Et vanvittig kjempegodt forslag fra, wait for it: AP!

Fjordgubben
14.11.2019 kl 12:07 407

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-vil-ap-gi-deg-pass-og-forerkort-der-du-bor/71816090


AP ønsker å opprette offentlige kontor der man kan ordne praktiske saker som førerkort, pass og slike saker som man nå etter Høyres vanvittige sentraliseringer nå ofte må reise langt for å ordne.

Kan ikke huske sist gang AP kom med et godt forslag, men her har de virkelig truffet blink.

Dersom dette blir gjennomført vil folk flest virkelig sette pris på dette, og spare samfunnet for mye bortkastet tid.

Sist jeg skulle ordne noe på et offentlig kontor i Norge troppet jeg opp på det lokale kontoret for dette, ble fortalt at "Nei, du må reise til et annet sted". Noe jeg gjorde, det tok 1.5 timer en vei. Der måtte jeg trekke kølapp, og forstod fort at dette ville i beste fall ta 5-6 timer fordi jeg måtte gjøre dette i to ulike køer, som var laaaaange, så det endte med at jeg gav opp, og jeg har fortsatt ikke fått løst dette problemet fordi jeg ikke har tid/gidder ikke. Men det må på et eller annet tidspunkt ordnes opp i.



" Mens de tidligere hadde bank, lensmannskontor, postkontor og tingrett i nærheten av der de bor, er det nå kanskje bare en butikk igjen. Det skaper utrygghet, unødvendig reise, klimautslipp og plunder i livene deres, sier Støre."
Redigert 14.11.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 12:29 399

Må si det er bortkastet tid for politiet at de utsteder pass.
Fjordgubben
14.11.2019 kl 12:42 386

Det er også bortkastet tid at det til enhver tid sitter relativt høyt utdannede politifolk og sjekker pass på flyplasser, havner etc.

Politifolk bør etterforske kriminalitet, ikke utstede pass og sjekke pass.

Mye å ta tak i for at offentlige tjenester skal bli bedre, mer effektive, mer brukevennlige og ikke minst rimeligere.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 12:50 377

«Må si det er bortkastet tid for politiet at de utsteder pass.«

Ja, du og Erna som elsker byråkrati vil nok heller opprette et eget passtilsyn. Sentralt lokalisert i f.eks. Bodø.

Dette var ikke noe problem tidligere, det var sjelden kø hos politiet som hadde kombinert pass, våpen, og lotterikontor.

Rundt år 2005 opprettet de et eget lotteritilsyn lokalisert i Førde som nå må fly landet rundt. Og hos politiet er det nå innført kølapp system og lange køer og ventetid for å få pass.

Det har også blitt et stort problem å få time til oppkjøring hos biltilsynet selv om det er digitalisert. Over 3 mnd ventetid og det går kun an å legge inn time 3 mnd frem i tid, det kommer altså ikke frem noen ledige timer hvis man sjekker dette. Løsningen er å sjekke flere ganger om dagen om det har blitt frigjort en avbestilt time.

Hva faen er det egentlig som skjer med dette landet?

Skattene øker og øker mens offentlige tjenestetilbud blir dårligere og dårligere.

Nå er posten snart historie, lensmannskontorene er lagt ned, kommunene sammenslått, noe som Jabba og jeg har diskutert tidligere. Det begynner nå å bli klart selv for Jabba at jeg hadde rett, det blir ikke lavere skatt, bare masse ekstra plunder.

Til informasjon så ligger nå alle dispensasjonssøknader på vent frem til på nyåret, og det har de gjort i over en måned nå. Sammenslåingen starter altså med flere måneders ekstra behandlingstid og stort etterslep. Faen til idioter.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 12:55 372

Jeg mener dette kunne gjøres på NAV kontorene.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 13:16 359

Ja det var sikkert ingen dum ide nå som Oslo skoler får egne NAV-kontor, og på de skolene er det jo også stort sett flyktninger som trenger pass når de skal på ferie eller koranskole i landet de flyktet fra.

Men blir det noe billigere eller bedre, nei det gjør det nok ikke. For det gjør det nemlig aldri når staten begynner å rote med sentraliseringer og reformer. Det blir alltid dyrere og dårligere.
Betonghue
14.11.2019 kl 14:06 341

Godt observert ! De fleste Oslo-skoler ER allerede Koran-skoler ! For helvete ....
FORBY ISLAM !
Slettet bruker
14.11.2019 kl 14:18 330

Ja du er jo imot alle effektiviseringstiltak samtidig som du sutrer over at staten bruker for mye penger. Du er slett ikke alene. Norske politiker klarer aldri å gjennomføre reformer på skikkelig vis fordi de er redd for å tape stemmene til slike som deg.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 14:40 318

«Norske politiker klarer aldri å gjennomføre reformer på skikkelig vis fordi de er redd for å tape stemmene til slike som deg.»

Snakk om fjols, jeg stemmer jo ikke engang!

Heldigvis har de sånne som deg da, som trofast tropper opp hvert annet år for å vise voldtektsmennene dine fornyet tillit !!

PS: så du at jeg kjørte mellomrom og dobbelt utropstegn der?
Slettet bruker
14.11.2019 kl 14:43 313

Jeg har et bedre forslag til deg, et forslag som vil fungere:

Legg ned velferdsstaten!

Slettet bruker
14.11.2019 kl 14:54 303

PS: det er bare 0,1 prosentere som vil det, men incentiver fungerer, og derfor ville det fungert langt bedre enn alle andre forslag. Slutt å belønn latsabber, la det lønne seg å jobbe, og Norge ville tiltrukket og frastøtt seg det motsatte av hva tilfellet er i dag.

PS2: når vi først skal bo i et sosialistisk land, så la nå i det minste de offentlige etatene være små og lokale, ikke sånne digre sentraliserte skyskrapere med låste dører hvor psykopatene får sitte i fred og ro og spekulere ut faenskap og kjepper de kan stikke i hjula på de stakkars jævlene som prøver å gjøre noe fornuftig i dette molbolandet og betaler skatt slik at staten får inn penger til å lønne ovennevnte psykopater.
Redigert 14.11.2019 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 15:04 297

PS3: prøv å forestill deg køene på Gardemoen og Svinesund hvis NAV ble lagt ned...

Prøv så å forestill deg køene inn i landet hvis formueskatten og utbytteskatten ble fjernet, og alle byråkrat-kjeppene ble dratt ut av næringslivs-hjula...
Slettet bruker
14.11.2019 kl 15:11 291

Hva tror du det koster samfunnet at alle dispensasjonssaker blir lagt døde i 4-5 måneder. Tenk på alle de utbyggingsprosjektene som nå ligger brakk. Dette koster penger, men det driter selvsagt idiotene i, de forholder seg bare til forskriftene og vedtakene. Det er den nye måten å avskrive seg ansvar på. Og dette er bare begynnelsen på idiotiet. Denne kommunesammenslåingen kommer til å bli dritdyr og dritdårlig for innbyggerne. Fytti hælvete for et molboland!
Slettet bruker
14.11.2019 kl 18:03 272

Vi trenger servicekontor som kan ta imot politianmeldelser. Det er umulig i dag. Fins ikke en skranke.
Og vekslingskontor, med null margin og null gebyr. For de 5 - 10 viktigste valutaer. Ikke flere.