THIN - Q319 Innfrir på kost reduksjon - jobber med avtaler

rischioso
THIN 15.11.2019 kl 08:54 23582

Outlook

Thinfilm has been actively evaluating strategic alternatives to find new and compelling commercial applications for the San Jose based R2R printed dopant polysilicon (PDPS) line and continues to pursue paths to maximize the value of the assets and technology. The factory’s combination of capabilities, including roll-based production, robust metal foil substrate handling, CMOS TFT production, materials and process knowhow, and print expertise, position it to effectively address market needs for R&D, initial production, and scale-up activities necessary between basic research and prototyping at university facilities and large-scale contract manufacturing. Beyond the product categories prioritized by Thinfilm, opportunities exist to utilize the factory’s unique technology in flexible large-area electronics applications, flexible sensors, novel energy conversion devices, thin and flexible batteries, displays, and barriers.The Company has shifted its focus and investment away from developing and building market adoption of its brand protection and consumer engagement solutions, in order to prioritize maximizing the value of its Junction Avenue, San Jose, CA R2R printed electronics technology and factory with compelling commercial applications

KORT OPPSUMMERT

Selskapet har nå klart å redusere det totale kostnadsbildet som planlagt og tidligere meldt iht den nye strategien. Det blir satset 100% på aktiviteter om og rundt R2R fabrikken i San Jose hvor selskapet har nok cash til ute i q2-2020 - rundt 6mdr frem i tid.

Det jobbes også med å få landet avtaler om og rundt salg/leasing av diverse patenterte teknologier.

Så gjenstår det og se hva de klarer å lande av avtaler fremover i denne 6mdr perioden hvor de har mange baller i lufta så sannsynligheten er derfor stor for at 1 eller 3 faktisk landes.

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/62bc3cc1-7d2d-48ac-8342-ed72b287050d

Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2019 kl 09:05 8391

Ja de 10 som er igjen satser hard på å finne noe fabrikken kan brukes til. Og utgiftene faller utover i Q4, sikkert ned mot USD 50000 per dag.
Men det har gått senere med utgift-reduksjonen enn jeg så for meg så jeg har vært for optimistisk når jeg har påstått at de lånte pengene vil vare ut Q2 neste år. Selskapet sier selv at pengene vil vare "into Q2", dvs ca 4 og 1/2 måned til og så er det tomt.
Og selv om de skulle finne noe å bruke fabrikken til så en en ikke forvente at inntektene kommer før det. Det vil ta tid å få fabrikken operativ, uansett hva den skal produsere - fabrikken var jo ikke operativ for noe produkt når EAS/NFC ble lagt ned og nå må den i tillegg gjøres om for noe annet.
rosgun
15.11.2019 kl 09:17 8315

Det er helt greit- selg fabrikken og lev av royalties fra Bericap og Tapi.

Det skulle bli bra butikk av det, så ingen fare med at det den verdien som gjenspeiler kursen nå er langt under verdien av alt dette.

Minst 600 millioner i verdi- nå er verdien 100 millioner.

Helt på jordet
rischioso
15.11.2019 kl 09:18 8294

Det som er viktig er jo at det finnes muligheter og at de har penger på bok til ute i q2-20, mao, det finnes muligheter og de har tid så gjenstår det og se hva de får til i denne perioden.

Egentlig ikke mer komplisert enn det så enten tar man et bet eller så lar man være og de fleste skjønner nok hva det vil gjøre med kursen om de får til noe og en melding om en avtale kan tikke inn når som helst og da vil reprisingen for alvor begynne ... ;)

Lykke til!
ragnara
15.11.2019 kl 09:23 8237

Selge fabrikken?

De eier ingen fabrikk. Lokalene leies og utstyret er pantsatt.
Idiotikontroll
15.11.2019 kl 09:32 8197

Haha. Du sitter tungt i dritten her skjønner jeg. Alt er pantsatt og de har såvidt lånte penger til å overleve til sommeren. Ingen vil låne thin penger en ny runde, med slike saftige røde tall som idag. Du trenger en skikkelig eventyrfortelling, en ny bjellesau og en real pump and dump for å komme deg ut av denne. Det godter meg å se at du sitter i dette papiret.

Lykke til 🍿
Redigert 15.11.2019 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
15.11.2019 kl 09:34 8176

Men hvorfor sa dere at aksjen skulle til himmels i dag ?
Den faller jo.
tynnidioten
15.11.2019 kl 09:40 8136

Dere snakket også mye om "presentasjonen".
Hvor er den ?
ragnara
15.11.2019 kl 09:41 8133

Ja, jeg skjønner ingenting... Denne skulle jo til 8,- i dag eller worst case 5,-

Analytikerne som kom med disse kursmålene mener i tillegg at Q3-rapporten var meget positiv..
Slettet bruker
15.11.2019 kl 09:47 8093

Jeg er faktisk enig i at det finnes muligheter. Og at thin har en 4-5 måneder på seg for at et prospekt på de mulighetene vil være på plass.
Men, slik jeg leser det selskapet sier så er det ingen ting som skulle tilsi slike fantasi-inntekter som lå bak tidligere tiders prising av thin og det har heller ikke blitt forespeilet slike muligheter fra den nye ledelsen.
Men, så snart prospektet for hva de skal tjene penger på er klart så kommer utfordringen med å hente penger. Det burde normalt ikke være et problem om prospektet er godt nok, men thin vil nok slite med troverdighet og nå også med mangel på rike onkler som rundhåndet delte ut andres sparepenger.
Redigert 15.11.2019 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
ragnara
15.11.2019 kl 09:53 8054

Ja så lengde de har kompetente folk og penger i kassa er det håp, men som du sier - sannsynligheten for at de skal lykkes synes liten.

Til og med Risch synes å ha moderert seg litt. Støtter det du sier, men du må slutte med det sprøytet om at "en melding som vil føre til reprising av selskapet kan tikke inn hvilken dag som helst". Det er høyst usannsynlig (men selvsagt ikke umulig),
rischioso
15.11.2019 kl 09:57 8024

Det det handler om er jo egentlig at de får til en eller annen avtale innen de går tom for penger - klarer de det så blir det en reprising uten like.
Klarer de det ikke så er det game over.

Det handler helt enkelt om vinn eller forsvinn denne gangen også så får tiden vise hva det blir til - jeg har valgt å ta et bet på at de får noe på plass da nedsiden er aldri mer en 100% og den potensielle oppsiden er mange ganger større om de får til noe ... ;)
Redigert 15.11.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
ragnara
15.11.2019 kl 10:01 8002

De høres ut som du har fått stokket tankene. Enig i det du sier, og da er det opp til enhver å vurdere hva de tror.
rischioso
15.11.2019 kl 10:09 7965

Egentlig ikke noe som er endret slik jeg ser det. Det eneste nye er at det nå er bekreftet at de har et vindu på 5-6mdr til å få til noe med dagens cashkasse. Det er nærmere 2 kvartaler og mye kan skje i en slik periode.

Også er sannsynligheten for at noe vil kunne skje høyere enn at ingenting vil skje. Første delen av den nye strategien er gjennomført og på plass gjennom downsizing og cost cut.

Dette gir et vindu på nærmere et halvt år til å lande en eller annen avtale og en slik avtale kan tikke inn når som helst i denne perioden.

Mao, ikke noe nytt under solen - dette er et bet og et case for risksøkende gamblere - man vinner aldri noe som helst om man ikke tør å satse. Selskapet har en lang historie noe som betyr at de har hatt det med å overleve og denne gangen behøver ikke å bli annerledes.

Høy risk og en enda høyere potensiell reward - for de som tør ... ;)
Redigert 15.11.2019 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Pilkasteren74
15.11.2019 kl 10:17 7912

Jaja var egentlig som forventet denne rapporten. Men ser ut som salget av min DOF post var unødig i går for å sitte klar skulle noe dramatisk skje den ene eller andre veien etter rapporten. Da er det bare å lene seg tilbake i noen måneder og vente til "rosgun" starter valgkamp innspurten sin igjen :-) Får bare sitte stille med posten jeg allerede har i påvente av nyheter...
Norviking
15.11.2019 kl 20:38 7684

Den 17/6 skrev jeg dette og ikke noe har forandret mitt syn på Thin
https://finansavisen.no/forum/thread/31331/view

Og siden jeg er i gang så kan jeg ta med denne fra 29/3 også.
https://finansavisen.no/forum/thread/25001/view

Merkelig nok er det fortsatt noen som holder i det berømte halmstrået !
Utrolig


rischioso
16.11.2019 kl 10:17 7442

Glem historien og Glem den gamle strategien - Det er nåtiden og fremtiden om og rundt den nye strategien som gjelder.

Det eneste som er av betydning er hva selskapet klarer å få til i de neste 6mdr og av samme grunn er det av 0-NULL betydning hva som har-/ikke har skjedd frem til i dag.

Det er denne 6mdrs perioden som er fullfinansiert hvor organisasjonen er blitt slanket og kostnadene er kommet under kontroll som betyr noe og kun den. Det jobbes på spreng med å lande avtaler både når det kommer til salg/lease av diverse patenterte teknologier og avtaler som vil skape produksjon for R2R fabrikken i San Jose.

Mao, det skal ikke mer til enn 1 eneste avtale så vil kursen mer enn doble seg nettopp fordi ingenting er bakt inn i dagens kurs så får den enkelte selv ta stilling til om de ikke tror eller tror at selskapet klarer å lande 1 avtale eller 3 i denne 6 mdrs perioden - ikke mer komplisert enn det.

Et bet hvor en potensiell reward helt klart er mange ganger større enn risken i denne perioden og hvor en melding om avtale(r) kan tikke inn hvilken dag som helst og når det skjer så vil den første 50 - 100% stigningen være en realitet i løpet av sekunder noe som har skjedd mange ganger tidligere i dette caset og noe vi har opplevd hele 2 ganger senest for bare kort tid siden- mao, er man ikke posisjonert i forkant av at meldingen(e) kommer så vil man også gå glipp av den første og raskeste stigningen - JustSaying ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 16.11.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2019 kl 10:27 7416

Risk/reward?

Tenk deg at du har luft i den ene hånden og en bøtte møkk i den andre. Hva har du mest av?
Norviking
16.11.2019 kl 11:20 7338

Kjære vene deg rischiso ...
Om du ser på historien så har ikke THIN fått til en eneste ting av betydning
Du fornekter at dette er en skute som står på grunn og som kjemper sin livs kamp for å ikke kantre å synke helt.
Hva i all verden er det som får deg til å tro at det THIN har forsøkt i årevis nå skal gi suksess ?
Det du kaller risk / reward klarer jeg ikke helt å se like balansert som deg. Jeg ser sannsynligheten vedr risk / reward slik:
Risk 99%
Reward 1%
Ta pengene av bordet å sett dem i noe annet heller
Noe som iallefall kan gi vekst på aksjekontoen.

Jeg ble nesten landsforvist når jeg tipset om StrongPoint som en kommende stjerne
Jeg har meget stor tro på at det kommer positive ting fremover som vil drive opp kursen betydelig.
Utbyttepolitikken til Strong er raus på ca 6% direkteavkastning ( sist 50 øre , forventes øket til 55 øre ) pluss at det mest sannsynlig vil komme et ekstraordinært utbytte på en krone ( Bane Nor avtalen )
CEO har nylig kjøpt aksjer og han hevder også at Strong burde vært priset til både 2 og 3 ganger dagens kurs
Kursen er fortsatt hyggelig og det er mulighet å komme seg inn for den som vil satse noen kroner.
Det er bare et velment tips :)
God helg gutta !
renai
16.11.2019 kl 11:58 7288

Som udgang, er jeg enig i at Thin casen, er en Vind eller forsvind forretning, som det nu forløber.

Hertil kan det tilføges.:
Styret har indset at det nu er sidste chance, for en TURNaround.
Derfor har styret, i løbet af første halvdel af i år, brugt alle resourcer, til at scrappe, alle tidligere strategier, om at køre Thin i mål, alene på de resourcer og kapital som Thin har ofret i de tidligere år.

Den tidligere strategi, er det nu helt tydelig, var alt for ambitiøs.
Det er her vi står idag.
Nu ændres hele strategi og forretningsmodel, mod et helt andet segment, for at få udnyttet, de aktiver, som ligger tilbage hos Thin.
Om dette lykkes, er jo netop den nuværende Thin case.

Vedrørende de nøgle medarbejdere, der er tilbage hos Thin.
Det afhænger nu på de resourcer der er til stede hos styret og nøgle medarbejdere hos Thin.
Jeg vurderer, at mange der handler med Thin aksjer, dropper aksjen.
Det er netop børsens funktion, at handle med aksjer.

Dette showet, fortsætter, indtil den fede Dame stopper med at synge.




FunHouseComp
16.11.2019 kl 12:13 7652

Jeg skulle likt å vite om Rosgun tørr å stå løpet ut som langsiktig investor, eller om han skal være med skuta til bunns.

Han har vært påfallende stille siden han postet hvor fantastisk denne Q3 rapporten var. Troverdigheten til denne figuren er lik null.

En spekulativ oppviggler som lever og ånder for kortsiktig profitt ved å hause opp enkeltaksjer. Massepoduserer eventyr på forum. Kipper og limer artikler ukritisk fra internett til egen vinnings skyld.

Snipp snapp snute. Snart er Rosgun og Thin ute.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.11.2019 kl 12:56 7616

RE - Om du ser på historien så har ikke THIN fått til en eneste ting av betydning

* Det er jo så feil som det kan få blitt - selskapet er et av verdens mest ledende innenfor THINfilm teknologien - utfordringen har vært at de har vært forut sin tid - mao, de har funnet opp en teknologi lenge før den var klar til å brukes. NFC teknologien er fremtiden og vil være den teknologien som vil bli brukt til veldig mye og da tenker jeg telefonapp.

Utfordringen til selskapet er at de ikke hadde midler til å kjøre dette løpet lengre og har måtte endre strategi for å overleve, MEN det er ikke slik at deres patenterte NFC teknologi ikke har noen verdi - nei, tvert i mot, det er bare det at de nå må få andre til å kjøre løpet videre med eller uten dem hvor de derfor jobber med salg eventuelt leasing løsninger eller begge i en kombinasjon hvor andre tar kosten videre og hvor selskapet sitter igjen med engangsutbetalinger og/eller royalities.

Så får tiden vise hvem/hvilke som blir med på laget og på hvilke betingelser ... ;)

https://www.beveragedaily.com/Article/2019/09/27/Thinfilm-to-sell-NFC-business-due-to-slow-market-adoption
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2019 kl 13:11 7582

Please, ikke skriv sånt tull om noe du ikke forstår i det hele tatt.

Thin har ikke mye annet med "thinfilm teknologien" å gjøre enn navnet. Kanskje det var intensjonen en gang i tiden.

NFC er ikke funnet opp av thinfilm og det er i høyvolum produksjon (mrd per måned) hos en rekke produsenter. Thinfilm har noe teknologi rundt NFC for å bruke det til marketing og produkt autentisering. Disse to områdene var nok Kovio pioneer på, men mens de rotet med TTF og PDPS så tok andre dem igjen og det er minst 10-15 aktører med lignende teknologi. Både store aktører som Assa Abloy som har milliarder på bok og små (husker ikke navnet men det er en bay area startup med 3 ansatte som har kommet lenger enn det thin tilsynelatende gjorde for vin).
Det thin brant av en mrd eller halvannen på innen NFC var å lage sine egne ustandard tagger i noe som heter PDPS (en teknologi hvor silisium deponeres på stål for å lage elektroniske kretser). Problemet var bare at kretsene fungerte mye dårligere enn konvensjonell silisium og var mye dyrere å produsere. Om thin hadde fått ferdig fabrikken kunne de kanskje konkurrert på pris, men de ville fortsatt vært håpløst fortapt på funksjon. Noe av det første Barber gjorde når han kom inn i lederstolen var å legge ned denne vannvittige sløsingen for å lage et substandard produkt. Og om han hadde noe semiconductor erfaring viste han det nok allerede da han tok jobben. Jeg tror de fleste som forstår teknologien så at dette var heldødt etter at Kovio kastet kortene (etter 100 MUSD brent) og ristet på hodet over at thin kjøpte det for å brenne ende et par hundre MUSD.

Resten av sløseriet til thin (opp i mot 1.5mrd de også) er solgt til Xerox for 971 000 kroner og lisensiert til et svensk 3 mansfirma for noen få 100 KNOK.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.11.2019 kl 13:30 7573

Det er jo ikke til å komme fra at NFC er kommet for å bli og minst at bruken vil økes betydelig i årene som kommer:

Near Field Communications Market

The global near field communications market is expected to register a CAGR of 17.5% during the forecast period, 2018 to 2023. Currently, North America dominates the market due to the increased volume of mobile/contactless payments and increasing demand for home-based monitoring.

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-near-field-communication-in-healthcare-market-industry

Om THIN fikk med seg teknologi og patenter ved oppkjøp av Kovio så gjør det vel ikke teknologien mindre verdt av den grunn. Kovio var også for tidlig ute - alt for tidlig og dermed måtte de til slutt hive in håndklet. THIN fikk kjøpt selskapet for en brøkdel og fikk med seg på kjøpet over 200 patenter som det vill ha kostet over 10m/usd bare for å få registrert ....

https://www.thinfilmnfc.com/wp-content/uploads/2014/01/Thin-Film-Electronic-ASA-Finansavisen-article-January-2014-NO-Thinfilm-Kovio-technology.pdf

Det er nå nærmere 6 år siden teknologien ble kjøpt av Kovio og i den perioden er den blitt videreutviklet av THIN. Det er først de siste årene NFC for alvor er begynt å komme i markedet så av samme grunn er nå og fremover den rette tiden til å få med seg partnere som vil være villige til å satse videre - det er en slik avtale som selskapet nå jobber på spreng for å få og det er den meldingen vi venter på - ikke mer komplisert enn det ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Norviking
16.11.2019 kl 13:41 7554

rischioso
Med all respekt
Nå må du slutte med fjaset ditt
Det er HAUGEVIS med produsenter og brukere av NFC teknologi
Vi bruker det på jobben og det er ikke THIN som leverer
Thin er ubetydelig i NFC verdenen og har heller ikke patentene på denne teknologien.
At thin var forut for sin tid ( i tankesettet ) ja betyr ikke at de er ledende i dag.
Thin har holdt på å surret og rotet så lenge at det skal lite til før noen andre leverer både bedre og billigere teknologi.
Thin har jo hatt produkter for salg lenge men likevel får de ikke solgt noe.
Men ok
Lykke til
Husk å ha på redningsvest i det skuta synker og du må forlate den...

Jeg setter pengene i Strong , som står foran stor vekst og utbytte :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2019 kl 14:06 7521

Du må skille mellom NFC hardware og systemløsning for mobile marketing og product authentication.

Thin brant mesteparten av pengene på det første. Thinfilm lager ikke lenger NFC hardware (tags) og de har ingen teknologi å selge som lager tags (den halvferdige fabrikken ville om et par år vært i stand til å lage substandard tags som kostet omtrent det samme som full funksjon tags som i dag lages med konvensjonell silisium). Jeg er helt sikker på at Barber ikke en gang drømmer at dette er salgbart, hverken produkt eller teknologi.

Thin brukte også endel penger på å utvikle systemløsninger for nevnte områder. CNECT cloud software i tillegg til innlays som var tilpasset kravene for enkelte produkt-grupper. Denne teknologien er kurrant, og kan muligens selges/lisensieres. Men, det er stort sett ikke mye penger å hente på å lisensiere teknologi som man ikke har greid å tjene penger på selv. Du kan hevde at de ikke tjente penger på den fordi markedet ikke var der og det er jo rett. Men det vil jo gjelde for en kjøper også, og det er stor risiko for at det aldri kommer og det er stor risiko for å bli utkonkurrert av noen med større ressurser og bedre timing (f.eks Assa Abloy) eller av noen med mer bransje/produkt kunnskap i en vertikal (f.eks de 3 gutta fra vin bransjen som har leid noe nerder til å lage an bra løsning for vin som faktisk selger).
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.11.2019 kl 14:23 7502

Norviking,

du har prøvd den snikreklameringen av strong tidligere uten suksess. Strong er en illikvid aksje for spesielt interesserte.

THIN er en super volatil og likvid aksje som gir flust med trade muligheter og timer man riktig så kan man alt fra doble til mangedoble investeringen sin i løpet av kort tid.

Det er av samme grunn nå man bør vurdere en inngang for er det noe som mest sannsynlig vil komme så er det akkurat en melding om en avtale og det er slikt triggersøkende tradere er ute etter.

Det er like usannsynlg å skulle få en THIN aksjonær til å skulle bli en Strong aksjonær som det er å få konvertert en muslim til kristendommmen - slik er det bare så fint om du kan diskutere Strong der den hører hjemme og finner du ingen og diskutere Strong med så burde det fortelle deg litt om interessen ...

Du er hjertelig velkommen til å diskutere THIN slik caset fremstår i dag ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.11.2019 kl 14:38 7475

Kan du "gi fan" i å krisemaksimere - mao, du har en del å komme med historiemessig, MEN du overdriver så til de grader at det blir useriøst.

Hva forventer du av respons når du kun kommer med:

THIN har aldri
THIN kommer aldri
THIN selger aldri
THIN tjener aldri
THIN får aldri
THIN og den halvferdige fabrikken

osv, osv ....

Det er helt greit å være negativ, men da må man også forholde seg til realitetene.
Det er helt greit å være uenig, men ikke kun for uenighetens skyld.

Pr i dag er det ingen som kan være langsiktige i THIN nettopp fordi de har et overlevelsesvindu på 6mdr. Det er hva som kan skje og mest sannsynlig vil skje i løpet av de 6mdr som er av betydning og da er det liten hensikt i å skulle snakke om snøen som falt i fjor eller snøen som vil falle om 5 år - tok du han ... ?? ... ;)

Det er først hvis og når det kommer en langsiktig avtale på plass at man kan være langsiktig.

Mao, slik caset fremstår i dag så er det bet - enten eller - så det er det og ingenting annet den enkelte satser på. Skjer ingenting i denne perioden så vil ingen sitte i denne, MEN skjer det derimot noe, hva som helst av betydning så blir det en reise av de sjeldne - du vet og vi andre vet det, men det er kun de som tør og satse som får føle det på pengepungen og slik jeg ser det så er sannsynligheten størst for at pengepungen vil bli tyngre den nærmeste tiden og derfor tar jeg et bet ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2019 kl 15:25 7423

Er vel en grunn til at vi hadde omsetning på 30-40 mill over flere dager nylig, skipselektrokeren m.fl som gikk inn. Noen vet alltid mer enn andre, og tror ikke de plutselig kjøpte seg inn sånn helt uten videre .....

Tror melding kommer i løpet av neste uke - tikk/takk! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
16.11.2019 kl 18:49 7292

Jeg kan forsikre deg om at det ikke kommer noen melding i løpet av neste uke.

«Tikk/takk», som dere skriver ofte, indikerer at tiden renner ut.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Norviking
17.11.2019 kl 00:01 7121

Så du tror skipseletrikeren vet mer enn andre vedr THIN
likeså Spettet kjøper seg inn og alle idiotene følger på og vipps så er spettet ute med en fet gevinst
Det har iallefall ikke noe med verdibygging å gjøre
Men det er vel ikke det som er viktig
Viktigst er å blåse masse luft i ballongen skjønner jeg
Gjerne helt til den blir så THIN at den sprekker :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2019 kl 00:03 7112

Tynnidioten - hver og en får spørre seg selv om hvorfor skiselektrikkeren m.fl. sto bak kjøp av aksjer, over en uke med flere dager omsetning på 30-40 mill. Hvorfor? Noen vet alltid mer enn andre.... og så får hver og en her inne selv bestemme seg for om man vil ta et lodd og være med videre eller ikke, verre er det ikke :-) Risk/reward er rimelig god slik jeg ser det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.11.2019 kl 01:31 7036

Enig i at ingen av oss her på forumet har noen anelse om når en melding kommer, MEN sannsynligheten er STOR for at en melding tikker inn veldig snart nettopp fordi selskapet jobber på spreng med den nye strategien hvor de har flere baller i lufta både når det kommer til forhandling med potensielle partnere for salg/leasing av patentert teknologi og ikke minst forhandlinger med potensielle partnere om aktiviteter for R2R fabrikken.

Så ja, det er flere reele grunner til at en melding kan tikke inn når som helst ... ;)

Tic/Tac og fortsatt god helg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2019 kl 01:34 7027

Jeg tror ballongen thin har sprukket allerede. Selv om det er et stort hull i den kan nok noen "bjellesauer" fortsatt blåse inn litt mer luft for en kort periode - nok til at de kan komme seg ut med en pen gevinst.
Jeg tror også at om thin overlever så er det slutt på tiden med oppblåste kurser. Med mindre styret bytter toppleder og fwr inn en ny som tror på julenissen eller er god til å juge. Han de har nå tror jeg er leder av den gammeldagse typen som tror på at verdier kommer fra resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2019 kl 01:47 7011

Jeg synes historien er relevant i når "noen" som ønsker seg høyere aksjekurs dikter opp verdier som selskapet ikke eksisterer og historien (meldinger) forteller nettopp det. Da er det også på sin plass å bruke "aldri", det er ikke negativitet til selskapet, men til uriktige påstander om verdier som ikke selskapet hevder å sitte på, bare slike som deg og rosgun (som har gått til neste kuruke nå?)

Jeg må innrømme en unøyaktighet i mitt tidligere innlegg som ikke er basert på meldinger/informasjon fra selskapet. Jeg kaldte fabrikken "halvferdig" og er min subjektive vurdering basert på min kunnskap om teknologien, den tiden selskapet allerede har brukt og de resultatene selskapet har meldt. Det kan god være at fabrikken er 60% ferdig (eller 40% for den saks skyld), selskapet har ikke uttalt noe om det etter de vanvittige påstandene fra forrige ledelse tok slutt (ifølge dem skulle fabrikken vært i milliard volum nå). Barber bare la ned satsingen og sa den var unødvendig, uten å si hvor mye som stod igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
17.11.2019 kl 09:10 6891

I vårt siste møte med Davor, før han sluttet, anslo han sannsynligheten for vellykket produksjon til 70%.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
OPC1000
17.11.2019 kl 09:36 6858

Tikk/takk/tic/tac
Tiden renner fort ut og lånet er brukt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.11.2019 kl 18:49 6603

Ingen vits i å begynne med nedtellingen allerede nå - kapitalen har jo akkurat kommet inn på konto og som selskapet selv har melldt så er det ikke behov for påfyll før om 6mdr og i parallel så jobber de med alternativ tilleggsfinansiering - mao, de har ikke noe ønske om å kjøre en emi.

De forhandler pr nå med potensielle partnere i forbindelse med salg -/leasing av diverse patentert teknologi og da snakker vi om cash, royalities og/eller begge i en kombinasjon.

Videre så forhandles det om avtaler som vil generere produksjon for R2R fabrikken.

* Mao, det jobbes iherdig med mye på flere plan og derfor er også sannsynligheten stor for at det plutselig tikker inn en eller flere meldinger, meldinger som vi ikke skal se bort i fra overrasker markedet med positivt fortegn ... ;)

Så StayTuned!
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2019 kl 20:02 6511

Rischioso - helt enig! Er greit å være negativ, baise mm for lav inngang. Men, vent / gi selskapet nå 6 måneder, er en grunn til at finans nå er på plass og investorer posisjonerer seg deretter, inkl skipselektrikeren! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
17.11.2019 kl 20:07 6505

Poenget er vel heller at finansieringen ikke kom på plass og siste krampetrekning var å pantsette maskinene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:38 Du må logge inn for å svare