780,
Outside U.S. +91 80 6749 0417; Reuters Messaging: nakul
.iyer.thomsonreuters.com@reuters.net))

© Thomson Reuters. Click for restrictions

Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan være interessert i å selge aksjer til denne kursen. Må jo være en forventning om dårligere tider. Etter å ha lagt bak oss en perfekt storm med handelskrig og Vale, vi skal vel ikke tilbake til slike rater eller?
Walker
20.11.2019 kl 11:03 3815

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 13 capesize-spotslutninger tirsdag, der samtlige er for jernmalm.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet tolv reiser til Kina, der fire går fra Australia, fire går fra Brasil, en går fra Malaysia, en går fra Canada, en går fra Vest-Afrika og en går fra Sør-Afrika.

Videre ble det sluttet en reise fra USA-gulfen til Nederland.

LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
20.11.2019 kl 11:24 3778

De har penger nok til å tjene på både oppgang og nedgang.
Men alle har vel sett at omsetningen er laber på disse nivåene, så mange selgere er det ikke. Samtidig er det tydeligvis mange som nå er redde for hvor kursen lander, eller forsøker andre aksjer.
Selv har jeg ikke solgt, men kjøpt flere nå i dag. Nå betaler vi jo ikke mere enn skrap verdi på skipene.
Sector
20.11.2019 kl 12:39 3646

Ratene lar vente på seg i dag, noen som har fått de?
Redigert 20.11.2019 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Sector
20.11.2019 kl 12:43 3649

Da kom de, ikke noe oppløftende...
...
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -6,1% TIL USD 18.606/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 6,10 prosent til 18.606 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Volf
21.11.2019 kl 12:46 2797

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,4% TIL USD 18.350/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,4 prosent til 18.350 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Q3. Tall som forventet, men er det meg som er i svime, når jeg ikke finner noe om utbytte for kvartalet?
Mollen
21.11.2019 kl 13:50 2694

15 Cent pr aksje for Q3

Takk. Det var 5 mindre enn jeg hadde håpet på. Forøvrig en rapport jeg fikk litt dårlig magefølelse av. Birgitte har jo virket stødig som fjell, og jeg ble litt tatt på sengen av oppsigelsen.
KJEPET
21.11.2019 kl 14:35 2597

Ser at Star Bulk ser ut til å åpne opp rundt 7% etter resultatfremleggelsen med en yield på 1,7% for kvartalet.
Golden Ocean åpnet ned etter resultatfremleggelsen med en yield på 4,8%.

Ikke akkurat enkelt å forstå for en arm taxisjåfør :-)
laser
21.11.2019 kl 14:39 2591

Ja stødig finansielt, men hun finner ikke veien til media. Hun er ikke den som - slik jeg har oppfattet henne - liker å eksponere seg og derved selskapet. Hun er nok mer privat og der kommer hun til kort. Dette er et marked preget av sterke personligheter ønsker å brennemerke markedet med sine initialer og mål. Der oppfatter jeg nok Vartdal som mer reservert og i en oppgangsperiode blir dette krevende for henne og selskapet. Jeg tenker dette nok er en prosess der også JF uttalte frustrasjon i sommer om lave kurser som hindrer selskapet i å bruke aksjen i forbindelse med ekspansjon og fornyelse. Tror dette er riktig for selskapet og henne. Ellers er jo resultatet over concensus, men svakt under Artic’s forhåpning - de tror jo kursen skal opp med bakgrunn i dette. Jeg tror det ligger flere gode nyheter fremover. Cashmessig ligger det utlegg som kommer tilbake dette kvartalet, de har gjort avsetninger på derivater knyttet til utviklingen i $kursen som kan komme til gode og vi ser nok en forsinket implementering av rateoppgangen. Tror også at det moderate utbyttet skjuler litt krutt til aksjegjenkjøpsprogrammet. Og endelig - for hver måned som går uten særlig økning i bestilling av nye skip - vil øke rate presset betydelig fremover. Gamle skip vil bli presset ut - fin oversikt om dette i rapporten. Ikke uten grunn at de vier dette så mye oppmerksomhet.

Kommer det noen kursdrivende nyheter kl 1500? er det da de skal ha presentasjon? Noen guidinger?

Noen som kan linke innholdet?
21.11.2019 kl 16:02 2411

Samtidig så blir den kjørt ned, men har fremdeles trua og kjøpt mere på 50. Men den handelen i dag kan man lure på, men blir litt slitsomt å se alt det andre som går til topps.
Oppi USA og i D, I Norge
Skjønn det de som kan.
Redigert 21.11.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare

Ja hva skjer med kursen egentlig? Er jo helt vanvittig å se på.
21.11.2019 kl 16:06 2591

Ja merkelige greier, alt annet ville reagert positivt på dagens tall og ikke er det noen short heller, kan jo være noen på under 0,5 men alikevel.
Tøff
21.11.2019 kl 16:19 2594

Ratene er jo ikke så bra lenger. Panamax har jo fallt under cash break even. Cape har jo også svekket seg. Dette må nok snu før vi får en positiv utvikling.

Burde ikke dette gjelde Star Bulk da også? Hvorfor er det enormt positiv utvikling der på dårligere resultat og utbytte?
21.11.2019 kl 16:25 2606

Cape har svekket seg litt etter oppgange som var, men de andre har økt og da er det ikke så galt. Samtidig må vi høre på ledelsen og de mener det ser bra ut og de tjener penger.
Så her er det andre krefter i spill og jeg har god tid.
Tøff
21.11.2019 kl 17:22 2520

Ja du har helt rett. SBLK går over 7%, GOGL bare rundt 1,5% i USA. En mulighet i GOGL er shorting og sanking av aksjer. Det sitter folk med mye markedsmakt når det gjelder shorting, uten at de behøver være over 0,5% i registeret. Det er graden av aktivitet det kommer an på. Dette må da være en forklaring blant flere.