BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat

kodenavn
BWLPG 21.11.2019 kl 08:17 257523

BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)

• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share

Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
zefal
29.04.2020 kl 11:35 6791

Hehe når det gjelder meglerhus, uten å dra alle over en kam, så var det vel noen som snakket om pølser og politikk en gang. Pølser, politikk og meglerhus?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 11:48 6782

De tekniske motstandsnivåene er i alle fall i ferd med å brytes, kommer volumet er det stor oppside i aksjene uten nevneverdig motstand.
Potensielt 53kr BWLPG og 36kr AVANCE
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 14:18 6647

Kan vi se 40 før ukens slutt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 14:59 6588

Kanskje, virker til at ARCTIC har fått handlet nok aksjer nå til at reprisingen kan starte
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
zefal
29.04.2020 kl 15:28 6531

BW og Avance er jo i aller høyeste grad i en angripende posisjon. Etter at kursen har falt 65% fra topp til bunn i Q1, uten at ratene har fulgt etter ned i avgrunnen. Oljetank er jo i en helt annen posisjon for eks, de har jo en solid nedside risiko. Hvor mye verre kan det/kunne det blitt i LPG etter å ha falt 65%.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
29.04.2020 kl 19:02 6329

Rate 55,394 USD d.29-04-2020
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Bertelli
29.04.2020 kl 19:07 6323

Er det noen som har dagens rater?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
29.04.2020 kl 19:38 6258

Det var litt ned i dag også, men fortsatt gode. Så ble nok en topp for bw i dag.

Ga vel et fint signal på å bryte 35kr så håper den holder nå som støtte.

Dorian ned 3% nå. Fra bunn i mars har bw og avance mye å ta igjen på Dorian. :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
29.04.2020 kl 20:37 6176

Lpg forbruk får en lysende fremtid.

Verden skal gi flere og flere mer miljøvennlig kokemuligheter og skipene skal begynne å gå på lpg selv.

https://news.trust.org/item/20200415095636-jhr36/

Bwlpg skal ha satt igang retrofitting av slik wertsila system nå i april. Ser også ut som det er 4 båter som skal bli ferdig i år med MAN sin Lpg fuel.

https://www.wartsila.com/sau/media/news/21-02-2020-wartsila-lpg-fuel-supply-system-the-first-ever-to-undergo-engine-testing-2645310

https://www.energigas.se/library/2523/1_4-klaus-rasmussen-lpg-as-bunker-fuel-in-the-maritime-industry.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:27 6090

Greit med en lav inngang før det dobler seg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 14:44 5826

Ett skritt frem, to tilbake.. ville ikke holde seg på pluss siden idag heller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 15:18 5766

Noen som vet hva som er så gæernt i dag? Dårligere rater ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
30.04.2020 kl 16:22 5708

Ja si det du. Vi får se på Poten senere i ettermiddag. Men jeg ser at Dorian igjen skal "krabber" seg mot 0%. Hva med våre 2 skadeskutte da. Og som du spør, hvem er det som skadeskyter dem. Før kunne vi se dette på OSE oversikten, den muligheten har de tatt fra oss. Jeg har spurt om hvorfor, men får ikke noe vettig svar
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 16:32 5729

Vil de klare å holde den her, eller kommer det en forløsning snart? At vi er ned 5% idag er en gåte..
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
boupa
30.04.2020 kl 16:33 5724

Vi ender faktisk uka så godt som i null. Inn og ut er tydeligvis det som gjelder for tida.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
30.04.2020 kl 16:41 5731

Akkurat, og nå er Dorian i +. Lurer på hvem det er som rir OSE. Som skrevet fikk vi jo tidligere se hvem som kjøpte og solgte, det ble det slutt på gitt!

Ikke bare i +, nå snart opp 2%!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
01.05.2020 kl 08:11 5450

Rate 53,350 USD Thursday, April 30, 2020
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
01.05.2020 kl 09:36 5394

Er vel bare gevinstsikring før langhelga og ratene som siger ned og ikke opp de siste to-tre dagene.

Dorian opp på fortsatt gode rater som var litt negative.

Skjønner ikke at utlendinger ikker kjøper bw/avance. Verdien på disse aksjene har gått ned mye mer en Dorian på grunn av lav kronekurs i tillegg.

Når/om krona begynner å snu så tipper jeg disse aksjene tar igjen ganske bra.

Ellers litt bwlpg info:
- Kun 2 skip igjen som skal montere scrubbere.
- 4 båter skal få lpg porpulsion i år. (2mnd montering)
- Bce går ned 7.000 $ på båter med lpg Porpulsion
- De nye lpg skipene fyller bunkers(lpg) samme sted som cargo.
- 8 nye skip monterer lpg porpulsion 2021. Øker forbruket på lpg. :)

Har ikke sjekket opp andre selskap om de også går for slik lpg dual fuel system.

Det virker nå positivt både på miljøet og for rederen/aksjonærene.
Lpg dual fuel skal være mer miljøvennlig enn scrubbere også.

Go langhelpg


Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kenevil
01.05.2020 kl 12:18 5292

Avance har 2 nybygg som får LPG Dual Fuel.
Denne artikkel gir litt info om når BW LPG sine skip skal få de. https://www.offshore-energy.biz/bw-lpg-first-lpg-retrofit-candidates-to-enter-the-yard-in-june/

Sånn ellers tror jeg det er en god ting med dual fuel, og jeg syns Avance burde vurdere dual fuel system også på sine eldre skip istedenfor scrubbers.

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
01.05.2020 kl 19:38 5054

Ja. Se der ja. Da skjer det noe snart.

Lpg frakteskipene burde ihvertfall montere slike istedet for scrubbere.

Vet ikke om kosten er dyrere eller billigere enn skrubber, men skal være mer miljøvennelig. Så kanskje det blir neste steg etter scrubbern blir for skittent.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Tøff
01.05.2020 kl 22:23 4946

Dorian ned 5,16% til USD 9,00. Ingen nye rater?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Kenevil
01.05.2020 kl 22:24 4961

Dagens rate er 52,638
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:41 4689

Dorian fulgte Wall Street og den generelle nedgangen. LPG kommer til å tjene mye penger enten de vil eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 18:41 4446

Hva tenker dere fremover mot neste uke? Kan vi få ett videre fall, eller mulighet for stabilitet og eventuelt rolig oppover med ratene som er nå..
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
JimBob
03.05.2020 kl 19:47 4097

Noen som har noen formening, eller noen synspunkter på hvordan en eventuell eskalering av handelskrigen mellom USA og Kina vil påvirke Avance og BW
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Ling
03.05.2020 kl 21:03 4040

Det virker som ratene fortsatt vill falle neste uke, men de vil fortsatt tjene gode penger. Det ser ut som q2 blir svakere enn q1 og da vil kanskje be holde tilbake mer enn halvparten av overskuddet i q1. Den andre usikkerheten på hvor stort utbyttet blir er hvor mange skip som å har fått scrubbere. Scrubbere koster penger pluss at skipene er.ute av drift og ikke tjener penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
UNIT
03.05.2020 kl 21:21 4046

Ling. I følge q4 pres til Avance er scrubberkostn 15 mill usd
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 22:20 4144

Ikke undervurder Low bunkers q1; definitivt q2, les Exmar
Rater uendret fredag, holder dagens rater blir også q2 meget godt.
Jeg spekulerer heller i at ratene snur på 50-55 dollar og danner en omvendt hode skulder opp, det er ikke slik at etterspørselen svekkes home cooking pga Corona, i motsettning til lng, olje og bulk.

Dette blir så bra som bare det, hvorfor i alle dager skulle de droppe utbytte, rater på 50-60 er liksom stusslige greier:-))padda kjøpte nylig en bunke Avance på 40, Sohmen kjøpte bw, leker ikke de gutta der og er akkurat like kåte på utbytte som oss, så dream on med å ikke tro på store utbytter også i fortsettelsen.

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 22:32 4070

Det virker som ratene vil stige neste uke, og BWLPG vil fortsatt tjene mye penger. Det ser ut som Q2 blir sterkere enn Q1 slik at utbyttet blir fortsatt som planlagt..
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
UNIT
03.05.2020 kl 22:59 4014

Longsutinbulk. Jeg tror også på utbytter i årene fremover. Jeg hadde ikke økt antall aksjer hvis jeg ikke hadde tro på selskapet
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 08:12 3870

Enig.

Fikk dette svaret angående bunkerspris, så her får vi en fin overraskelse.

5. Is the low bunker price now lowering the break even rate for your vessels?

5. Our customers pays for the fuel, since they charter the ships and decide where it goes. But, yes lower fuel prices, means that we can accept a lower dollar per ton rate for a specific route and still make the same profit we could with a higher rate and higher fuel price.

Men kan se for meg at det blir ruglete denne uka.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 09:30 3806

Sanksjoner mot Kinesiske LPG-fraktere vil være positivt for ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
BennyATM
04.05.2020 kl 10:13 3788

Her vinkles alt til det positive selv om realitetene sier noe annet. Alt nå har vi visst glemt hvordan forrige handelskrig utartet seg, der kineserne sluttet å kjøpe gass fra USA og ton/mile led av det. Mindre gass fra USA betyr lavere rater.

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 10:18 3816

Haha, ja den der var vel litt ironisk vel.

Nå er det slik at om ikke de kjøper av USA, så kjøpes det av andre. Greit kortere seilas, men forbruket går opp de fleste steder.

Selskap som tjener penger er bedre enn selskap som ikke tjener penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 10:31 4051

I 2019 handlet ikke Kina Lpg av Us og ratene var knallbra som vi vet, at Kina handler fra Us er en bonus.
Tror Kina fortsetter å kjøpe fra Us, bra for Kina å ha flere leverandører
Forøvrig ingen analytikere som har sagt etter avtalen at det er positivt for Lpg at Kina kjøper fra Us men nu når det kan bli noe negativt da pleier de å komme på banen
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 10:38 4049

John F kjøpte på 40 i beg av mars før avtalen, nu har de avtale og kursen er halvert og ratene er de samme
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 10:57 3995

Det er helt klart bra for de «vestlige»fraktselskapet at det blir embargo mot kinesiske fraktselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 11:42 3937

Er det snakk om embargo mot hele shippung flåten til Kina?
Interesant, de har vel en stor flåte i alle segmenter også Lpg
Det veier nok opp for frakt Us- Kina
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare