Må Boeing vrake Max-flyene ?
https://www.nettavisen.no/okonomi/kabinansatte-livredde-for-a-fly-med-ulykkesfly/3423880184.html
Jeg har hatt dette litt på følelsen hele tiden.
Kjernen i saken er at Boeing gjorde en shortcut. Motorene er plassert for høyt og for langt frem.
Dette endrer på flyegenskapene. Flyet er med dette konseptet mye mer sensitivt for ståling enn
andre fly.
Og de nye 737 er fra før sensitive ved at de skal tåle gjerrig drivstofføkonomi. At de nærmest
flyr som "aspeblad" i sakte fart for å klare gjerrig drivstofføkonomi.
Og dette utbedres neppe med software altså. Flyegenskaper er flyegenskaper. Robusthet
er robusthet.
Det er mulig at de må vrake flytypen, og konstruere en ny 737 Max helt fra scratch. Hvor
flymotorene er optimalt plassert i høyde, lengde og bredde. For optimalt best mulig flyegenskaper
og drivstofføkonomi.
Det blir jo håpløst å bruke nåværende fly om kabinpersonalet nekter å fly med det.
Å lage drivstoffgjerrige fly med rekkevidde er ikke bare bare.
Jeg har hatt dette litt på følelsen hele tiden.
Kjernen i saken er at Boeing gjorde en shortcut. Motorene er plassert for høyt og for langt frem.
Dette endrer på flyegenskapene. Flyet er med dette konseptet mye mer sensitivt for ståling enn
andre fly.
Og de nye 737 er fra før sensitive ved at de skal tåle gjerrig drivstofføkonomi. At de nærmest
flyr som "aspeblad" i sakte fart for å klare gjerrig drivstofføkonomi.
Og dette utbedres neppe med software altså. Flyegenskaper er flyegenskaper. Robusthet
er robusthet.
Det er mulig at de må vrake flytypen, og konstruere en ny 737 Max helt fra scratch. Hvor
flymotorene er optimalt plassert i høyde, lengde og bredde. For optimalt best mulig flyegenskaper
og drivstofføkonomi.
Det blir jo håpløst å bruke nåværende fly om kabinpersonalet nekter å fly med det.
Å lage drivstoffgjerrige fly med rekkevidde er ikke bare bare.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
CS_invest
23.12.2019 kl 16:14
2412
Slapp lett unna dette, Muilenberg og styre. Burde ha blitt kastet i fengsel eller ha blitt avrettet for mord. For at tjene Herren sin - Mammon!
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Fred55
23.12.2019 kl 15:45
2453
Max flyene har vært godkjent av de samme som nå skal godkjenne de på nytt, etter de 2 tragiske hendelsene. Både USA, europeiske luftsakkyndige har type godkjent Max flyene for noen år siden. Selvsagt må en ta nye runder etter disse tragiske hendelsene.
Fokuseres mye på Boeing og klart er det. Samtidig er det litt merkelig at ingen ser på de som vitterlig nok har godkjent. Alt om motor vinger hjul etc som skal være feilplassert. En må jo i rettferdighetens navn stille spørsmål om mye av dette ? Kommer de i ettertid og sier det er for mye feil, må en jo spørre om hva de har gjort tidligere.
Har jo vært noen feil med noe av det fly tekniske rundt steiling etc. Kjenner ikke helt fakta, men er jo naturlig at de nå holder igjen og igjen. Er jo livredd for at dette skal kunne skje igjen.
Og når flyene er i luften igjen så tror jeg oppriktig ikke at det kommer til å bli fly frykt med disse flyene. Vil jo være noen av de sikreste en vitterlig nok kan fly med. Er jo sjekket i alle retninger og bauer og kommer selv ikke til å kvi meg. Blir sikkert litt i begynnelsen endel skriving rundt dette, men sklir nok over.
Nå går konsernsjefen også. Noe som bare skulle mangle. Rimelig sikker på at det skjer litt i nærmeste fremtid. Og at snart kommer krav opp mot de som godkjenner også..................muligens ????.
Tror NAS nå er nede på en liten bunn nå og som mange sier er en nyttårs rakett :-)
Fokuseres mye på Boeing og klart er det. Samtidig er det litt merkelig at ingen ser på de som vitterlig nok har godkjent. Alt om motor vinger hjul etc som skal være feilplassert. En må jo i rettferdighetens navn stille spørsmål om mye av dette ? Kommer de i ettertid og sier det er for mye feil, må en jo spørre om hva de har gjort tidligere.
Har jo vært noen feil med noe av det fly tekniske rundt steiling etc. Kjenner ikke helt fakta, men er jo naturlig at de nå holder igjen og igjen. Er jo livredd for at dette skal kunne skje igjen.
Og når flyene er i luften igjen så tror jeg oppriktig ikke at det kommer til å bli fly frykt med disse flyene. Vil jo være noen av de sikreste en vitterlig nok kan fly med. Er jo sjekket i alle retninger og bauer og kommer selv ikke til å kvi meg. Blir sikkert litt i begynnelsen endel skriving rundt dette, men sklir nok over.
Nå går konsernsjefen også. Noe som bare skulle mangle. Rimelig sikker på at det skjer litt i nærmeste fremtid. Og at snart kommer krav opp mot de som godkjenner også..................muligens ????.
Tror NAS nå er nede på en liten bunn nå og som mange sier er en nyttårs rakett :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
23.12.2019 kl 15:06
2500
Det ventes nyheter fra Boeing strax: Handelen i Boeing-aksjen ble mandag stoppet i førhandelen i påvente av nyheter, skriver Marketwatch.
Hodene ruller: Boeing annonserer i en melding at nåværende administrerende direktør Dennis Muilenburg har fratredt sin stilling, med umiddelbar virkning. Styret har utnevnt David L. Calhoun som administrerende direktør.
Hodene ruller: Boeing annonserer i en melding at nåværende administrerende direktør Dennis Muilenburg har fratredt sin stilling, med umiddelbar virkning. Styret har utnevnt David L. Calhoun som administrerende direktør.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Zorin
21.12.2019 kl 23:56
2794
De fleste velger nok ikke flytype når de er ute å flyr. Rett og slett fordi de vet at alle flyene tross alt er godkjente! MEN hvis jeg må velge mellom en flytyhpe som har hatt en rekke med uhell og en flytype som ikke har hatt det, vil jeg nok velge den siste. Spesielt hvis jeg reiser med familien min. Kall det gjerne for "sikkerhets skyld". Folk ønsker jo heller ikke å bå på hotellrom 13, så det er derfor mange hoteller har hoppet over dette nummeret... Så MAX navnet kan nok forsvinne. Kanskje de bare skifter navn på det. Hvem vet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
CS_invest
21.12.2019 kl 22:21
2857
Betaler fint 500 ekstra for velge fly hvor ikke siste 5 minutter av livet er en berg og dalbane til helvete - for at Boeing og selskaper skal presse profittcitronen for ennå en dråpe...
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
nordnes
21.12.2019 kl 21:54
2881
En digresjon som ikke har noe med Boeing å gjøre, men etter Turøy ulykken ble helikoptertypen som styrtet uglesett og tatt ut av drift på norsk sokkel. Mener det er sånn ennå og det sier noe om at folk er «litt» redd for å fly.
https://snl.no/Turøy-ulykken
https://snl.no/Turøy-ulykken
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Ryanair-sjef Michael O’Leary er i velkjent stil tøff i kjeften.
Og man tror man skal klare å lure cabinpersonalet og de reisende med å
tåkelegge flytypen.
Folk som lærer seg hvordan motorer ser ut og hvordan de er plassert, vil
fort se om det er et MAX-fly eller ikke. Og en ulykke til, da er det definitivt
game over.
Max-flyene har pga. høyere motorvekt og annerledes motorplassering, andre
flyegenskaper. Det er ikke sikkert de får eller kan få godkjennelse.
Det kan fort være flypassasjerer vil se etter Airbusfly. Og ikke fly med noe
annet enn Airbus. Eller annen kurant Boeing type. Og at om de ikke får
garanti for flytype, så de velge de som kan garantere flytype.
Og man tror man skal klare å lure cabinpersonalet og de reisende med å
tåkelegge flytypen.
Folk som lærer seg hvordan motorer ser ut og hvordan de er plassert, vil
fort se om det er et MAX-fly eller ikke. Og en ulykke til, da er det definitivt
game over.
Max-flyene har pga. høyere motorvekt og annerledes motorplassering, andre
flyegenskaper. Det er ikke sikkert de får eller kan få godkjennelse.
Det kan fort være flypassasjerer vil se etter Airbusfly. Og ikke fly med noe
annet enn Airbus. Eller annen kurant Boeing type. Og at om de ikke får
garanti for flytype, så de velge de som kan garantere flytype.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
21.12.2019 kl 17:23
3022
Take it or leave it, sier Ryanair: https://e24.no/boers-og-finans/i/50QjJz/ryanair-sjef-michael-oleary-glem-aa-faa-igjen-penger-om-du-ikke-vil-reise-med-ulykkesfly
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Framtia
21.12.2019 kl 08:29
3194
Dersom jeg hadde aksjer i Boeing hadde jeg solgt...Det som har skjedd her er stygt! FAA må også belage seg på en STOR ripe i lakken!
https://www.nrk.no/urix/frustrasjon-over-boeings-press-for-a-fa-737max-flyene-pa-vingene-igjen-1.14826401
https://www.nrk.no/urix/frustrasjon-over-boeings-press-for-a-fa-737max-flyene-pa-vingene-igjen-1.14826401
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
21.12.2019 kl 08:22
3210
Uffda. Får bygge noen i Lego da.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
https://www.youtube.com/watch?v=8HVnhrCM4Pk
Her er man i big trøbbel. 800 fly er produsert. Det er ordre på 4500 fly.
Boeing er tatt i å gå til sengs med FAA.
De får antagelig ikke sertifisering på flyet, fordi det er fysisk ute av stand
til å oppfylle de strenge sikkerhetskravene luftfarten setter. Å designe et
nytt fly tar flere år.
Under kommentarene til videoen er "kilometere" med interessante kommentarer.
Vi er bare i begynnelsen av trøbbelet her.
En drøss med flyselskap vil trenge nye fly snart.
Her er man i big trøbbel. 800 fly er produsert. Det er ordre på 4500 fly.
Boeing er tatt i å gå til sengs med FAA.
De får antagelig ikke sertifisering på flyet, fordi det er fysisk ute av stand
til å oppfylle de strenge sikkerhetskravene luftfarten setter. Å designe et
nytt fly tar flere år.
Under kommentarene til videoen er "kilometere" med interessante kommentarer.
Vi er bare i begynnelsen av trøbbelet her.
En drøss med flyselskap vil trenge nye fly snart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Britax skrev Morro med hobbyeksperter på forum.
Kall det hobbyeksperter eller hva du vil. Dette er et debattforum. Her debatteres
ulike problemstillinger.
Fakta nå, er at 370 Max fly de facto står på bakken. Og Boeing har stanset
produksjonen av Max-flyene. 737 er Boeings mest solgte flytype.
Antagelig må de vrake flytypen 737 Max.
De må skape et helt nytt 737 Max fly. Som de da klokelig sannsynligvis vil
kalle noe annet. For eksempel 737 Future.
ulike problemstillinger.
Fakta nå, er at 370 Max fly de facto står på bakken. Og Boeing har stanset
produksjonen av Max-flyene. 737 er Boeings mest solgte flytype.
Antagelig må de vrake flytypen 737 Max.
De må skape et helt nytt 737 Max fly. Som de da klokelig sannsynligvis vil
kalle noe annet. For eksempel 737 Future.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Britax
18.12.2019 kl 15:15
3438
Morro med hobbyeksperter på forum.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Boeing har satt 370 Max fly på bakken, og stanset produksjonen av Max fly.
Å kompensere med software er neppe tilfredsstillende i forhold til å oppfylle
de strenge sikkerhetskravene luftfarten har satt. Vingearealet er også ganske lite.
Motorplasseringen kan muligvis influere marginalt negativt på bæreflatearealet.
Motorene er ekstra tunge. Plassert ekstra langt frem, og dessuten plassert
høyere enn vanlig. Dette gjør at flyene blir fortunge og får tendens til å tippe
nesen ned. Samtidig gjør det høyt og langt fremme plasserte luftinntaket på
jetmotorene, sitt til at flyet lettere steiler.
Disse tingene utfordrer luftfartens sikkerhetskrav så mye, at kabalen går ikke
opp rett og slett. En kan ikke kompensere dette med softwareløsninger, og
samtidig oppfylle de strenge krav til sikkerhet som luftfarten setter.
Dessuten vil ikke flypersonalet fly flytypen, og det vil heller ikke de reisende.
Man kan nesten lure på om Boeing som i høyeste grad burde vite hva kravene
til flysikkerhet går ut på, har gjort dette med vilje ?
Vil de at flynæringen skal kjøpe andre flytyper ? Strekke nåværende fossile flys
tidsalder ? Utsette ELflyalderen ?
Er dette en slags luftfartens VW diesel skandale ?
Å kompensere med software er neppe tilfredsstillende i forhold til å oppfylle
de strenge sikkerhetskravene luftfarten har satt. Vingearealet er også ganske lite.
Motorplasseringen kan muligvis influere marginalt negativt på bæreflatearealet.
Motorene er ekstra tunge. Plassert ekstra langt frem, og dessuten plassert
høyere enn vanlig. Dette gjør at flyene blir fortunge og får tendens til å tippe
nesen ned. Samtidig gjør det høyt og langt fremme plasserte luftinntaket på
jetmotorene, sitt til at flyet lettere steiler.
Disse tingene utfordrer luftfartens sikkerhetskrav så mye, at kabalen går ikke
opp rett og slett. En kan ikke kompensere dette med softwareløsninger, og
samtidig oppfylle de strenge krav til sikkerhet som luftfarten setter.
Dessuten vil ikke flypersonalet fly flytypen, og det vil heller ikke de reisende.
Man kan nesten lure på om Boeing som i høyeste grad burde vite hva kravene
til flysikkerhet går ut på, har gjort dette med vilje ?
Vil de at flynæringen skal kjøpe andre flytyper ? Strekke nåværende fossile flys
tidsalder ? Utsette ELflyalderen ?
Er dette en slags luftfartens VW diesel skandale ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
23.11.2019 kl 09:27
3712
Ja, det er en indikasjon på at noe er galt når hun går av med pensjon neste år, - altså om noen måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
VG 01:06Knut Arne J Hansen
Ny Boeing-topp trekker seg
Boeings kommunikasjonssjef Ann Toulouse trekker seg fra jobben i det kriserammede flyselskapet. Toulouse har jobbet i Boeing i tretti år, men går nå av som kommunikasjonssjef. Hun går også av med pensjon neste år. Toulouse er den andre den andre høytstående kvinnelige kommunikasjonslederen som forlater selskapet, skriver nyhetsbyrået Reuters.
-------------------------------------------------------------
Indikasjon på at noe er galt her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
egilas
19.11.2019 kl 15:28
4035
boeing-har-inngaatt-avtaler-om-737-max-fly-verdt-538-milliarder.. Hollandske Transavia vil erstatte sin flåde af Boeing 737 med 737 MAX 10...
Vi er debattantene her på forumet.. men hvor blåst må man egentlig lov til å være for å uttale seg?
https://e24.no/boers-og-finans/i/awe57L/boeing-har-inngaatt-avtaler-om-737-max-fly-verdt-538-milliarder
https://check-in.dk/europaeisk-lavprisflyselskab-forbereder-stor-max-ordre/
Vi er debattantene her på forumet.. men hvor blåst må man egentlig lov til å være for å uttale seg?
https://e24.no/boers-og-finans/i/awe57L/boeing-har-inngaatt-avtaler-om-737-max-fly-verdt-538-milliarder
https://check-in.dk/europaeisk-lavprisflyselskab-forbereder-stor-max-ordre/
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Er da søren rart at disse store flyselskapene som bestiller dette ikke har rådført seg med ekspertene her inne...
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
19.11.2019 kl 12:31
4131
Gratulerer til deg om noen gidder å diskutere mere med deg
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Vi er debattantene her på forumet.
De produserer neppe og selger neppe fly nå. Først skal de ha flyet i orden.
Det har som tidligere sagt her på tråden, streifet meg lenge at dette kunne
ende med at man måtte endre motorplasseringen. Vi får se hva som nå skjer.
Softwareendring alene tror ikke jeg noe særlig på.
De produserer neppe og selger neppe fly nå. Først skal de ha flyet i orden.
Det har som tidligere sagt her på tråden, streifet meg lenge at dette kunne
ende med at man måtte endre motorplasseringen. Vi får se hva som nå skjer.
Softwareendring alene tror ikke jeg noe særlig på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
19.11.2019 kl 11:10
4211
Hvem er vi i denne sammenhengen? Boeing produserer og selger fortsatt disse flyene. Ifølge deg med flere er de iferd med å grave et stort hull til seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Det nå var nyheten om at kabinpersonalet ikke vil fly med flyet. Okey ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Dette har vi skrevet om for mange måneder siden, med faglige linker, videoer osv.
Så dette er bare modnede tanker fra tidligere dokumentert debatt.
Så dette er bare modnede tanker fra tidligere dokumentert debatt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
19.11.2019 kl 10:47
4258
De som bestiller flyene skjønner jo ikke noe https://e24.no/boers-og-finans/i/awe57L/boeing-har-inngaatt-avtaler-om-737-max-fly-verdt-538-milliarder
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
19.11.2019 kl 09:57
4294
Vil tro Boeing headhunter en del her på forumet. Et hav av eksperter her:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
TomW
19.11.2019 kl 09:35
4322
Her har vi et klassisk eksempel på en youtube ingeniør. Etter å ha sett et lengre klipp fra en selvutnevnt ekspert kan nå vedkommende selv tittulere seg som ekspert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Det er på tide å konstruere et nytt fly fra bunnen av, istedet for å lappe på denne konstruksjonen fra 60-tallet. Alt har sin levetid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
19.11.2019 kl 09:29
4342
Har du noen holdepunkter for å skrive det du gjør? Eller er det dine tanker som tilfeldigvis stemmer overens med din agenda med denne tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Jeg vet ikke om du kjenner hva shortcutstory'n består av ?
Det var visstnok flyselskapet Southwest som hadde hastverk el. lign ?
Man bragte inn større og tyngre motorer som skulle håndtere lengre
flydistanse. Og så var det noe med avstanden fra vingen til bakken.
Der var det visstnok ikke plass nok, så man måtte løfte motoren høyere
og trekke den lengre frem.
Og dette avviket vis a vis flyegenskapene viser seg å være tvilsomt.
Jeg tror også at det kan være noe med vingens bæreflate i området
der motoren er montert.
Det er et sett av faktorer som skaper tvilsomme flyegenskaper. Det
er antagelig sensitivt for å komme i ulage situasjon. Og sånt er ikke
noe morsomt for verken flyvere, besetning eller passasjerer.
Det var visstnok flyselskapet Southwest som hadde hastverk el. lign ?
Man bragte inn større og tyngre motorer som skulle håndtere lengre
flydistanse. Og så var det noe med avstanden fra vingen til bakken.
Der var det visstnok ikke plass nok, så man måtte løfte motoren høyere
og trekke den lengre frem.
Og dette avviket vis a vis flyegenskapene viser seg å være tvilsomt.
Jeg tror også at det kan være noe med vingens bæreflate i området
der motoren er montert.
Det er et sett av faktorer som skaper tvilsomme flyegenskaper. Det
er antagelig sensitivt for å komme i ulage situasjon. Og sånt er ikke
noe morsomt for verken flyvere, besetning eller passasjerer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
børst
19.11.2019 kl 08:41
4450
Boeing kan kanskje spare penger ved å beholde flyene, men lage flere og større nødutganger og utstyre alle passasjerene med fallskjermer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Epona
19.11.2019 kl 08:34
4473
Tror at det å ilegge Boeing det at de har konstruert hele flyet feil, er langt ute i skogen. Med de godkjenningsprosedyrene et fly må gjennom så tror jeg personlig ikke at problemet ligger på den fysiske utformingen, men på software, - slik Boeing selv har hevdet. Noe annet hadde vært rene galematias,...
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Er dette en slags luftfartens motstykke til Volkswagen diesel skandalen ?
En shortcut hvor ting går ordentlig galt.
En shortcut hvor ting går ordentlig galt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Kanskje de lange variantene av Max-flyet er litt mindre sensitive for flymotorplasseringen ? Kanskje.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Her tar du for lett på det Claude. Blir det en utbredt oppfatning at dette flyet er vi
ukomfortable med, da er det kjørt altså. Da vil hauger av flyreisende sjekke at det
ikke er Max fly de får.
ukomfortable med, da er det kjørt altså. Da vil hauger av flyreisende sjekke at det
ikke er Max fly de får.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
06:25:53
TDN Direkt
Tyrkisk flyselskap bestiller ytterligere ti 737 Max
SunExpress har utøvd opsjoner for bestilling av ytterligere ti fly av typen Boeing 737 Max 8, ifølge en melding fra Boeing mandag.
Ifølge listepriser er kjøpet på rundt 1,2 milliarder dollar.
"Vi har full tillit til at Boeing vil levere oss et trygt, pålitelig og effektivt fly. Vår største prioritet hos SunExpress er og har alltid vært sikkerhet", skriver selskapet.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
At dette kommer plutselig nå, virker helt sanseløst.
Om det brer seg at dette vil hverken kabinansatte eller kunder fly, da er det kjørt altså.
Spørsmålet er hvor mye feil motorene er plassert. Ting kan tyde på at de er plassert
for mye feil. Da må hele motorplasseringskonseptet gjøres om igjen. Kanskje da hele
motorkonseptet også ?
TDN Direkt
Tyrkisk flyselskap bestiller ytterligere ti 737 Max
SunExpress har utøvd opsjoner for bestilling av ytterligere ti fly av typen Boeing 737 Max 8, ifølge en melding fra Boeing mandag.
Ifølge listepriser er kjøpet på rundt 1,2 milliarder dollar.
"Vi har full tillit til at Boeing vil levere oss et trygt, pålitelig og effektivt fly. Vår største prioritet hos SunExpress er og har alltid vært sikkerhet", skriver selskapet.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
At dette kommer plutselig nå, virker helt sanseløst.
Om det brer seg at dette vil hverken kabinansatte eller kunder fly, da er det kjørt altså.
Spørsmålet er hvor mye feil motorene er plassert. Ting kan tyde på at de er plassert
for mye feil. Da må hele motorplasseringskonseptet gjøres om igjen. Kanskje da hele
motorkonseptet også ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare
Claude
19.11.2019 kl 05:04
4660
Når det blir godkjent kan nok kabinpersonalet velge mellom å fly eller å miste jobben.
Hvem bryr seg om flytype når man bestiller biletter egentlig ? Ikke mange.
Hvem bryr seg om flytype når man bestiller biletter egentlig ? Ikke mange.
Redigert 21.01.2021 kl 07:10
Du må logge inn for å svare