Nå begynner vi på ny bulk tråd,gutter og damer.

Volf
GOGL 11.11.2019 kl 12:29 76380

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,65% TIL USD 19.390/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
12.12.2019 kl 08:13 7780

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ti capesize-spotslutninger onsdag, der syv er for jernmalm og tre er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet syv spotreiser til Kina, der fem går fra Australia og to går fra Brasil.
Videre ble det sluttet to reiser fra USA-gulfen, der en går til Japan og en går til Israel. Det ble også sluttet en reise fra Indonesia til India.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 12:07 7600

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -9,1% TIL USD 18.774/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 9,1 prosent til 18.774 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 12:21 7547

Drastiske fall vi opplever, ikke bra før vi også skal inn i Kinesisk nyttår neste måned, som også alltid legger press på ratene / aktiviteten.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 12:21 7530

A reminder: #DryBulk spot rates usually collapses around Chinese New Year (25 Jan '20), while the smaller vessel classes soon enough recoups some losses. We are now at week -6. #Shares are however uncorrelated to season (R2=0.00). More important: 1H20E could be generally weak
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Walker
12.12.2019 kl 15:27 7250

Ratene med solid fall. Lite tiltro i markedet. Taus og traus ledelse. Går mot januar med cny, guiding fra brasil i bestefall litt økende.
Ratene har vært høye, men hjelper lite når selskapet bruker alle penga sine på å kjøpe aksjer på 52 kr.

Hvor skal dette ende?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
ruda
12.12.2019 kl 21:00 7000

Gogl har alltid vist at de kommer tilbake, så det er bare å sitte rolig i stolen
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
12.12.2019 kl 22:18 6910

Kun 3,4% bak Star Bulk i dag må sees på som relativt bra. Nå ca. 40% forskjell i kursutvikling det siste året. Samtlige shippingaksjer steg når signalene om en Chinaavtale nærmest er i boks. Golden Ocean sank i kurs, men litt overraskende at den ikke falt mer. Når kommer budet for Golden ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 22:55 6865

Ja kanskje det er Fredriksen selv som står bak massiv kurspress via storting, for deretter å kuppe hele skuta selv?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Mollen
12.12.2019 kl 23:26 6832

Der er ingen synlig short i GOGL, men aldri godt å vite om JF pønsker på noe... Jeg kan bare ikke fatte at han heller er tjent med en lav kurs. GOGL har vært en stor skuffelse for min del. Angrer som f... på at jeg ikke flyttet over pengene i FRONT i fjor. Var på nippet til å bare ta tapet i GOGL å kjøpe FRONT, men var sikker på at GOGL skulle komme. Trøsten har vært at selskapet stort sett har levert overskudd i hvert kvartal siden Q417 og dertilhørende utbytte men også der har jo selskapet rotet noe voldsomt og tullet bort utbyttepenger på tilbakekjøp av aksjer og oppkjøp i andre bulkselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 23:34 6809

Blir utrolig spennende å se hvem som blir ny sjef. En ny offensiv og selgende kanon på plass kombinert med handelsavtale og frakt igjen soyabønner USA - Kina, kan gi oss en etterlengtet og velfortjent retur til 70 tallet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.12.2019 kl 08:27 6638

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om elleve capesize-spotslutninger torsdag, der samtlige er for jernmalm.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet ti spotreiser til Kina, der fem går fra Australia, fire går fra Brasil og en går fra Sør-Afrika.
Det ble også sluttet en reise fra Indonesia til Vietnam.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.12.2019 kl 10:03 6494

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -12,71 / +0,78 / -0,88 %
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.12.2019 kl 10:05 6485

Fullstendig kollaps i caperatene i China i dag. Ned hele 12,7% (ikke 17% som jeg skrev først). Alle som nå kjører på LSFO i spot u/scrubbere, taper enorme summer hver dag nå. Dette er det eneste språket rederne forstår. Skrapingen nå vil bli massiv de neste tre månedene. Medisin er vondt, men det virker.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.12.2019 kl 10:20 6459

En annen ting Kjepet, er om de i det hele tatt får tak i LSFO. Ventetid kan være flere dager i fuelkø, og de må ha bestilt kanskje 3-4 uker i forveien. Dette blir ei spennende vending. Gogl har vel posisjonert seg her gjennom tidligere investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
13.12.2019 kl 12:27 6266

Så dette vil i seg selv ta en del skip ut av markedet da, altså hvis det blir en konstant kø for fuel som ikke har vært der tidligere?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Volf
13.12.2019 kl 12:38 6221

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -4,1% TIL USD 18.002/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 4,11 prosent til 18.002 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange fredag.

NS, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.12.2019 kl 12:45 6186

Noen havner kan heller ikke tilby LSFO,, så der må man i verste fall redusere payload for å bringe nok fuel til destinasjon som kan garantere leveranse.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.12.2019 kl 13:51 6044

Og jernmalmlagrene i China sank også denne uken.....
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2019/12/MMi-Daily-Iron-Ore-Report-for-December-13th-2019b.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2019 kl 14:01 6029

Noen som vet hvorfor vi ikke har fått futures de siste dagene? Eller har fått i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.12.2019 kl 14:33 5950

Morsomt å se anslagene fra Clarksons Platou Securities på capsize-ratene for 2019 som de kom med to måneder ut i året. Bommet med ca. 30% på gjennomsnittlige Cape-rater. Bommer de like mye neste år tro?
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/02/skipsmeglerhus-slakter-estimatene
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.12.2019 kl 16:33 5821

I skrivende stund er det vel greit Kjepet, Gogl opp 3,2% og Sblk ned 2,09% :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.12.2019 kl 09:13 5541

Tja, fasit ble at GOGL bare tok inn litt på torsdagens store sprik. Kursmessig er GOGL redusert så kraftig det siste året, at selskapet fremstår som en ubetydelig aktør i markedet. Det er jo en gedigen feilvurdering etter min mening, de leverer faktisk den beste yielden av alle bulkselskaper(?).
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
ruda
14.12.2019 kl 18:03 5331

Tror Gogl slår kraftig tilbake på nyåret. De leverer jevnlig utbytte, så etter min vurdering blir nok dette bra fremover
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
16.12.2019 kl 08:49 4975

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om åtte capesize-spotslutninger fredag, der syv er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet seks spotreiser til Kina, der tre går fra Australia, to går fra Brasil og en går fra Storbritannia.
Videre ble det sluttet to reiser fra Brasil, der en går til Spania og en går til Frankrike.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
16.12.2019 kl 08:54 4988

Vi har jo sett et tildels kraftig fall i cape-ratene sist uke.
Kan dette skyldes at enkelte har masse bunkers av feil sort ombord, og dermed må fallby sine tjenester før nyttår?
Om dette er rett, så vil sist ukes ekstreme ratefall pågå kun en kort periode.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
16.12.2019 kl 09:17 4926

Hva gjør man egentlig dersom man ikke har rukket å brenne alt gammelt drivstoff? Satser på at det ikke er noen kontroll før fra mars?
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
16.12.2019 kl 10:03 4834

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -6,58 / -0,32 / -0,40 %
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Volf
16.12.2019 kl 12:16 4655

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -5,2% TIL USD 17.060/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 5,2 prosent til 17.060 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
17.12.2019 kl 08:21 4173

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om fem capesize-spotslutninger fredag, der samtlige er for jernmalm.
I tillegg ble det sluttet en periodeslutning for det 2015-bygde skipet "Santa Barbara" for en periode på mellom 12 til 14 måneder til en dagrate på 17.250 dollar.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tre spotreiser til Kina, der to går fra Brasil og en går fra Australia.
Videre ble det sluttet to reiser fra Sør-Afrika, der en går til Tyskland og en går til Nederland.
Ellers ble det sluttet tre timecharters.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
17.12.2019 kl 10:21 4028

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -4,75 / -1,33 / -1,38 %
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Volf
17.12.2019 kl 12:20 3892

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,9 prosent til 16.566 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 13:51 3739

Får håpe dette er bunnen og at ratene nå er i ferd med å snu opp igjen :-) Vi må jo snart også se positiv effekt av handelsavtalen og rater mtp. transport USA - Kina, ikke minst landbruksprodukter og soya bønnene?
...,,,
Freight futures am update
Capesize flat
Panamax down ~3%
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 15:01 3627

Noe på gang her nå snur jo kraftig opp!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
ruda
17.12.2019 kl 15:08 3634

Nå tror jeg vi er på vei til et etterlengtet løft
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 15:17 3608

Kanskje kommer melding nå snart om vår nye CEO som skal løfte oss ril nye høyder!
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 16:10 3816

Blir nok styrt flatt idag også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Andypandy1
17.12.2019 kl 16:17 3803

Det er tidlig kinesisk nyttår i år, så jeg tviler på det blir fantastiske rater før det er overstått. Hadde ikke blitt overrasket om det blir firesifrede rater før det snur. Men GOGL korrelerer jo ikke med rater lengre, så la oss heller håpe Trump får hjerteinfarkt eller blir enda mer senil slik at handelskrigen tar slutt😋
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 16:20 3797

Skal du handle gogl så er du garantert å få den 49,50 før stengetid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
ole
17.12.2019 kl 18:46 3650

Hvilken effekt vil dette ha tro?
https://www.tradewindsnews.com/insight/low-sulphur-fuel-prices-soar-in-singapore/2-1-724588
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
17.12.2019 kl 20:19 3561

Effekten vil bli enorm. Nå vil de gamle tantene uten scrubbere som seiler i spot, tape penger som aldri før. Det tynes nå til siste dråpe før vi vil se en massiv skraping av gammel tonnasje. Men kontrollene begynner ikke før 1. mars, så rederne skal som vanlig holde på helt til den siste timen. Men med kinesisk nyttår tidlig på året, og med ratene nivåene vi har nå, så skal vi kanskje se litt fart i skraping ganske snart.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare