Ærna Solberg NAV skandalen åpner opp andre felt. Eks Pasientnemd

OZZY
KREFT 13.11.2019 kl 22:24 948

Her er det nok å ta tak i.
Jeg fikk medhold i Pasientskadeerstatningen da min kone gjennom 31 år fikk hjelp 1 år for sent. Normalt sett skulle behandlingen begynt 1 år tidligere. Da hadde hun levd idag.
dette gikk gjennom advokat og jeg fikk kun 15 % av staten av det advokaten hadde regnet ut. jeg anket til Pasientnemda men fikk avslag.
Dette er tungt å leve med og at ikke staten gjør opp for seg. staten Norge skylder meg MYE penger.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Noni
13.11.2019 kl 23:08 930

Har aldri hørt om noen som får pasientskade erstatning for kreft. Det hørtes merkelig ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
shokosta
13.11.2019 kl 23:30 908

Statens måte å agere på i forhold til saker som dette er helt skandaløs - og 99 av 100 gir opp på veien. Se også en identisk sak her - der man oppdaget keften over ett år for sent, samtidig som de når diagnosen var et faktum også innså at svulsten var tydelig på bilder ett år tidligere, uten at pasient noen gang fikk vite det, se linken her: https://www.nrk.no/rogaland/staten-trakk-hoyesterettssak-mot-kreftpasient-_-ma-ut-med-over-1_2-millioner-1.14601937

Og det er helt riktig når du sier at det er mye å gripe tak i. NAV skandalen viser til fulle hvor ille hjernedøde byråkrater og politikere håndterer direktiver som de selv har vedatt de skal følge. Og fortsatt har ingen nevnt direktivet om fri flyt av helsetjenester, som så mange hadde så stor tro på (av pasientene selvsagt) men som våre helsepolitikere har vridd på en måte som gjør at knapt noen pasienter finner grunn til å reise utenlands for behandling framfor å stå i kø i Norge, uten å betale selv, da Staten torpederer ethvert forsøk man måtte gjøre for å få den dekning man har krav på i henhold til EØS regulativet, som faktisk går foran våre lover, uansett hva hjernedøde politikere måtte mene.. Så vent å se, det kommer flere skandaler opp her - jeg skjemmes rett som det er av å være Norsk...
Redigert 20.01.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Noni
14.11.2019 kl 00:22 888

Jeg skammer meg ikke over å være norsk, men heller at vi i Norge har gitt bort vår selvstendighet som nasjon til noen byråkrater i EU,
som det norske folk ikke har fått stemme om vi ville gi fra oss suvereniteten.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare