Folk strammer inn privatkonsumet.

PSI- Investor
20.11.2019 kl 09:14 1782

Shopping generelt er vel for en utdøende rase.
Unge i dag gidder ikke vase rundt i butikker for å handle. Skal de handle gjør de det på nett.
Og så er de mer bevisst på forbruket pga at de tilber klima/ miljø og vil forbruke mindre.
Så vi har nok bare så vidt sett begynnelsen på butikkdøden tror nå jeg.

Nå har Thon kommet på at Black week går ut over julehandelen.
Næhmen, pussig, hvem skulle vel trodd at et ekstremsalg ti sekunder før julehandelen setter inn går ut over julehandelen
Redigert 20.11.2019 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 22:10 1580

Mye tomme butikkvinduer for tiden, alle skal vel erstattes med puber og vegan restauranter.
Uten ekstrajobb for studenter, er den onde sirkelen i gang.
MDG og AP vinner, byen dør.
paneldata
20.11.2019 kl 22:17 1554

Husleiene må ned.
Kaisovski
20.11.2019 kl 22:26 1535

Man ser en tydelig vridning fra varekonsum til tjenestekonsum.

Kanskje har det noe med aldrende befolkning å gjøre? Og så tar gjerne netthandelen nesten hele økningen i varekonsumet.
egget
21.11.2019 kl 00:16 1451

Ferre parkeringsplasser, dyrere parkering, lengre å gå fra parkering til butikken, og økende bompenger dreper butikker i byene.

Politikerene har skylden.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 00:43 1426

Du har mye rett i det du skriver
For oss som sitter med penger i aksjer er det da viktig å finne hva selskap som vinner på slik adferd.
Jeg mener det er riktig å sitte i store giganter som overtar (ikke etisk rett, men økonomisk)
Da har man Amazon og Apple som på hvert sitt område nå er så store at ingen kan klare å stoppe de lenger , om ikke myndighetene rundt om i verden lager restriksjoner. De betaler også ut pene utbytter hvert kvartal nå .
Hadde jeg vert forutsende så hadde de gamle Delphi aksjene fra 90 tallet nå vert verd mange mange millioner
Jeg har noen få Apple og noen få Amazon, men er nå begynt å kjøpe disse aksjene igjen
Tror veksten i disse bare fortsetter og utvides
paneldata
21.11.2019 kl 19:43 1208

Apple og Amazon er dessverre dyrt allerede.
noprofit
24.11.2019 kl 15:18 961

Ikke bare dyrt men forbanna selskaper som lever på arbeiderene.

Men det r vel greit for dere, at barnebarna blir ansatt på tidskontrakter eller engasjement.

Amazon er ikke bra selskap å være ansatt i.