Offentlige lovbrudd etterforskes og straffes svært skjeden

POLITI 18.11.2019 kl 14:13 1286

Hvor mange av dere har ikke opplevd eller vet om lovbrudd begått av offentlige ansatte, eller hvor offentlige ansatte er involvert. Videre at dette aldri får noen konsekvenser for lovbryteren.
De er også stort sett alltid beskyttet av media som uten unnatak aldri vil skrive om slike saker
Dette topper seg nå ved denne NAV skandalen som bare vokser og vokser.
Tror dere noen av de som har begått disse lovbruddene vil bli straffet? De kommer ikke engang å bli etterforsket.
Jeg kjenner til byggeskandaler som er anmeldt hvor ordfører, rådmann og flere kommune topper har begått store lovbrudd. Blir ikke etterforsket engang, bare henlagt. Saker mye verre enn dette som hun Princess styreformannen fikk mange 10.000 i bot og 45 dager i fengsel. I hennes tilfeller rammet det ikke 3. og 4 person. I sakene jeg kjenner til er andre blitt skadelidende av de foran nevnte sine handlinger og saken ble uten undersøkelser henlagt av politiet.
Jeg kjenner til Barnevern saker der voksne mennesker innen det offentlige har begått store overgrep (feil). Det får aldri noen konsekvenser.
En kjenning av meg ble barna tatt fra foreldrene på rykter satt ut av hans søster ( I stedet for å se på hennes psykiske tilstand) så hentet de barna. Barna var borte i 6 mnd uten at det var gjort noe galt og de fikk knapt en unnskyldning.
Jeg kunne navngitt visse personer innen det offentlige, men da blir denne tråden slettet.
Man kan uten å overdrive si dette.
Det er en lov for vanlige Ola og Kari
Så er det en annen lov for Jurister, Politi, politikere og offentlige ansatte.
Norge er nå på vei mot å forlate rettstaten
Ikke helt ulikt de systemer vi leser om fra Sydligere land som Venezuela , Columbia , ja selv Nord Korea og Myanmar
Det er lite forskjell på hva regjering som styrer
Odi.1
18.11.2019 kl 14:24 1269

Bare å se på fokuset kjetting på transport kontra Busser, Når Busser med små barn i ligger strødd eller klinket i sammen, da er det Veien det er noe galt med.
Når det er tung bil, er det dekkene og mangel på kjetting.

Samme med alle dødsulykker med Traktor, dette ser myndigheten i taket med. Ett vill vest med Traktorer og dødsulykker, så ser en aldri en rettsak eller nevnes annet en med en notis i ett eller annet bygdeblad.

Vil påstå at Norge er ett av verdens mest korrupte land. Grunnen er selvsagt at media og lønningene til politisk aktivister ,og er ansatte som Journalister i dette systemet.

Ta for ett eksempel denne "BERG" spion saken.
Ingen ( INGEN) DOMMERE eller Påtalemakt har enset denne saken med ett sekund.
Ett ANGREP på en fremmed makt , utført av en sivilist med ex offentlig bakgrunn , plassert av Etterretningsfolk som tydeligvis ikke vet hva dem holder på med, og er meget Straffbart i følge NORSK GRUNNLOV å angripe en fremmed makt. Norge har i Grunnloven kun § om at vi skal forsvare oss på eget territorium!
En helt klokkeklar lov paragraf.

Det er så innsyret korrupt helt opp, og langt inn i Høyesterett.
Odi.1
18.11.2019 kl 14:43 1211

Og hva med denne Fregatten som senket seg selv?
Dem som sto for innkjøpet av ett ubrukelig Skrap i OSLO er ikke nevnt med ett ord.

Hvem prøver korrupte media å få skylden over på??

Jo en menig som skulle få seg litt MAT!
JO ette av verdens STØRSTE Tankskip, i stilt vær med GOD SIKT, MÅNE SKINN!
Sågar hadde den på noen FANTASTISKE LYS SÅ DEM KUNNE SE HVA DEM HOLDT PÅ MED !!

Påtalemakten ( denne super KORRUPTE ) skal nå vri ANSVARET bort fra disse OFFENTLIGE FJOLSENE .
pasoc
18.11.2019 kl 15:26 1147

Ugh, ugh vel talt O store blekansikt!

til ts Politiet henla en sak der en bil er hensatt på annen manns eiendom. Det er registreringsnummer og understellsnummer som ble overgitt politiet.
Ser faen meg ut som den som eier eiendommen må koste på borttauing, da politiet heller ikke vil fjerne den.
Norge er en idiotstat uten like.Det kostet for mye å etterforske saken?????? sitter de og røkar rev dagen lang på kammerset ? Hvilket satans idiotland er det vi har fått. Kan like gjerne legge ned hele politiet og heller ansette en terrorgruppe i Oslo det er alt vi trenger. De gjør ikke noe uansett.
Redigert 18.11.2019 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
MERLOT
18.11.2019 kl 15:32 1122

Embetsverket, eller "deep state", kødder man ikke med. Det vet alle politikere, så de får være i fred stort sett.
Og domstolene er bare noen surrehuer som lever i sin egen fantasiverden.
kodenavn
18.11.2019 kl 15:34 1110

Fadesen med fregatten Helge Instad er knapt til å tro.
Og etter 1 år ! med etterforskning konkluderer marinetoppen med at det var et resultat av mange uheldige omstendigheter. Herregud.
Var alle drita fulle eller i kantina, eller opptatt med å sjekke amerikanske kvinnelige offiserer på brua ?
Mangelen på handleevne var total på brua den natta.
En 14-åring fra Hedemarken uten båtførerbevis hadde håndtert det bedre.
Det hadde vel blitt litt mer fokus på saken hvis alle skattebetalere hadde fått en innbetalingsblankett på kr. 3.000.-, i stedet for at tapet bare begraves i statsbudsjettet.
18.11.2019 kl 19:59 1030

Jeg ble tatt og gitt fartsbot av en politi.
Ba om kalibrering dokumentasjon på utstyret
Da ble han vanskelig denne politi mannen
Logget seg så inn på meg og forteller at her har du jo et rulleblad og liksom truet meg med at hvis jeg ikke godtok bota så skulle det få et etterspill.
Jeg tok opp samtalen og ba om navnet hans
Fikk jo kun et nr slik at han kunne identifiseres av de jeg klaget til
Jeg spilte av samtalen med han på kammeret til avdelingsleder på kammeret og ville anmelde han for truslene .
Farts-bota var jo på 13000 kr .
Vi henlegger den bota og så glemmer vi hele saken tilbydde han meg.
Jeg godtok jo det (burde vel ikke)
Men saken gjorde jo at min oppfattelse av politiet og jussen her i landet førte i alle fall ikke til mer positivitet
De er noen svin rett og slett
oivindl
18.11.2019 kl 20:39 995

Absolutt noe media bør ta tak i. Her er forslag til en artikkel:

"Velstående forretningsmann tatt for råkjøring og får kr 13 000 i bot. Starter krangel med politiet og møter personlig opp på politistasjonen, hvoretter boten ettergis.
Avisen kjenner ikke til om det var penger involvert.
Avisen kjenner heller ikke til lignende saker hvor en vanlig lønnsmottaker har fått ettergitt bot på tilsvarende måte."
18.11.2019 kl 21:23 959

Du får aldri media til å gå mot politiet
Media er ikke på folk sin side
No no no

Det finnes ikke likhet for loven i dette landet. Pensjonerte politi tjeneste menn/kvinner jobber svart for den Amerikanske ambassaden. Hva skjedde med Dem? Skattevesen/påtalemyndigheter lukket "øya", og resultatet ble en "flau forestilling", med den "mildeste straff noen har fått"!! Syke/arbeidsuføre blir straffet for det minste, pressen skriver lite/ingenting om dette, se for eks. hva De skriver(ingening) om APP ordningen, som er et "mareritt" for syke/folk som ikke klarer å jobbe!!!
18.11.2019 kl 22:58 879

I Norge har vi alltid trodd land som driver med slikt , at det aldri kunne skje her.
Så står vi altså midt oppe i den største rettskandalen i historien og ingen er arrestert eller blir etterforsket for lovbrudd.
Det er jo Nord Korea og Kina i en og samme smell helt opp av dage
18.11.2019 kl 23:48 838

Hva har "skjeden" med dette å gjøre ...?
Elg
21.05.2020 kl 20:52 229

Det som beskrives her har jeg opplevd på kroppen fra såvel Politi/Påtalemyndighet som Barnevernet og Domstolene!
DET ER MANGE ÅR SIDEN JEG HAR SETT OG OPPLEVD RÅTTENSKAPEN I DEN SÅKALLTE "RETTSSTATEN".
dere kan lese mange oppslag om dette på min Blogg: www.alfkollsete.wordpress.com

Les boka «Dømmer ikke» av major Langeland.
Boka ble inndratt av myndighetene og Langeland
ble tiltalt for injurier. Boka ble frigitt først i 2015.
Så lenge skulle sannheten om det urettferdige
rettsoppgjøret etter krigen skjules for offentligheten.