NEL - Uthalingstaktikk - før den 4 des?

Hammers
HAMMER 20.11.2019 kl 00:37 3988

- Løkke svarer absolutt ikke konkret på de spørsmål Finansavisen stiller etter dagens SJOKK!
- Kun generelt tåkeprat a la en politiker.....fra den gamle IR-mannen til REC.

- At Milton etter en tid "kommer på" at også hydrogen finnes - og at han må komme med noen forpliktende beroligende ord - det teller lite.
- Akkurat som gode ord i en eller annen festtale for å blidgjøre forsamlingen.

- Ønsker Løkke å glatte over sannhetene helt til vi har passert den 4.des?
- Var det ikke da hans lockup gikk ut - og han selv + flere andre kan selge fritt?
- Hvor mange millioner står personlig på spill hvis det hele rakner før han kan få realisert?

- Stopper Nikolas "batterier" med "dagens" - eller er det vi nå hører bare en forsmak på noe enda verre?
- Man har da stadig lest om Superbatteriet som nærmest er evigvarende. Var dagens kun et steg på veien?

Her begynner det å bli mange ubesvarte spørsmål.
Uansett; det å være aksjonær etter den 3. desember......det høres ut til å være en skikkelig "risky business"!

Hilsen Hammers.......basert på egne fornuftige tanker!
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
uopplyst
20.11.2019 kl 04:36 3897

Jeg vurderer dette helt annerledes.

Helt uavhengig av det "showet som vi var vitne til i går står NEL og hydrogen akkurat like sterkt. Behovet for produkt og tjenester vil bli enormt. Industrien, tungtrafikken, båttrafikken m.m..

Uttalelsene både fra Løkke og Nicolasjef i går kveld var svært oppløftende. Vi har aldri før fått en så klar informasjon fra NEL og Nicola om at det er "business as usual" som gjelder.

Det er nok i hydrogen fremtiden ligger. NEL ansetter stadig flere fagfolk og har tatt mål av seg til å være svært langt fremme her.

De som selger nå er nok mer grepet av frykt for å tape penger enn realitetene i saken.

Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
omans
20.11.2019 kl 06:44 3800

Public demonstrations of batteries using its cells will happen in about 10 months at the company’s Nikola World technology summit in Phoenix in late 2020. Milton says the company is in talks with “multiple automakers” about the cells and is likely to select one as a primary partner. Production of battery packs using the technology could begin as early as 2021. (It has already partnered with companies including Bosch, Meritor and Norway’s Nel Hydrogen for its fuel cell trucks.)

Nikola has raised about $500 million to get its hydrogen fuel cell trucks into production, gaining a $3 billion valuation, and needs to raise considerably more to also build its own network of hydrogen fuel stations to power them.

Each fuel-cell truck also uses a battery pack to complement the hydrogen powertrain, so any battery improvement would boost range or lower production costs. And while Nikola still views hydrogen as the best option for long-range semi-trucks, its plans to also offer battery-only variants of all three of its truck cab options would benefit from more powerful, cheaper battery packs.

Mer her:

https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2019/11/19/hydrogen-truckmaker-nikola-claims-it-has-breakthrough-battery-techand-doesnt-care-if-youre-skeptical/
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Barthoma
20.11.2019 kl 06:45 3785

https://sysla.no/gronn/bkk-og-equinor-gar-sammen-for-a-lage-flytende-hydrogen/

BKK og Equinor går sammen for å lage flytende hydrogen For Maritimt bruk,,

Tidligere har NEL sjefen uttalt seg om flytende hydrogen som løsning til ferger, (forøvrig ett produkt NEL ikke produserer meg bekjent)

Statens hydrogenfergeprosjekt bør gi et resultat som er best mulig for fergesambandet, miljøet og næringsklyngene som utvikler ny teknologi. Da er det avgjørende at vi velger å bygge en ferge som ikke baserer seg på flytende hydrogen, mener Administrerende direktør Jon André Løkke i NEL Hydrogen.

https://www.tu.no/artikler/derfor-bor-vegvesenet-styre-unna-flytende-hydrogen/452539

Ikke alt går som NEL ønsker, det skal nå kjøres prosjekt med Equinor og BKK på flytende Hydrogen Maritimt, noe som er en liten katastrofe for NEL hvis dette skulle bli den foretrekkende løsningen innen Maritim hydrogen i fremtiden...
Her kan alt skje , lykke til.

Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
kentove
20.11.2019 kl 16:04 3494

mener du seriøst at du ikke tror h2 er en 5000+ mrd buisness årlig om 10 år? mistenkte i begynnelsen du kun skrev for å jekke ned tigeren, men lurer nå litt på om du mener kraftmarkedet fremover greier seg uten h2, både innen transport, gjødsel, og stål f.eks?
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Gork
21.11.2019 kl 17:30 3192

Meg bekjent må hydrogen først lages, deretter gjøres det flytende (Nedkjøling / trykk).

https://www.sintef.no/flytendegjoring-av-hydrogen/

Prisen går opp, rett så kraftig, men energi tettheten stiger betraktelig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 18:07 3128

Som et lite innspill her til enkelte. Helt klart at det kommer til å skje mye på energisektoren i årene som kommer. Ingen har vel alle svarene i dag. Men at det blir en "revolusjon" er rimelig sikkert. Kilde NRK "EU-bank struper den norske gassen som skulle redde Europa.
Den europeiske investeringsbanken (EIB) skal ikke finansiere fossil energi etter 2021, og struper samtidig gassen som ifølge Norge skulle «redde Europa fra kull»."
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.11.2019 kl 21:33 2959

Vel, det kan se ut som om aksjonærene posisjonerer seg før den 4. des;
https://www.tradingview.com/x/kCpRkWuv/

Ved ytterligere fall i morgen er det 7,71 som er det magiske tallet for sluttkursens vedkommende.
Her ligger neste horisontale støtte + en stigende støttelinje.
Ved evt brudd på "det magiske" ser det med ett verre ut framover.......(ref neste støtte - på sikt).

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Framtia
21.11.2019 kl 21:35 2942

Den "lykke til" ønskningen var svært ekte! Det du skriver sier svært mye om hva du står for! Du er " fake news", som det så populært heter!
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 22:04 2883

Hva i helvede er den 4.desember...Er det dommedag? Kan noen si hva er problemet..Er drit lei gneldringa om den 4.des Er man med i dette spillet må en ta som det kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.11.2019 kl 22:14 2849

Her er en litt utrolig NEL-historie. En dere kanskje ikke tror på, men som ER sann:

Minutter etter at FA skrev om Hermanruds syn på NEL (13/11) kastet jeg meg på - og kjøpte noen ganske få tusen aksjer på 8,18.
Mitt første eierskap i dette oppblåste selskapet. Tanken var; nå går vel "tullingene" bananas igjen?
Jeg solgte halvparten med 20 øre fortjeneste litt senere på dagen - og ble sittende med resten.
Joda, "tullingene" hadde begynt å reagere!

Den 19. nov steg det pent, men plutselig kom det et KJAPT fall på en 10-øring.....eller hva det var.
Jeg solgte straks resten på 8,79 - og realiserte gevinsten.

Da var jeg fullstendig uvitende om at Nikola skulle komme med store "gladnyheter" like etter.
Ruslet så en tur med bikkja - og tenkte på at jeg ved mitt salg hadde "sikret oss med mat og drikke" i en NY uke. Helt gratis.
Ved hjemkomst sperret jeg opp øynene når kursene skulle sjekkes. LANGT nede på 7-tallet!
Resten er historie - med de bakenforliggende forholdene.

Hilsen Hammers.......som legger til at NEL deretter har vært like uinteressant og oppblåst som alltid!
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 07:33 2593

Ler...Nel skal videre mot null.
Hadde bange anelser (er ikke synsk),om at mld fra Nikola ikke hadde noe med Nel å gjøre. Men god underholding av the muppet show.

Tigeren = Kermit

Hvem er miss Piggy ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 08:37 2476

Hehe! Hva med et lodd i NAS? Modus kjenner du;)

Du kunne hatt en portefølje i bikkjas navn. Kjøp når bæsjen ligger som en pølse og selg når den ligger i en fin krøll. Stutte klumper betyr hold. Porteføljen må selvsagt bestå av drittaksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.11.2019 kl 20:02 2142

Så var torsdag den 28. november en saga blott som børsdag.
I morgen er det den 29.....og deretter er det kun 2 børsdager igjen før kalenderen viser 4.desember!
Det begynner mao å haste for de som vil sikre seg mot den dommedag som journalist Thor Chr Jensen i DN mente var i anmarsj.

Noen har allerede tatt grep - og de har nok solgt seg kraftig ut. Hvordan jeg kan vite det?
Enkelt - for det ser jeg da lett ut fra chartet. Det grafiske bildet som viser aktørenes handlingsmåte.
https://www.tradingview.com/x/wDjS9nE9/

Det vi ser - i grove trekk - fra i vår;
- Kursen etablerte en stigende trend fra sept (stiplet støttelinje). Denne er nylig brutt.
- Typisk ved denne type brudd er rekyl til undersiden av den brutte linja for å teste styrken i den (nå er den motstandslinje).
- I dette tilfelle ble rekylen kortvarig - og den var ikke i nærheten av å nå opp til linja - før ny nedtur!

- Jeg har også tegnet et litt kraftigere horisontalt støttelinje.
- Hvis armageddon bryter ut etter den 3. des (en gang) - og dommedag setter inn (ref Jensen) - gis et KNALL salgssignal v/brudd på denne.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
omans
28.11.2019 kl 20:15 2105

Hva er dette for noe konspiratorisk sammensurium?

Det er ikke forskjell å være aksjonær før og etter 4 des, men det er forskjell fra 4 des 2018 og 4 des 2019

I fjor var det noen av oss som gjenkjente en flott formasjon, og kursen brøt opp og gikk fra 4-4.5 og til 6, siden vider til spike 9 kroner.
Noen her klarte å få kjøpt på 8.18 og fikk en trade gevinst på det. Ikke noe spesielt med det, signaturen 'Nikko' har egen trading tråd og tar ut "smågevinster" stadig vekk.

Intet nytt under solen, intet nytt på wall street, intet nytt på Hegnarr tivoli.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.11.2019 kl 20:55 2020

Så vidt jeg vet er det en lockup-periode ut utløper den 4. des.
Aksjer som har vært låst i lengre tid kan da omsettes fritt. I så fall en FLOM!
Thor Chr Jensen mener ledelsen må vurdere en gigaemisjon før denne datoen.
I slike sammenhenger har småtradene til Nikko og annet piss null verdi.
Hvis selveste Syndfloden kommer fossende mot en!
Den som lever får se......!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
omans
28.11.2019 kl 21:03 1994

Jo, fint at noen som har eid aksjer i denne lockup period, alle som en, har lidd slik i perioden de har vært fengslet til denne bindingen, at alt skal måkes ut fra denne dato, slik at kurs vil bli presset hardt ned. Mr Jensen går ut ifra dette, at det kommer et slik kraftig salgspress, der aksjonærene som har lidd slik, nå skal befri seg fra disse lidelsene med panikk salg i neste uke. Har han indisier på dette...?
Hva skal disse så bruke kontantene til? Skal de kjøpe NHY eller Equinor ?
Kanskje det kan tenkes at det har skjedd en utvikling siden lockup perioden startet, så de at de er fornøyde med tingenes tilstand.
Det er ofte ikke så stor forskjell på markedet, og på slike aktører sin agering mhp dette, vil jeg tro.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.11.2019 kl 21:20 1946

Man får se hvordan de store med lockup reagerer. Om de velger å ta gevinsten og stikke.
Et godt mulig alternativ - for selskapet leverer da ikke noe som helst - bortsett fra enorme underskudd - selv om kursen har steget.
ELLER - at en gigaemi tar hele gjengen på senga før den 4. des?

Her er forresten dagens vurdering fra "norskbulls.com": https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=NEL.OL

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
omans
28.11.2019 kl 22:10 1863

Det er mye som påvirker kurs kortsiktig, men som jeg nok har skrevet tidligere, resultatet pr idag er ikke viktig, pga fremtidsutsiktene slik markedet tolker det.
Det er risiko med denne aksjen, da den er sensitiv på meldinger som kan tolkes negativ, men samtidig sensitiv for oppsiden også, siden det er inntekter i fremtiden som er interessant. Selskaper kan som kjent holde på i flere år før det skjer en game changer og de store inntektene kommer.
I en slik prosess er det mange som går dukken, etter først å ha blitt tildels hausset opp, for senere at selskapet ikke innfrir og kurs kollapser.

Om noen store skulle selge, på samme måte som før eksplosjonen i Sandvika, kan det være en kortsiktig negativ effekt, på samme måte som Spetalen salg for få år siden, og salget tidligere i vår/sommer. Men kurs har overlevd dette og steget til foreløpig høsttopp 8.91.
Jeg tar ikke Norsk Bulls så høytidelig mhp dette, om man har "troa på caset", så står man i stormene, evt fyller på dupper, og sitter til komersiell success.
Gi det noen år, kurs allerede dobbel siden nov-18.
Emi er evt for å sikre success, noen selskaper må ha emi pga kassen er tom og caset er dødt. (liten interesse)
Emi er ikke ensbetydende negativt.
Ut over det vet ikke jeg så mye om neste uke, annet enn at kurs ligger i langsiktig stigende trend, så skal jeg se an når denne evt brytes.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
oppvigår
28.11.2019 kl 22:21 1829

Her kommer ingen emisjon, så la oss være edruelige. Det vi vet er at:
F9 Investment får frigjort 3069357 aksjer.
H2 Holdning får frigjort 43462653 aksjer.
Vi snakker om 46532010 aksjer som blir frigjort. Nå er det ikke så mange, som i juni da det var 113 millioner, som ble solgt ved en accelerated bookbuilding process. Da er det bare å vente å se. Anbefaler å lese denne:
https://newsweb.oslobors.no/message/478561
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2019 kl 22:26 1801

I den enorme sterke internasjonale trenden som Hydrogen ligger å rir på i dag, og som nå øker dag for dag, vil en eventuell emi nå uten tvil være tuftet på helt konkrete langsiktige ordrer.
NEL har da også fortsatt 500/700 mil. i kassa. Derfor kun positivt. Giga-emien fra Hammer og Jensen er jo bare ren tullete sannkasseprat.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
oppvigår
28.11.2019 kl 22:31 1782

Det er ikke grunnlag for noen emi enda. Ordrer til Nikola vil nok vi ikke se før om ett års tid. Men selvfølgelig er det andre som kan overraske.
Redigert 20.01.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare