Nordnet-webben

Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:14 1263

Helt merkelig, altså. Når man tror den "nye" Nordnet-web'en kanskje begynner å stabilisere seg, og i hvert fall ikke kan bli dårligere, så overrasker de nok en gang! Joda, den kan jammen meg bli enda verre! Nytt bilde for ordrelegging nå, nok en gang med enda mindre kompakt bilde, liten font og masse merkelig plassert whitespace er stikkordet. Og digre bokser med valg for "Velg konto" og "Ordretype" osv. Nei - jeg trenger ikke velge kontotype når jeg kommer fra siden for en spesifikk konto! Og, nei - jeg trenger ikke velge ordretype hver gang jeg legger ordre, dette er en setting jeg har valgt en gang for alle! Argh!
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:18 1253

Nordnets web er så dårlig at en nesten ikke tror det. Selv «gamle nordnet» var vesentlig bedre enn nye Nordnet. En må nesten stille spørsmålet, hvorfor gjør Nordnet bevist det vanskelig med en uoversiktlig side? Har kun en liten post igjen i Nordnet nå.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:19 1248

Fck. Verre og verre. En ny, helt unødvendig kvitteringsboks med "ok" å klikke. Og nå er knappen "returner til siden du var på" også borte. Sukk.
dial
17.11.2019 kl 10:20 1243

Synes gamle Nordnet er ok. Men den forsvinner vel antagelig etterhvert? Hvilket alternativ til Nordnet kan anbefales?
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:22 1236

Ja, jeg bruker stort sett de gamle sidene, men det blir vanskeligere og vanskeligere å komme tilbake til dem. Problemet er Nordnet-sidene lages av folk som ikke er hverken investorer eller tradere. De er heller ikke "hackere" (i den positive forstanden) eller programmerere. Antar det er vanskelig å få skikkelige folk til sånne jobber.
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:23 1229

nordnet er et prosjekt styrt av økonomer, ikke ingeniører. Excellent!
Slettet bruker
17.11.2019 kl 10:29 1225

Prøver oppriktig å være positiv til de "nye" websidene, og teste dem ut. Siden knappen som tok meg til siden jeg la ordren fra nå er borte, testet jeg ut "ORDRE" øverst på siden, etterfulgt av "Vis oversikt", siden det ikke er plass på skjermen til mer enn 6 ordre. (Og vi snakker her om en 24" skjerm med 1920x1200 pixels, godt gjort å få plass til *seks* ordre, Nordnet!)
Og, hjelp! På den nye siden er ordre fra ulike konti blandet sammen i skjønn forening! Og i kolonnen for "Konto", er teksten forkortet etter 8 tegn, s.a. det ikke er mulig å se hvilken konto det er en gang, uten å klikke seg inn på ordren! Begynner nesten å grine...
Slettet bruker
17.11.2019 kl 11:02 1195

Det virker nesten som Nordnet helt bevisst har gjort sidene minst mulig brukervennlige. Kan det ha med robothandel å gjøre? Hvis Nordnet kjenner handlemønsteret til tradere ville det ikke da vært «fristende» med lynraske roboter som handlet på denne informasjonen mens brukere sliter med å prosessere ordre? Ikke vet jeg og det blir kun spekulasjoner?

Netfonds var i en helt annen klasse når det gjaldt nettsider, brukervennlighet m m. Pareto, Skandiabanken og DNB er også alle vesentlig bedre enn Nordnet. Og hvorfor Nordnet lager nye sider som er så mye dårligere enn «gamle» Nordnet er helt uforståelig!

Til slutt vil det forhåpentligvis føre til kundeflukt fra Nordnet for det er det eneste språket Nordnet forstår. Bytt nettmegler nå.
Redigert 17.11.2019 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2019 kl 11:12 1177

Nei, tror vel egentlig ikke de prøver å gjøre ting dårlig... De har bare ikke greie på det. Dessverre.
dwader
19.11.2019 kl 21:45 880

helt enig, websider og spesielt infront webtrader er helt elendig. merkelig at de ikke gjør noe med det. Nå har de også sluttet å svare på klager.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 21:48 875

Det er helt tragisk hvor dårlig det er
Slettet bruker
19.11.2019 kl 21:54 861

Bytt nettmekler.
Netfonds var i en klasse for seg, men både Pareto, Skandiabanken og Nordea sin webportal er bedre og enklere enn Nordnet.
Slettet bruker
28.11.2019 kl 09:15 752

Har to maskiner, samme HW, samme OS, samme nettleser, en på kontoret og en hjemme. På de to maskinene velges hhv. gammel og ny webside for ordrelegging når jeg kommer fra den gamle webben (ja, bruker selvsagt den så mye som mulig mens den eksisterer) og skal legge ordre. Helt sinnsykt! Merker i hvert fall på denne måten enkelt hvilken versjon som er den beste. Nope, ingen premie for å gjette at det er den gamle. Er vel bare et tidsspørsmål før den blir borte... (Med Nordnets forståelse av "snart" kan det jo forsåvidt ta noen år.)
bellx
28.11.2019 kl 13:54 686

Hvis et meglerhus eller bank hadde kopiert eller laget et lignende opplegg som netfonds hadde.De vill fått mange kunder tror jeg. Verre folk enn de hos nordnet har jeg ikke opplevd.Ble ikke mange dager der.
kaunis
28.11.2019 kl 14:04 673

Hadde trodd at de ville ta i mot innspill men det er ikke" lynet" som jobber der.. Virker som de er innstilt på å avslutte hele sjappa på en rolig måte, ved at alle kundene forlater pga idiotisk totalitet. Det lureste de kan gjøre er å gå til bake til gamle Nordnet og heller gjøre eventuelle forbedringer der. Nye Nordnet er en KATASTROFE og ser ikke ut til å kunne bli bedre en gamle"tidligere" pga manglende forståelse for hva det nye skal være og hva som er bedre, når de ikke har fantasi til å se dette.
braastad-xo
28.11.2019 kl 20:25 617

Nordnet har nå forlenget perioden med streamede realtids kurser med ca et halvt år, frem til sommeren 2020. Opprinnelig skulle dette kun gjelde ut året 2019.
At de forlenger denne perioden er helt sikkert et forsøk på å beholde misfornøyde kunder lengst mulig, i håp om at flest mulig til syvende og sist blir værende hos Nordnet.
Enig i at gamle Nordnet er mye bedre enn nye. Bruker kun gamle Nordnet, men denne skal vel legges ned rundt årsskiftet, om jeg har forstått det riktig.

Ettersom det nesten ikke er foretatt nevneverdige endringer på layout og innhold på nye Nordnet, er det mye som tyder på at ledelsen i Nordnet mer eller mindre gir blanke i alle klagene og misfornøyde brukere.