ABO-kursutvikling

ecb
ELE 20.11.2019 kl 10:17 9656

aksjen selges ned på lavt volum, endel handler bærer preg av retail kunder som selger, men ordreboka/utførte handler tyder på at det er noen algoer som selger litt aksjer. aksjonærlistene viser lite bevegelse i topp20.
ABO har sine 289k igjen, men kan ha mindre volumer på diverse nom kontier (MSI/BOFA) som de handeler med.

Finnes det noen gode grunner til at ABO ønsker en lavere kurs slik situasjonen er nå?de aksjene de får frigitt etter godkjent prospekt ønsker de jo høyest mulig pris for eller missforstår jeg.
det spekuleres i at ABO shorter, for så å levere tilbake når aksjene deres dekkes inn. men hvem låner de i såfall av? udekket short fungerer vel ikke oppgjørsmessig lenger? i tillegg er jo volumet meget lavt.

er det ikke mere sannsynlig at det er en kombo av HO og XI tradere som kjøper og selger av hverandre på lavt volum og fallende kurser + noen algoer som har gått i salgsmodus pga kursutviklingen enn at det er ABO som selger.

akkurat nå (etter prospekt) vil vel de gjerne ha en så høy kurs som mulig

Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
ecb
22.11.2019 kl 12:50 1477

hvem er "dem" du refererer til hele tiden?

forskjellen mellom oss er vel at jeg eier aksjer og tror den skal videre opp, mens du mest sannsynlig solgte dine aksjer tidligere i høst på lavere kurser enn det vi ser i dag (og angrer) og at du derfor forsøker iherdig å spre svada med formål om å få kursen ned så du kan kjøpe deg inn igjen.

om dette ikke er agendaen din er det jo noe alvorlig galt med deg ettersom du bruker så mye tid på å skrive om denne aksjen




innregistrert
22.11.2019 kl 12:58 1459

Det vi venter på er terminering og tidenes lettelse rally 🚀🍿😋

ABO får ikke tilgang på de siste aksjene sine før terminering er undertegnet 🕺🕺🥳
Rød_Larsen
22.11.2019 kl 13:00 1452

Ser ut som om det skjer noe nå👍👍lekkasje kan forekomme på OSB😂
ecb
22.11.2019 kl 13:23 1390

hehe, tolker ditt svar som at jeg hadde helt rett

ettersom du er ekstremt opptatt av ELE (+15000 innlegg) foreslår jeg at du kjøper deg inn igjen og ikke selger med mindre den nye styreformannen/ceo gjør det. de har nok litt mer kunnskap enn deg om selskapet og virker meget kompetente. vi andre slipper da å høre alle dine teorier om hvem som selger/shorter/bytter/innløser/manipulerer etc

med 6mnd horisont tror jeg du kan få +10 kroner for akjene dine
helloween
22.11.2019 kl 13:26 1379

Ser giftig ut nå😎falt fra 7 kroner på lite volum så veien opp blir bratt 🤘god helg🍻
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:27 1375

Liker utviklingen!
nopetter
22.11.2019 kl 13:33 1352

ser ut til at det ikke er BO som la ut kjøpene på 4,50 nivået, det tror jeg var nok til at kjøpene tok seg opp, og med en gang noen sluttet å presse dem så sluttet kjøpene. da begynner de å dumpe
Redigert 22.11.2019 kl 15:04 Du må logge inn for å svare