AXA - John Fredriksen`s aksjer
Jeg tok en rask titt på aksjonærlisten, og siste melding vedr hans kjøp:
Fredriksen eier ifølge siste kjøpsmelding korrigert for spleis;
22.168.613 millioner aksjer i AXA.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/John-Fredriksen-oeker-i-Axactor
---
Ser man på siste utskrift over aksjonærer, så ser man at det ikke samsvarer:
https://www.axactor.com/investors
21.121.613
Differansen er -1.047.297 som er utlånt av han, som tilsvarte 10,47 milloner aksjer tidligere før spleisen.
Ikke bra i det heletatt.....
SS
Fredriksen eier ifølge siste kjøpsmelding korrigert for spleis;
22.168.613 millioner aksjer i AXA.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/John-Fredriksen-oeker-i-Axactor
---
Ser man på siste utskrift over aksjonærer, så ser man at det ikke samsvarer:
https://www.axactor.com/investors
21.121.613
Differansen er -1.047.297 som er utlånt av han, som tilsvarte 10,47 milloner aksjer tidligere før spleisen.
Ikke bra i det heletatt.....
SS
Redigert 21.01.2021 kl 00:43
Du må logge inn for å svare
stemmer fytti grisen har ikke ord disse ble utlånt før omvendt splitt da kursen var 2.85. nå skjønner jeg mer av fallet som har vært siste dagene, shorterne febrilsk vil ha kursen nedover. nå frykter jeg at vi skal lenger under 25 kr . så dette er vinn vinn situsjon for Fredriksen låner ut og kjøpe enda flere billig.
Volf
07.06.2018 kl 22:31
9384
Kom det overraskende på deg SS at Fredriksen låner ut aksjer?
Har aldri hvert så mye aksjer til utlåns i AXA som det er nå, så dette låver meget godt.
Ha en fin kveld og en innbringende fredag.
Har aldri hvert så mye aksjer til utlåns i AXA som det er nå, så dette låver meget godt.
Ha en fin kveld og en innbringende fredag.
Ikke noe nytt, bare det at jeg aldri har giddet å sjekke dette helt eksakt før i kveld.
Det er i allefall noe dritt at han skal låne ut ca 5% av sine aksjer slik, men det er lovlig, og en del av spillereglene. Slik har det alltid vert med Storeulv, så jeg vet ikke jeg, om han er bedre eller på lik linje med Spettet.
SS
Volf; overhode ikke, jeg har vert med såpass lenge i andre Fredriksen selskaper, så jeg vet nøyaktig hvordan det fungerer.
Men det virker som om du godter deg, og det kler deg ikke, Volf! :-)
Du har vel merket dette tidvis i GoldenO også, så du vet vel godt hvordan det er når guttene låner av Storeulv :-)
Det er i allefall noe dritt at han skal låne ut ca 5% av sine aksjer slik, men det er lovlig, og en del av spillereglene. Slik har det alltid vert med Storeulv, så jeg vet ikke jeg, om han er bedre eller på lik linje med Spettet.
SS
Volf; overhode ikke, jeg har vert med såpass lenge i andre Fredriksen selskaper, så jeg vet nøyaktig hvordan det fungerer.
Men det virker som om du godter deg, og det kler deg ikke, Volf! :-)
Du har vel merket dette tidvis i GoldenO også, så du vet vel godt hvordan det er når guttene låner av Storeulv :-)
volf du er en syk person, som gotter deg på andre. har ikke ord på hvordan axa blir hejret med ikke morro å se bare røde tall dag etter dag. tviler ikke et sekund på at kursen kan falle enda mye .
Dette er vel helt etter boka og etter planen.
I hvert fall ikke overraskende.
I tillegg har vi omvendt split der de fikk fjernet 90% av aksjene deres på helt lovlig vis.
Og fortsatt snakker noen om at alt er som det skal i AXA.
Jeg godter meg på ingen måte Farainvestor.
Syns egentlig det her bare er helt tragisk,
men dessverre er det å robbe sparepengene til privatinvestorer en del av spillet.
I hvert fall ikke overraskende.
I tillegg har vi omvendt split der de fikk fjernet 90% av aksjene deres på helt lovlig vis.
Og fortsatt snakker noen om at alt er som det skal i AXA.
Jeg godter meg på ingen måte Farainvestor.
Syns egentlig det her bare er helt tragisk,
men dessverre er det å robbe sparepengene til privatinvestorer en del av spillet.
Bare for å følge opp, SSR lista viser at AXA har 2.389.453 aksjer short, trolig mer.
I såfall utgjør Fredriksen sin andel som er lånt ca 44% av alle shortede aksjer i SSR lista.
Og nei, jeg er ikke overasket overhode, bare greit å ha litt tall og fakta på bordet.
SS
I såfall utgjør Fredriksen sin andel som er lånt ca 44% av alle shortede aksjer i SSR lista.
Og nei, jeg er ikke overasket overhode, bare greit å ha litt tall og fakta på bordet.
SS
ikke glem at stein Mohr har lånt ut masse han er ute av topp 30, ja her skal det gribbes fra små akjonærende . liker ikke dette dritt spillet. tragisk å oppleve at vi som har sittet lang tid skal få oppleve slikt. hvis det er planen at Gevran skal låne ut 5% neste like mye som verdi papirfondet Dnb har. kan han bare snappe opp enda flere rimlige aksjer nede på 2.20.2.30 tallet. og han har et langt vidu fremm mot Reo eiendom salgene i 2019.
Om Stein M har solgt, eller lånt ut, vites ikke. Hvor mye hadde han på det meste da, Hanibal?
Om John Fredriksen nå har lånt ut litt under halvparten, så kommer jo resten fra andre, men kan jo være hvem som helst som har lånt dem ut. Har ikke tallmatriale til å konkludere med hvem andre som låner ut.
Vet det var andre her på AXA trådene som hadde oversikt over dette, men de forduftet med kursnedgangen, merkelig nok. Kanskje de kunne bidratt, for det har vert folk som har ført litt logg på aksjonærlistene.
SS
Om John Fredriksen nå har lånt ut litt under halvparten, så kommer jo resten fra andre, men kan jo være hvem som helst som har lånt dem ut. Har ikke tallmatriale til å konkludere med hvem andre som låner ut.
Vet det var andre her på AXA trådene som hadde oversikt over dette, men de forduftet med kursnedgangen, merkelig nok. Kanskje de kunne bidratt, for det har vert folk som har ført litt logg på aksjonærlistene.
SS
SS:
Jeg vet du har sett at det som har foregått her i AXA var langt fra normalt så jeg tenkte ikke på deg.
Var vel en grunn til at aksjonærlistene har vært fjernet helt frem til i dag også tenker jeg.
Bør hvert fall dukke opp mange fine trader med disse nyhetene på bordet.
Selv om jeg kommer til å holde meg langt unna.
Jeg vet du har sett at det som har foregått her i AXA var langt fra normalt så jeg tenkte ikke på deg.
Var vel en grunn til at aksjonærlistene har vært fjernet helt frem til i dag også tenker jeg.
Bør hvert fall dukke opp mange fine trader med disse nyhetene på bordet.
Selv om jeg kommer til å holde meg langt unna.
Dette er da ikke noe rart. Kjos og Kise lånte da ut hopetalls av aksjer i Norwegian sånn at den ble shortet i fillebiter. Dette er jo lurt av Fredriksen om han vil kjøpe mer. Nå sitter det flotte dresskledde herremenn som mottar syke lønninger og jobber eksklusivt for å få ned kursen sånn at Fredriksen får kjøpt billigst mulig om han ønsker mer. Win/win.
65 mill før emisjonen satt på 2.60 vinteren 2016 Amerikansek kvante fonds begynte for allvor å låne aksjer av Stein MOhr Januar 2017
MF;
Uten disse svingningene er jo AXA for min del verdiløs. Det er jo nå man virkelig kan tjene pengene, og det er slik jeg har tjent grovt på AXA.
Om man har troen på selskapet, Endre og FeiteJohn (32,50 opsjonene hans) så spiller det vel liten rolle om man tar inngang på 25,8 eller 25, 24,5 - etc, så lenge man får solgt senere rundt 30,- Jeg er sikker på at vi skal over 30 innen året er omme, og det kan gå fort også.
Slik jeg ser dette, er dette nå en kjøpsmulighet, og RSI er nå nede mot 36 !
Derfor bør de som har vert ute være forberedt på at det kan komme digge nyheter, og da kan det bli trangt inn døra. Så om man skal kjøpe nå, så må man passe på så ikke man kommer på etterskudd. Bunnen den finner nok bare VOLF, for han treffer jo på shorten alltid, og ikke minst inndekningene sine. Vi andre treffer sånn høvelig greit, og nøyer oss med det.
SS
Uten disse svingningene er jo AXA for min del verdiløs. Det er jo nå man virkelig kan tjene pengene, og det er slik jeg har tjent grovt på AXA.
Om man har troen på selskapet, Endre og FeiteJohn (32,50 opsjonene hans) så spiller det vel liten rolle om man tar inngang på 25,8 eller 25, 24,5 - etc, så lenge man får solgt senere rundt 30,- Jeg er sikker på at vi skal over 30 innen året er omme, og det kan gå fort også.
Slik jeg ser dette, er dette nå en kjøpsmulighet, og RSI er nå nede mot 36 !
Derfor bør de som har vert ute være forberedt på at det kan komme digge nyheter, og da kan det bli trangt inn døra. Så om man skal kjøpe nå, så må man passe på så ikke man kommer på etterskudd. Bunnen den finner nok bare VOLF, for han treffer jo på shorten alltid, og ikke minst inndekningene sine. Vi andre treffer sånn høvelig greit, og nøyer oss med det.
SS
spørsmålet hva gjør de andre på topp 20 listen, om kursen skal falle enda mer under 25 kr , det kan jo komme store nye investorer på banen, det vil skape bryderier for shorterene. tror at det kan ta tid dette her før kursen for allvor oppfører deg der den høre hjemme, det er allsidig ufornuft at aksjen ikke er priset mer en det den gjør i dag.
Hanibal;
65 mill aksjer, tilsvarer i dag 6,5 mill aksjer.
Jeg har ingen tro på at det finnes 6,5 mill aksjer short, pluss JF sine aksjer som jeg har skrevet om her som er shortet.
Tror heller han har solgt seg veldig ned, og eventuelt lånt ut noen hundre k aksjer, maks.
Bare spekulasjon, men tror ikke på at han har lånt ut noen mill aksjer !
SS
65 mill aksjer, tilsvarer i dag 6,5 mill aksjer.
Jeg har ingen tro på at det finnes 6,5 mill aksjer short, pluss JF sine aksjer som jeg har skrevet om her som er shortet.
Tror heller han har solgt seg veldig ned, og eventuelt lånt ut noen hundre k aksjer, maks.
Bare spekulasjon, men tror ikke på at han har lånt ut noen mill aksjer !
SS
Innlegget er slettet
Du skjønner altså ikke at shorterne som låner aksjer av Fredriksen presser kursen nedover?
Må snart gi meg for i dag, men DNB fond er jo nr 2 på lista.
Synes DNB har vert vel tafatte i AXA.
I morgen kommer en lang remse med anbefalte aksjer i Finansavisen, fra nettopp DNB, men ikke et ord om AXA eller B2H.
DNB har liksom glemt hele AXA aksjen, og null interesse for å sende ut noen anbefalinger eller annet om AXA. Før var jo DNB news om AXA alltid bankers med gode gevinster, for kursen spratt godt opp. Men det er en stund siden dette nå. Merkelig, for DNB fond vil vel også ha litt gevinst på sin såpass store post skulle man tro.
SS
Synes DNB har vert vel tafatte i AXA.
I morgen kommer en lang remse med anbefalte aksjer i Finansavisen, fra nettopp DNB, men ikke et ord om AXA eller B2H.
DNB har liksom glemt hele AXA aksjen, og null interesse for å sende ut noen anbefalinger eller annet om AXA. Før var jo DNB news om AXA alltid bankers med gode gevinster, for kursen spratt godt opp. Men det er en stund siden dette nå. Merkelig, for DNB fond vil vel også ha litt gevinst på sin såpass store post skulle man tro.
SS
Hektar;
Hva tar du meg for? Tror du ikke jeg skjønner hva shorting er, og formålet?
Det gidder jeg ikke engang bruke energi på.
Du påstår over her at Fredriksen låner ut aksjer til shorterne/egne meglere, for å senke kursen, for så at JF skal få kjøpt billige aksjer.
Det har ikke skjedd enda, selv om vi var i 2,40 senest i februar.
Jeg tror ikke på den sammenhengen, med mindre det plutselig dukker opp en melding en av dagene om at JF har benyttet siste dager til å akkumulere en større post aksjer. Det er i såfall nytt, men ikke noe jeg tror på.
Jeg tror og vet at JF låner ut villig, for å tjene renter og engangshonorarer, og det har bygget overt 50% av JF sin formue, i tillegg til utbytter. Resten (uner 50% ) har komt av aksjekurser som stiger i hans bisniss som formuesbygging.
Velger å tro at disse fondene prøver på et stoploss raid, og dekker seg inn når kursen er såpass lav at de får dekket seg med fortjeneste.
Ikke verre enn det.
Så får du tro at JF gjør dette for bedre inngang på enda flere aksjer.
SS
Hva tar du meg for? Tror du ikke jeg skjønner hva shorting er, og formålet?
Det gidder jeg ikke engang bruke energi på.
Du påstår over her at Fredriksen låner ut aksjer til shorterne/egne meglere, for å senke kursen, for så at JF skal få kjøpt billige aksjer.
Det har ikke skjedd enda, selv om vi var i 2,40 senest i februar.
Jeg tror ikke på den sammenhengen, med mindre det plutselig dukker opp en melding en av dagene om at JF har benyttet siste dager til å akkumulere en større post aksjer. Det er i såfall nytt, men ikke noe jeg tror på.
Jeg tror og vet at JF låner ut villig, for å tjene renter og engangshonorarer, og det har bygget overt 50% av JF sin formue, i tillegg til utbytter. Resten (uner 50% ) har komt av aksjekurser som stiger i hans bisniss som formuesbygging.
Velger å tro at disse fondene prøver på et stoploss raid, og dekker seg inn når kursen er såpass lav at de får dekket seg med fortjeneste.
Ikke verre enn det.
Så får du tro at JF gjør dette for bedre inngang på enda flere aksjer.
SS
Jeg kopierer bare mitt eget svar så får du lese det til du skjønner litt mer:
"Dette er da ikke noe rart. Kjos og Kise lånte da ut hopetalls av aksjer i Norwegian sånn at den ble shortet i fillebiter. Dette er jo lurt av Fredriksen om han vil kjøpe mer. Nå sitter det flotte dresskledde herremenn som mottar syke lønninger og jobber eksklusivt for å få ned kursen sånn at Fredriksen får kjøpt billigst mulig om han ønsker mer. Win/win."
"Dette er da ikke noe rart. Kjos og Kise lånte da ut hopetalls av aksjer i Norwegian sånn at den ble shortet i fillebiter. Dette er jo lurt av Fredriksen om han vil kjøpe mer. Nå sitter det flotte dresskledde herremenn som mottar syke lønninger og jobber eksklusivt for å få ned kursen sånn at Fredriksen får kjøpt billigst mulig om han ønsker mer. Win/win."
stopp los raide har jeg stor tro på, sr en på interesse på kjøpere er en null fraværende tenker kommer kursen en del under 25 kr dukker det nok opp massivt med kjøpere.
"OM HAN VIL KJØPE MER" - forskjell på det, og påstå at han gjør dette "FOR Å FÅ BILLIGERE AKSJER"!
God aften !
SS
God aften !
SS
Fredriksen er ikke ferdig kjøpt, synnes oppriktig synd på disse som kaster kortene i Axa de kommer nok til å angre dypt ut på 2019.
Det får gå som det går, jeg har i allefall fin pluss på mine gjenværende AXA aksjer, så det kunne ikke brydd meg mindre, send den i 18 for min del.
Tipper vi snart ser en bunn her, og at det rundt 25 er meget god støtte.
Tryner OSE så spørs det, da kan fort lavere kurser være innen rekkevidde, men det er jo bare flotte kjøpsanledninger i såfall.
SS
Tipper vi snart ser en bunn her, og at det rundt 25 er meget god støtte.
Tryner OSE så spørs det, da kan fort lavere kurser være innen rekkevidde, men det er jo bare flotte kjøpsanledninger i såfall.
SS
bålfreak
07.06.2018 kl 23:30
9236
Det foregår en hel del på bakrommet hos Meglerhusa . Dessverre har nok Axa blitt en slags yndlingsaksje for shorting. Men det kan raskt snu seg til å bli positivt for kursutviklingen. Mulig at det er et åpent vindu nå for shorting, men det vil raskt kunne lukke seg når vi kommer nærmere Q2 fremleggelsen. Positiv bunnlinje og god vekst i EBITDA vil drive kursen og skremme vekk shorterne. Da kan vi selvfølgelig få en bratt oppgangskurve. Det å være langsiktig kan være krevende, men det gjelder å holde fast ved sin målsetting. Det skal ikke være enkelt å tjene penger i aksjemarkedet. Det kan fort koste skjorta å være tøff i trynet og satse på kortsiktige svingninger. Er man tøff nok, kan man jo gå ut nå og kjøpe seg inn senere, eller ta en shortposisjon. Det er ganske krevende å shorte fordi man må stille mye mer sikkerhet og det må betales renter til utlåneren av aksjene. Jeg er ikke så tøff eller ønsker ikke å være det. Om jeg har prøvd det så er svaret ja, men ikke i Axa...., og ja jeg har både tapt og tjent på det....., mest tapt......
Bålfreak;
Jeg vil tro at maks 1 av 10 som tøffer seg her på forum med å shorte axa, særlig han der VOLF gjør det.
Det er bare store ord, og neppe noen som våger det, i AXA vel og merke.
Shorting er jeg meget forsiktig med, men gjorde det i f.eks Seadrill, og gjort det i MHG når Giskødegård har vert ute med salgsanbefalingene. Men utover det, meget forsiktig. Det er nok mange som bløffer om sine shorter, særlig i AXA!
SS
Edit; har shortet AXA 2-3 ganger, alle gangene godt over 3 kr. Ikke noe jeg gjør nå eller fremmover. Ikke de største summene heller.
Jeg vil tro at maks 1 av 10 som tøffer seg her på forum med å shorte axa, særlig han der VOLF gjør det.
Det er bare store ord, og neppe noen som våger det, i AXA vel og merke.
Shorting er jeg meget forsiktig med, men gjorde det i f.eks Seadrill, og gjort det i MHG når Giskødegård har vert ute med salgsanbefalingene. Men utover det, meget forsiktig. Det er nok mange som bløffer om sine shorter, særlig i AXA!
SS
Edit; har shortet AXA 2-3 ganger, alle gangene godt over 3 kr. Ikke noe jeg gjør nå eller fremmover. Ikke de største summene heller.
selv har jeg vært med i en vinternatt med storm, så har god erfaring å holde ut, jeg kommer aldri til å selge å prøve å kjøpe rimligre. det r surt å se at beholdingen viser røde tall, men det må en tåle nå er det mye støy , og er man med får man tåle disse svingingen . det som er sikkert er at Axa er et fantastisk selskap . så får børs være børs.
bålfreak
07.06.2018 kl 23:39
9168
Ja, heeelt enig der SS. Shorting er særdeles krevende, men kan selvfølgelig være lønnsomt og ditto tapsbringende. Mye tullprat om shorting her på forumet og det gjelder ikke bare i Axa. De fleste har aldri prøvd det og vil heller ikke ha midler til å gjennomføre det. Spennende tider i Axa.
bålfreak
07.06.2018 kl 23:42
9144
Bra sagt FARA . Børs er børs og skal ikke være enkelt. Stayerevne er viktig og det gjelder å holde fast ved det man selv mener er riktig uten å forelske seg som det heter. Det har vi jo kvinnfolk til........., og takk for det....., he,he
bålfreak
07.06.2018 kl 23:44
9640
Helt riktig det Hektar, sånn er gamet......
ja stayer evenen er viktg å ikke gå i mot klart at det er tøft , men ettter regn kommer sol
Om Fredriksen kjøper på 25, 26, 27 eller høyere/laver er da totalt likegyldig for han. Det er 154 millioner aksjer utstedt i Axa, man kjøper ikke sånne eierposter om man er bekymret for et par hundre mill fra eller til. Å forhindre at kursen springer er verdt mye det og.
Tror problemet er at de som maser mest i Axa sitter selv og trader tiøringer, eller kronestykker nå, og automatisk antar at Fredriksen som er verdt over 50 milliarder bryr seg om de lommepengene de selv sitter og sikler over. Skryte av "jeg kjøpte ti øre billigere enn Fredriksen" - Herregud da :-) Da har du ikke skjønt mye akkurat.
Tror problemet er at de som maser mest i Axa sitter selv og trader tiøringer, eller kronestykker nå, og automatisk antar at Fredriksen som er verdt over 50 milliarder bryr seg om de lommepengene de selv sitter og sikler over. Skryte av "jeg kjøpte ti øre billigere enn Fredriksen" - Herregud da :-) Da har du ikke skjønt mye akkurat.
Moribund
08.06.2018 kl 08:22
9191
Utgjør under halvparten av stor-shorten på Axa, ifølge SSR.finanstilsynet.no
Volf
08.06.2018 kl 08:33
9155
SS nei jeg godter meg ikke, men benytter meg av det til egen vinning slik er den harde virkelighet.
Uansett lykke til.
Uansett lykke til.
Hektar;
Må igjen le av deg, du virker jo helt forstyrret. Selv om du har erfaringer med at John Fredriksen via XXL gikk på en smell, så trenger du ikke overføre dette til AXA.
Vi får bare se da, om din teori stemmer; Fredriksen har satt våpendragerne sine til å presse kurs ned, for så at han selv skal kjøpe - for å få billigst inngang.
Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror på at dette er ordinær shorting med forsøk på SL raid, sånn er det. Alt det andre vaset du kommer med bruker jeg ikke en kalori på å besvare engang, for du virker rimelig "enkel" :-)
SS
Må igjen le av deg, du virker jo helt forstyrret. Selv om du har erfaringer med at John Fredriksen via XXL gikk på en smell, så trenger du ikke overføre dette til AXA.
Vi får bare se da, om din teori stemmer; Fredriksen har satt våpendragerne sine til å presse kurs ned, for så at han selv skal kjøpe - for å få billigst inngang.
Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror på at dette er ordinær shorting med forsøk på SL raid, sånn er det. Alt det andre vaset du kommer med bruker jeg ikke en kalori på å besvare engang, for du virker rimelig "enkel" :-)
SS
Volf
08.06.2018 kl 08:39
9115
Fara investor har du ikke mer konstruktivt å komme med er det bedre å sitte å sutre for seg selv smarten,.
Volf;
Selvsagt, alle er sin egen lykkes smed, også du, og jeg.
Vi får håpe det går bedre for deg nå, enn ved juletider. Da skrev du at året var så som så, med mye minus, pga bl.a shorter i Gogl som slo feil.
Jeg hadde mitt nest beste år ever på samme tid, uten shorting :-)
At du sitter short i AXA, ja det velger jeg å sette på "skrytekontoen", det tror jeg ingenting på.
Ha en innbringende dag :-)
SS
Selvsagt, alle er sin egen lykkes smed, også du, og jeg.
Vi får håpe det går bedre for deg nå, enn ved juletider. Da skrev du at året var så som så, med mye minus, pga bl.a shorter i Gogl som slo feil.
Jeg hadde mitt nest beste år ever på samme tid, uten shorting :-)
At du sitter short i AXA, ja det velger jeg å sette på "skrytekontoen", det tror jeg ingenting på.
Ha en innbringende dag :-)
SS
Ellers ser jeg vi er tilbake på 3-siffrede desimaler på AXA.
25,495 - alt legges til rette for algoritmer og robothandel.
SS
25,495 - alt legges til rette for algoritmer og robothandel.
SS
ja, da får en bare utnytte det til og snike i køa.
dagen starter på 25,8 så da ble det mere aksjer og ingen salg.
dagen starter på 25,8 så da ble det mere aksjer og ingen salg.
der fikk en alt en ville på 25,61 også
da er neste 10k target 25,5
da er neste 10k target 25,5
Nei her skal du ikke forhaste deg Tåka.
Eminente personer her mener at kursen presses ned fordi John Fredriksen har forlangt dette, for at han selv skal kjøpe billigere aksjer enn f.eks deg og SS.
Nei her er det bare å toe sine hender og vente til det er skikkelig billig.
SS
Eminente personer her mener at kursen presses ned fordi John Fredriksen har forlangt dette, for at han selv skal kjøpe billigere aksjer enn f.eks deg og SS.
Nei her er det bare å toe sine hender og vente til det er skikkelig billig.
SS
eller venter litt, ser eg har fått i storbøtta også . mulig en kan få på 24 ?
ja, blir fort penger - selv med snitt på 26 er en allerede 50k i minus.
Tror eg venter litt med resten ja.
men en må kjøpe når ingen vil ha ;)
Tror eg venter litt med resten ja.
men en må kjøpe når ingen vil ha ;)
Jepps, fine innganger nå, men jeg velger å se om disse shorterne er teknisk orientert.
SS
SS
Merkelig at man så ivrig skal tilregnes meninger man aldri har ytret, samt skjelles ut og kalles opp i tillegg. Mye nerver og personlige følelser i bildet. Du forstår fortsatt ikke hva jeg forklarer til deg altså?
Hektar;
Du må roe deg litt ned, for jeg har ingenting, gjentar INGENTING å lære av en taxisjåfør når det kommer til shorting, og Storeulv. Shorting kan jeg, Storeulv kan jeg, og der har du ingenting å komme med.
Frem til det foreligger en børsmelding på Newsweb, om at John F v/ Geveran har kjøpt aksjer på disse nivåene, så blir det du skriver å anse som taxi rykter.
Kan ikke se at du har kommet med noe som er relevant for axa. Ingenting. Jeg håper på mye lavere inngang, så jeg toer mine hender. Jeg skal kjøpe opp mot 150.000 aksjer til, før jeg er fornøyd, og jeg har bare en liten handel i går ettermiddag som er kjøpt etter fallet.
Jeg ligger lavere enn dagens nivå for å si det sånn!
Du da, du sitter bare på holdeplassen å venter på folk, samtidig som du nyter andre axa aksjonærers elendighet?
SS
Du må roe deg litt ned, for jeg har ingenting, gjentar INGENTING å lære av en taxisjåfør når det kommer til shorting, og Storeulv. Shorting kan jeg, Storeulv kan jeg, og der har du ingenting å komme med.
Frem til det foreligger en børsmelding på Newsweb, om at John F v/ Geveran har kjøpt aksjer på disse nivåene, så blir det du skriver å anse som taxi rykter.
Kan ikke se at du har kommet med noe som er relevant for axa. Ingenting. Jeg håper på mye lavere inngang, så jeg toer mine hender. Jeg skal kjøpe opp mot 150.000 aksjer til, før jeg er fornøyd, og jeg har bare en liten handel i går ettermiddag som er kjøpt etter fallet.
Jeg ligger lavere enn dagens nivå for å si det sånn!
Du da, du sitter bare på holdeplassen å venter på folk, samtidig som du nyter andre axa aksjonærers elendighet?
SS
Redigert 08.06.2018 kl 09:28
go frankie
08.06.2018 kl 09:42
7983
Det er rett og slett slik at en får litt vondt i maven av denne nedkjøringen...
Jeg er også overbevist om at AXA er en bra investering, men er føler på presset. Velger og bli sittende da jeg ikke har kunnskap nok til å trade ;)
Det kommer til å snu, undrer bare hvor langt det går ned. Har også lyst til å fylle på litt men når...?
GF
Jeg er også overbevist om at AXA er en bra investering, men er føler på presset. Velger og bli sittende da jeg ikke har kunnskap nok til å trade ;)
Det kommer til å snu, undrer bare hvor langt det går ned. Har også lyst til å fylle på litt men når...?
GF