Forum forum
20.11.2019 kl 14:34 4276

Dr.

jeg tror det er en viktig bekreftelse for oss som tror på caset, men ikke nødvendigvis tilstrekkelig for at de store skal gå inn. Jeg tar gjerne feil, men etter Archer er fullført er vel ca 3+3+20 behandlet, og da ser man et tydelig mønster i forhold til denne kombinasjonen med Rituximab.Da er det spennende da :-) Holder de på 60-70% ORR er de en klasse langt over nestemann pr i dag.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 15:34 4174

Vel jeg ramset opp en hel del rekke triggere, men tro på det du vil - det skal du få lov til.
Likevel synser du mye uten å underbygge og da blir det jeg leser fra deg lite relevant.

Når det gjeler parntner så er det uten tvil høyaktuelt. Dette kan jeg bekrefte med tre ferske kilder.

- Den første er sliden til Nano fra Q3: Det de skriver at de ønsker partner.

- Den andre kilden er fra TDA finans i dag som skriver at partner er aktuelt:
NANO:VURDERER FLERE ALTERNATIVER FOR FINANSIERING -BRAVO
Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector hentet i oktober 243 millioner kroner gjennom en emisjon, som vil holde selskapet i drift til slutten av 2020 og få all data ut av alle kliniske prøver selskapet gjennomfører. For videre finansiering vil de se på alternative finansieringsmetoder.
Det sier administrerende direktør Eduardo Bravo i Nordic Nanovector under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.
-Nå har vi litt rom for å slappe av, men vi vil se på flere finansieringsmuligheter, både utvannende og ikke-utvannende. Det kan for eksempel være partnerskap eller lignende. Vi ønsker ikke å vurdere en børsnotering i USA nå, da det ikke gir mening med vår markedsverdi, sier han.

- Den tredje kilden er kilden fra Bravo selv fra Q3. les transcript så ser du at det pågår samtaler allerede.
“There’s areas of the world where, definitely, we’re not going to be commercializing ourselves. This is also a good way of getting some nondilutive financing for the company. So we’re going to be continuing those opportunistic discussions.”

Samtidig er alle de andre triggerne jeg nevner høyst relevante og aktuelle.
Forum forum
20.11.2019 kl 15:35 4168

Ser for øvrig på real time oncology review som Ling tok opp.

Ser ut som den baserer seg på BLA slik at den tidsmessig gir mindre fordel all den tid de har fast track. Normal BLA behandling er jo 10 mnd. Noen fordel må det være, men litt usikker påhva den gir opp i mot priority review som gir behandlingstid på 6 mnd blant annet.

Ordningen er ny, men pr beskrivelse passer den Betalutin godt. Blir spennende å se om de får noe slikt til neste år eller året etter.
Forum forum
20.11.2019 kl 15:49 4125

Stinke.

Ser ikke helt hva det er å underbygge.
Fakte er at DLBCL vil bli en kombinasjonsbehandling ref. Bravo de siste tre presentasjonene. Blir spennede med data, men som i Archer er det en liten populasjon.
Archer - Det er 3 stk som skal behandles i neste omgang. Må det underbygges utover det som er sagt av Bravo?
Partner- her er han klar på at de norske investorene er for tidlig ute. Ref Q&A. Å finne en partner nå er å gi bort assets. Det er ikke sagt at det ikke kommer, men det skjer ikke umiddelbart. Det er derfor underbygget på hans utsagn.

Herlig hvordan en kilde kan fremstilles som tre (ferske) kilder. En og tre er vel Bravo sine ord og presentasjon, og journalistens tolkning av Bravo sine ord er nummer to. Det er ikke akkurat trre uavhengige kilder du viser til :-).

Samme kan det være. Jeg mener bare at det er foirnuftig å tro det tar noe tid i stedefor å stresse nyheter og de følgende dette har på kursen. Om resultatene blir som i dag i Paradigme og Archer holder seg på 60-80% ORR er det ingen fare for pengene. Men de tallen kommer i 1H/2021, ikke i 1H/2020 som mange liker å tro.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 16:45 4050

Underbygger du ikke så er det synsing, og du har jo rett i det- du synser om partnerskap og mye annet.

- Du som jeg vet ikke hva DLBCL data blir bortsett fra at Nano regner med en kombiløsning til slutt. Klart det er spenning rundt de dataene.
- Archer -1: Vet du når dataene kommer? Det er det som er det vesentlige her. I tillegg til at dataene er gode. Ikke antallet pasienter i neste omgang som du plutselig hevder er vesentlig.

Nei det er jo ikke det. du må skille mellom partner i USA og utland. Les de tre kildene igjen og direkte sitat fra Bravo. Partner kan komme i morgen, det er faktaopplysning både etter Bravo på Q3, fra slides og fra TDN.
Har jobbet i mange år med kildekritikk så den må du lenger ut på landet med. Journalisten som skrev pressemeldingen er én kilde. Neste kilde er offentlig fra Nano i en presentasjon som er skrevet tidligere. Neste kilde er et helt nytt sitat fra CEO Bravo. I tillegg er det flere titalls andre kilder som har sett og hørt det samme. Forstår du ikke såpass med kildekritikk så bør du kanskje revurdere å uttale deg om det. Alle tre er legitime kilder og om alt kommer direkte fra hovedkilden(som her er CEO) så er kilden den beste man kan få, da er denne verifisert så godt som det lar seg gjøre. At flere har oppfattet samme informasjonen fra kildene er også viktig. Dette betyr at kildene er riktige og at Nano er aktuelle mer partnere. til tross for denne informasjonen sprer du løgn.

Jeg vet akkurat hvem du er, og jeg vet også at din misjon er å baisse Nano for å trade. Du sier du ikke er på HO lenger fordi det bare er troll her, men du klarer ikke holde deg unna.
dr. Stockman
20.11.2019 kl 17:06 4010

Det ble litt stille fra de som fremholdt at det var tydelig at aksjen var i fritt fall. Som forventet fikk vi en del salg fra de som hadde hatt urealistiske forventninger til kvartalspresentasjonen, men disse har nå hatt sjansen til å selge og er nok langt på vei borte. Slik jeg ser det er vi nå i rute for pen oppgang fremover. Den vil sannsynligvis være langsom i starten, men kan faktisk øke farten etter hvert fordi emisjonsfrykten vil avta i takt med kursoppgangen.
Forum forum
20.11.2019 kl 19:10 3872

Stinke.

Den var god!!!

Jeg har i all tid vært ærlig om min agenda som er å kjøpe aksjer jevnt. Har ikke solgt en aksje i Nano på to år, og har også tenkt å fylle på fremover.
Det er ikke det samme som at jeg tror ting skjer i morgen, men jeg mener at selskapet med dagens ledelse og produkt vil lykkes om tallene holder seg sterke.

Men å sitte å hevde at en partneravtale kommer i morgen er tåpelig. Han sier vel rimelig klart at de har samtaler med potensielle partnere, men at det er for tidlig. I dag er det ingen som vil gi den up front betalingen som gjør det forsvarlig ovenfor investorene.

Selskapet presenterte for kort tid siden fantastiske tal for tre pasienter i Archer, men har det skjedd noe??? NEI, det har gitt lite utslag på kursen. Er sannsynlig at Archer isolert sett vil gi noe utslag? NEI!!!

Har Bravo gjentatte ganger påpekt at det blir en kombinasjonsløsning de søker i DLBCL, JA. Det er hans ord, ikke mine. Jeg er bare en ekstremt troverdig killde som underbygger hans budskap :-).

Stå på med din agenda og tidsplan. Lykke til med det!

Slettet bruker
20.11.2019 kl 19:38 3828

"Er sannsynlig at Archer isolert sett vil gi noe utslag? NEI!!"
Haha, Gode Archer tall fra en større populasjon har ikke noe å si for kursen fremover. For en figur du er :-)
La meg si det sånn, det blir første gang jeg skal geare en aksje. Jeg tror Big Farma står på døra med en gang slike tall som vi har nå vises i en større populasjon.

Dessuten: Det er konkrete samler om partnerskap, og jeg sier ikke det kan komme partner i morgen og framover, det er det Bravo og Nano selv som sier.
Og til du som sier det er altfor tidlig. Vi har behandlet ca 100 pasienter i Lymrit/paradigme. Ganske signifikant det med gode konsise data.
Og Nano har allerede en partner. oi da. nei men det er jo for tidelig :-)

Selv pressemeldigen i dag leverer vel liten tvil om hva som kommer.
NANO:VURDERER FLERE ALTERNATIVER FOR FINANSIERING -BRAVO
Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector hentet i oktober 243 millioner kroner gjennom en emisjon, som vil holde selskapet i drift til slutten av 2020 og få all data ut av alle kliniske prøver selskapet gjennomfører. For videre finansiering vil de se på alternative finansieringsmetoder.
Det sier administrerende direktør Eduardo Bravo i Nordic Nanovector under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.
-Nå har vi litt rom for å slappe av, men vi vil se på flere finansieringsmuligheter, både utvannende og ikke-utvannende. Det kan for eksempel være partnerskap eller lignende. Vi ønsker ikke å vurdere en børsnotering i USA nå, da det ikke gir mening med vår markedsverdi, sier han.

Baiseforsøkene vil ingen ende ta, men lit rot i virkeligheten burde man forvente.
Redigert 20.11.2019 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 19:43 3817

Her er forresten linken til partnerskapet med Orano Med for Leukemi for de som er interesserte. (oops, men det er jo for tidelig:-)

http://www.oranomed.com/en/pipeline
Redigert 20.11.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 19:49 3824

Forresten, til de lærde her inne.

Kan Nano gå/være i partnerskap med Orano Med om Solid Tumors? 212Pb-PRRT

Jeg ser Orano Med er i gang med solid tumors I flere "targets" og det sammenfaller jo ganske likt med det Bravo har nevnt at de skal forske ut.

http://www.oranomed.com/en/pipeline
Redigert 20.11.2019 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.11.2019 kl 20:44 3731

Det finnes ikke belegg for å tro at Archer-1-resultatene ikke har betydning for aksjekursen. Betydningen så vi ikke minst den dagen resultatene kom. Men det er nok først og fremst for fortsettelsen disse resultatene vil ha betydning. Mange mener jo at kursen skal falle videre ned mot 10 kr. Jo, det kunne faktisk ha skjedd som en følge av tilltagende emisjonsfrykt hvis ikke Archer-1-resultatene hadde dukket opp - eller enda verre, hvis de hadde vært negative. Når NANO nå i stedet snur på 20 kr (som jeg er ganske sikker på at den vil gjøre) så skyldes det i veldig stor grad de fantastiske resultatene vi fikk fra Archer-1. DNB tabber seg ut når de ikke tar hensyn til Archer-1 i analysen, men det får være deres problem. Uansett er det jo et godt stykke opp til deres kursmål på 72 kr, så jeg skal på ingen måte gi dem skylden for den lave kursen.
Om vi tenker oss tanken at NANO var et helt nytt oppstartselskap som kun hadde Archer-1 i porteføljen så hadde alt fokus vært på dette gullegget, og jeg tror ikke de hadde hatt store problemer med å hente inn kapital til videre uttesting. Betalutin vil være svært viktig for NANO, men ikke som monoterapi. Det er i kombinasjonsbehandling den vil fylle en svært viktig og lukrativ rolle.
Forum forum
20.11.2019 kl 21:11 3671

Stinke...

det var litt dårlig formulert av meg, ser den. Det skulle være at de neste tre pasientene ikke gir vesentlig utslag. Selvfølgelig vil 3+3+20 pasienter til slutten av neste år spille en rolle. Det har jeg også poengtert tidligere i dag.

Pressemelding??? Er det kommet en pressmelding om dette fra selskapet eller viser du til et innlegg en journalist har skrevet etter Q3 presentasjonen???

Hva har partneravtalen med orano med gitt i up front finansiering for Nano? Det er tross alt i konteksten som en alternativ finansieringsløsning vi snakker om, ikke et samarbeid som dette er. De med alfastråler, nano med sitt.

Som sagt, jeg tror på caset Nano, men ikke din tidslinje. Der lurer du bare deg selv.
Redigert 20.11.2019 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.11.2019 kl 21:46 3601

Jeg må nesten gni meg i øynene.
Det er 3 - TRE - pasienter som skal behandles. Hva så.

1. Blir resultatet dårlig forkastes produktet.
2. Blir resultatet godt/brukbart har ikke det NOEN TING å si.

Ingen får godkjent noe som helst på et så spinkelt grunnlag. Jeg har sagt det før:
Spør en matematiker hvor stor grunnlag som må til for å fjerne TILFELDIGHETENE i en studie.

Ledelsen kan derimot fortsette å leve på fete lønninger og nye EMI'er dersom 2 blir resultatet.
Ja, ja.....det kan de vel uansett - så lenge det finnes nisser som fortsatt ønsker å sitte der å drømme - og å kaste egne gode kroner mot selskapet!

Hilsen Hammers


Forum forum
20.11.2019 kl 21:55 3574

I morgen er vel publiseringen av Late breaking abstract til ASH. Ville vært en liten koselig overraskelse om det kom noe der fra DLBCL.
Blir en spennende morgen!
Frantzen
20.11.2019 kl 21:56 3584

Jeg tror hele nøklen ligger i innrulleringen , hva skjer i detalj her ! Det finnes så mange studier over hele verden nå , så da gjelder det å ha den optimale
" informasjonskilden" Tviler på at de har det. Har sett en gang på 3 år , at noen har gått i detalj på akkurat det, Tror det tar mye lenger tid enn de fleste tror , Mange dyktige her mente det var penger på gata når aksjen datt til 78 , og ekstremt billig når datt til 66 , Hvis den noengang skulle komme på 40 tallet skulle flere pansette huset. Mye bra lærdom i å ha fulgt med Nano
Slettet bruker
20.11.2019 kl 22:03 3579

Hammers, du forstår ikke caset Nano, tar du med de prekliniske resultatene på Archer-1 så er det stor sjanse for at dette går veien. Vi har allerede 100 personer som er behandlet med Betalutin og derfor vet vi at behandlingen ikke bare virker, men slår konkurrenten på alle vesentligheter som effekt, bivirkninger og enkel behandling.
Archer-1 er en fysisk kombibehandling som har bestått den første cohorten med tre personer, dette er en safety-cohort med laveste dose. Til tross for laveste dose så får vi 100% ORR/CR på tre pasienter. I neste cohort som pågår nå så økes det til sterkere dose, i den cohorten skal de i neste omgang behandles 3-6 pasienter. Vi kan dermed være optimistiske på det studiet. Einarrsson har forklart dette soleklart etter R&D Day, hvorfor man kan vurdere disse dataene som vesentlige mer enn andre kliniske data. Jeg har også forklart det tidligere, så hvis du er interessert så kan du jo lese deg opp,

Blir resultatet dårlig på neste tre pasienter som du skriver, så er vi likevel bedre enn det som er standard og care i NHL nå. Med en CR på over 35% så er vi best. Nå har vi 100%.

Jeg tror alle forstår at når man i tilegg kan øke dosen så skal det temmelig mye til for å feile videre. Dette samstemmer med alle de prekliniske studiene med musene som nektet å dø.

Du har vist ettertrykkelig at du ikke har peil på medisinske studier, men "ramler" innom Nano-trådene(og mange andre tråder) for å spre eder og galle uten å vite hva du snakker om. Kanskje du skal ta til deg informsjonen du får, og eventuelt sette deg inn i selskapet før du uttrykker deg?
Slettet bruker
20.11.2019 kl 22:08 3587

Tror ikke vi skal forvente noe, men en hyggelig bonus i så tilfelle. Nano skal jo delta på årets ASH med prekliniske resultater.

Når det gjelder diskusjonen om partnerskap så var eksemplet mitt at dette kan inntreffe mye tidligere enn det du hevder. Mange knytter partnerskap tidlig og noen med upfront betaling. i Nanos tilfelle publiserer de konkret at partnerskap utenfor US, er aktuelt fremover som alternativ finansiering. Du må gjerne mene noe annet, men ikke legg ut slikt som fasit da selskapet melder noe helt annet.

Slettet bruker
20.11.2019 kl 22:16 3568

Du har nok rett i dette med innrullering, mange vet nok ikke om at kravene til pasientene er omfattende, andre diagnoser de har/hatt, alder osv kan hindre de å delta på studier.
Likevel synes jeg det er betryggende at bravo tar dette så seriøst som man må. Han beskrev det slik at til og med CEO, CMO er på plass for å passe på at dette skal gå i henhold til guidingen, og at det gjør ingen andre. Man ser også de samme problemene for andre selskapet så detter er nok et genrelt problem.

Er enig at penger på gaten er en "løs" kommunikasjonsform, men forstår likevel entusiasmen til de som leser de faktiske dataene. Poenget og det som ikke nevnes nok er at slike studier tar tid, og at alle ikke har den nødvendige tålmodigheten med å sitte løpet ut. Jeg selv trodde målet var 2019. Nå er det forskjøvet. Likevel går vi inn i en periode der alt kan skje fremover inkludert bud på selskapet.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 22:38 3530

Frasntzen,
velkommen i de velbevartes rekker!
frontal
21.11.2019 kl 07:20 3324

Kunne ikke sagt det bedre selv. Folk må innse at det vil ta tid, 3 år bak Algeta er ikke å spøke med.
2023 kan de virkelige resultatene komme ut og X antall emisjoner innen det ja...
Kappa3278
21.11.2019 kl 07:38 3299

"Mange dyktige her mente det var penger på gata når aksjen datt til 78 , og ekstremt billig når datt til 66 , Hvis den noengang skulle komme på 40 tallet skulle flere pansette huset. Mye bra lærdom i å ha fulgt med Nano"
Mye bra lærdom, det er det mest fornuftige som har blitt skrevet på nano tråden på lang tid.
De av skribentene som har advart til det kjedsommelige om at ting vil ta tid, emisjoner og forsinkelser vil komme har blitt hengt ut som idioter og tullebukker.
Haussing har blitt tiljublet som rene frelsere.
Costa fikk sparken, spørsmålet nå er hvem blir neste mann ut?
Så langt har ledelsen i nano levert nada til sine eiere aksjonærene, hvor lenge de har tenkt å fortsette med det gjenstår å se.
stockwalker
21.11.2019 kl 07:50 3290

Du må snakke høyere kappa.. jeg ser ikke hva du skriver
Forum forum
21.11.2019 kl 07:58 3265

Kappa.

det er bare tull. Ledelsen gjør en god jobb nå. Det rekrutteres ressurser som dekker de områdene som er viktig for selskapet. Det er også som Bravo sier deres jobb å passe på at alt foruten effekten av Betalutin de skal kontrollere og levere 100% på. Ledelsen/Bravo er klar på tidsløpet videre, og hauser ikke dette.

Når det kommer til aksjekursen er det jo en annen sak. Det er ikke mange nærliggende grunner til at den skal sprette enormt opp.
I mitt hode den mulig største triggeren til neste år om begge dosene går videre etter interim avlesning. Jeg vil posisjonere meg gradvis mot dette.

Det vil si at produktet er trygt, og har efffekt som FDA har krevd. Da er det kun 9 mnd til avlesning av Paradigme etter dagens tidsløp.
dr. Stockman
21.11.2019 kl 08:13 3224

"I mitt hode den mulig største triggeren til neste år om begge dosene går videre etter interim avlesning."
Dette er vel ganske forventet i markedet og selv om det vil virke beroligende så er det ingen stor trigger. Det er forsinkelser og emisjonsfrykt og ikke tvil vedrørende Paradigme som holder kursen nede. Den store triggeren i 2020 vil selvfølgelig være resultatene vi får fra Archer-1 - det er langt viktigere enn noe som helst annet.
dr. Stockman
21.11.2019 kl 08:17 3215

Kappa3278
"Så langt har ledelsen i nano levert nada til sine eiere aksjonærene, hvor lenge de har tenkt å fortsette med det gjenstår å se."

"Nada" inkluderer bl.a. 100% CR så langt i Archer-1.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 08:25 3190

Ingen tvil om at Nano er attraktivt priset på rundt 20 kroner. Det er hvertfall min åpenbare mening om saken og at bitre sjeler som har gått skoa av seg på ferden sålangt forsøker hele tiden å svartmale situasjonen, ja det får stå for deres egen regning.
Jeg lar meg hvertfall ikke styre av disse personene, det viktigste på børs er å ta sine valg basert på hva en selv mener er riktig.

Slettet bruker
21.11.2019 kl 09:29 3071

-tross for laveste dose så får vi 100% ORR/CR på tre pasienter

Har ikke fulgt Nano, så jeg må spørre: Hvorfor øke dosen hvis det var CR på alle tre pasientene. Eller var det ORR ( på alle) og 1 eller to CR ?
Redigert 21.11.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.11.2019 kl 09:35 3049

Ganske åpenbart at øker dosen så øker også sannsynligheten for at behandlingen virker, og når det er slått fast at pasientene kan takle økt dose så er det ingen grunn til ikke å øke den. CR for 3 av 3 pasienter er til en viss grad en tilfeldighet da ingen forventer 100% CR, men økt dose bidrar til at vi kan komme så nær 100% som mulig. 80% vil eksempelvis fremstå som eksepsjonelt og banebrytende.
Redigert 21.11.2019 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 09:42 3027

Ja. hvis det er slått fast at pasientene tåler økt dose så er det greit. Bivirkninger vil i alle tilfeller bli akseptert ved så alvorlige sykdommer
Redigert 21.11.2019 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.11.2019 kl 09:57 2985

Om det ikke er bivirkninger så øker de dosen for å fjerne mest mulig kreftceller. De tre pasientene holdt med lav dose. Men det er ikke sikkert det holder på en annen pasient. Er jo egentlig utrolig at de oppnår slike resultater med den lave dosen.

Hvor galt kan det gå når does økes? Kunne de som er extremly dårlige vil ikke få full response.
007 James Bond
21.11.2019 kl 10:11 2946

Nå er det lett å kjenne igjen handlemønsteret før den store oppgangen i 2016. En rolig, men jevn start, før markedet oppdager at nå er det snart slutt på billig-aksjene.

Så kommer rallyet.

Har trua på en reprise på 2016 framover de kommende måneder. Da tror jeg aksjekursen holder seg flytende med tresiffret videre i 2020.
Redigert 21.11.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.11.2019 kl 10:33 2883

Har jo tippet at vi runder 30 før året er omme, og det er jo egentlig et ganske konservativt tips (bl.a. langt unna DNBs kursmål), men 50 % oppgang på noen uker er heller ikke til å kimse av, og det bør egentlig friste mange. Hjelper som sagt lite å ha solgt på et høyt nivå hvis man ikke benytter seg av muligheten man får servert på et sølvfat til å innta posisjonen igjen på et absurd lavt nivå.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 10:38 2860

Dr, Stock, du har helt rett.
40% -50% CR vil gi Nano SOC.
Dette sier litt om potensialet.
Men kan kan nesten ikke forvente at 80% skal bli sluttresultatet. (selv om man kan håpe)

Klarer vi 60% pluss så er vi cirka dobbelt så effektive som konkurrentene, og da legger vi til at behandlingen nesten ikke har bivirkninger.
Archer-1 vil bli en helt ny standard inne NHL-kreft. (med forutsetning om at resultatene innfrir)
dr. Stockman
21.11.2019 kl 10:41 2846

Mine forventninger til den siste kvartalspresentasjonen var som jeg har nevnt flere ganger "fravær av dårlig nytt", og det ble til fulle innfridd. Dermed kan vi se frem mot uker og måneder uten dårlige nyheter, og aksjen får anledning til å stige i fred og ro. Og jo høyere den stiger jo mer dagslys faller det på emisjonsspøkelset.
dr. Stockman
21.11.2019 kl 10:45 2829

Stinke
"Klarer vi 60% pluss så er vi cirka dobbelt så effektive som konkurrentene, og da legger vi til at behandlingen nesten ikke har bivirkninger."

60% vil helt klart være supert. Men med tanke på at vår eneste bekymring egentlig er at det plutselig skal dukke opp konkurrenter med glimrende resultater så er vi selvsagt enige om det beste forsvar vi kan ha er å være enda bedre.
focuss
21.11.2019 kl 10:46 2826

Rituximab er 1L i dag. Noen som har efficacy data for den i 1L?
dr. Stockman
21.11.2019 kl 10:48 2911

Til de som stadig har gjentatt at det ikke kan skje noe i aksjen før vi har fått flere nyheter så har jeg påpekt at de nyhetene som allerede er på plass forsvarer en kurs på 72 kr (DNB) og egentlig det mangedoble av det. Det er ikke der problemet ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.11.2019 kl 10:58 2863

focuss
Cellegift favner bredt (hele kroppen), stråling er effektiv på svulster som kan nås på den måten, og Rituximab er ikke lenger patentbeskyttet og er blitt billig behandling. Først når Betalutin mister patentbeskyttelsen ville den vært aktuell som førstelinjebehandling (hvis det var det du hadde i tankene). Så av gode grunner så har førstelinjebehandling ikke engang vært nevnt som et mål for Betalutin eller Archer-1. Archer-1 ville sikkert fungert utmerket, men man hopper ikke rett på millionkroners behandling når det finnes billig behandling som for de fleste vil gi tilsvarende resultater i første omgang. Det er jo når man ikke lenger responderer på denne behandlingen at andrelinje settes inn. Alt dette er selvsagt kun min forståelse som legmann, men uten at vi foreløpig vet noe om i hvilken grad Archer-1 er en behandling som kan gjentas, så ville det være dumt å bruke opp den ammunisjonen før det er nødvendig. Det er jo problemet med tilvenning som gjør at man stadig må bytte til en annen form for behandling.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:10 2800

Jeg antat at Archer-1 blir førstelinjebehandling om resultatene står seg. Hvorfor drive med cellegift, som ødelegger deg når man kan få en skånsom behandling med lenger varighet og effekt?

Fokus: Jeg mener det er CR 34% på FL1 som er beste nå (med forbehold om at jeg husker feil)
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare