AXA, Tomra, WWL og andre

Slettet bruker
09.06.2018 kl 10:34 5657

Etter å ha vært på forumet her noen måneder nå, synes jeg å ha registrert en adferd jeg synes er merkelig.

I samtlige selskaper nevnt over, skrives det om selskaper som skal inn i himmelen hva avkastning gjelder. Det er ikke måte på at skal oppover, og alle mulige grunner for det. Ekstremt lite negativt skrives, og skriver man noe negativt så møtes det fort med linker til utvalgte saker og argumenter. Det skrives også om kommende nyheter og annet.

Etter da å ha fulgt disse trådene en god stund, så skjer det motsatte. AXA går dårlig, ingen nyheter og økonomien rr ikke super. Tomra har gått høyt, og skal fortsette, WWL skal liksom også hoppe oppover nærmest snart.

Men hva skjer ? Selskapene har ingen nyheter til markedet, ingen ny guiding, ingen nye avtaler presenteres, økonomien bedres ikke. AXA og WWL går ned, mens Tomra går opp uten nyheter.

Det lukter faretruende nær kurs manipulering dette. Man skriver som om man vet at nå kommer det nyheter. Og enten er det inside informasjon man sitter på, ellers er det bare drømmerier.

Har andre noen noe tanker om dette ? Har man ett snev av en konspirasjonsteoretiker i seg så ville det jo ikke tatt mye tid å ha 5-15 profiler på forumet her, og jobbet beinhardt for å komme ut av posisjoner som har gått steike dårlig.

Jeg er short i Tomra med ca 51000 aksjer så min posisjon og forhåpning er jo klar der.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 11:45 5541

Kjenner meg ikke helt igjen i AXA beskrivelsen.
AXA er priset høyt på fremtidsutsikter, og jeg mener det er kursmanipulering der.

AXA må levere resultater før den fortjener 30 kr.
Nå har jo Geveran med John Fredriksen nylig kjøpt stort. Da sier det seg selv at det er litt tørke i nyhetene før og etter, basert på innsideinformasjonsreglement.

AXA vil komme, vær du trygg. Tror du ikke på det, så setter du short det også. Men jeg tviler mange tørr det på dagens nivåer da!

SS
Slettet bruker
09.06.2018 kl 12:18 5481

Akkurat nå er det 1,53 % short i AXA hva gjelder større enn 0,5% poster. Så noe er det.

Også mulig jeg husker feil, men er det ikke bare en uke eller så siden du bekreftet at du solgte AXA mens du skrev positivt om den ?

Å påstå kursmanipulering på ett anonymt forum uten videre dokumentasjon gir vel ikke mye merverdi.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 12:25 5464

Kjenner meg heller ikke helt igjen i beskrivelsen rundt Tomra.
Bare meldinger/nyheter fra Tomra direkte er >50 i 2018 og tar jeg ikke helt feil er vi fremdeles i uke 23 i samme år.
Ikke mange selskaper med en slik åpenhet og informasjons «historikk». 2,2 meldinger fra Tomra i uka med informative og saklig informasjon. Det er da ganske flott og utrolig aksjonær vennlig. Generelt kan det vel sies at det er få selskaper av samme kategorien på Oslo Børs.
Finanstilsynet har, så langt tilbake som jeg kan huske/lese heller ingen Short salg i deres register. Det betyr kun at de har ingen registrert større eller lik 0,5% i Tomra.
Så, Boktransporten, dine ca 51000 aksjer som du averterer du er short med er jo naturlig nok ikke registrert hos Finanstilsynet.
https://ssr.finanstilsynet.no/
Slettet bruker
09.06.2018 kl 12:44 5440

Angående Axa må en vente noen kvartaler så guidingen er der.tolmodighet gjelder her, de som shorter på disse nivåer kommer garantert til å brenne seg skikklig.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 12:47 5436

Boktransport;

Jeg solgte for noen uker siden, og skrev det foreige uke.
I går og i forgårs kjøpte jeg igjen, noe jeg har gjort hver gang AXA faller ned mot 25/26 nivået, siden 2016.

Skjønner ikke helt hvor du vil henn med den kommentaren. Jeg har tro på axa åkke som, men jeg blir for alltid en trader med mange handler ila uka.

Jeg mener det er mer shorting og robotpressing på kursene enn SSR viser. Og at kursne holdes nede med viten og vilje, det viste jo 10.000 postene på hver av disse 3 desimalene da vi lå på 2,8-2.878 området.

Mye her på forumet som ikke gir verdi ?

SS
Redigert 09.06.2018 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Kommentatoren
09.06.2018 kl 12:49 5427

Boktransporten, hvis du er short i Tomra som er verdens ledende selskap innen dagens sterkeste megatrend globalt - sirkulær økonomi - mangler du iallefall ikke mot. Det er det jeg kan si om den saken, for min egen posisjon i aksjen tilsier at det vil være hyklerisk å ønske deg lykke til. Når det gjelder det jeg har å si om selve selskapet, som jo også nylig ble kåret til Europas beste, viser jeg til mine innlegg her på forumet, men vil helt klart anbefale å legge vekten på kvartalsrapporter med tilhørende presentasjoner og webcaster som er å finne på dets hjemmeside ved vurderinger i forhold til investering.
Redigert 09.06.2018 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2018 kl 13:41 5375

Jeg skal prøve å ta det i tur og orden.

Jeg synes påstanden om kursmanipulasjon på AXA er rar. Men jeg kan ikke alt så skriv gjerne hvordan det foregår i dine øyne. For meg så er det en stor kjøper som kjøper mange prosent av ett selskap. Det er jo i utgangspunktet kursdrivende oppover. Også velger han eller hun å låne ut aksjene til shorting. Igjen så er det kun få prosenter av aksjene som shorter. I hvert fall mindre enn den største eierens post. I tillegg så vil jo de som shorter måtte finne kjøpere på aksjene de vil selge uten å eie de. Totalen av kursen må jo bli ett markedsmessig syn på hvordan folk bedømmer selskapets utsikter. Om det finnes måter å drive en kurs på som ikke innebefatter desillusjonert informasjon og meglerhus som gjør motsatt av det de anbefaler sine kunder så skriv gjerne hvordan det kan foregå.

Når det gjelder Tomra så er jeg helt enig i at Tomra ser ut som ett godt selskap på lang sikt. Men kortsiktig ser det veldig overkjøpt ut. Med ikke veldig gode økonomiske resultater sett opp mot aksjekursen i det siste så tror jeg at det om noe tid vil komme en dipp ned på 15-20 kroner fort, fordi man ikke får mer ved å stå i Tomra denne gangen. Litt likt som med AXA. Å gå inn nå langsiktig kan være feil men også riktig for den kan gå når som helst. Eller først om ett år eller så. Hvorfor la pengene stå i en aksje som står på stedet hvil (med mindre man mener den skal over 195-200 nå da) etter en kjempeoppgang som nå. I alle andre sektorer foregår det en rotasjon når det har gått bra. Se for eksempel på kursene i lakseaksjer de siste to årene opp mot oljeprisen. Oljeprisen ned, lakseaksjer opp og motsatt. Så oppsummert, Tomra er helt sikkert ett supert selskap, men kan man påstå at det skal vokse inn i himmelen uten en dipp før det har materialisert seg i kontrakter og ett positivt resultat ?

Så oppsummert kan det være flotte selskaper alle sammen.

Uansett er min opplevelse at jeg søker mest mulig informasjon og derfor søker på forum om mer info også. Men her er ingenting verifisert, ei heller hvilken posisjon de enkelte har eller hvilken kurs de gikk inn i en aksje.

Etter å ha fulgt med på WWL og AXA tråder ble jeg veldig positive til aksjene og vurderte å kjøpe i begge. Men hadde jeg gjort det det hadde jeg jo bare tapt på det. Med Tomra er det en nær sagt blindhet på det korte bildet og at ting skal opp opp opp.

Så får vi se, jeg lærer hele tiden, tåler en smell og en gevinst i ny og ne. Mot har vi vel alle som investerer. Qec aksjonærer vurderte det vel ikke som mot å gå long inn i en aksje som steg masser de siste ukene. Men de siste to dagene har vel ikke vært så morsomme.

Mulig er forumet null verdt, mens vi småinvestorer er på desperat jakt etter informasjon. Men siden ingenting her er verifiserbart så gir det null mening egentlig.
Kommentatoren
09.06.2018 kl 13:45 5368

Bare en liten kommentar til vedrørende Tomra Boktransporten. Du skriver: "Tomra går opp uten nyheter". Som wwbwb påpeker kommuniserer Tomra godt til markedet og har da også blitt kåret til Nordens beste på finansiell kommunikasjon. De siste månedene har vi fått vite at hele Storbritannia, alle nasjonene i EUvog et par indiske delstater skal innføre pant. Tomra er global markedsleder innen automatiserte panteløsninger med smått utrolige 75% markedsandel. Det er en del mennesker som skal betjenes med pantemaskiner i det kommende scenarioet, beskrevet ovenfor. Tomra Collection Solutions (pant) har sunne marginer og selv om ingen kontrakter er delt ut ennå, må det være lov å være litt forhåpningsfull på Tomras vegne her. Så hvordan kan du skrive ingen nyheter?

Når det gjelder tallene på kort sikt, er det nok Tomra Sorting Solutions (Recycling, Food, Mining) som vil vokse sterkest. Har 50% global markedsandel globalt Tomra Sorting Solutions Recycling. Utrolig sterkt innen et slikt vekstsegment. Ja, helt fantastisk rett og slett! :)
Redigert 09.06.2018 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2018 kl 13:52 5351

Tomra er nok flinke på kommunikasjon de. Men tenker du at aksjen ikke er overkjøpt ? Og at det ikke er noen kortsiktig nedside her ?

Også har du noen formening om verdien av forumet ? Tjent mye penger på anbefalingene her ?
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:08 5326

En annen ting angående Tomra er gjennomgang av børsmeldinger på Newsweb. Siste store kontrakt jeg finner der er fra juli 2017. Resten er kvartalsrapporter og utbytte. Med ett skuffende q1 resultat og oppstart av den kontrakten i desember 2017, er det noen indikasjoner på at Tomra får ett bedre q2 ?
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:13 5316

Boktransporten
Du skriver egentlig mye riktig, men også med masse motsigelser og totalt uten tanke på verdens politiske trender. En annen ting som også er viktig er at ungdommen de siste mange tiår ikke har vist styrke, men nå ser vi en antydning til hva som skjedde på 60-tallet. Ikke rundt den tidens problemer, men rundt nettopp hva Tomra jobber for å forbedre. Jeg sier ikke at Tomra kan ta hånd om det hele alen, men at det de gjør gir en god håndstrekning til en bedre verden mens de selv tjener gode penger.
Jeg tror det er naivt og overse Tomra som investor. Ikke bare som inntjening, men også som noe som gir dine barnebarn en bedre fremtid.
«(Tomra) Litt likt som med AXA. Å gå inn nå langsiktig kan være feil men også riktig for den kan gå når som helst. Eller først om ett år eller så. Hvorfor la pengene stå i en aksje som står på stedet hvil (med mindre man mener den skal over 195-200 nå da) etter en kjempeoppgang som nå. I alle andre sektorer foregår det en rotasjon når det har gått bra. Se for eksempel på kursene i lakseaksjer de siste to årene opp mot oljeprisen. Oljeprisen ned, lakseaksjer opp og motsatt. Så oppsummert, Tomra er helt sikkert ett supert selskap, men kan man påstå at det skal vokse inn i himmelen uten en dipp før det har materialisert seg i kontrakter og ett positivt resultat?»
P.S.
Forumet har ikke den helt store verdi i seg selv. Dog kan den få redusert det maniske over en periode og på den måten gi andre idéer og nye tanker til de mest ekstreme.
Pluss at informasjon er lagret og kan hentes opp igjen.
Forumet er godt nok slik det er.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:17 5304

Det er da forskjell på AXA 2,878 vs 2,54 (28,8/25,4).
Det er galskap å kjøpe axa nær 29 før sommeren, det har all historikk vist. Derfor solgte jeg og mange andre tradere der, og ventet på ny inngang. Inngang rundt 25 er bra for axa, men ingen vet hvor bunnen er.

Manipulasjonen er jeg sikker på, men har ingen beviser. Et det en ting jeg vet, så er det at hus og fond kan kjøre axa hvor dem vil med sine algoer, og jeg er helt sikket på at det har skjedd nå.

Bare vent, 2-3 børsdager før Q2 så løftes axa mot 29.
Der tar kanskje jeg exit, men ingenting er sikkert!

SS
Kommentatoren
09.06.2018 kl 14:20 5284

Svar til Boktransporten om Tomra. Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden, men jeg er altså stor optimist her og sitter dønn langsiktig med min post. Hertil hender det jeg prøver en kortsiktig trade når jeg har anledning til å følge med og får feelingen "den kursdippen blir kortvarig". Som sagt over når det gjelder tall, tror jeg Sorting Solutions vil bidra mest til veksten i det korte bildet mens jeg på lengre sikt er superoptimist og tror på sterk vekst over hele linja.

Q1 2018 var forøvrig ikke svakt. Høy OPEX der må sees i lys av store investeringer i pantesystemet i New South Wales, Australia, men her vil Tomra få rikelig igjen og mer til ettersom man i den modellen er systemoperatør og får betalt for hver enhet som pantes. Systemet vil gå i break even i Q3 og med overskudd f.o.m. Q4 2018.
Redigert 09.06.2018 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:29 5269

Takk for det. Er ikke så motstridende det vi mener om kortsiktig og langsiktig bilde da. 40 % oppgang pluss utbytte på 3 mnd er en veldig hyggelig avkastning. Men så kommer jobben og å materialisere verdiene i mulighetene.

Og enig med du, tjene penger på fremtidige gode ting er bare bra. Men for luftige vandringer er neppe bra for fokuset.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:30 5265

Ingenting er sikkert - det er helt sikkert :-)
Slettet bruker
09.06.2018 kl 15:08 5230

klart at Axa blir manupulert jeg har vært aksjonær lenge å sett på handels mønsteret. med at ikke orderbilide er synlig er det veldig lett for å ikke bli oppdaget. blir nok rikelig belønnet klarer å sitte stille uten å røre salgs knappen., har tatt mitt valg,
Slettet bruker
09.06.2018 kl 15:48 5182

Jeg skjønner tanken om at den blir manipulert. Men hvordan gjør man det hvis det er ett nullsumspill med tanke på short og long og at alltid noen må tro på det motsatte og gå for det.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 16:03 5164

svaret er enkelt de vil ikke at aksjen ikke skal gå enda , vil akumulere i det stille.du , og mye short skal dekkes inn, Stein Mohr hadde 65 mil aksjer oktober 2016. han har lånt ut disse til short,Stein Mohr er ikke synlig lenger på topp 30. på et tidspunk vil disse måtte kjøpe masse aksjer tilbake i markedet, det er nok grunnen for for at aksjen oppfører seg slik. og blir presset nedover.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 16:23 5143

Det er godt å se at det kommer nye investorer på banen
Slettet bruker
09.06.2018 kl 16:44 5111

Er jo null problemer å senke en kurs. Hva tror du skjedde i Subc nylig? Fra 130 til 97 på kort tid, med stigende oljepris, og børs.

Det er bare å låne nok aksjer å smelle dem ut maks, og når nok tar imot, ordreboken blir tynn på kjøpersiden, sl ryker, så smeller en på med enda mer.

Enkelt i axa, enkelt i alle aksjer utenom de helt store. Ser det til og med i Orkla, hvor en aktør alene smalt ut 34 mill aksjer.

SS
Slettet bruker
09.06.2018 kl 16:49 5100

om en kommer mellom barken og havren så er man tapt mestrer du ikke å sitte langsiktig å ser at din inngang blir peanutts men om man mestrer trade faget kommer en godt ut av det, dessamme de som har evnen og stayer evnen til å være tro mot sin egen plassering sitte i motvind, orkan you name it, .Etter regn kommer sol, vil lykkes meget godt. vær sin egen lykkes smed og lykke man ikke jobb steinhardt med din egen psyke.
Redigert 09.06.2018 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2018 kl 17:32 5060

Jeg skjønner det fundamentale i at om noen legger ut en stor post for salg så vil aksjen sannsynligvis gå ned. Men la oss si at man kjøpte 20 millioner aksjer i axa til ca 26. Også legger man ut disse for utlån hvis man uansett er langsiktig. De som har troen på ett fall vil jo da låne det de kan, i håp om at kursen går ned. Altså må noen være villige til å selge aksjer de ikke har, samtidig som andre må ha troen på selskapet og kjøpe de. På ett tidspunkt må de jo kjøpes tilbake, og da må man finne selgere. Jeg skjønner at det blir markedsbevegelser, men i ett likt marked, alt annet likt, så vil jo dette bli ett nullsumspill ? Hvis noen vil selge aksjer de ikke har, må noen kjøpe de. Vil ingen kjøpe de, så må prisen ned, men da faller også poenget med shorting.

I denne verden gjør neppe noen noe gratis. Så problemet ligger i hvem som skulle tjene på å gjøre dette for hovedaksjonæren.

Tenkt eksempel: en forvalter av DnB fond med primært private småsparere solgte en stor post, for å kjøpe den igjen dyrere senere, og dette da med hensyn til at Fredriksen skulle få en større del av selskapet til en lavere pris i bytte mot at de blir hoff leverandør av megler tjenester til den grupperingen, ja da ville jeg skjønt at det kalles markedsmanipulasjon. Jeg skjønner også skepsisen til forvaltere som jo tjener penger uansett hvilken vei det går.

Uavhengig av ovennevnte er man enten konspirasjonsteoretiker eller har en magefølelse på at noe er galt, eller rett og slett har bommet på timingen på inngangen i noe som kan bli veldig bra, så er det sjelden dokumentert at noe har skjedd.

Nå er jeg ikke så naiv at jeg ikke tror at de rikeste bruker makten sin for å tjene enda mer, det er det selvfølgelig. Men noen i nær krets må tjene på det for at det skal skje, og det er det jeg ikke forstår kan skje utover nevnte eksempel eller at man tilbakeholden informasjon og handler utifra det.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 17:40 5052

Å trykke ut lange svar på iphonen gidder ikke eg. Men de som har gjort dette i NAS, AXA og mye annet har så klart fått fin gevinst, selv om de dekker seg. Dette er ikke gjort på en dag og to, men uker. De mater på med salg konstant, sender det igjennom tekniske nivåer etc. Dette er nokså opplagt.

SS
Slettet bruker
09.06.2018 kl 17:56 5036

Det har vært tørke i lang tid, klart at noen posssjonere seg for kraftig oppgang, verdien på selskapet er nok noen millijarder høyerer om et par år. de som er langsiktige vil nok få en meget god fortjeneste, og tror at Axactor kommer også til å bli en utbytte selskap på sikt når gevisten på reo og gjeld er tilbake betalt på et akseptabel nivå, uttbytte kronen skal disse mates inn kjøpe enda flere aksjer.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 18:23 4998

En ting jeg ville hatt mer forståelse for, er jo nødvendigvis holdningen om at hvis en klør meg på ryggen, så klør jeg vedkommende på ryggen. I oversatt betydning så tenker jeg at hvis en daglig leder vet at hovedaksjonær skal kjøpe seg opp videre, og at denne personen er kjent for å gi rundhåndet honorar og opsjoner, så ser jeg at daglig leder nødvendigvis ikke vil drive aksjekursen i været. Selvfølgelig rapporteres tall og sånn korrekt, men ordlyd og hva man kommuniserer av fremtidsmuligheter og annet kan man jo påvirke. Og guiding av selskap blir jo aldri noen vitenskap. I så måte skjønner jeg mekanismen hvor to parter kan tjene på at det ikke går i været og får posisjonert seg til en hyggelig gevinst.

Akkurat en slik mekanisme kan jeg forstå og vil nødvendigvis gjøre at jeg deler det langsiktige synet på AXA.

En annen utfordring er at jeg synes balansen mellom Trøim og Fredriksen var en utrolig bra kombinasjon. De to hver for seg uten motparten gir med en gang en annen dimensjon. Akkurat det siste her og hva de har gjort og fått til de siste to årene når børsene har gått 40 % er jeg usikker på. Er litt mer på jordet her, men dette gir en skepsis for å gå langsiktig inn.
Landmannen
10.06.2018 kl 22:13 4721

Dette ble mye Tomra & Axa, pluss litt revirmarkering med Skipssjefen (begge de siste innleggene ble slettet, men jeg leste dem i går). Hva er dine innvendinger mot WWL, boktransporten? Jeg synes ikke markedsreaksjonen etter Q1 rapportering står i forhold til rapportens innhold. Jeg tror ikke den kommer til å vokse inn i himmelen, men jeg mener fair price på et selskap ikke bør ligge på 20% under EK pr aksje. Så mitt anslag er 45+ innen september (Q2 rappprtering + to uker med psykologisk spill). Hva tenker du om det?
Slettet bruker
10.06.2018 kl 22:29 4695

Jeg har ingen innvendinger mot WWL og tror at det er en god langsiktig investering nå når den er såpass underkjøpt og den overdrevne reaksjonen. Jeg tok med WWL mer for å illustrere at mange skriver positivt om aksjen, og at jeg ble positivt innstilt til å gå inn på 100k aksjer i den på rundt 44 som var nivået da. Etter en prat med megler sto jeg over, da han frarådet på det sterkeste på grunn av noen problemer fremover de må igjennom før det er en long kandidat igjen.

Ikke uenig i kursmålet 45+. Men alle skrev at nå, nå går den straks og hauset litt på den. Men så fortsatte den videre ned. Når man ikke vet posisjoner og sånt til den enkelte har jeg fått en sunn skepsis til forumet.
Landmannen
10.06.2018 kl 23:12 4617

Min posisjon er ca 25000 på snitt 42 i WWL, så jeg håper selvfølgelig på en oppgang. Ellers sitter jeg på en hyggelig posisjon i Kitron fra 2015, hvor utbyttet nå har nedbetalt inngangspris og kursen har gått riktig vei. Med en ordre på 6000 missiler til USN ser keg omgen grunn til gevinstrealisering på den på en stund, KIT bør kunne gå til 12+ innen året. Vurderer en inngang i STB nå som det har løsnet i offentlige tjenestepensjoner, men da som en 3-5 års investering. Sunn skepsis er alltid en god ballast, og her på hauseforumet er den absolutt en fordel!
Slettet bruker
10.06.2018 kl 23:30 4591

Boktransporten!

Hva er det din megler har fortalt at WWL sto overfor av problemer, de problemene de har hatt og de dem står overfor vet markedet godt om. Nå er det kun muligens høy Oljepris å høy manipulering av aksjen-robotene som holder aksjen nede.
Redigert 10.06.2018 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2018 kl 01:38 4532

Det hørtes ut som spennnde posisjoner i Kitron !

Megleren sjekket med sin analytiker og nevnte ingen spesielle problemer da jeg ikke var interessert i det. Anbefalinge var short eller holde seg unna på kort sikt. Når problemene var løst kunne det være full guffe der.
Slettet bruker
11.06.2018 kl 01:43 4530

STB hadde jeg også vurdert som long, men ville vært forberedt på kjapp exit eller null avkastning.

Jeg er sikkert pessimistisk, men jeg hadde aldri gått long inn i en posisjon over 3-4 år. Jeg tror på nedgang fremover. 1991-2001 er vel den lengste oppgangen som har vært. Neste år er vi da ved korsveien. Ingenting vokser inn i himmelen.

Jeg er derfor short 200.000 i mhg. Short ca 50000 i salmar og Tomra. Og en del short på obx8f. Long i ekornes til salget der er gjennomført. Også ca 40k short i equinor. Så er bra spent på i morgen og uka som kommer nå.
Slettet bruker
11.06.2018 kl 02:10 4512

Skjønte ikke helt denne forklaringen..."Megleren sjekket med sin analytiker og nevnte ingen spesielle problemer da jeg ikke var interessert i det".
xpand
13.06.2018 kl 22:23 4128

Aksjer prises etter forventninger om framtiden, kursen i Axactor vurderes som lav nå mtp veksten som kommer. Over tid vil aksjemarkedet øke i verdi historisk sett - selv med enkelte korreksjoner. Korreksjoner ses på som kjøpsmuligheter, kan være dyrt å sitte og vente på en korreksjon... Bare å lese de siste kvartalsrapportene til AXA og se på guidingen, så forstår du hvorfor AXA anses som billig på disse verdier.