BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat

kodenavn
BWLPG 21.11.2019 kl 08:17 265871

BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)

• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share

Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
boupa
24.04.2020 kl 13:22 5299

Nøkkelordet her er jo spå, det er akkurat det de prøver å gjøre. Å anta hvordan markedet KAN se ut fram i tid. Men å ta hensyn til at selskapene soper inn penger på nåværende tidspunkt, det gidder de ikke i analysene sine. Og det det er nettopp det både Avance og BW gjør, de tjener penger i haugevis. For en stund siden ble det spådd at vi skulle få rater på 36000, og hva har skjedd? Ratene har steget fra lavt 40 opp mot 60, og vi får et kvartal med høy inntjening igjen, og mest sannsynlig samme utbytter som sist(sitter for min del kun i BW). Og hva som skal skje i 2021 er egentlig ganske betydningsløst i april 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
24.04.2020 kl 12:35 5376

Ja, noterte det samme. Spesielt. Det er mer positivt denne veien enn det skulle vært motsatt :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 12:04 5424

25 kr skrev de vel. Som jeg prøver å si, spå tank er vanskelig. Brått så er verden tilbake for fullt om 4 mnd og ting går sin vante gang.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
AlanS
24.04.2020 kl 12:02 5416

Analytikerne må være forsiktig med sine estimater for tiden. Skal ikke så mye til for å bomme stygt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
theblueone
24.04.2020 kl 11:54 5423

Arctic nedgraderer så det holder; 24 kontra 35 for Avance/BWLPG
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Kenevil
24.04.2020 kl 11:34 5445

India har jo hatt voldsomme økninger i etterspørsel hvert år de senere år.
Det at regjeringen der nå deler ut gratis LPG vil føre til at forbrukerne endrer vaner, og vil heretter forbruke LPG.
En eventuell lager oppbygging i India er jo og et nødlager for de, jeg ser ikke på dette som noe som de kommer til å forbruke over tid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 11:04 5514

Ser dere mønsteret til BW og Avance hele denne uken, så har vi i løpet av dagen fått en høyere topp enn dagen før. Det går altså i riktig retning. Bw holder as we speak på å hente seg inn igjen mot null, etter som vanlig en nedgang fra start. Avance henger litt etter fortsatt. Setter vi en ny høyde for uken i dag også? Den som lever til 16:25 får se :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:35 5569

Joda,men lagerbyggingen i India er litt utenom det vanlige.Kina lagrer på høsten,så der er det også noe å se frem til.Men som dere ser så tar det litt tid å bygge opp lagrene.Men ja,dagens gode rater skyldes nok etterspørselen fra India
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
24.04.2020 kl 10:29 5526

Logisk sett så burde man kjøpe lpg og bygge opp lagre under lockdown tider. Hvor lenge lockdown varer vet man jo ikke men bra å ha lpg på lager. Når lockdown går over og ting går tilbake til normalen vil behovet for lpg falle kraftig og lagrene vil være fulle. Det er derfor naturlig at man importerer mindre lpg og dermed faller etterspørselen. Ratene er gode nå men vil nok falle kraftig når festen er over, på lik linje som med tank og olje
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:26 5529

Normalt sett skal ratene holde seg en god stund nå,men det er normalt sett.Nå er det ikke normale tider,så da er det vanskeligere å spå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:23 5530

Det er delte meninger om akkurat det der.Jeg har lest om at etterspørselen i Kina skal flate ut i år og neste år.I andre områder i Asia skal det øke,så total sett skal forbruket opp.Men her er det leking med både tall og ord.Hva er det som ikke øker?er det den forventede etterspørselveksten,eller er det det totale konsumet.Vesentlig forskjell der.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 10:22 5540

Er det noen som kan spå fremtiden i noen av tank sektorene? Historien har vel vist at utover 6 mnd er det svært vanskelig å spå denne sektoren. Kommer nyheter som har stor påvirkning hele tiden tenker jeg.

- Dagen i dag er vel nok en gang helt etter boken. Kraftig ned fra start, 6,5% ca, hente seg inn etterhvert som dagen går. Får se om det slår til for ørtende gang også i dag. Dorian ligger tross alt ganske flatt etter siste ukenes oppgang.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:05 5591

Hørtes ikke akkurat positivt ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
24.04.2020 kl 09:31 5674

I går var det webinar med Poten som jeg ikke så men jeg fikk med meg ett summary. Hovedsakelig ble det fortalt at india kjøper store mengder LPG men dette vil avta i 2021. De bygger opp ett lager ettersom det er lockdown. I Europa og Kina faller etterspørselen.
De forventer ett større fall i etterspørselen i 2021 og 2020.
https://www.tradewindsnews.com/gas/lpg-cargoes-head-to-india-on-demand-surge-poten-says/2-1-797218
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
23.04.2020 kl 18:33 6065

Rate 23.04.2020
USD 57.150
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Nanoq
23.04.2020 kl 12:10 6343

Cleaves/Hannisdahl har jo p.t. et kursmål på 49 NOK og 67 NOK på hhv. Avance og BWLPG. Dette er jo godt 100% over dagens kursnivå. Så ja, her kommer det nok snart et nytt og lavere kursmål.

HVIS LPG-ratefutures (CME/Baltic) f.o.m. juni og ut året på ca. 38.500 USD/d blir en rate-realitet resten av året, så vil jo både Avance og BWLPG allikevel seile pene overskudd hjem til aksjonærene, så med en meget stor rabatt til NAV og et pent kvartals-overskudd (det ligner ca. 3 NOK/aksje i Avance og ca. 4,5 NOK i BWLPG), så ser LPG-shipping ut til å være et meget godt sted å ligge investert framover. Hvis altså ratene holder seg omkring de 38.000. Time will tell...

PS.:
Selv er jeg i gang med å akkumulere i disse 2 aksjene igjen etter å ha vært ute i ca. 2 måneder - og etter ca.9 måneders meget profitabelt eierskap. Jeg synes simpelthen at de nå er blitt for fristende igjen - med rater langt over 30.000 USD/d. og en kjempe rabatt til NAV. Faktisk er kursen på disse 2 aksjene i dag lavere enn da jeg gikk "all in" i mai 2019 og hvor ratene var mye lavere enn i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.04.2020 kl 11:29 6394

Problemet er trolig motsatt. Saudi klarer ikke levere nok LPG og det blir økt frakt fra USA.
At fraktratene øker understøtter dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Springer
23.04.2020 kl 11:22 6382

Vi hadde en kar som Bullebajas på gjesteopptreden i LPG trådene for litt siden. Dersom hans vurderinger er gjengs hos meglerstanden og forvaltere i Norge (Rater 10K), da er ikke dagens kurs en overraskelse. Greit for oss som sanker inn utbytter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
LPGfan
23.04.2020 kl 10:45 6462

Det må jo være noen tunge bekymringer som fortsatt er ubesvart. Med rater oppunder 60k, masse gode nyheter på etterspørsel og nå stigende oljepris, så burde LPG aksjene tatt mye mere av. Er det DNBs litt tullete 36k estimerte ratesnitt for 2020 og lave kursmål som betyr mere enn vi tror ??
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.04.2020 kl 10:33 6481

Ja, jeg har en stygg følelse av at det mer og mer er spekulanter og ikke realiteter som styrer aksjemarkedene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
hogan
23.04.2020 kl 10:18 6485

James Catlin shippingexpert på Seekingalpha er bull på tank og lpg ikke bulk.
Kina har begynt å kjøpe Lpg fra Usa skulle bli mer tonn mile av det.
Det fundamentale er at mange trenger Lpg gass
De klarer nok å dra ned aksjekursen og det er vel det som er formålet
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
23.04.2020 kl 10:13 6496

Kanskje de (Sabeltann) mener at araberland tar over mere av LPG eksporten og det er vist kortere rute til de som importerer derfra.
Kortere rute kan legge press nedover på LPG ratene pga færre skip trengs.

Personlig synes jeg dette er syltynt...
USA har vist seg å stå seg godt i vanskelige tider og komme tilbake raskt.
Så jo det i forrige oljepriskrigen rundt 2015-2016.
Og hvor lenge varer denne krisen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
23.04.2020 kl 10:03 6527

Ja men hvorfor skal dette gå utover ratene til LPG?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
23.04.2020 kl 09:57 6526

Mindre fracking i USA pga Coronavirus og nedgang i oljeprisen.
Står på bloggen til Kaptein Sabeltann (Hannisdahl) hvis du leser der.
https://twitter.com/JHannisdahl
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
23.04.2020 kl 09:50 6547

I dag er det webinar hos poten hvor de har negativ fokus på LPG markedet.
På twitter fanga jeg opp denne: Joakim Hannisdahl fra Cleaves Securities
@JHannisdahl
·
11t
Bad news for #oil #tankers, #LNG & #LPG #shipping. In-line with our expectations, though. Read all about it in our upcoming #Shipping #Quarterly

Hva er det for noen negative nyheter som kommer? Er det lav WTI oljepris som skaper problem eller?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
22.04.2020 kl 21:01 6900

I følge rapporten for q4 så ga bwlpg utbytte på $0.42 med rater På 50-60.000

At man kan forvente seg godt utbytte i mai er vel ganske sikkert.

Raten har vært nedenom 38.000 og nå er de på vei opp til 60 igjen.

Underpriset deluxe
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
22.04.2020 kl 19:28 7031

Rate 22.04.2020
Usd 57.765
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
22.04.2020 kl 17:20 7196

Hva skjer med dette galehussegmentet, kanskje ikke mye bedre enn andre segmenter? Men "våre" 2 opp idag, Dorian derimot ---------?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
22.04.2020 kl 12:20 3510

Avance trakk det lengste strået, og BW fulgte opp. Herlig
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Kenevil
22.04.2020 kl 11:42 3590

Den skal iallefall opp endel i dag. Om den går ned senere er vel et åpen spørsmål...
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.04.2020 kl 11:22 3636

Fearnley USAD/day 55.422
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Hun_investerer
22.04.2020 kl 11:08 3668

Lurt å gå inn i BWlpg nå. Skal denne mer ned?
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2020 kl 10:23 3707

Godt nytt for LPG frakt fra Nord-Amerika
Og får vi noen sanksjoner fra Trump mot Kina på toppen av det hele,kan dette bli veldig lukrativt fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
zefal
22.04.2020 kl 10:21 3650

Hvorfor fikk bw og avance et rykk oppover på den meldingen? er ikke dette veldig negativt, eller misforstår jeg?
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
fastinvest
22.04.2020 kl 10:17 3621

SAUDI ARAMCO: KANSELLERT ELLER UTSATT 6-9 LPG-LASTER FOR MAI -PLATTS

Oslo (TDN Direkt): Saudi Aramco annonserte sent tirsdag planene for LPG-laster i mai og selskapet har kansellert eller utsatt 6 til 9 LPG-laster.

Ifølge Platts, som viser til tradere med kjennskap til saken, er kanselleringene flere enn de fem til syv lastene som tradere forventet sist uke basert på tidlige beskjeder til motpartene fra Aramco.

"Jeg tror Saudi-Aramco nylig har eksportert 12 til 13 laster i snitt pr måned, så dersom det er ni kansellerte, blir nesten alle løfterne påvirket, eller i det minste halvparten, dersom det er snakk om 6 laster", sier en trader til Platts.

En annen trader sier til nyhetstjenesten at Saudi Aramco sin LPG-eksport i april var på 810.000 tonn, mens den for mai vil være på 470.000 metriske tonn, omtrent på linje med det traderen ventet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
zefal
22.04.2020 kl 10:14 3609

Hvilken vei trekker det i dag, avance ser sterk ut. Bw lpg helt i motsatt ende. Dorian holdt seg svært bra i går mtp at indeksene var ned over 3%. Dorian sin røde dag i går må regnes som gevinstsikring, da de har steget over lengre tid. Futures i dag er godt i pluss foreløpig, spennende å se om avance kommer ned eller BW lpg beveger seg opp.
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
21.04.2020 kl 20:37 3829

Dnb: USD 51.7k/day
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Ling
21.04.2020 kl 19:09 3916

Vil bemerke at disse ratene er dollar per tonn. Dagens rate skulle kunne gi ca 23000 $/ dag netto.
Redigert 20.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare