Melding! Good news

bravi
19.11.2019 kl 09:03 4257

Først må vi se om gapet opp til 63,50 kan tettes før man snakker om at gapet opp til 1900. Merk at fra 2017 til 2018 ble kursen mere enn doblet, etter 2018 med ny ceo og "liksom" rendyrket selskap med fokus på salg og inntekter har kursen stått på stedet hvil. Men utgiftene de har øket til ATH og vel så det, investereringer kalles det når det er permanente lønns og driftsutgifter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2019 kl 09:07 4275

Nu er vel ikke spørsmålet vad man kan, uten vad de gjør. Og det er att bruke WLC, og med BCG
i så gått som alle tilfellen med NMIBC kreft. Og det er jo før att dokumentasjonen ikke gir klar
beskjed vad som gir best resultat. Og før att måle effekten på BCG må man vete hvor mye
kreft som gjenstår i Blæren. Efter turbt med WLC eller BLC.

Men det gjør de ikke, de bruker det før att ta den kreften de eventuelt øversåg vid turbt.
Så får du prøve førklare urologerne vad som er best, verken AUA eller Schneider har klart det
hittils.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2019 kl 09:22 4323

Generelt
Intravesikale blæreinstillasjonsregimer med BCG (Bacillus Calmette-Guerin) instillasjon utføres hos alle pasienter med høy risiko for tilbakefall etter transuretral reseksjon av blæren (TUR-B). Ved å installere BCG i blæren vil blæren selv starte produksjon av antistoffer, som så vil angripe kreftcellene.

Induksjonskur: en instillasjon per uke over 6 uker
Vedlikehold- oppfølgingskur: en instillasjon per uke over 3 uker
Induksjonskuren gjennomføres hos alle. Inntil 50 % av de som ikke responderer på induksjonskuren, responderer på en induksjonskur nummer to. Gjennomføring av gjentatte vedlikeholdskurer over inntil 3 år må veies opp mot tumorrisiko og tolerabilitet. Generelt bør pasienter med høy risiko tumor (TIS, T1G3) få full vedlikeholdskur. Prosedyren utføres poliklinisk. På Rikshospitalet/Radiumhospitalet praktiseres det individuell vurdering av hvor ofte, og når det skal gjennomføres vedlikeholdskur.

Indikasjoner
Tre episoder med tumormanifestasjon i løpet av 18 måneder
Førstegangs T1G2/3
Primær TIS, eventuelt konkomitant TIS i flere lokalisasjoner
Multiple residiv ved første eller andre kontroll etter TUR-B, spesielt hvis det var multiplisitet eller primærtumor var stor (³ 3 cm)
EmmieSi
19.11.2019 kl 10:06 4224

Pafo er igang igjen ja! Mannen med stålviljen. Mannen som aldri gir opp. Aldri i mitt liv har jeg sett lignende arbeid fra en som ikke eier aksjer i et selskap. Mens jeg har sittet å lest dine negative skriverier på forumet mnd etter mnd, så har jeg nesten doblet pengene mine i PHO.

Bit i det sure eple pafo og kjøp deg inn du også, så får du iværtfall bli med på de neste doblingene:)
Slettet bruker
19.11.2019 kl 10:29 4184

Ja på den tiden da eg var overveiende positiv til alt hos PHO, så raste kursen ned. Om det var mitt
feil eller PHO sitt er vel noe du kan avgjøre. Du har jo alltid ment noe om andre, mens eg førholder
meg til att mene noe om PHO. Det er godt du ikke behøver kommentere alle skribenterne.
Da det ikke er alle som syns det er så viktigt med den typen opplysninger
Redigert 19.11.2019 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.11.2019 kl 10:43 4160

Jeg hart sett deg kommentere skribenterne også, Pafo.
Computum
19.11.2019 kl 11:00 4111

Jeg er blant de som ikke blir stresset av dine innlegg, pafo. Men jeg vil bare bemerke at selskapet nå er kommet inn i en positiv trend som gir stadig høyere kurser. Det går ikke så fort, men jevnt og trutt. Å "kjempe mot vindmøller" er som kjennt ikke det letteste, men lykke til.

Som Abba synger:
Nothing more to say,
no more ace to play.
The winner takes it all.
The looser standing small.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 11:49 4044

Du som er litt oppegående bør jo se att eg kjemper mot onødige kostnader, og eg er ikke alene.
Hansson og det nye styret skall jo skape aksjonærverdier, og det gjør man ikke gjenom att bruke
penger på noe som ikke gir noe igjen. Så kan det vel diskuteres om alle så kallade investeringer
har vart så fornuftige.

Men du skall ikke se bort i fra att det kuttes i flere kostnader fremover. The winner takes it all.
Mental Mania
19.11.2019 kl 12:12 3991

23 Scoop i ett feriekvartal som vil generere inntekter i lange tider betyr vel ingenting.
I Storbritannia hvor det ikke satses og med priser langt lavere en i US, hvor mange Scoop ble det utplassert der under Q3?
Hvor store inntekter har PHO derifra?
Ser du ikke selv at det er noe seriøst galt med dine evner til logisk tenkning?
Narssisister er ikke alltid like enkelt å ha med å gjøre.
focuss
19.11.2019 kl 12:19 3967

http://oncolex.no/KreftlexHome/KSPROSEDYRERFASE1/MEDISINSK-BEHANDLING/Blaere/Urotel-BCG-instillasjon-i-blaere

Blæreskylling med BCG
Blæreskylling med BCG (Bacillus Calmette-Guerin) utføres hos alle pasienter med høy risiko for tilbakefall etter kirurgisk fjerning av overfladiske blæresvulster (transuretral reseksjon/TUR-B). BCG er svekkede tuberkelbasiller som kroppen tolererer. Ved å instillere BCG i blæren vil blæren selv starte produksjon av antistoffer, som så vil angripe kreftcellene, slik at kreftsvulsten skrumper inn og forsvinner.

Målet er å behandle overfladisk blærekreft ved å redusere tilbakefallsfrekvens og hindre sykdommen i å utvikle seg.

BCG-kuren består av en oppstartskur med én installasjon per uke over 6 uker, og en vedlikeholds-/oppfølgingskur med én installasjon per uke over 3 uker.

Oppstartskuren gjennomføres hos alle. Inntil 50 % av de som ikke responderer på oppstartskuren, responderer på en oppstartskur nummer to. Gjennomføring av gjentatte vedlikeholdskurer over inntil 3 år må veies opp mot svulstrisiko og tolerabilitet. Generelt bør pasienter med høyrisikosvulst (karsinom in situ, høygradig T1) få full vedlikeholdskur. Vurdering av hvor ofte og når det skal gjennomføres vedlikeholdskur, avgjøres individuelt.

Holdepunkter for å utføre BCG-skyllinger:

Tre episoder med tumormanifestasjon i løpet av 18 måneder
Førstegangs høygradig (aggressiv) T1
Primær karsinom in situ, eventuelt flere karsinom in situ i ulike lokalisasjoner
Flere tilbakefall ved første eller andre kontroll etter TUR-B, spesielt hvis det var flere svulster i ulike lokalisasjoner eller ved stor primærsvulst (over 3 cm)

Redigert 19.11.2019 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
focuss
19.11.2019 kl 12:24 3941

Under og to uker etter behandling må pasienten gjøre vannlatning sittende for å unngå søl av urin. Urinrørsåpningen tørkes av med papir, som kastes i toalettet, før håndvask med vann og såpe. Pasienten må bruke eget håndkle i hele perioden. Det er viktig å vise hensyn i omgang med personer med nedsatt infeksjonsforsvar og unngå direkte kontakt, for ikke å overføre BCG-smitte. Ved samleie skal pasienten bruke kondom.

Det er vanlig med hyppig og sviende vannlatning de første dagene etter hver behandling. Lett blodtilblandet urin kan forekomme. Pasienten kan også oppleve å få influensalignende symptomer, oftest samme dag og dagen etter. Av og til opplever pasienten så store bivirkninger/plager at behandlingen må avsluttes.

Kontroller
De første årene etter avsluttet behandling, følges pasienten med kikkertundersøkelse i blæren (cystoskopi) hver tredje måned.
Videre kontroller vurderes individuelt.
focuss
19.11.2019 kl 12:33 3912

pafo
Etter at PHO for alvor startet investeringer i USA så har verdien av PHO steget 600-1000 millioner. Og mer skal det bli
Slettet bruker
19.11.2019 kl 12:40 3888

Ja hittils i år har de jo tjent 71,4 mil i USA og skulle de klare 30 mil i Q4 så blir det 101,4 mil i år.
Og da behøver de sparke liv i de der 23 scopen, om de skall klare det. Og da må de tjene 80 mil
mer neste år før att klare guiding, eller 80 % mer. Da nytter det ikke att stå i en webcast og love
noe, det er bare att komme seg i jobb. Eller en kvartalsvekst på 8 mil vart kvartal og da nytter det
ikke att skylle på ferie.

Så vi får håpe det ikke er bare luft i pipelinen til Schneider, nu nær han ikke har Bellete att støtte
seg på lenger.
Computum
19.11.2019 kl 12:56 3848

Ja, det skal holde hardt med nesten dobbling av US-omsetningen neste år. De har varslet oppdatering av guiding. Kanskje tar de ned guidingen? Det blir nok i tilfelle ikke tatt godt imot av markedet.
focuss
19.11.2019 kl 12:58 3841

Når man ser på hva hvitt lys og BCG innebærer så kan man skjønne

-Hva pasientene vil foretrekke, BLFC eller alternativet.
-Hvorfor blærekreft er den mest kostbare kreftsykdommen i USA
-Hvorfor CMS stimulerer til bruk av BLFC
-Hvorfor BLC-Cysview er alene om Grade B
-Hvorfor AUA anbefaler BLFC.
focuss
19.11.2019 kl 13:04 3817

Og man kan forstå hvorfor blærekreftpasienter etablerer global interessegruppe grunnet misnøye i utviklingen av behandlingstilbud. Og man bør forstå hvorfor PHO vil bli " The Bladder Cancer Company"
Slettet bruker
19.11.2019 kl 13:11 3782

Pho kommer til å oppnå mye bedre tall enn de + 80 mill. Sikkert derfor han skal komme med en ny guiding snart. Se på grafene, se på trenden på alle områder i USA, alt peker opp. I tillegg så kommer Cevira, så kommer nye deals i Asia, sør- Korea osv....

Åpne øya mann, ser du virkelig ikke hva som er i ferd å skje. Ser du ikke det enorme taktskiftet med scoop på siste Q, på eksakt tidslinje som DS sa det ville ta for å få opp tempoet på utplasseringer (opptil ett år)...
Redigert 19.11.2019 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
riskypick
19.11.2019 kl 13:11 3780

Jeg har stor tro på Pho,men ganske beskjeden tro på at 2020 guiding oppnås. Da må man enten få ut 40 skop i kvartalet fremover eller øke brukshyppighet.
Haltopen
19.11.2019 kl 13:26 3749

Tror 2020 guidingen skal holde hardt. Nå opprettholdt selskapet riktignok guidingen enn så lenge, og skaper en forsiktig optimisme. Blir guidingen nedjustert Q1 2020 sier det seg selv hva som skjer med kursen.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 13:29 3740

Ja vad du ser og andre ser er to helt skilde saker, cevira har ikke med guiding att gjøre. Og 700.000
kr i kvartalsvekst er det vel bare du og Schneider som kan bli imponert av. Så det enorme salget
viser bare din bedømnings førmåge er vel litt si som så.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 13:39 3710

Det rekker ikke per idag har vart scope en ca kvartals inntekt på 135000. Og da må du plaserere ut
60 scope i kvartalet i snitt, og Q1 er viktigaste da de er i drift lengst.
focuss
19.11.2019 kl 13:46 3688

Haltopen
Det er ikke priset inn at guidingen nås så markedet legger ikke det til grunn, Kommer guidingen inn (25 musd)så kan det forsvare kurs mellom 85 og 170 kr per aksje.
Redigert 19.11.2019 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Haltopen
19.11.2019 kl 13:52 3666

Samme hvor mye eller lite som er priset inn vil en nedjustering av guidingen skape et negativt sentiment og påfølgende salgspress. Bare se hva som skjedde da guidingen ikke ble oppjustert Q12019.
Scoopfinder
19.11.2019 kl 13:54 3657

"skape et negativt sentiment" eller et mindre positivt sentiment enn det ellers kunne vært.
Nobody knows
riskypick
19.11.2019 kl 13:58 3644

Guiding var 20-25 musd cysview salg. For å nå 20 musd holder det med ca 40 skop. Skulle det slå til vil kursen gå mye. Skulle det ikke slå til vil det gi et midlertidig tilbakefall. De kommer til å være nærme guiding.
Haltopen
19.11.2019 kl 14:09 3607

Kall det hva du vil :)
focuss
19.11.2019 kl 14:16 3587

Det som virkelig vil bli avgjørende for kursutviklingen fremover er at markedet oppdager hvor stort markedet deres er og at markedet får tro på at PHO kan ta en betydelig andel av det markedet. Om PHO vokser 60-100% neste år så vil jeg absolutt tro at markedet begynner å undre. Det er det samme markedet som priser NEL til 9 milliarder..Legg merke til at hverken Norne eller Edison forholder seg til markedets størrelse foreløpig.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 14:29 3556

Ja det skall hålle hardt om de skall nå 245 kr som du tippet til nyttår, trur Norne og Edison ligger
bedre til fast de ikke ser markedets størrelse foreløpig.
focuss
19.11.2019 kl 14:35 3538

SWS er de eneste som har en analyse som henger på greip og de har konkluderer med verdi rundt 390.. Edison og Norne skal også komme ditt, de vil bare bruke en trapp opp. Min gjetning ligger da midt mellom de to.
Redigert 19.11.2019 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2019 kl 14:47 3505

Ja SWS har jo og holdt på ett tag og vist seg like treffsikker som du, om det er det samme som
henge på greip. Så er det bedre att blunde og tenke på ett tall, så er det bare att håpe på flaks
som avgjør.
Londonmannen
19.11.2019 kl 14:54 3482

Joda, når det medførte at kursen stupte fra 50 tallet og ned til kr 33,-, samt at du i dag kan selge den samme aksjen til kr 59,- gir en meget pen avkastning på vel ett år. Så det var en meget god kjøpsanledning.
Men det er også dagens kurs. For jeg mener at du vil kunne få minst like god avkastning fra nå og frem til årsskiftet 2020/21.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 15:50 3402

Så de 253 kr du tippa i år var bare en luftig Schneider drøm, som stoppe i pipelinen.
Mental Mania
19.11.2019 kl 17:24 3293

Den tippekonkurransen ble vel igangsatt like etter Bellete sine påstander om at det rant på med sykehus som ville skaffe seg teknologien. Da disse mistet pasienter til de som hadde den.
Synd han glemte å fortelle at saksgangen i dette ville ta lang tid.
Den påstanden fikk meg til å allokere litt i min portefølje og jeg klarte å kjøpe meg oppb ytterligere på både 50 og 60 tallet.
Bellete fikk ingen stjerner i boka fra meg når det viste seg å bare bli utplassert 7 scop etterfølgende kvartal med påfølgende kursmassakre . Glad for at han nå er ute av PHO..
kreinh
19.11.2019 kl 17:59 3237

Jeg er så enig!
Hayen
19.11.2019 kl 18:16 3202

Mange forventet nok også at guidingen kom til å bli oppjustert på q4 februar i år. En veldig stor andel av kurstipsene har det som fundament.
Redigert 19.11.2019 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2019 kl 18:38 3154

Det tror jeg du kan ha meget rett i.
Newsman
19.11.2019 kl 20:03 3069

Jeg kom også inn noe høyt i fjor og var ikke flink til å selge meg ut not det gikk nedover. På et tidspunkt var halve investeringen på papiret borte, noe som utgjorde mer penger enn de fleste tjener på noen år. Da skal du ha tro på caset og legge den bort i skuffen, eller evt snitte deg ned underveis. Jeg la den i skuffen og "visste" den ville komme tilbake. Hvis dette skremmer deg vær forsiktig med å kjøpe inn veldig høyt ved q presentasjoner eller nyheter, da den har en tendens til å gå noe tilbake, på lavt volum. Ikke like mye som på det meste i fjor vil jeg tro, men kan lett svinge opp til 10-15 kroner mellom nyheter.
Slettet bruker
19.11.2019 kl 20:07 3057

Tenker du dette nivået, 50-60 er veldig høyt?
Newsman
19.11.2019 kl 20:37 3001

Jeg tenker at de fleste som kommer inn i PHO i "nyere tid" og er aktive på forumet har kommer inn de siste 2 årene. (har ikke tall på dette, så kan ta feil)
Det sitter garantert noen som har kjøpt på enda høyere topper i selskapets lange historie, men dette kjenner jeg ikke godt nok til. Håper for din del TTT at dette ikke er tilfelle. Men virker som dine innlegg bærer noe preg av irritasjon.
For meg fremstår PHO nå som et helt annet selskap som nå skal ut å commercialize og står en veldig spennende fremtid i møte. Det vil ta tid, men vi kommer dit.
Redigert 20.11.2019 kl 04:42 Du må logge inn for å svare