Berg-saken - hva skal vi si ?

Slettet bruker
19.11.2019 kl 23:02 620

https://www.aftenposten.no/norge/i/dOaxe1/frode-berg-leverte-reiseregninger-til-den-hemmelige-kontaktpersonen

Vennetjeneste og reiseregninger.
Det er 2 - 3 muligheter her :
1. Var dette arrangementet egentlig noe helt annen enn kurervirksomhet av såkalt hemmelig informasjon ?
a. Arrangement for å skape en fange som senere kunne utveksles ?
b. Teste ut ting ?
c . Være en misledning ?

2. En ekte kurer vennetjeneste ?

3. Har det hele vært en annen type "show" ?
_____________________________________

Jeg må si at sannsynligheten for ekte kurervirksomhet har sunket ganske mye etter
dagens pressekonferanse.

Uttrykket vennetjeneste må alle merke seg. Jeg tror Berg når han hevder det. Han
fikk ikke betaling. Og han var overhodet ikke informert om risiko. Og merk at han
måtte visst bo på hotel Metropol. Hvorfor det ?
Det kan indikere at hele greia var et opplegg. Dvs. ikke ekte kurervirksomhet.
kokkohill
19.11.2019 kl 23:08 612

Tipper 1c3
Noni
19.11.2019 kl 23:38 587

Han hadde jo penger på seg da han ble arrestert, etter hva jeg har lest. Han sier han ble lurt av norsk
etterretning, det kan jo ikke motbevises, da e-tjenesten ikke kommer til å si noe. Men Berg har jobbet
i Forsvaret, og ingen skal fortelle meg at han ikke visste hva han gikk til. Han er ingen nybegynner, har selv fortalt at han har vært i Russland flere ganger. Russerne har nok hatt ham under oppsyn.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 00:10 569

Berg skulle nok arresteres, iom at det var så viktig å få han avgårde på en siste tur etter at han etter eget sigende hadde villet slutte og jeg mistenker at både CIA (eller norsk etterretning som MSM kaller dem) og russerne var inneforstått med at de trengte en slik sak nå. Så kan vi spekulere på hvorfor? var det bare en avledning for noe annet, eller var det sent signaler/ordre om at Norge skulle ha en slik sak på seg? Fasit får vi aldri og Hr. 007 har nok heller ikke peiling på den egentlige grunnen til at han ble offret, annet enn at han nok skjønner at han har blitt hensynsløst brukt til et helt annet formål enn det han trodde han ble brukt til. Uansett så ser det ihvertfall ut til at forpleiningen er upåklagelig i det såkalte bein-harde russiske fengselet, vomma er nesten like stor som før han ble arrestert, så en Gulag-leir har det ihvertfall ikke vært.
Redigert 20.11.2019 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 01:02 556

Nå forsøker du å kamuflere fakta Noni. Er du i MSM ?
Berg har god troverdighet etter min mening. Han føler
seg misbrukt. Og her tror jeg faktisk på Berg.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 01:11 549

Nethuns,
Jeg er helt enig i at det virker å ha vært så viktig å få han avgårde en siste gang.
Slik at føljetongen kunne avsluttes med arrestasjon.
Hele "kurer-virksomheten" kan ha vært et iscenesatt teater.
Ja, det med vomma er litt merkelig. Og veldig medtatt virker han ikke.
Flashbrikke er også merkelig.
Slettet bruker
20.11.2019 kl 08:53 503

Norsk etterretning står avkledd tilbake.

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/en-komplett-etterretningsskandale-1.1620852

Grill oschloklysene!
Slettet bruker
20.11.2019 kl 20:22 458

"Jeg er helt enig i at det virker å ha vært så viktig å få han avgårde en siste gang.
Slik at føljetongen kunne avsluttes med arrestasjon.
Hele "kurer-virksomheten" kan ha vært et iscenesatt teater."

------------

Ja, det fremstår mer og mer som om det var ønskelig fra noen at han skulle arresteres og den grunnen som jeg først og fremst kan tenke meg, er at noen mente at forholdet mellom Norge og Russland burde bli kaldere. Hvorfor skjønner jeg ikke nå, men det virker ihvertfall som en tenkelig grunn. Jeg har selv bodd i grensetraktene der for mange år siden og selv den gangen under den kalde krigens mest intense, så betraktet ikke lokalbefolkningen Sovjet, slik det offisielle Norge via MSM ønsket at de skulle gjøre. Det er fullt forståelig, da det offisielle Norge ga blaffen i Finnmark under og etter krigen og de som hjalp folk der oppe var nettopp Sovjet. Så hvorfor er det ønskelig at grennseklimaet skal svekkes nå? Ikke vet jeg, men noe er det, for de "operasjonene" Berg ble sendt på, fremstår så amatørmessige at de ikke ville fått plass i en Hardy-gutt bok engang.
kokkohill
20.11.2019 kl 21:15 445

Nethuns , har det samme inntrykket fra grensestrøkene. Saken kan jo godt være så enkel , produsere ondskap
Hr.Suhr
20.11.2019 kl 21:37 437

Forholdet til Vladimir var blitt usmakelig kjølig takket være fjas og EU-underkastelse.
Berg, som hadde gjort lignende oppdrag tidligere, var kjent av russerne,
dro avgårde for å levere penger til en mulig +/- dobbelagent.
Ble huket og idømt urimelig straff, som russerne gamblet på ville gi dem
deres egen, langt viktigere spion i bytte.
Med litt konkeli-monke i kulissene var saken biff og Berg var hjemme igjen.
Moralen er, ikke tull med russerne.
...iallfall ikke helt utenkelig
sus1
20.11.2019 kl 21:56 424

Jeg mener 007 Berg var en Russisk agent.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 07:56 391

Det fins en videosnutt på VG nyhetsdøgnet hvor Berg uttaler seg. Vanskelig å finne link.
Her fremgår det at en mann han hadde tillit til kom til ham i 2014. Han hadde en tilknytning til E-tjenesten.
Dette lukter noe dobbeltagentgreier fra russisk side.

Caset her kan for eksempel være at en russisk dobbeltagent, har klart å få til et opplegg med noen i norsk
E-tjeneste. En russer E-tjenesten trodde spilte på Deres lag, men som ikke gjorde.

Bakgrunnen er nok sanksjoner mot Russland, som Russland naturlignok er forbanna på. Krim var russisk
område. Og Nato kryper provoserende nærme russisk grense.

Av disse grunner forsøkte russerne bl.a. å montere avlytting på Litauens president. De ble avslørt.
At det var så viktig at Berg ble sendt en siste gang, tyder på at de nå ville sette fast Berg. Det
ble også gjort. Og straffen ble utrolig streng med 14 år.

Med Berg arrestert hadde russerne skaffet seg et bytteobjekt.

Dette må være noe i denne duren tror jeg.
Dette handler IKKE om at du liksom ikke skal kødde med Russland. Dette er
mottiltak russerne føler seg presset opp i. Det er viktig at folk forstår denne saken
riktig.
Naboene Norge og Russland vil egentlig ikke gjøre noe mot hverandre. Vi vil egentlig
være gode venner.

Det er amerikanere eller globalister som driver på. Som protesterer på Russland annektering av Krim.
Og Nato-greiene er inne i bildet.

Selve innholdet i Bergs angivelige kurervirksomhet kan bare ha vært noe oppdiktet tull om
høyteknologi i ubåter osv. Bare tøys egentlig. Null substans. Poenget var "å ta spion som
som spionerte mot Russland".

Berg trodde han gjorde en vennetjeneste. Men ble misbrukt og lurt av en russisk dobbeltagent
som også klarte å lure E-tjenesten.

Dobbeltagenten klarte kanskje til og med å bestemme hvilket hotel Berg skulle bo på i Moskva.
Hotel Metropol. (Ganske velkjent russisk modus). Nightrocket har også bodd på forutbestemt
hotel i Moskva nemlig. Ikke Metropol, men noe tilsvarende.
Redigert 21.11.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 14:02 359

"Det er amerikanere eller globalister som driver på. Som protesterer på Russland annektering av Krim.
Og Nato-greiene er inne i bildet."

---------------

Du er kanskje ganske nærme sannheten i dette innlegget. Det høres ihvertfall ut som et sannsynlig motiv i mine ører.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 14:17 353

https://www.dagbladet.no/nyheter/leverte-reiseregninger---amatormessig/71841368
Det er ganske sprøtt å se hvordan norske myndigheter nå forsøker å fossro her.
Og mørkelegge fakta.

Opptil 1950-årene eide Russland Krim. Det var ukraineren Khrutsjov som signerte
området over på Sovjetrepublikken Ukraina.
Vi bør være kamerater med våre naboer russerne. Samtidig kamerater med
amerikanerne. Russerne og amerikanerne er også naboer.

Den norske E-tjenesten med masse moderne kontorer på Lutvann, og sikkert
ditto hauger av ansatte, har altså blitt avslørt som de største amatører og idioter.

Og det norske EOS-utvalget er en enda større skandale. De burde sitte i fengsel
alle sammen, for medvirkning i flere statsmord.


Redigert 21.11.2019 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 22:47 316

"Og det norske EOS-utvalget er en enda større skandale. De burde sitte i fengsel
alle sammen, for medvirkning i flere statsmord."

---------

Spot on. Selv om jeg mistenker enkelte av medlemmene til å være så naive og hjernevaskede at de faktisk ikke skjønner hva de bidrar til å legitimere. Så spørsmålet er om alle faktisk er intelligente nok til å være strafferettslig tilregnelige? Det er vel en IQ på ca 50 som er grensa, som jo holder akkurat for å klare å ete vaffler og drikke kaffe.