En avtale med Kina er nær sier Trump !

Slettet bruker
REC 13.11.2019 kl 08:36 8682

Så er spørsmålet : Hva er nært ? Er det som samene når de sier straks mener de førstkommende uke

Ikke godt å si , blir spennende dette. Tipper Donald er presset fra flere kanter nå, for å få til en avtale.

Og aksjene i hele verden vil få en voldsom stigning. Og om ikke det er nok har jo Donald valget

å tenke på. Det kunne jo bli en fjær i hatten til USA``s president


https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/dOaewO/trump-sier-foerste-steg-i-en-handelsavtale-med-kina-er-naer



Bybonden
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Celsius
19.11.2019 kl 23:33 2269

Bedekker med sin tompengpung...

Du gjør ingen grunker av dine stusselige fantasier.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 23:44 2252

Ja, det så jeg, og jeg skrev at det eventuelt går mot en enda mer fastlåst situasjon.
Junaiten er all time hight og OSE lukter på det samme, mens REC slikker seg selv helt der nede i stumpen.
Celsius
19.11.2019 kl 23:47 2240

Bedekker.

Ingen flere kvalmende innlegg fra deg om slikking er du snill 🤐
Slettet bruker
20.11.2019 kl 06:35 2150

Short har brug for at komme med skræmmende indlæg... Kursen går vandret og det er ikke Shorternes kop the.... De har brug for nogle der sælger deres aktier som de kan købe... Tænk langsigtet og sælg ikke på denne urealistiske lave kurs
Slettet bruker
20.11.2019 kl 10:34 2030

Jeg håper dere som fortsatt er aksjonærer har planer om å trappe opp på neste generalforsamling og kreve styrt avvikling, for dette går bare en vei. Det er bare å innse at REC er ødelagt som investeringsobjekt for hvermanns.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 10:51 1985

Da var en eier av noen lodd igjen.
Høna sparket fint i fra sist vi besøkte død og fordervelse nivåer.
Sann
20.11.2019 kl 13:14 1874

Helt håpløs konklusjon. Hva med at aksjen fortsetter å falle i dag når alt er så positivt. Og det positivehar vært der i flere år i takt med en stadig lavere kurs. Hvordan forklarer du det? Ser ikke ut som positiviteten heller avtar når silisium prisen faller som nå. Ingen ting biter på de positive, kun kursen som faller. Noe som ikke henger på greip. Finnes vel bedre selskaper å satse på og som det har gjort i flere år nå. Men kapteiner er lojale og sitter rolig til skute synker. Det er jo prisverdig...
fattigstakkar
20.11.2019 kl 14:55 1797

Hvilken stråmann er det du argumenterer med nå? Jeg svarte deg på denne kommentaren:
"Ikke bra, og nå klamrer man seg fortsatt til en handelsavtale??? Helt utrolig når de samme for lenge siden og fortsatt hevder at Rec er helt uavhengig av Kina sitt marked og at markedet er USA. Kan dere bli enige med dere selv og i så fall slutte å messe om denne handelsavtalen."

Jeg forklarte deg at det er logisk at man vurderer viktigheten handelsavtalen annerledes avhengig av hva selskapet sier er strategien framover. Da det så ut som vi primært skulle levere til semiconductor fra Butte var det mindre viktig. Når ledelsen nå sier at de mener ML er der framtiden ligger er handelsavtalen og polysiliconprisene igjen viktige. Jeg skrev ikke et ord om at det var positive nyheter for REC på disse to områdene i innlegget mitt. Fallende polysiliconpris er selvfølgelig negativt. Ledelsen mener åpenbart at prisene skal opp når konkurransen skjer på like vilkår etter en handelsavtale. Hvis ikke er det ikke noe poeng å starte opp ML for leveranser til Kina. De som tror ledelsen tar feil og at prisene blir liggende på dette nivået slik at ML blir et evig tapssluk bør selge, noe de åpenbart også gjør.
nemi's
20.11.2019 kl 19:29 1642

Reuters melder at handelsavtalen-fase1 er avlyst til 2020. Og amerikanske børser stuper.I følge Fattig er verdien av Butte redusert ytterligere nå. For Fattig følger JUM hele veien til 0. Fattig stoler på JUM's planer for ML. Det skrev han her i forrige uke. Og REC sier handelskrigen gjør at Butte tjener enda mindre.

Snart nede på 1.7 kr. Hermanrud og SB1 får rett.
Redigert 20.11.2019 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.11.2019 kl 19:48 1610

Det er ingenting som heter "avlyst til". Enten er det avlyst eller utsatt til.

En neverending story med forpostfektninger både fra Trump og Kina. En avtale kommer nok før eller siden. REC har jo falt tross positivt signaler om snarlig løsning, så virker ikke som markedet bryr seg om handelskrigens betydning for REC lenger. Hvis noen vil selge på 1,70 så værsgod. Da tar JUM og jeg REC av børs :)
Brixer
20.11.2019 kl 20:12 1562

Noen melder noe, bare for å bli dementert noen minutter senere av andre som også er 'in the know'.
Disse samtalene USA og Kina har blir utnyttet rått av begge sider. Vent til det foreligger uttalelser der begge sider går ut felles statement.
nemi's
20.11.2019 kl 21:59 1435

Dere eier JV sammen med den kinesiske stat. Og JUM vil selge Butte for ha mer av det samme. Les denne og bli klokere på kineserne, JUM og fremtiden:

https://www.scmp.com/news/china/politics/article/3038491/fbi-and-us-senate-raise-alarm-over-chinas-recruitment-us
questi
20.11.2019 kl 23:23 1339

Det ligger hundrevis av alternative batteri-teknologier som er overlegne dagens derute.. man trenger bare å sponse noen få av dem for å eie fremtiden :)

Markedskrefter funker.. men en stat er også i aktører i et marked med andre stater... så her gjelder det å være smart og bruke penga sine til å kjøpe vitenskapsfolk og ingeniører istedet for å bruke det på bygge utdatert tanks og fly :)

Egentlig er 'stjelingen' fra kineserne en naturlig prosess. Teknologidiffusjon. Folk hermer etter det beste hos hverandre eller overgå hverandres teknikker, og patentbeskyttelse fungerer mest fordi de som kan teknologien prøver å holde hemmelighetene for seg selv, mer enn at det er et internasjonalt organ som klarer å sanksjonere mot lovbrudd på patentrettigheter. Når kina overgår USA i teknologi, så blir det USA (eller India) sin tur til å rappe ting fra Kina :) Man rapper alltid oppover og aldri nedover, slik at sånt balanserer seg selv.

Når det gjelder REC, så rapper REC fra Yulin også... under byggingen av FBR-B så har ingeniørene til REC trukket en del gratis erfaring fra sine feil, og de er frie til å implementere dette feilfritt når MosesLake skal oppgraderes..
Redigert 20.11.2019 kl 23:33 Du må logge inn for å svare