Ny melding fra Polight - Ny ordre fra smartklokkeprodusent!!!

edvin
PLT 12.11.2019 kl 08:37 12662

12.11.2019 08:16:09: poLight ASA - Receives forth purchase order for a wearable device


Horten, 12 November 2019 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced it has
received a forth purchase order from an undisclosed OEM. The order comprises
44,450 units of TLens Silver and 42,000 units of ASIC drivers related to the
same wearable product as previously announced. The ordered material is for
commercial use for the planned market release of a wearable device.

"This repeat order is a clear sign that the customer intends to use TLens for
their next product", said Øyvind Isaksen, the CEO of poLight

All orders received are expected to be shipped within end this year. In total,
the four orders amount to approximately 124,000 TLens and 120,000 drivers.

The planned commercial launch remains subject to potential changes for various
technical and market related reasons.

Further information from:

Øyvind Isaksen, CEO, poLight ASA: +47 90 87 63 98



About poLight ASA

poLight offers a new autofocus lens which "replicates" the human eye for use
in devices such as smartphones, wearables, barcode, machine vision systems and
various medical equipment. poLight's TLens® enables better system performance
and new user experiences due to benefits such as extremely fast focus, small
footprint, no magnetic interference, low power consumption and constant field of
view. poLight is based in Horten, Norway, with offices in Finland, France and
China and representation in Taiwan and Korea. For more information, please
visit https://www.polight.com
https://newsweb.oslobors.no/message/489130
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
provence
14.11.2019 kl 17:45 2482

Denne journalisten sier i alle fall noe fornuftig i sin avsluttende argumentasjon:

[..] Men på den andre siden. Det er få som har blitt rike ved å være forsiktige hele tiden.

Dette var et hint til deg rockpus :)
Kraamz
14.11.2019 kl 19:25 2382

Nesten som å si at om du er forsiktig å selger så blir du ikke rik men om du ikke er forsiktig å beholder aksjen, så kan du faktisk bli det i denne aksjen😆
Slettet bruker
14.11.2019 kl 19:27 2375

Jeg er veldig spent på hvem denne kunden er! Det er viktig at dette er ordentlige saker og ikke en ”jallaklokke”🙈
Kraamz
14.11.2019 kl 19:36 2355

Blir ikke noe jallaklokke når den har Tlens😁
Slettet bruker
14.11.2019 kl 19:39 2346

Jeg tenker jo også det. Men spennende 🤭
rockpus
14.11.2019 kl 20:05 2290

Du må gjerne le, men definerer du disse ordrene allerede som designwin?
Da har jeg selvsagt misforstått. Jeg trodde vi fortsatt ventet på et kommersielt gjennombrudd med en ordre som står i forhold.
Londonmannen
14.11.2019 kl 20:20 2263

Det viktigste med smartklokken er ikke hvor mye poLight tjener på avtalen. Det vet vi er heller beskjedent forhold til en designwin med en mobiltelfonprodusent. Men en bekreftet designwin med smartklokkeprodusenten åpner dørene til et helt annet og langt større marked. Et marked som selgerne, i henhold til CEO,hittil har jobbet i oppoverbakke, men som vil endre seg momentalt den dagen de kan hevise til at TLens benyttes i et produkt som er kommersialisert. Det er det som er viktig med den forestående og nær sagt bekreftede avtalen med smartklokkeprodusenten.

Dersom man henger seg opp i inntejningspotensialet til smartklokkeavtalen, så tror jeg man bommer på målet.
rockpus
14.11.2019 kl 21:35 2165

Londonmannen

Er enig i det du skriver her. Det blir av stor betydning om denne smartklokkeprodusenten er en av de større selskapene, samt volum.
Hvordan skal man definere de salgene som hittil er gjort dersom de ikke kan kalles designwin? Jeg oppfattet i alle fall etter første levering at det måtte vurderes som en form for test, både m.h.t. funksjon, implementering og marked.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 22:31 2095

Definisjonen på design-win vil jo i dette tilfelle være når tlens brukes i et faktisk produkt. Det har vært opplyst at denne smartklokke produsenten ønsker å bruke tlens i sin kommende lansering. Antallet linser som ble bestilt til pvt antydet å være langt fler en nødvendig til denne sluttfasen. Så er det bestilt enda fler, og enda fler linser til dette prosjektet. Det sier meg ganske klart at det nå er klart for lansering med tlens i bruk. Hvor når det kommer, om det kommer utfordringer frem mot lansering er evt. å spekulere. Om design-win kun kan brukes når produktet er offentliggjort komplett med denne linsen, så er det ikke en design-win pr. nå. Men jeg ser på det som helt usannsynlig at 124.000 linser er kun til test.. Det er i grunn bare å lene seg tilbake å vente på melding 🤷🏼‍♂️☺️
Redigert 14.11.2019 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
14.11.2019 kl 23:21 2034

Tenker melding om designwin kommer innen 2-4 uker. Men i mellomtiden kan det komme meldinger om ordrer til nye produkter som er kommet til PVT nivået. Mye spennende på gang i henhold til Q3 presentasjonen.
provence
14.11.2019 kl 23:45 2000

Jeg tror Humaneye sin definisjon av designwin er en god beskrivelse. At TLens er valgt i et produkt som er i salg i markedet. Men om produktet er kommet for salg så gjenstår det å se om produktet selger.

Mtp. på disse foreløpige bestillingene på TLens så tror jeg dette er forklaringen:
1. Innledningsvis, poLight leverer development kits til OEMS som en første fase. Vi snakker da om et veldig begrenset antall linser (1000 linser) tiltenkt designere/ingeniører som tilpasser denne TLens i et produkt og alle tester blir utført. Ingeniørene har nok allerede kvalifisert denne løsning og satt stempelet Godkjent.
2. Kunden bestiller et større antall linser (30.000 linser ++) og en foreløpig smartklokke i versjon 1.0 tiltenkt et utvalg brukere for utprøving og få tilbakemeldinger på brukervennlighet osv. Det er vel der kunden står nå.
3. Med positivt resultat på tilbakemeldinger, går kunden for en storskala bestilling.

Ok, dette er bare noe jeg tror.
edvi
15.11.2019 kl 23:46 1826

I dag lite salg, det tyder det blir en livlig neste uke.
Slettet bruker
16.11.2019 kl 22:14 1577

Hvem er denne smartklokkeprodusenten? Når kommer det flere bestillinger av linser til barcode prosjektet? Nye bestillinger til videre faser av gjennomført poc? Det er nok et tidsspørsmål for et ekstremt stort gjennombrudd her!! Utrolig spennende!! Det er ikke så ”mye” som skal til for at aksjen handles for nærmere 100,-!!! Lykke til i dagene fremover alle Polightere, dette kan være den beste investeringen noensinne 🤩
Redigert 16.11.2019 kl 22:21 Du må logge inn for å svare