Slik skal de få Dolphin-riggene i Lyngdal på jobb

MickelMountain
07.06.2018 kl 09:18 3361

Det var en intressant artikkel. Og avkrefter jo en del av disse hausserne her inne på forumet som skriker om at kontrakter er "like rundt hjørnet" eller kurser som skal sprette I været NÅ, eller I morgen, eller denne uken..... de satser mot 2019 jobber.... eller I beste fall I Q4 2018....
(Følgende star ikke I artikkelen): I mellomtiden skal de refinansiere eller finn hvilken mate de skal skaffe midler til å holde riggene varme, for det koster jo litt.
Dette sagt, jeg er ikke I tvil om selskapets eksistens, men vil at alle skal være klar over årsaken til at kursen beveger seg nedover, og at det er store aktører som har veddet på at kursen skal videre ned.... da er det vel bedre å vente med en inngang til nermere bunnen for å få med seg hele oppgangen den dagen de annonserer kontrakter og man hvet hvilken finansiell situasjon de vil være I??
Supermario76
07.06.2018 kl 09:25 3339

Uenig med dig som altid ;-)

Kontakter for ultimo 2018 samt 2019/20 forhandles jo allerede nu. Og når de kommer i hus vil kursen gå op det er klart. Der er væddet på nedtur ja men ikke fra disse niveauer deres short er sat langt højere.
Hvis der kommer en emmision så vil den blive overtegnet og kursen vil gå op. Se aktien som stor opside og begrænset nedside. Det er som sagt højrisiko.
Supermario76
07.06.2018 kl 09:31 3321

Artiklen er iøvrigt ganske positiv i mine øjne og bekræfter de er klar til at sende dem i arbejde når som helst.. uret tikker
MickelMountain
07.06.2018 kl 09:33 3309

Supermario, du har nok rett I at kontrakter for Q4 2018 og videre for 2019/20 forhandles nå. De har vel egentlig vært forhandlet I flere måneder som vi vet, men FOE har ikke landet noen av de enda.
Og jeg er enig med deg og andre som sier at kursen vil nok stige dersom det blir meldt om kontrakter. Det jeg sier er at det er tydelig at FOE ikke er I nærheten av å lande noen kontrakt pr I dag. Dersom de var I gode posisjoner til å lande kontrakter, ville det ha kommet klart frem I denne artikkelen fra I dag. Så jeg er red refinansiering vil meldes før kontrkater, og jeg tror fortsatt kursen vil synke. Meldes det om kontrakt I dag, eller før melding om refinansiering, vil jeg ha tatt feil og vil ikke ha noe problem med å innrømme det. Da vil jeg hoppe på på vei opp....
tobben
07.06.2018 kl 09:42 3287

Siden du er så opptatt av refinansiering MickelMountain , så må du vel ha noen tanker om kapitalbehovet til FOE basert på dagens balanse? Hva er det behovet etter din mening?
Redigert 07.06.2018 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
MickelMountain
07.06.2018 kl 10:02 3257

tobben, jeg er nok mer opptatt av når og hvilke kontrakter FOE ender opp med enn størrelsen på kapitalbehovet. Jeg kan være ærlig å si at det er høyst usikkert for oss vanlig dødelige å vite hvilket kapitalbehov FOE har. Den ene riggen de har på kontrakt på beskjedne 60 dagers varighet vil gi begrenset med intekter, kanskje 6-7 MUSD? Hva kostet de 118 dagene fra opplag til driftsklar? Det er det ingen som vet før førsta halvårstallene kommer. Hva vil det koste å få rigger I opplag driftsklare, og hva vil det koste å manne de opp (dersom de får kontrakter)..... nei, det er høyst usikkert for min del hva det eksakte kapitalbehovet er. Men om noen vet det ville det være litt inside å gå ut med dette nå, ville det ikke?
tobben
07.06.2018 kl 10:15 3225

OK MikckelMountain da var det ikke en bekymring knyttet til dagens balanse, men mer om når og om kontrakter kommer . Greit nok og det er vel der kursutviklingen er også . Så får vi se om det blir frykt eller grådighet som bli mest dominerende fremover:-)
Redigert 07.06.2018 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
MickelMountain
07.06.2018 kl 10:19 3208

nettopp.... uansett kapitalbehov, er det vel liten bekymring om den er stor eller liten. FOE vil nok få den på plass til fornuftige betingelser.
Det ser forøvrig ut som om at de som veddet på kursnedgang (og fikk rett), kanskje sliter litt med å finne tidspunktet for å dekke seg inn.... virker som salgsviljen er laber om dagene... lite SL utløsninger på de små forsøk som gjøres på dette....
tobben
07.06.2018 kl 10:54 3160

Kursen er kjørt ned med dyktig manøvrering med datahandel,men lite aksjer i omløp gjør at mulighetene til hente seg inn uten tap er små.Det ble ganske godt synliggjort ved Kite Lakes shorting ned til kr 8 forrige sommer. Siden det har de økt shorten hver gang kursen har beveget seg opp mot 20-tallet.Jeg holder meg derfor unna trading i aksjen,men forsøker å følge med best mulig. Kipt at vi ikke lenger ser megler Id, men bildet ser vi allikevel