Nisser/dverger! Ikke en stein skal unngå bli snudd?

Slettet bruker
NAV 13.11.2019 kl 12:22 607


Nisser og dverge bygger i berge
men vi skal mine dem alle her ut.
Ti mens vi synger muntre i klynger
sprenger vi berget i lufta med krutt.

Hurra, det knaller. For et rabalder!
Hurra, minerer, du vinner til sist.
Ti mens vi synger muntre i klynger
sprenger vi berget ved makt og ved list.

Fjellet skal beve under vår neve
hurra, minerer, nå knaller ditt skudd!
Nisser og dverge bygger i berge
hurra, nå miner vi nissene ut!

Ja, la oss bore dype og store
huller i gråstein og blåstein og flint!
Da, mens vi synger muntre i klynger
sprenger vi berget i stykker og splint.
Slettet bruker
13.11.2019 kl 12:23 608

hurra, nå miner vi nissene ut!
Slettet bruker
13.11.2019 kl 12:24 603


Fjellet skal beve under vår neve
hurra, minerer, nå knaller ditt skudd!
Slettet bruker
14.11.2019 kl 12:12 545

Den uføre mannen har regnet tapet til 712.000 kroner mens han har gått uten inntekt. 210.000 av disse er forsikringspenger.

– Du blir totalt fratatt lommebok og handlerom, uten mulighet til å gjøre noe som helst. Du blir prisgitt andre mennesker. Jeg har vært heldig som har hatt andre rundt meg. Alle er ikke det.

NAV har anslått at 2400 mennesker ikke har fått trygdeytelsene de har krav på. Mange har fått krav om å betale tilbake trygden.
https://www.vg.no/nyheter/i/pLxkeE/flere-kan-vaere-dobbelt-rammet-av-nav-skandalen-mister-ogsaa-forsikringen
Slettet bruker
14.11.2019 kl 12:30 533

Denne mannen som ble rammet, han visste jo ikke at NAVs regelverk var i strid med EØS reglene. Han trodde han svindlet Nav da han reiste på ferie til Spania og jugde om det til Nav.

Sorry, men jeg synes ikke synd på dem. Og jeg håper ikke de får erstatning får å ha svindlet Nav.

Systemet er helt sinnsykt. Belønne latsabber, svindlere, og slabbedasker.

Uansett har saken forhåpentligvis åpnet øynene til flere om hvor råttent systemet egentlig er. Rettsstaten er et like stort teater som demokratiet.
Betonghue
14.11.2019 kl 12:44 521

NAV? En fascinerende føljetong i disse dager! Sikkert og visst! Og jeg som trodde at NAV ble "grunnlagt" for å ta GODT vare på våre "nye landsmenn" , kulørte i pelsen, uten kunnskap, uten språk, uten arbeidslyst, kort sagt uten det meste, MEN med sabla god kjennskap til hva NAV kan gi dem over disk!
Fy faen for et system, gi i det minste muslim-krapylet ARBEIDSPLIKT ! Eksempelvis rydde gatene våre søndagsmorgen, etter at de har mesket seg på kebab - og andre grisemat-sjapper og latt søppelet sitt flyte - overalt !
FORBY ISLAM !
kokkohill
14.11.2019 kl 12:48 520

Ikke for å blande meg inn , men de som ligger under steiner bør kanskje få ligge i fred 😜
Slettet bruker
14.11.2019 kl 15:56 502

Han viste like lite om EØS avtalen konsekvenser, som du selv har avslørt å besitte! Drapsmenn og kjeltringer an- mas ankommer klovneriket vårt, med vår fri flyt åpne grenser, men det er som det skal være her i klovneriket vårt?
Betonghue
14.11.2019 kl 18:15 488

AMEN, Ollie !
Slettet bruker
14.11.2019 kl 18:49 483

Tåler du ikke å høre sannheten Oliver? Alle sammen visste veldig godt at de måtte holde seg i Norge og gi Nav beskjed om ferier og utenlandsopphold. De trodde altså at de svindlet Nav, og det trodde nok de fleste Nav ansatte også, men at dette ikke ble fanget opp av retten bekrefter bare mitt syn på det norske rettssystemet. Jeg skulle gjerne fortalt om da vi leide inn en av Norges mest kjente etterforskere og alt jeg fikk høre da han og den meget erfarne advokaten vi også hadde leid inn begynte å prate sammen om gamle saker og systemet generelt, men det kan jeg dessverre ikke...

Ja utenlandske drapsmenn og kjeltringer har flere rettigheter enn norske arbeidere, uten at det hadde så mye med dette å gjøre. Jeg synes heller ikke noe om den molbopolitikken.
Slettet bruker
15.11.2019 kl 00:45 464

Alle sammen visste veldig godt? Det har jeg ikke oppfattet. Men mulig flere av dem viste hva EØS fri flyt innebar, og hvorfor skulle det ikke gjelde dem når fri flyten er gjeldene for nordlig halvkule bunnfall og slam? Uten sammenligning forøvrig.
Slettet bruker
15.11.2019 kl 06:51 445

Norske journalister og politikere reagerer som forventet: Godhetsapostlene kupper NAV-debatten

Det politiske Norge og norske medier reagerer som forventet på «Nav-skandalen». Det har hurtig etablert seg en norm for hvordan saken skal omtales blant alle de selverklærte gode og politisk korrekte, og alle som tillater seg å omtale saken på en mer nyansert måte, blir hurtig erklært for å være sjofle, umoralske og ufine.

https://resett.no/2019/11/13/norske-journalister-og-politikere-reagerer-som-forventet-godhetsapostlene-kupper-nav-debatten/
Slettet bruker
15.11.2019 kl 06:55 442

Men hvor uskyldige er de egentlig alle sammen, de dømte i denne «Nav-skandalen»? I enkelte medier har de presentert sakene der folk på arbeidsavklaringspenger har blitt dømt etter feiltolkning av EØS sitt regelverk. For ordens skyld, slik fungerer AAP:

– En person blir langvarig syk, men regnes med å kunne komme i arbeid igjen ved hjelp av riktig rehabilitering. AAP gis ikke som en varig løsning, men kun som en midlertidig hjelp til å avklare om personen igjen kan bli arbeidsdyktig. Det forventes en egeninnsats og deltagelse i tiltak. Dette får alle beskjed om idet ytelsen innvilges. Man får også vite at man er pliktig til å melde fra om man ikke oppholder seg i Norge.

Les også: MDG mener folk bør få bruke AAP som feriepenger

Så til et eksempel på dem som nå er uskyldig dømt:

– En langtidssyk person får innvilget AAP i fire år, med alle de forpliktelsene det medfører. Kort tid etter reiser han til utlandet og oppholder seg der i 2 år. Han gir ingen beskjed til Nav, han deltar ikke i noen rehabilitering, han bruker kort og godt pengene til å feriere. Han bryter så og si alle reglene og forutsetningene for å motta AAP. Det blir nå avslørt at han er dømt etter feil lovanvendelse. Det å oppholde seg utenlands mens du går på AAP er nemlig lov likevel.

Men denne personen er altså ikke uskyldig fratatt sin stønad, for han har med vitende og vilje brutt stort sett alt av andre regler, og ville uansett ha blitt dømt for urettmessig å ha mottatt pengene. Jeg kjenner meget godt til Navs praktisering av lovverket, da jeg selv gikk på AAP i flere år på grunn av alvorlig sykdom. Jeg fikk, som alle som innvilges AAP, informasjon om at Nav innvilget AAP på betingelse av at jeg deltok aktivt i rehabilitering og avklaring av arbeidsevne. Jeg fikk også god informasjon om at jeg måtte søke Nav om å få feriere utenlands. Det gjorde jeg også ved flere tilfeller, og det ble godkjent av Nav. Også mennesker på AAP har rett til å ha ferie, og jeg mistet ikke ytelsen ved utenlandsferier fordi jeg søkte og fikk godkjent utenlandsoppholdet. At de såkalt uskyldig dømte påstår at de ikke kjente til regelverket, fremstår for meg som merkverdig. Hvordan noen kan unngå å få med seg selve grunnlaget for å få innvilget AAP, fremstår for meg som en gåte. For å undersøke hvordan Nav praktiserte regelverket og i hvor stor grad de egentlig stred mot EØS’s eget lovverk, kan man ganske enkelt søke opp regelverket fra for eksempel 2015.

Jeg kan ikke med min beste vilje se at den strider særlig mye mot EØS-lovgivningen. Reglene medfører nemlig en mengde forpliktelser som neppe strider mot EØS.

Dessverre kan det hende at flere av dem som nå tror de vil bli 100 prosent renvasket og kan se frem mot store erstatninger og tilbakebetalinger kan få seg en meget negativ overraskelse. Det burde kanskje mediene og politikerne gjøre dem oppmerksomme på?

https://resett.no/2019/11/13/norske-journalister-og-politikere-reagerer-som-forventet-godhetsapostlene-kupper-nav-debatten/
Redigert 15.11.2019 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2019 kl 12:11 426

Det som er cluet, er at EØS går foran norsk lov, og da kan dette stortinget lage lovene sine til blir grønn, der hvor Sjamanen til Martha er svart. Så det er sagt. Stortinget har med AP. H. KRF og FRP innført EØS! Det gjelder da for nordmenn, som det bunnfall og avskum som etter EØS fritt kan ankomme klovneriket. Uten sammenligning forøvrig. (NAV offer.)
Slettet bruker
15.11.2019 kl 12:27 420

I følge en eller annen Pave, er Veien til helvete alltid vært brolagt med de beste hensikter.
I andre sammenhenger har du hatt mange gode innspill, men i denne sak bekrefter du å tro at NAV er etablert "i den gode hensikt". Det er slett ikke tilfelle, hele NAV, er som den norske stat, en skam fra bunn til topp.

"Jeg har funnet ut," sa Niccolò Machiavelli en filosof på 1800 tallet, "at den beste veien til himmelen må være å finne veien til helvete, så du kan unngå det.

Det er da ganske avslørende hvordan NAV nå skal løse problemer de med en selv kreer-ert norsk lov, som staten med demokrati klovne "folkestyret"sitt selv har satt sjakk matt med EØS?
Redigert 15.11.2019 kl 12:43 Du må logge inn for å svare