Schneiders vekstplan

Burobeng
PHO 13.11.2019 kl 08:27 16578

25 sekunder inn i siste webcast viser Schneider en plansje som illustrerer hans planer for selskapets vekst. Punkt 3 på denne plansjen er verdt en egen diskusjonstråd. Overskriften "Acquire" peker i retning av vekst utover det som kan kalles organisk, og linjestykkene under plakatene peker mot at han ønsker å gi "The Bladder Cancer Company" flere ben å stå på.

Dersom vi hopper til Q&A, 37 min inn i webcasten, så sier han at noe vil trigge dobbelnotering, men at q3-presentasjonen ikke er rett tid og sted for å informere nærmere om dette. Kan det være snakk om oppkjøp av et annet selskap innen blærekreftsegmentet som samtidig gir dobbellisting ved at det allerede er Usa-notert, eller kanskje et unotert med emisjon og spredningssalg i Usa for å finansiere kjøpet? Kjør debatt!
Redigert 21.01.2021 kl 05:19 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.11.2019 kl 09:54 4394

Bravi, bare en liten ting til. Du åpner ditt siste innlegg med følgende:

«Er ikke så begeistret over DS sine vekstplaner, det de planene går ut på er bare økte utgifter som vi ikke vet om vil betale seg eller at Pho hadde oppnådd akkurat det samme uten de økte utgiftene.»

Mener du at DS kan ha misforstått noe under sin utdannelse, at han faktisk mener at vekst i utgifter er positiv vekst for selskapet? Det at «vi ikke vet om vil betale seg» vil vel først vise seg i ettertid. Men i kapitalismen så må det gjerne være noen innsatsfaktorer for å få til vekst, det være seg kapital, arbeid, personell, tjenester eller ressurser. Hensikten med at man bruker ressurser, som du ynder å kalle utgifter, på denne typen faktorer er nemlig i overbevisning om at en riktig miks skal gi en vekst som gir større fortjeneste enn det kostet.

Jeg velger å tro at CEO og hans stab har analysert markedet og således har et noe bedre innsyn i hva som skal til av innsatsfaktorer for å skape verdier for selskapets aksjonærer. At strategien har vært presentert for styret og at styret utviste entusiasme for hva de hørte, betyr mer for meg enn hva en anonym skribent tror og mener, uten at han verken har nødvendig innsikt i selskapets gjøren og laden, eller nødvendig forståelse for det amerikanske helsemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
bravi
16.11.2019 kl 10:08 4379

Jeg har sikkert ikke nødvendig innsikt i selskapets gjøren og laden derfor er det viktig å forholde seg til hvordan markedet tolker og oppfatter det som selskapet kommer med. Etter Q3 har markedet sendt kursen nedover.
focuss
16.11.2019 kl 10:31 4366

Photocure ligger i en stigende trendkanal som startet for et år siden og siden start har kursen steget ca 60%. Edison har oppdatert sin verdivurdering og havnet på 71 kroner. Når Edison sin verdi innfris vil PHO kursen ha steget 100 % siden trendkanalen startet og Schneider tok over som CEO. Edison ligger fortsatt langt under SWS sitt kursmål på 390 men nærmer seg hele tiden. Regner med de vil nærme seg mye i månedene fremover.
Londonmannen
16.11.2019 kl 10:40 4355

Markedet? Hvem er det? Er ikke markedet slike som oss? Som sådan har ikke markedet bedre innsikt enn det du og jeg har. Så det du sier er egentlig at du er en sau i saueflokken, som forholder deg til det saueflokken tror og tenker. Det er helt greit for meg og jeg skjønner at du ikke er alene om en slik holdning. Og da forstår jeg at du er mer opptatt av kursutviklingen enn det fundamentale i selskapet. Så da kan vi, om ikke annet, være enige om å være uenige.
HYPERgris
16.11.2019 kl 10:46 4343

Bravi er nok den lateste investoren på Oslo børs.

Har du anskaffet borrelås enda, eller snubler du fremdeles i dine uknyttede lisser mens du legger skyld på andre rundt deg.
bravi
16.11.2019 kl 12:38 4271

Mulig jeg er en lat investor, men hva så? Men tror det er flere i Pho som også er late.
Tok nettopp en titt på www.tv2.no der er det et innlegg under Forsiden/Mening og Analyse "Kreft er noe dritt. Og blærekreft er kanskje enda verre?"
Anbefaler at dere går inn på tv2.no og leser innlegget og svaret fra kreftforeningen som nevner immunterapi som en effektiv behandling. Her ser vi realitetene helt tydelig, BLC og Hexvix er overhodet ikke nevnt, derimot etterlyses det mere forskningsmidler.

AndyH, dette må være en sak for fb gruppen å ta tak i.
Slettet bruker
16.11.2019 kl 13:07 4241

De kunne selvsagt sagt noe om Hexvix i artikkelen, spesielt han som svarte fra kreftforeningen.
Her er forøvrig fra deres egen hjemmeside.

Undersøkelse og diagnose
cystoskopi
urincytologi
CT-urografi
CT
MR
Cystoskopi er en undersøkelse av blæren hvor det instilleres et farmasøytisk produkt. dette stoffet vil hjelpe legene til å se forandringer i blæreslimhinnen. Undersøkelsen betegnes som fotodynamisk diagnostikk (PDD).

https://kreftforeningen.no/om-kreft/undersokelse-ved-kreft/cystoskopi/

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/blarekreft/
focuss
16.11.2019 kl 13:15 4231

Bravi
En interessant artikkel men som jeg mener du ikke oppfatter skribentens hensikt med. Det som her settes fokus på er at blærekreft har vært et lite prioritert område i mange år. Dette har jeg skrevet om et par tre ganger, og dette gjelder ikke bare Norge. Det er derfor det er dannet et verdensomspennende nettverk for å sette større fokus på blærekreft og det er derfor PHO vil kalle seg " the Bladder Cancer Company" og det er derfor DS sier at det er et åpent rom som de skal dekke, og som ikke dekkes av andre.

Artikkelen dreier seg ikke om cystoscopi, ikke engang om behandlings former og den skiller ikke mellom NMIBC og MIBC. Blærekreftforeningen refererer til immunterapi for å svare på at det skjer noe. Og det er sant, Immunterapi er fokus for hundrevis av studier men ikke sikker på at noen er direkte rettet mot Blærekreft. Det store gjennombruddet innen immunterapi er utviklingen av CPI ( Check point inhibitors) . CPI er karakterisert med at det enten virker svært godt eller ikke i det hele tatt. Andelen det virker på er ulik for ulike varianter av kreft. Det er dette PHO nå vurderer å starte studier på nå. BLCC kombinert med CPI. Man har gode teorier på hvorfor det er mange som ikke får hjelp av CPI. Kombinasjon med BLCC vil potensielt gjøre at langt flere får ønsket respons, noe som det er mye som tyder på at det vil gjøre.
bravi
16.11.2019 kl 13:28 4208

focuss, problemet for oss er at kreftforeningen ikke virker å være klar over at Pho er et norsk selskap som har utviklet en diagnose metode som er bedre enn de andre som finnes (blir det hevdet). Da synes jeg ikke Pho har gjort jobben sin med å gjøre sitt case kjent for de som bør vite det, som vi ser de er aldri omtalt i media. Når de ikke etter mange år klarer det i hjemmemarkedet blir jeg skeptisk til hva de kan få til ute.

Dette minner mere og mere om et annet biotek selskap jeg har vært borti tidligere.

Har ikke Hexvix refusjon i Norge?
Slettet bruker
16.11.2019 kl 13:35 4198

Hva er det slags biotek selskap som du hele tiden refererer til?

Om jeg kjøper en pose med friske epler i butikken, kan jeg vel nyte dem selv om jeg var uheldig å smake på et som var halvråttent ifjor en gang.
Det var dette med å leve i tiden da.
focuss
16.11.2019 kl 13:49 4180

Bravi
Enig i at det bør gjøres en bedre jobb i Norge. I Danmark har vi markedsandel på 70% og burde ikke vært mindre i Norge. Norge er imidlertid et lite marked så det spørs hvor mye ressurser de vil legge ned. Uansett, DS bør ta en gjennomgang av situasjonen i Norge for å finne ut av hvor flaskehalsene er. Foreløpig tror jeg ikke hans fokus har vært på Norge, forståelig nok.Forøvrig så er det ikke mitt inntrykk at sykehus/klinikker i USA er veldig opptatt av situasjonen i Norge. De er mer opptatt av resultatene og trenden i USA markedet.
Slettet bruker
16.11.2019 kl 13:53 4174

Han mener Biotec Pharmacon hvor det for en del år tilbake (2013/14?) ble dannet en større aksjonærprotest som gikk i mot et oppkjøp på 30 eller 50 kr, husker ikke helt.
Etter denne aksjonen gikk aksjen ned til 3, og har vel aldri kommet over 5 igjen.
Londonmannen
16.11.2019 kl 14:13 4150

Bravi
Du henviser til BLC og skriver følgende: "som er bedre enn de andre som finnes (blir det hevdet). "
Bare for å gjøre leserne oppmerksom på at dem som "hevder" at BLC er den beste metodemn er faktisk AUA. Ikke akkurat noen hvem som helst. (Dersom det er det bravi tror)
Slettet bruker
16.11.2019 kl 15:13 4097

Takk.
bravi
16.11.2019 kl 16:18 4043

LM, når AuA er så sikker på at det er det beste som finnes burde kanskje noen fortelle det til Kreftforeninga i Norge og andre her også da. For alt jeg vet er de ikke klar over akkurat det.

AndyH, ja det er riktig som OK skriver det var Biotec Ph. jeg mente. De dannet en aksjonsgruppe mot oppkjøp under 50 kr. Erfaringen fra den gangen er at aksjonsgruppa var bare tull.
Biotec skulle også selge sitt produkt og tok ikke hensyn til hva norske helseautoriteter mente, det blåste de av og satset heller i UK og støttet seg på KOL's der. Det gikk ikke bra. Sammenligningen med Pho er slående når kreftforeningen sier de ikke har kjennskap til Hexvix.
Londonmannen
16.11.2019 kl 19:15 3923

Nå er der vel en viss forskjell på Biotec og PHO. Såvidt jeg vet hadde ikke Biotec gjort vitenskapelige forsøk som gjorde det mulig å få en FDA godkjennelse på sitt produkt, noe PHO har for Hexvix/Cysview.

Ja, du har sikkert rett i at PHO kan gjøre en vesentlig bedre jobb opp mot kreftforeninger både her og der. Men poenget mitt var at det er ikke PHO som hevder, eller noen andre uautorisewrete som hevder at BLC er det beste. Det er faktisk fagmiljøet i AUA som hevder dette gjennom å gi BLC Grade B mens WLC og NBI får Grade C. Og da blir det tøvete av deg å insinuere at det er miljøet på HO eller noe annet ufaglært miljø som finner på å hevde at BLC er det beste som finnes.

Men når man verken tror på ledelsen i PHO, på fagmiljøet i AUA eller FDA for den saks skyld, men liter mer på markedsaktørene på OSE, så sier det vel det meste om hvilke substans det er i påstandene som kommer fra den kanten.
Slettet bruker
16.11.2019 kl 19:23 3914

Hva er det du sier bravi, at kreftforeningen ikke har kjennskap til Hexvix?

"Sammenligningen med Pho er slående når kreftforeningen sier de ikke har kjennskap til Hexvix."

AndyHagen
I dag kl 13:07
325
De kunne selvsagt sagt noe om Hexvix i artikkelen, spesielt han som svarte fra kreftforeningen.
Her er forøvrig fra deres egen hjemmeside.

Undersøkelse og diagnose
cystoskopi
urincytologi
CT-urografi
CT
MR
Cystoskopi er en undersøkelse av blæren hvor det instilleres et farmasøytisk produkt. dette stoffet vil hjelpe legene til å se forandringer i blæreslimhinnen. Undersøkelsen betegnes som fotodynamisk diagnostikk (PDD).

https://kreftforeningen.no/om-kreft/undersokelse-ved-kreft/cystoskopi/

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/blarekreft/
Redigert i dag kl 13:08

https://oslo-universitetssykehus.no/nyhet/forbedret-metode-reduserer-lidelse-liggedogn-og-kostnader

Om Blålys-metoden
Blålys-metoden, også kalt fluorescens cystoskopi eller fotodynamisk diagnose (PDD), er tatt i bruk i nesten alle sykehus i Norge som gjør blæreoperasjoner
https://photocure.com/about/media/fact-sheet-norwegian/

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-hexvix-photocure-559798
Slettet bruker
16.11.2019 kl 19:36 3891

Meget bra Andy!!

👍😁🤣😎
investinor
16.11.2019 kl 21:22 3800

"brukt av nesten alle norske sykehus"...ikke dårlig den setningen, jf lenke nr 3
bravi
16.11.2019 kl 22:07 3733

Legg merke til at opplysningen (uspesifikk) om at Hexvix brukes på de fleste norske sykehus kommer fra Photocure sin hjemmeside, ikke kreftforeningen. Selvfølgelig fint det, men det har ikke fått noen videre omtale, det er det som er poenget her. Det går ikke å bortsnakke at produktet har alt for liten omtale her i landet, det er for lite kjent. Det viser svaret jeg fikk på min henvendelse til kreftforeningen og forsåvidt også artikkelen på tv2.no i dag samtidig med tilnærmet null omtale i media. Hadde produktet vært litt omtalt og kjent ville kursen vært høyere. Det holder ikke at dette er kjent bare innen fb gruppen, på TI og litt her på forumet, ihvertfall ikke når det fremstilles så suverent med AuA anbefalinger og greier.
Scoopfinder
16.11.2019 kl 22:13 3263

Bravi, til forskjell fra USA så reklameres det ikke i Norge. Urologene kjenner til hvilken behandling de gir men de reklamerer ikke for behandlingen. Det er ikke sikkert Kreftforeningen kjenner til BLC
Redigert 21.01.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2019 kl 22:25 3235

Jeg vet ikke, men Helsedirektoratet anbefaler bruk av PDD så dersom du mener at kreftforeningen ikke kjenner til dette så blir jeg overrasket og klarer ikke å tro på det.

Anbefaling
• Vurder bruk av PDD, evt NBI ved TURB for å øke deteksjonsrate av små svulster og
CIS, samt ved positiv cytologi men negativt cystoskopifunn.

Side 44.

https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/blaerekreft-handlingsprogram/Bl%C3%A6re-%20og%20urotelkreft%20%E2%80%93%20Nasjonalt%20handlingsprogram%20med%20retningslinjer%20for%20diagnostikk,%20behandling%20og%20oppf%C3%B8lging.pdf/_/attachment/inline/4a169897-6aec-49c9-be35-c5b1e14fd7d6:2c5b88afba00baa323e936e22fcfd6ee67234f32/Bl%C3%A6re-%20og%20urotelkreft%20%E2%80%93%20Nasjonalt%20handlingsprogram%20med%20retningslinjer%20for%20diagnostikk,%20behandling%20og%20oppf%C3%B8lging.pdf
Londonmannen
17.11.2019 kl 00:11 3144

Bravi
Skjønner ikke at du hele tiden må fremstille fakta rundt BLC på den nedverdige måten som når du skriver følgende:
« ihvertfall ikke når det fremstilles så suverent med AuA anbefalinger og greier»

For det fremstilles ikke så suverent med AUA anbefalinger. Jeg bare påpeker at dette er et faktum og når du tydeligvis også forsøker å nedgradere AUA sin faglige tynge innen behandling av blærekreft, så må du tåle at noen tar deg litt i nakken.

Hvorfor evner du ikke å forholde deg ril fakta men hele tiden må nedsnakke autoriteter som fremholder BLC som den beste? At aksjekursen ikke har gått like mye som flere av oss forventet, er ikke noe å legge sjuk på. Men det endrer ikke der faktum at det fundamentale i PHO har hatt en meget positiv utvikling og at PHO aldri tidligere har hatt bedre rammebetingelser for å lykkes.
Durable
17.11.2019 kl 00:30 3123

«Er ikke så begeistret over DS sine vekstplaner, det de planene går ut på er bare økte utgifter som vi ikke vet om vil betale seg eller at Pho hadde oppnådd akkurat det samme uten de økte utgiftene.»

PHO hadde oppnådd akkurat det samme uten de økte utgiftene........
Dette sier pafo også.

Men,
«So, we’ve broke through with Kaiser», sier Dan Schneider.

Den store sykehuskjeden Kaiser Permanente har tatt i bruk Cysview for å evaluere dette, og responsen hittil er «we love it».

Så kommer titusenkroners-spørsmålet:
Ville man fått til dette uten å bygge en salgsorganisasjon i USA? Ville man fått til dette dersom man f.eks. kun hadde hatt et par mann på et kontor i Oslo?
Svaret er innlysende.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 07:04 3026

Ja att så gått som alle som har kjennskap til BLC rekommenderer behandlingen er ett faktum. Men
man kan ikke påstå att det hjelper på Urologerne. De ringer ikke ner verken Karl storz eller PHO
før att få scope. Pho har 30 selgere som tilsammen har solgt 54 scope i år, eller 2 var på 3 kvartal.
Eller ett var på 4,5 mån, men vad gjør de derimellom. Reiser de rundt og knakker dør hos urologer
og bor på dyre hoteller.

Eller tar de en telefon og hør om det er noe interesse før BLC scope, det bør jo bli ett anselig tall
en selger kan ringe på 4 mån innen han får napp og behøver møte opp fysiskt hos noen. Den
prinsippen som mange førespråker her,er att det er bedre med 3 selgere på ett scope. Enn en
selger på 3 scope, er vel ikke noe som imponerer på en økonom.

Men de er tydligen meget fornøyd med sin egen konklusjon, hadde vi hatt 1000 selgere nu så hadde vi
solgt 2000 scope hittils i år. Og antagligen vart konkurs da det koster PHO ca 2 mil att selge ett scope
og tar ca 4 år innen de er inntjent. Det her med att anpasse salgsorginissasjonen etter efterspørsel
er det tydligen ikke mange som hørt tales om. Men det er ikke bare der det vises begrensninger.

Vi vet att nær ett scope er bestillt, så kommer Karl Storz og monterer det og lær dem bruker det sammt
tar betalningen før det. Og enligt urologer kan de bruke det fra dag en, med minimal annpassning til
blålyset. Så all annen informasjon fra Schneider og HO skribenter er defenitivt ikke bekreftet av
urologer, og antagligen bare oppspinn.

Så får vi utgå fra att de her selgerne bør ha hatt tid att ringt samtlige urologer i USA, nær de fleste
både kjenner til BLC behandling og kan svare direkte om de er interessert. Så får alle genierne
som mener det att bruke mest mulig penger, er det samme som vekst fortsette att mene det.
Og stelle titusenkroners-spørsmålet og seden svare på det selv, som man mener bekrefter att
man vet det meste. Ja det er helt oppe i LM klasse og det seier ikke lite.

Og veksten til Scneider ser jo bare ut att vare på utgiftssiden, da ikke ens Ipsen såg noen muligheter
att lansere BLC behandling med førtjenste. Og de burde betalt Edison mye mer før analysen, så den
stått mer i samsvar med Schneider og våre selvutnemde eksperter. Før om Edison har like mye rett
som de bruker ha til vanligt, så koker Schneider og focuss sine uttalelser om SOC ned til rene
fantasier.
HYPERgris
17.11.2019 kl 08:01 2992

Noen som vil hoppe ned i sandkassa og leke med pafo i dag også? Vær så god
Slettet bruker
17.11.2019 kl 08:29 2950

Ja det er ikke nødvendigt att svare om de skall ned på din sandkasse nivå, da rekker det att lese og
se om de har noe utbytte av det som står der.
HYPERgris
17.11.2019 kl 08:46 2926

Bestemors lapskaus fra 6mnd
bravi
17.11.2019 kl 08:48 2923

LM, det er først og fremst du selv som fremstiller AuA som så store authoriteter. De kan bare komme med anbefalinger, intet annet. Hvis deres anbefalinger har blitt fulgt ville salget av skop og Cysview vært et helt annet. Dessuten kan de ikke ha særlig gjennomslagskraft blandt urologene hvis det i tillegg skal være nødvendig som DS forklarer at Pho selgere i tillegg skal måtte jobbe og tråkke ned dørene i snitt 12 mnd. med hver klinikk før de endelig får dem til å bestemme seg å kjøper ett skop.
bravi
17.11.2019 kl 08:52 2912

Durable, det tusenkronerspørmålet ditt er en villfarelse, det var en etablert organisasjon i Us før 15mill. mannen DS tok over, det er økningene han introduserte utover den satsningen som var tidligere det stilles spørsmål ved om betaler seg.
focuss
17.11.2019 kl 09:01 2904

Pafo
Problemet ditt er at du hverken forstår næringsliv eller børs. Du mener PHO har brukt 3-400 mill i USA og at det er idioti og vi som er positive skjønner ingenting så jeg minner om følgende:

- Aksjonærenes verdier er i dag verdsatt til 1,25 mrd kroner
- Edison mener verdien er 1,55 mrd
- SWS mener verdien er 8,5 mrd

I tiden fremover er det all grunn til at prisingen av aksjen vil stige kraftig og investeringen i USA vil fremstå som et musepiss i havet. Dersom du mener investeringen i USA er bortkastet så kan du nå selge din andel av 1,25 mrd.
focuss
17.11.2019 kl 09:20 2878

Bravi
Det du bør være fokusert på er hvor mye penger du tror PHO vil tjene fremover, ikke hvor mye penger de har brukt. Aksjer prises etter hva man tror vil bli fremtidig inntjening og vekstselskap prises i området 20-50 ganger inntjening. Når PHO tjener si 200 mill så vil aksjen kunne prises til 180-460 kr/aksje. De 4-5 millionene i ekstra investeringer er ingenting i denne sammenheng.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 09:58 2832

Ja att du førstår så mye mer har jo vist seg langt i fra til att stemme da du garanterte minst 100 kr
i kurs 2018. Og att de tapt haugevis med penger i USA behøver ikke diskuteres det er dokumentert.
Og att de har en masse selgere som ikke selger noe på over 4 mån er og dokumentert. Og att det
skall vare så smart, med tyngde i dine enorme kunnskaper. Har vel de fleste gjenomskuet vad som
gjeller før lenge siden.

De fleste vet att man skall bruke minst mulig på att tjene mest mulig, og det er det største aksjonær
mener med att skape aksjonær verdier. Og låt meg avgjøre om eg skall tru på han eller deg, og det
valget er ikke vanskelig. Så du kan spare deg dine råd vad eg skall gjøre med min andel.
Hardly
17.11.2019 kl 10:09 2811

Vet ikke hva pafo/bravi skriver om. Orket ikke mer av disse ensidige negative vibbene så jeg blokkerte de for over et år siden, men ut i fra svarene tolker jeg det slik at de er misfornøyd med stigningen av aksjekursen og at Schneider er en sjarlatan.
For å sette dette litt i perspektiv kan jo nevnes at i 2018 var det bare 5 selskaper på OSE som gjorde det bedre enn Photocure.
Siste 12 mnd har kursen gått opp med 45%.
Så noe riktig må de vel ha gjort.
Og fra og med Q4 er det slutt på røde bunnlinjer og selskapet er gjeldsfritt.
Som investor er det dette som betyr alt for meg. Alt annet er støy.
focuss
17.11.2019 kl 10:14 2807

Pafo
Du skjønner ingenting av dette. Mer er det ikke å si om den saken. Jeg skjønner du mener AH er din mentor i børs og næringsliv. Good Luck. En rik pappa er godt å ha.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:28 2789

Nei du skjønner ikke og har aldri gjort det. Eg behøver ikke hjelp av noen før att førstå att det
er før mange selgere, nær de går og sparker grus i 4 mån. Og nær eg vil ta til meg fakta så
gjør eg det helst hos dem som ikke har økonomiskt interesse i det de påstår.
HYPERgris
17.11.2019 kl 10:38 2771

Pafo: konkrete spørsmål:

1. Er det DINE spekulasjoner du fremstiller i dine innlegg?

2. Er det etterprøvbare FAKTA du fremstiller i dine innlegg?

Svar gjerne med 1. Eller 2. Med eventuelle utfyllende kommentar. Hva du svarer kan ha betydning for veien videre.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:42 2760

Er det noen svar du vil ha og leke med i din sandkasse, er det ikke bedre du prøver med sand.
HYPERgris
17.11.2019 kl 10:48 2749

Tror du har forstått poenget, trå varsomt.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 11:12 2705

HYPERgris: konkrete spørsmål:

1. Er det ett hot du fremstiller i dine innlegg?

2. Er det ett hot om att etterprøve FAKTA du fremstiller i dine innlegg?

Svar gjerne med 1. Eller 2. Med eventuelle utfyllende kommentar. Hva du svarer kan ha betydning for veien videre.