Mr. Milton Twitter nå!!


@trevormilton @nikolatrevor sier nå:
Tomorrow, it all changes. I finally get to talk about it. The news everyone has been waiting for. Diesel trucks are obsolete for good. We solved what no one else could. It's time for other OEM's to stop producing diesels immediately. See press tomorrow #emissionsgameover
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
omans
19.11.2019 kl 15:21 4878

Si det, virker som om aksjen var maks strukket på kort sikt, i forventingen om en kjempebull nyhet, så ble det litt skuffelse på den
som satte ting i bevegelse tilbake mhp strikken. Trenden er jo opp lang, så det er jo kortsiktige bevegelser.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Potep
19.11.2019 kl 15:22 4741

ALLE SKAL INN I IDEX !!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
19.11.2019 kl 15:25 4550

Ja jeg er ingen trader, men duverden, enkelte dager kan man tape/tjene mye i denne.
Er det noen støttenivåer nedover som har potensiale?
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare






Trevor Milton

@nikolatrevor


Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advanta
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Trevor Milton
@nikolatrevor
Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Trevor Milton
@nikolatrevor
Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
ole-hp
19.11.2019 kl 15:27 4317

Ikke sikkert at det er bunnen. Kan bli lenge til gode nyheter for NEL fra Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
ole-hp
19.11.2019 kl 15:28 4260

Håper jeg tar feil, for dette svei...
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
omans
19.11.2019 kl 15:33 4085

Utslaget synes nesten ikke på f.eks. 1 års trend, så jg tenker ikke støtter nedover, siden det er oppover.
Dvs at om overreaksjon nedsiden, er det antakelig kjøpsmuligheter fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Dett er NEL i et nøtteskall. Du må ha baller av mangan badet i hydrogen for å være inne her. Dette må være den raskeste måten jeg noen gang har spøtta ut tusenlappa. Tenk rasjonelt, dette var et skuffelsesfall. Helt urasjonelt. Forventningene ble ikke innfridd så selges det. Det er nå vi bør kjøpe. Dett er børs e ett nøtteskall.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Riktig tankegang.....jeg er helt trygg på at den kommer oppover igjen.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Se der ja, Gratulerer Rogneveien, du gjorde for engangs skyld det riktig. Traff bunnen. fikk full uttelling.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Dobbel puh.... tenk at jeg traff absolutt 100% bunnen. 7,45.....

oi oi oi .
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

Gos9x
🇧🇻
@gos9x
·
33m
Svar til
@nikolatrevor
And the infrastructure plans for hydrogen still intact??
Trevor Milton
@nikolatrevor
·
10m
Yes, very much so! No change to hydrogen. It equally helps H2 as it does BEV
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
uopplyst
19.11.2019 kl 15:40 3620

Hvor lenge skal uerfarne aksjeeiere la seg forlede av denne "pump and dump" manipuleringen som bare gjentar seg og gjentar seg. Aksjen snakkes opp til de grader med "store nyheter som skal komme" og enhver minste bevegelse uansett benyttes til å hausse opp aksjen. Mange tror på dette og kjøper, aksjen stiger, ingenting skjer. Mange taper pengerne sine noen få tjener på dette. Når aksjen har falt lavt nok kjøpes aksjen av de samme personene og så begynner haussingen på nytt.

Noen få har tjent stort på dette. Legg merke til at hausserne holder seg vekk fra trådene så lenge aksjen faller eller ligger i et passivt leie.
Til syvende og siste blir det NEL og aksjen som sådan som taper på dette. Selskapet kan få et "Opticomstempel". Det samme gjelder aksjen.

Juridisk sett er fremgangsmåten selvfølgelig uangripelig men uansett uakseptabel slik jeg ser det.

Dersom man er interessert i NEL og en hydrogenfremtid, er uerfaren og ikke leser "spillet" må man overhøre mennesker som kun er ute etter å tjene penger på å forlede andre til å kjøpe og selge. Det er ganske lett å gjenkjenne.

Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
19.11.2019 kl 15:41 3596

Som å drukne og bli reddet i siste sekund. Still All inn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
unikum
19.11.2019 kl 15:42 3554

Markedet klarer faktisk snart å få dette til å bli en positiv mld....
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Pk2k
19.11.2019 kl 15:45 3481

Hva f... kaller du det da? Er du helt blåst eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

tror nok folk fikk panikk av å lese "BATTERY", og satt klar på salgsknappen.
Vi er over 8 kr igjen :) puh
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Tigeren
19.11.2019 kl 15:48 3380

Bunnfiske er gøy. Fin sving for tradere. Nå gikk jeg inn med resten av 50% cash på 7,55. H2 aksjonærer tåler at det svinger. Jeg har opplevd Nel opp 32 % opp på en god børsmelding. 🤑 Det er sånn å være aksjonær. Imorgen kan vi være over kr 9. Løkke tar frem kaninen og serverer en fet Alstom H2 tog kontrakt, tror eg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
19.11.2019 kl 15:53 3254

Takk omans!
Hjalp litt med presisering fra Trevor også 🙈😊👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
unikum
19.11.2019 kl 15:54 3278

Vil sikkert satse enda mer på hydrogen enn batteri nå ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
19.11.2019 kl 15:57 3189

Hahaha
Støttes 🙈🙈🙈
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
omans
19.11.2019 kl 15:59 3174

Beholder anbefaling
Norne Securities beholder sin kjøpsanbefaling og kursmålet på 11,95 kroner på Nel, og Molnes tror aksjen vil stige igjen når folk får summet seg.

– Vi opprettholder vårt kursmål på 11,95 kroner og kjøpsanbefaling. Dette er unødvendig støy ved at Milton sier at han har løst alt og skaper enorme forventinger, sier Molnes.

https://e24.no/boers-og-finans/i/b56yRk/nel-aksjen-faller-etter-batteri-melding-fra-nikola
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
19.11.2019 kl 15:59 3149

Trevor presiserte som du ser at det er kombinasjonen H2 og bedre batterier som er tingen.
Det er da bare positivt.
Skuffelse for mange umiddelbart.
Men dette er jo positivt.
Enda større grunn til å velge H2 trucker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Tigeren
19.11.2019 kl 16:07 3015

Jeg er all inn. Kun ufattelig svært klossete informasjon til verden, fra breikjeften til mr. Milton. Typisk amerikansk.. Dette er positivt. Trenger et batteri til personbiler, og til små bylastebiler til småkjøring.
Twitter nå fra @nikolatrevor: Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
19.11.2019 kl 16:10 2961

Jeg klarer ikke å se at dette skal være særlig positivt for Nel:
Points include:

Nikola’s battery electric trucks could now drive 800 miles fully loaded between charges
Nikola trucks could weigh 5,000 lbs. less than the competition if same battery size was kept
Nikola’s hydrogen-electric fuel cell trucks could surpass 1,000 miles between stops and top off in 15 minutes
World’s first free-standing electrode automotive battery
Energy density up to 1,100 watt-hours per kg on a material level and 500 watt-hours per kg on a production cell level including; casing, terminals and separator -- more than double current lithium-ion battery cells
Cycled over 2,000 times with acceptable end-of-life performance
40% reduction in weight compared to lithium-ion cells
50% material cost reduction per kWh compared to lithium-ion batteries
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
unikum
19.11.2019 kl 16:10 2966

For ordens skyld: Norne Securities har tidligere opptrådt som salgsagent for Nel.
Ja ja sund fornuft er vel så viktig


Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
OZZY
19.11.2019 kl 16:11 2945

i respekt av NEL aksjonærene var dette en lite heldig første vinkling av en nyhet som i og for seg var kjempepositiv. Trevor du er en amatør.


ja ja da har vi fått avklart det. nå ser vi fremover sammen med Trevor og venter i spenning når mere ordre kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
agnostis
19.11.2019 kl 16:16 2881

Så har tåkefyrsten fra USA blåst i tåkeluren, her skal verden forandres nok en gang. Men hvor mange har de siste årene lansert nye batteriteknologier, spesielt når det gjelder tørrstoffbatterier (“superbatterier”). Vi får håpe han lykkes for vår jordklodes del. Det vil uansett være en fordel å få tilgang på lette, kraftfulle boost batteries i hydrogentruckene som han skal produsere for hele verden. Om et par-tre år (?) ser vi hva dette ender med.
I mellomtiden bør NEL fortsette å bygge sten på sten. Selv om Teknisk Ukeblad som kom i posten i dag i sin leder la den hydrogendrevne personbilen død, øyner man mange andre og gode muligheter for dette tradisjonsrike selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Crom
19.11.2019 kl 16:16 2889

Nikko, du har jo med i listen hva som er positivt for NEL:
"Nikola’s hydrogen-electric fuel cell trucks could surpass 1,000 miles between stops and top off in 15 minutes"

For mange kjøretøy er det viktig å ikke måtte stå i lang tid å lade opp et enormt batteri.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
unikum
19.11.2019 kl 16:39 2691

Bør vel ha nerver av stål å være aksje eier i Nel eller ha en inngang ved 5-6 kroner
Å det ble vel ikke oppfattet så positivt med nedgangen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
19.11.2019 kl 16:48 2604

Jeg er for så vidt helt enig med deg, men med så fokus på batterdrift som dette, så tror jeg det vil dra ned kursen på kort sikt. Dessuten nærmer det seg 4.desember med stormskritt...
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
dotcom
19.11.2019 kl 16:58 2500

Meldingen er ikke isolert sett negativ for NEL men mange tradere satt åpenbart i posisjoner de ønsket å gevinstsikre på melding som berørte NEL direkte med påfølgende oppgang på volum. Når det ikke skjedde så kastet de kortene og da kan det bli trangt i døra.
Det spørs vel om ikke NEL nå skal ned å teste støttenivåer før det eventuelt kommer ny oppgang. Det føltes i hvert fall greit å sitte utenfor i dag. Det hadde vært utrolig surt om kursen hadde hoppet rett opp på ni-talet et sted.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare

det setter ihvertfall punktum for h2 personbiler. Eller? Hvor lang tid tar det å lade de nye batteriene? Hvis neste gen audi kan kjøre 800 km på batteri, og 1500 på h2 og fylle på 4 min, så er det fortsatt ganske mye bedre???
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Crom
19.11.2019 kl 17:01 2706

Ja, meldingen Nikola kom med var i alle fall ikke meldingen NEL-aksjonærene ventet på. Får håpe NEL snart lander noe annet av størrelse slik at Nikola ene og alene ikke styrer kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
agnostis
19.11.2019 kl 17:06 2662

TDN Direkt i dag:
Konsernsjef Trevor Milton på Twitter“Det hjelper like mye hydrogen som det gjør BEV. Det dobler rekkevidden til hydrogenlastebilen vår. NEL er en stor del av veksten vår. Trucking trenger raske og lette lastebiler - hydrogen har den fordelen”

Hva er det egentlig Milton mener, mener han at booster-batteriet blir lettere slik at bilen kan få en større hydrogentank og lengre rekkevidde?
Utgangspunktet nyheten hans var vel at superbatteriet med samme vekt får dobbel kjørelengde. Da er det nærliggende å tro at han tenker på ren batteridrift. Dersom bilen har batteridrift, vil det være et stort poeng å doble batterirekkevidden med samme batterivekt.
Dersom bilen slik den angivelig er planlagt i dag har hydrogendrift med et nødvendig booster-batteri, er det neppe noe poeng å utvikle et batteri med dobbel rekkevidde da det er hydrogendelen som står for rekkevidden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Nikko
19.11.2019 kl 17:07 2642

Der er vi enige Crom. Det er alltid ugreit når en kunde blir for stor og dominerende.
Vi må huske at Nel er mye mer enn Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Nikko
19.11.2019 kl 17:09 2610

Det er ikke utenkelig at den skal teste støttenivåer på 7-tallet før ny oppgang. Hva med 7,40?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare