Du som stemte på Bompengepartiet

Imama
17.11.2019 kl 23:02 1331

Er du fornøyd nå ?
Tyr
17.11.2019 kl 23:10 1313

Stemte ikke på dem, de stilte ikke liste hvor jeg bor, men de oppnådde jo å sette fokus på bompengegriskheten og bomselskapene.
Redigert 17.11.2019 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Imama
17.11.2019 kl 23:26 1274

Det disse amatørene oppnådde var at det eneste partiet med en helhetlig politikk,og som er mot bompenger, Frp, fikk mindre inflytelse. At klovnene inngikk et samarbeid med blant andre Arbeiderpartiet og Miljøpartiet De Grønne i Stavanger, burde vekke også de mest nedsnødde.
MarkusP
20.11.2019 kl 11:45 1085

Velgere i Oslo og andre steder visste utmerket hvilken politikk MDG og deres samarbeidspartier sto/står for.
At de likte forretten de siste fire årene og nå stemte for mer av det samme er deres bevisste valg!

Vi andre kan bare riste på hodene og enten vurdere sterkt å flytte vekk fra Oslo og andre rødgrønne kommuner
eller være glade for at vi ikke bor der og må være underlagt denne politikken hver dag!
Imama
06.01.2020 kl 20:43 891

Anklager om penger og løgner fyker internt i bompengepartiet FNB i Oslo

Pakkis ville ha pengene selv : – På et møte hjemme hos meg etter at valgresultatet var klart, forlangte Chaudry å dele partistøtten vi skulle få, på oss fire. Han skulle ha 600.000 kroner og ble rasende da han ikke fikk det, forteller Lyngby.

– Han hadde ikke forstått at pengene ikke er til den enkelte personlig, legger hun til.

Chaudhry varslet også at han ønsket å jobbe på halv tid som politiker for denne summen.

En tredje FNB-representant, Britt Fossum, var til stede på samme møte og bekrefter opplevelsen:

– Danny Chaudhry bruker politikken som Tinder. Innen hans miljø er det viktig med ære og penger. Det går jeg gjerne ut med. Jeg er helt sjokkert.

Ordene kommer fra Cecilie Lyngby, som i 2019 ble valgt inn som en av fire representanter for Bompengepartiet FNB i Oslo.

– Du har jo vært med i flere partier før. Cecilie sier du bruker politikken som Tinder. Hvorfor bytter du partier så ofte?

– Haha. Så hun mener jeg har datet med Trine Skei Grande og Åslaug Haga? Jeg har verdens peneste kone. Påstanden viser hvordan Cecilie tenker. Jeg ble oppringt
fra FNB og ble spurt om jeg ville stå på 3. plass på deres liste, noe jeg sa ja takk til, sier Chaudhry til det.

– Det er leit at dama ikke blir mer voksen nå som hun sitter på Rådhuset. Jeg har fortsatt et stort hjerte for Sp. Frp har masse bra politikk, men som muslim passet det ikke å sitte der og høre at muslimer blir trakassert. I Frp var jeg bare seks måneder, legger han til.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2020/01/06/195638808/anklager-om-penger-og-logner-fyker-internt-i-bompengepartiet-fnb-i-oslo

Stemte ikke på dem, men at de et par måneder før valget var det største partiet i Bergen fikk det til å synke inn en del plasser at man ikke kan avgiftsbelegge bilene så mye man vil.
Positivt å ha et skremmeparti.
Imama
07.01.2020 kl 14:29 580

Positivt ? Det eneste som kom ut av dette, var at Frp fikk mindre makt til å gjennomføre avgiftslettelser. Håper noen har lært !

Stemte ikke på dem jeg heller
men at frp var for dårlige til å fronte at de skulle ta seg av bompengene og dessuten sørge for en mer helhetlig politikk det får de vel skylde seg selv?
Jeg synes det var synd at de overhodet ikke benyttet anledningen til å sanke velgere
Imama
07.01.2020 kl 15:11 527

De som ikke har fått med seg hva Frp mener om bompenger, har fulgt særdeles dårlig med, eller kanskje ikke forstått at det er kjøttvekta som rår.

Er er nå engang klart at det er et relativt stort flertall blant innbyggerne at de vil ha et bilfritt.sentrum. Jeg har ikke tatt bil til sentrum uansett på manfoldige år. Hvorfor skulle jeg det? Synes Oslo har blitt bra. Noe av oss husker ennå bilkøene og eksosen på blant annet Rådhusgata, Rådhusplassen og Storgata/Torggata.

Når det gjelder bompenger har de fleste kommet bedre ut med de nye takstene. Men det er greit å flytte. Ingen hindrer deg i det.
Redigert 07.01.2020 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Imama
12.01.2020 kl 21:34 303

Flott at dere er fornøyd, det som bekymrer meg er at MDG-galskapen kan være smittsom, og etterhvert ramme landsbygda der verdiene skapes.