BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat

kodenavn
BWLPG 21.11.2019 kl 08:17 257535

BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)

• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share

Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.04.2020 kl 16:22 7115

Dorian pluss 7,21 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:13 Du må logge inn for å svare
Just me
06.04.2020 kl 16:23 7125

Det er jo helt utrolig at lpg( Dorian er opp 7% i USA mens lpg i Norge er ned 2%
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.04.2020 kl 16:26 7107

Skulle ikke forundre meg, men Just me, hver gang jeg skriver her om seriøsiteten på/til OSE får jeg "på kjeften!"
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
fastinvest
06.04.2020 kl 19:30 6929

Hva tror dere om BW LPG caset i årene som kommer? Kan vi forvente lavere kursen eller vil kursen gå opp?
Hva med utbytte, vil de fortsette eller spare?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
07.04.2020 kl 09:49 6714

I Fearnleys siste oppdatering av i går, opererer de med følgende estimat for LPG-ratene: Og da er Corona med i estimatet.
2020
Q1 42.000
Q2 40.600
Q3 48.000
Q4 51.000

2021
Q1 46.000
Q2 40.600
Q3 35.600
Q4 40.800

Så med en CBE på ca. 22.000, måkes det inn penger.
CBE; Cash Break Even, inkluderer altså renter og avdrag med dagens avdragsprofil.
Så alt over dette er netto cash-bygging.
Eventuelt utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Pippen
07.04.2020 kl 10:46 6645

Jeg husker ikke det eksakte beløpet, men når de har installert LPG-motorer blir cash break even betydelig lavere.
Var det 16000 usd?
De har foreløpig spikret ombygging av 12 båter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
07.04.2020 kl 11:13 6581

LPG-rederiene og stortank blir fantastiske utbytteaksjer på OSE i tiden som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
07.04.2020 kl 20:32 6370

Dagens LPG rate er USD 40775.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.04.2020 kl 21:19 6274

Er nok krefter som holder aksjen nede, normalt skulle den vært høyere i kurs idag. Teknisk ser det ut som at den jobber i en bunnformasjon før take off
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
07.04.2020 kl 22:20 6217

Dorian opp 2,50% i kveld. Sluttkurs USD 8,20.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
09.04.2020 kl 18:26 5907

Dorian er notert til 8,14 for noen minutter siden, etter først å ha dukket ned på 7,50-tallet. Noe positivt kan ha skjedd? Oljepris?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
09.04.2020 kl 22:38 5754

Ratene for LPG skip er 9. april notert til USD 38537 (Poten & Partners). Stadig svakere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.04.2020 kl 09:21 5172

Fearnley: LPG: Big jump in the Baltic over Easter
USD/day 45.212
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.04.2020 kl 09:43 5116

LPG: The Baltic Index rose by nearly USD 6/mt yesterday, reflecting tighter availability in the East.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 09:49 5134

LPG rederiene får kjørt seg i dag. Er det kortere fraktruter som er grunnen, ikke så mye fra USA til Asia nå og tiden som kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.04.2020 kl 10:06 5068

Activity from the West (USG/Wafr) has picked up in recent weeks, seeing a number of owners taking the ballast leg to benefit from longer voyages.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
15.04.2020 kl 10:06 5087

På en annen tråd fremholdes det at så lenge vi har lav oljepris vil nafta bli foretrukket som produkt framfor propan/butan. 10% billigere. Noen som vil gi flere kommentarer?

Jeg hadde ventet LPG-aksjene opp på høyere rater i dag. Eller er ratene bare et blaff?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 10:08 5099

Er vel fortsatt LPG som blir brukt til matlaging i Asia vel? Er det alternativer der?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
15.04.2020 kl 10:14 5071

Nå har ikke jeg noe greie på dette, men dersom matlaging kun bruker LPG vil det jo være et stabilt forbruk som i liten grad påvirkes av Corona, lav oljepris m.m.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kenevil
15.04.2020 kl 10:21 5034

Ikke egentlig slik jeg forstår det.
Kull/biomasse er vel det de går vekk ifra, og på lang sikt er kanskje elektrisitet fremtiden.
i de større byene bruker de naturgass i rør for de rike.
Så LPG for matlaging i Asia vil nok bare øke de nærmeste årene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
15.04.2020 kl 10:38 5007

Kursnedgangen i dag burde være en fin kjøpsanledning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kenevil
15.04.2020 kl 10:49 4985

Forøvrig, India er som kjent stengt ned, og innbyggerne må holde seg hjemme.
Deres import av LPG må gå rett opp nå med tanke på at LPG deles ut gratis av staten, og de aller fattigste kanskje fortsatt ikke brukte LPG vil ha et stort incentiv til å ta det i bruk nå. Samtidig så er innbyggerne i mye større grad ute på landsbygda nå, istedenfor i byene hvor det tross alt finnes alternativer slik som strøm/naturgass.
Når India jo er verdens andre største importør av LPG, vil det dreie seg om mange ekstra skipslaster til India.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.04.2020 kl 11:06 4986

BWLPG har en CBE på ca. 22.000 USD/day.
For hver 10.000 i rate over dette, har de en netto cash flow på ca. 10.- pr aksje.
Dvs at ved rate for eks. 45.000 USD/day, er det en netto cash flow på 23 kr. pr. aksje pr år.
Dagens kurs kr. 30.-
Slå den.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
15.04.2020 kl 11:57 4884

En aksjeguru jeg leste om nylig sa følgende: Ikke tro du kan treffe bunn. Hvis en aksje synes billig, så kjøp. Faller den mer, så kjøp mer. Dette passer vel bra for BWLPG?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
theblueone
15.04.2020 kl 12:45 4822

Sorry !
I mitt lange liv som aksjeinvestor har jeg alltid (nesten da) at det er tilbud og etterspørsel som primært styrer om en aksje går opp eller ned. At USA produserer mindre olje, dvs mindre LPG, burde jo tilsi at at både ratene stiger fordi LPG må hentes fra andre leverandører? Og Corona kan da umulig redusere etterspøreslen eter LPG, for hva er alternativet, ved eller kull? Så min mening er at LPG aksjene faller av to grunner; a) Coronoa gkør at det meste faller uansett, b) det er alt for lite innsyn i hva som akjer i LPG markedet mtp spot/faste kontrakter, installering av scrubbere etc, og i tillegg; både Avance og BWLPG er små operatører i det store markedet, dvs det totale børsmarkedet. Så liten logikk egentlig; men pt tjener så vidt jeg kan skjønne LPG-bransjen godt, men panikk er vanskelig å overstyre
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 13:05 4785

Hvis verdens behov for LPG er konstant( i disse tider) og Araberne kutter produksjonen,så må de som trenger LPG hente dette en annen plass.Klart det var en fordel for forbrukerne å hente dette kortreist,men nå vil den kortreiste LPG tilgangen minke og behovet øke(lagerbygning etc)Da har forbrukerne bare et alternativ,og det er å hente LPG fra USA.Ergo,da blir det lengre fraktrater og ratene stiger.USA er hovedleverandøren av LPG til Asia.Jeg sier det igjen.Lav oljepris er bra for LPG markedet.

USA har mye shale-gas som ikke må forveksles med tungolje.
Oslo børs er en Donald-Duck børs.Nesten alt følger oljeprisen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
theblueone
15.04.2020 kl 13:43 4739

Enig med deg Catwalk; litt lite korrekturlesing fra min side i mitt innlegg, men mitt innlegg var basert på at det i dagens situasjon ikke er mulig, bare å forholde seg seg til "normale" forutsetninger mtp aksjemarkedet. Om det er oljepris eller Corona, eller selvfølgelig begge deler er forsåvidt uinteressant; det er usikkerheten som er bestemmende, og da er det slutt på logisk vurdering... i beste fall kan magefølelsen være bedre enn all verdens såkalte eksperter....og så får hver enkelt gamble ut fra det, maybe!!?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Springer
15.04.2020 kl 14:19 4688

Du sier : "men nå vil den kortreiste LPG tilgangen minke"
Er vi sikre på dette?
Skulle ønske at dette stemte, men jeg tror markedet priser LPG-frakt-aksjene som om du tar feil.
Vi har lav oljepris pga stor overproduksjon av olje (særlig i SA). Vil ikke dette også si stor overproduksjon av "biproduktet" LPG?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
urix
18.04.2020 kl 08:59 4252

Stor produksjon av lpg betyr at lpg har konkurransefortrinn til andre konkurrenter/energikilder, prisen blir billig, mer etterspørsel, mer frakt.
Hva tror dere om eps hos BWLPG i 1. kvartal 2020.
Er ikke sikker på hva ratesnittet blir for første kvartal, isåfall kunne man vel regnet det ut noenlunde selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
18.04.2020 kl 10:24 4175

Noen som har formeninger om hvordan LPG markedet vil utvikle seg ut over våren, sommeren og høsten? De har falt mye fra toppen og på ingen måte korrigert seg i forhold til den oppturen vi har sett i markedet ellers den siste måneden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Ling
18.04.2020 kl 13:23 4039

Hvis ratene holder seg høye fremover, så vil utbytte for q1 bli veldig bra. Ellers vil bwlpg holde igjen mer penger i kassen for dårligere tider.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
hogan
18.04.2020 kl 14:49 3973

Kina har begynt å kjøpe lpg fra Us, det er veldig bull og vi går også inn i høysesongen så tror ratene bykser oppover nu
Vært gøy å sett 60-70000 tusen og det er ingen umulighet
Avance er billig nu
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
18.04.2020 kl 15:50 3924

Det er mye av dette jeg føler nå. Samtidig åpner markedene etterhvert, og både BW LPG og Avance har falt veldig mye, men jeg er ingen ekspert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
18.04.2020 kl 16:15 3888

Ja det stemmer nok, om ikke oljeproduksjonen i USA raser.

Med oljeprisen idag og også fremover fortsetter, noe som ser ganske så sikkert ut, ja da blir det nok annerledes. Lurer på om ikke den tanken holder kursene nede.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kenevil
18.04.2020 kl 17:19 3799

Ser ikke ut som amerikanere deler den tanken siden Dorian LPG er himmelhøyt foran Avance/BWLPG.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tøff
18.04.2020 kl 18:08 3742

Hvis ikke alle har fått det med seg, så var spot TCE-rate for VLGC AG-Japan: USD 50468 nå den 17. april. Da har vi økt ca. 12000 dollar bare etter påske. Dette er nok årsaken til at BWLPG-kursen har kviknet til. Litt skuffende avslutning på fredag, antagelig programkjøring. Her er det bare å sitte videre, uten frykt. Dorian har nådd sitt kursmål iflg. DNB på 9 dollar. Det må de nok revurdere. Et godt teknisk kjøpesignal i denne aksjen. BWLPG følger nok etter. Kursmål hos DNB for BWLPG er jo latterlig lave 37 kroner, mens andre analytikere er betydelig høyere. Jeg tror vi ser BWLPG over 40 ved resultatframlegg den 22.5..
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
20.04.2020 kl 09:33 3247

Fearnley
LPG: VLGC rates rise on catch-up volumes
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.04.2020 kl 09:39 3221

👍spændende hvor længe og hvor meget det vil påvirke. Som jeg forstår er Indien stadig lukket ned og regeringen betaler stadig for brændsel (lpg)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
hogan
20.04.2020 kl 10:00 3177

Kina er game changer i lpg, null import fra Us u 2019 og nu kjøpes det olje og lpg fra Us nye trade dealen også lest at økning i flere andre land ved kjøp av lpg ikke mye i hvert land men hvis man summerer alt så blir det bra
Avance er vel priset som at de ikke tjener penger og rater på 50000 og sannsynligvis økende
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.04.2020 kl 10:11 3161

Ja jeg er meget enig. Jeg har selv aktier i Avance, men de 2 aktier kører en del parløb i forhold til op og ned. Nu går vi snart ind i normal højsæson og det bliver spændende om raterne vil stige endnu mere. Men intet er normalt lige pt...

Men jeg glædes over udsigten til gode udbytter fremover, som det ser ud i dag 😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare