BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat

kodenavn
BWLPG 21.11.2019 kl 08:17 257531

BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)

• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share

Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
22.04.2020 kl 17:20 6971

Hva skjer med dette galehussegmentet, kanskje ikke mye bedre enn andre segmenter? Men "våre" 2 opp idag, Dorian derimot ---------?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
22.04.2020 kl 19:28 6806

Rate 22.04.2020
Usd 57.765
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
22.04.2020 kl 21:01 6675

I følge rapporten for q4 så ga bwlpg utbytte på $0.42 med rater På 50-60.000

At man kan forvente seg godt utbytte i mai er vel ganske sikkert.

Raten har vært nedenom 38.000 og nå er de på vei opp til 60 igjen.

Underpriset deluxe
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
23.04.2020 kl 09:50 6322

I dag er det webinar hos poten hvor de har negativ fokus på LPG markedet.
På twitter fanga jeg opp denne: Joakim Hannisdahl fra Cleaves Securities
@JHannisdahl
·
11t
Bad news for #oil #tankers, #LNG & #LPG #shipping. In-line with our expectations, though. Read all about it in our upcoming #Shipping #Quarterly

Hva er det for noen negative nyheter som kommer? Er det lav WTI oljepris som skaper problem eller?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
23.04.2020 kl 09:57 6301

Mindre fracking i USA pga Coronavirus og nedgang i oljeprisen.
Står på bloggen til Kaptein Sabeltann (Hannisdahl) hvis du leser der.
https://twitter.com/JHannisdahl
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
23.04.2020 kl 10:03 6302

Ja men hvorfor skal dette gå utover ratene til LPG?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
23.04.2020 kl 10:13 6271

Kanskje de (Sabeltann) mener at araberland tar over mere av LPG eksporten og det er vist kortere rute til de som importerer derfra.
Kortere rute kan legge press nedover på LPG ratene pga færre skip trengs.

Personlig synes jeg dette er syltynt...
USA har vist seg å stå seg godt i vanskelige tider og komme tilbake raskt.
Så jo det i forrige oljepriskrigen rundt 2015-2016.
Og hvor lenge varer denne krisen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
hogan
23.04.2020 kl 10:18 6260

James Catlin shippingexpert på Seekingalpha er bull på tank og lpg ikke bulk.
Kina har begynt å kjøpe Lpg fra Usa skulle bli mer tonn mile av det.
Det fundamentale er at mange trenger Lpg gass
De klarer nok å dra ned aksjekursen og det er vel det som er formålet
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.04.2020 kl 10:33 6256

Ja, jeg har en stygg følelse av at det mer og mer er spekulanter og ikke realiteter som styrer aksjemarkedene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
LPGfan
23.04.2020 kl 10:45 6237

Det må jo være noen tunge bekymringer som fortsatt er ubesvart. Med rater oppunder 60k, masse gode nyheter på etterspørsel og nå stigende oljepris, så burde LPG aksjene tatt mye mere av. Er det DNBs litt tullete 36k estimerte ratesnitt for 2020 og lave kursmål som betyr mere enn vi tror ??
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Springer
23.04.2020 kl 11:22 6156

Vi hadde en kar som Bullebajas på gjesteopptreden i LPG trådene for litt siden. Dersom hans vurderinger er gjengs hos meglerstanden og forvaltere i Norge (Rater 10K), da er ikke dagens kurs en overraskelse. Greit for oss som sanker inn utbytter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Kenevil
23.04.2020 kl 11:29 6168

Problemet er trolig motsatt. Saudi klarer ikke levere nok LPG og det blir økt frakt fra USA.
At fraktratene øker understøtter dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Nanoq
23.04.2020 kl 12:10 6117

Cleaves/Hannisdahl har jo p.t. et kursmål på 49 NOK og 67 NOK på hhv. Avance og BWLPG. Dette er jo godt 100% over dagens kursnivå. Så ja, her kommer det nok snart et nytt og lavere kursmål.

HVIS LPG-ratefutures (CME/Baltic) f.o.m. juni og ut året på ca. 38.500 USD/d blir en rate-realitet resten av året, så vil jo både Avance og BWLPG allikevel seile pene overskudd hjem til aksjonærene, så med en meget stor rabatt til NAV og et pent kvartals-overskudd (det ligner ca. 3 NOK/aksje i Avance og ca. 4,5 NOK i BWLPG), så ser LPG-shipping ut til å være et meget godt sted å ligge investert framover. Hvis altså ratene holder seg omkring de 38.000. Time will tell...

PS.:
Selv er jeg i gang med å akkumulere i disse 2 aksjene igjen etter å ha vært ute i ca. 2 måneder - og etter ca.9 måneders meget profitabelt eierskap. Jeg synes simpelthen at de nå er blitt for fristende igjen - med rater langt over 30.000 USD/d. og en kjempe rabatt til NAV. Faktisk er kursen på disse 2 aksjene i dag lavere enn da jeg gikk "all in" i mai 2019 og hvor ratene var mye lavere enn i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
23.04.2020 kl 18:33 5839

Rate 23.04.2020
USD 57.150
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
24.04.2020 kl 09:31 5448

I går var det webinar med Poten som jeg ikke så men jeg fikk med meg ett summary. Hovedsakelig ble det fortalt at india kjøper store mengder LPG men dette vil avta i 2021. De bygger opp ett lager ettersom det er lockdown. I Europa og Kina faller etterspørselen.
De forventer ett større fall i etterspørselen i 2021 og 2020.
https://www.tradewindsnews.com/gas/lpg-cargoes-head-to-india-on-demand-surge-poten-says/2-1-797218
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:05 5365

Hørtes ikke akkurat positivt ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 10:22 5314

Er det noen som kan spå fremtiden i noen av tank sektorene? Historien har vel vist at utover 6 mnd er det svært vanskelig å spå denne sektoren. Kommer nyheter som har stor påvirkning hele tiden tenker jeg.

- Dagen i dag er vel nok en gang helt etter boken. Kraftig ned fra start, 6,5% ca, hente seg inn etterhvert som dagen går. Får se om det slår til for ørtende gang også i dag. Dorian ligger tross alt ganske flatt etter siste ukenes oppgang.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:23 5304

Det er delte meninger om akkurat det der.Jeg har lest om at etterspørselen i Kina skal flate ut i år og neste år.I andre områder i Asia skal det øke,så total sett skal forbruket opp.Men her er det leking med både tall og ord.Hva er det som ikke øker?er det den forventede etterspørselveksten,eller er det det totale konsumet.Vesentlig forskjell der.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:26 5303

Normalt sett skal ratene holde seg en god stund nå,men det er normalt sett.Nå er det ikke normale tider,så da er det vanskeligere å spå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
24.04.2020 kl 10:29 5300

Logisk sett så burde man kjøpe lpg og bygge opp lagre under lockdown tider. Hvor lenge lockdown varer vet man jo ikke men bra å ha lpg på lager. Når lockdown går over og ting går tilbake til normalen vil behovet for lpg falle kraftig og lagrene vil være fulle. Det er derfor naturlig at man importerer mindre lpg og dermed faller etterspørselen. Ratene er gode nå men vil nok falle kraftig når festen er over, på lik linje som med tank og olje
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:35 5343

Joda,men lagerbyggingen i India er litt utenom det vanlige.Kina lagrer på høsten,så der er det også noe å se frem til.Men som dere ser så tar det litt tid å bygge opp lagrene.Men ja,dagens gode rater skyldes nok etterspørselen fra India
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 11:04 5288

Ser dere mønsteret til BW og Avance hele denne uken, så har vi i løpet av dagen fått en høyere topp enn dagen før. Det går altså i riktig retning. Bw holder as we speak på å hente seg inn igjen mot null, etter som vanlig en nedgang fra start. Avance henger litt etter fortsatt. Setter vi en ny høyde for uken i dag også? Den som lever til 16:25 får se :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Kenevil
24.04.2020 kl 11:34 5219

India har jo hatt voldsomme økninger i etterspørsel hvert år de senere år.
Det at regjeringen der nå deler ut gratis LPG vil føre til at forbrukerne endrer vaner, og vil heretter forbruke LPG.
En eventuell lager oppbygging i India er jo og et nødlager for de, jeg ser ikke på dette som noe som de kommer til å forbruke over tid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
theblueone
24.04.2020 kl 11:54 5197

Arctic nedgraderer så det holder; 24 kontra 35 for Avance/BWLPG
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
AlanS
24.04.2020 kl 12:02 5190

Analytikerne må være forsiktig med sine estimater for tiden. Skal ikke så mye til for å bomme stygt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 12:04 5198

25 kr skrev de vel. Som jeg prøver å si, spå tank er vanskelig. Brått så er verden tilbake for fullt om 4 mnd og ting går sin vante gang.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 12:24 5168

Enig
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
24.04.2020 kl 12:35 5150

Ja, noterte det samme. Spesielt. Det er mer positivt denne veien enn det skulle vært motsatt :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
boupa
24.04.2020 kl 13:22 5073

Nøkkelordet her er jo spå, det er akkurat det de prøver å gjøre. Å anta hvordan markedet KAN se ut fram i tid. Men å ta hensyn til at selskapene soper inn penger på nåværende tidspunkt, det gidder de ikke i analysene sine. Og det det er nettopp det både Avance og BW gjør, de tjener penger i haugevis. For en stund siden ble det spådd at vi skulle få rater på 36000, og hva har skjedd? Ratene har steget fra lavt 40 opp mot 60, og vi får et kvartal med høy inntjening igjen, og mest sannsynlig samme utbytter som sist(sitter for min del kun i BW). Og hva som skal skje i 2021 er egentlig ganske betydningsløst i april 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 13:58 4931

Avance har en break/even på US$ 22.500..
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
24.04.2020 kl 14:28 4890

Høyst spennende siste timene før helgen nå, tror det nå avhenger av Dorian fra 15.30 til 16.25 for BW og Avance sin del. Oppsettet lå i grunn helt perfekt på 21.80/90. Den faste nedgangen fra start var med, avance traff tilnærmet perfekt dobbel bunn fra gårsdagen, sp og nasdaq futures opp 0,5%+. Snuoperasjonen var begynt opp til 22.50, så kom kursmålene fra artic (særdeles dårlig timing).. Vi har snudd ned til 22 blank igjen, egentlig på veldig lavt volum. hmmm
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
26.04.2020 kl 20:03 4308

Hvor går ferden denne uken? Har panikken grepet investorene etter diverse dystre analytiker rapporter, eller er BW og Avance bare på en pustepause før de tar ny sats i retning oppover igjen. Dorian ned 3% på fredag, en del mindre enn de norske aksjene. Dorian har også gått vesentlig bedre enn bw og avance siste ukene. Blir en veldig spennende uke å følge. I tillegg har vi en haug av de største selskapene i USA som skal i ilden neste dagene, som vil påvirke hele børsen opp eller ned.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
26.04.2020 kl 20:23 4293

Både LNG og LPG kan få det tøft ettersom en rekke "eksperter" sier etterspørselen skal kraftig ned
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Kenevil
26.04.2020 kl 21:40 4223

Jeg savner tall fra disse ekspertene. Uten det fremstår det som synsing og spådommer i kaffegrut.
Kursmålene som har vært satt de siste årene fra disse ekspertene har jo aldri slått til.
Må vel heller stille spørsmålet om hvem som faktisk betaler lønna deres. Er det andre aksjonærer som ønsker en gitt utvikling i aksjen? Som ønsker å selge, eller kjøpe?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 23:21 4141

Alt forandrer seg fra time til time.
Men LPG må fram, i vesentlig større kvanta enn før og over lengere tid.
For BWLPG sin del vil det utgjøre et stort overskudd.

I tank er dem og noget positive for tiden:
https://e24.no/boers-og-finans/i/70vnxK/hansson-om-nordic-american-tankers-kommer-til-aa-bli-gjeldfri-igjen
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
27.04.2020 kl 08:48 3912

Gas
"These factors together could buoy freight earnings in the coming months."

Chartering
EAST:
Saudi dates finally came out on Tuesday night – a big portion of which to be ex Yanbu and a handful of cancelled cargos. First half May is still where the main action is happening, but we have started to see fixtures done further into the month as well which is typical for a rising market. With the Eastern market being as tight as it has been of late coupled with a strong market in the West – we expect the freight to remain strong also in the near future despite some cancellations.
WEST:
On the surface, the market still looks tight in the short term, with a relatively short positions list and a handful of uncovered cargoes remaining in the US in May. However, given WTI’s unprecedented sub-zero plunge this week and an accompanying weak arb, it seems freight levels at triple digits are too expensive unless there is a change on the product side. Until now, strong demand in Asia due to low refinery throughput in India, Indonesia and elsewhere has helped to keep the VL freight market strong. However, looking ahead there are doubts as to whether demand for non-domestic product will continue at the volume we've seen recently, and this could be bearish freight rates.
With that said, it's important to remember that there was a greater number of liftings in April than in the rest of 2020 (around 10-15 more across East and West compared to March). In addition, a longer ton-mile from the recent US-India arb should stretch the fleet. These factors together could buoy freight earnings in the coming months.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 11:31 3713

Gode nyheter og noen usikkerhetsmomenter, men sånn er det alltid.Jeg skulle tro at fraktmarkedet normaliserer seg i takt med at verden tilbakestilles til normal drift igjen.Ser ut som at Q2 også blir bra i forhold til utbytte.Q1 vet vi allerede.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
zefal
27.04.2020 kl 11:36 3688

Spørs om vi må ned på 31.80 i dag for å finne dobbel bunn, uansett så kan vi ikke være langt unna bunnen for dagen. Med mindre Dorian suser nedover i ettermiddag :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
LPGfan
27.04.2020 kl 11:42 3658

Allikevel fortsetter LPG selskapene rett utforbakke i dag... Er en inntjening vs aksjekurs i disse selskapene som er fullstendig uproposjonell.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.04.2020 kl 11:50 3634

Fearnley USD/day 55.913
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare