BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat
BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
UNIT
03.05.2020 kl 22:59
4256
Longsutinbulk. Jeg tror også på utbytter i årene fremover. Jeg hadde ikke økt antall aksjer hvis jeg ikke hadde tro på selskapet
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 08:12
4112
Enig.
Fikk dette svaret angående bunkerspris, så her får vi en fin overraskelse.
5. Is the low bunker price now lowering the break even rate for your vessels?
5. Our customers pays for the fuel, since they charter the ships and decide where it goes. But, yes lower fuel prices, means that we can accept a lower dollar per ton rate for a specific route and still make the same profit we could with a higher rate and higher fuel price.
Men kan se for meg at det blir ruglete denne uka.
Fikk dette svaret angående bunkerspris, så her får vi en fin overraskelse.
5. Is the low bunker price now lowering the break even rate for your vessels?
5. Our customers pays for the fuel, since they charter the ships and decide where it goes. But, yes lower fuel prices, means that we can accept a lower dollar per ton rate for a specific route and still make the same profit we could with a higher rate and higher fuel price.
Men kan se for meg at det blir ruglete denne uka.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Sanksjoner mot Kinesiske LPG-fraktere vil være positivt for ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
BennyATM
04.05.2020 kl 10:13
4030
Her vinkles alt til det positive selv om realitetene sier noe annet. Alt nå har vi visst glemt hvordan forrige handelskrig utartet seg, der kineserne sluttet å kjøpe gass fra USA og ton/mile led av det. Mindre gass fra USA betyr lavere rater.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 10:18
4058
Haha, ja den der var vel litt ironisk vel.
Nå er det slik at om ikke de kjøper av USA, så kjøpes det av andre. Greit kortere seilas, men forbruket går opp de fleste steder.
Selskap som tjener penger er bedre enn selskap som ikke tjener penger.
Nå er det slik at om ikke de kjøper av USA, så kjøpes det av andre. Greit kortere seilas, men forbruket går opp de fleste steder.
Selskap som tjener penger er bedre enn selskap som ikke tjener penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 10:31
4293
I 2019 handlet ikke Kina Lpg av Us og ratene var knallbra som vi vet, at Kina handler fra Us er en bonus.
Tror Kina fortsetter å kjøpe fra Us, bra for Kina å ha flere leverandører
Forøvrig ingen analytikere som har sagt etter avtalen at det er positivt for Lpg at Kina kjøper fra Us men nu når det kan bli noe negativt da pleier de å komme på banen
Tror Kina fortsetter å kjøpe fra Us, bra for Kina å ha flere leverandører
Forøvrig ingen analytikere som har sagt etter avtalen at det er positivt for Lpg at Kina kjøper fra Us men nu når det kan bli noe negativt da pleier de å komme på banen
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 10:38
4291
John F kjøpte på 40 i beg av mars før avtalen, nu har de avtale og kursen er halvert og ratene er de samme
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Det er helt klart bra for de «vestlige»fraktselskapet at det blir embargo mot kinesiske fraktselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
hogan
04.05.2020 kl 11:42
4179
Er det snakk om embargo mot hele shippung flåten til Kina?
Interesant, de har vel en stor flåte i alle segmenter også Lpg
Det veier nok opp for frakt Us- Kina
Interesant, de har vel en stor flåte i alle segmenter også Lpg
Det veier nok opp for frakt Us- Kina
Redigert 21.01.2021 kl 07:16
Du må logge inn for å svare
Kenevil
04.05.2020 kl 11:54
23504
"Forrige" handelskrig har da aldri blitt avsluttet.
Det har skjedd noen få endringer til det positive i forhold til LPG, hvor det har gått noen få transporter til Kina fra USA.
https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-energy/china-to-resume-u-s-lpg-imports-as-beijing-waives-trade-war-tariff-sources-idUSKBN21C19U
Så det har vært en knapp måned med oppmyking her. Eventuelle endringer i handelskrig vil altså i svært liten grad få noe å si.
Om noe kan man vel si at både aksjekursen og ratene var mye høyere før oppmykingen.
Det har skjedd noen få endringer til det positive i forhold til LPG, hvor det har gått noen få transporter til Kina fra USA.
https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-energy/china-to-resume-u-s-lpg-imports-as-beijing-waives-trade-war-tariff-sources-idUSKBN21C19U
Så det har vært en knapp måned med oppmyking her. Eventuelle endringer i handelskrig vil altså i svært liten grad få noe å si.
Om noe kan man vel si at både aksjekursen og ratene var mye høyere før oppmykingen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AlanS
04.05.2020 kl 15:59
23398
Rater idag MAY 20 +7.583 57.083
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 17:03
23300
The impacts on the LPG sector have been multifaceted. Household consumption in countries reliant on the fuel for cooking has surged, particularly in India, Indonesia and north Africa, helping to boost regional prices. This has made LPG one of — if not the only — fossil fuel markets to prosper from the outbreak, demonstrating the resilience gained from its manifold uses.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 18:25
23181
AlanS skrev Rater idag MAY 20 +7.583 57.083
Det er $/mt og som er litt ned fra fredag som var 57.94
Ratene er 51.711 pr dag
https://cdn2.hubspot.net/hubfs/1975593/PDB/May%202020/May%204,%202020.pdf
Ratene er 51.711 pr dag
https://cdn2.hubspot.net/hubfs/1975593/PDB/May%202020/May%204,%202020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AlanS
04.05.2020 kl 18:43
23153
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures_quotes_globex.html?optionProductId=8286
eller
https://www.cmegroup.com/apps/cmegroup/widgets/productLibs/esignal-charts.html?code=FLP&title=MAY_2020_Freight_Route_Liquid_Petroleum_Gas_%28Baltic%29_Future&type=p&venue=1&monthYear=K0&year=2020&exchangeCode=XNYM
ErikAndtrader, ratene var jo under 50 på fredag.
eller
https://www.cmegroup.com/apps/cmegroup/widgets/productLibs/esignal-charts.html?code=FLP&title=MAY_2020_Freight_Route_Liquid_Petroleum_Gas_%28Baltic%29_Future&type=p&venue=1&monthYear=K0&year=2020&exchangeCode=XNYM
ErikAndtrader, ratene var jo under 50 på fredag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.05.2020 kl 19:31
23069
Litt av en missmatch. Ser det. Flpk2020 ser korrekt ut ja, men da burde lpg selskapene gått som ei kule i dag.
Uansett så har ratene holdt seg helt rått i disse tider. Tilsier ikke 35kr for bw.
Uansett så har ratene holdt seg helt rått i disse tider. Tilsier ikke 35kr for bw.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Noen som forstår hvorfor BWLPG går så mye bedre enn Avance ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Kenevil
04.05.2020 kl 19:49
23029
Jeg tror folk nå har endret vaner med tanke på LPG forbruk i hjemmene. Altså at forbruk av gass i hjemmene kommer til å fortsette å være mye høyere etter corona krisen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Noen som forstår hvorfor BWLPG går så mye bedre enn Avance ?
Ja, de kjøper Bwlpg og shorter/hedger ved Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AlanS
04.05.2020 kl 20:04
22979
Endringen gjelder kun May og dette gir veldig begrenset utslag på kursene til LPG selskap. Kurven må få et løft for å trekke opp kursene til LPG selskap, imo.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
her er et utsnitt av hvem som byttelåner aksjer nedover i Avance siden feb, de er ganske aktive og hissne på grøten også, stor takk til John utlåner Fredriksen for mulighet til billige aksjer.
CAPITAL FUND MANAGEMENT 643 0,99% 24.04.2020
WINTON CAPITAL MANAGEMENT - < 0,5% 14.04.2020
WINTON CAPITAL MANAGEMENT 327 416 0,50% 08.04.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 690 547 1,07% 01.04.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 741 589 1,14% 30.03.2020
WORLDQUANT LLC - < 0,5% 25.03.2020
WORLDQUANT LLC 469 517 0,72% 24.03.2020
WORLDQUANT LLC 589 887 0,91% 23.03.2020
WORLDQUANT LLC 692 459 1,07% 20.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 800 678 1,24% 20.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 746 182 1,15% 19.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 677 718 1,05% 18.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 622 038 0,96% 17.03.2020
WORLDQUANT LLC 643 302 0,99% 17.03.2020
WORLDQUANT LLC 758 715 1,17% 13.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 551 775 0,85% 12.03.2020
WORLDQUANT LLC 871 108 1,35% 12.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 488 738 0,75% 11.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP - < 0,5% 10.03.2020
WORLDQUANT LLC 991 183 1,53% 10.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 351 480 0,54% 09.03.2020
WORLDQUANT LLC 869 560 1,34% 09.03.2020
WORLDQUANT LLC 793 568 1,22% 06.03.2020
WORLDQUANT LLC 618 266 0,95% 05.03.2020
WORLDQUANT LLC 518 184 0,80% 04.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 408 651 0,63% 03.03.2020
WORLDQUANT LLC 441 766 0,68% 03.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 551 480 0,85% 28.02.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 329 945 0,51% 28.02.2020
WORLDQUANT LLC 331 610 0,51% 28.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 501 480 0,77% 27.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 451 480 0,69% 26.02.2020
WORLDQUANT LLC - < 0,5% 19.02.2020
WORLDQUANT LLC 331 727 0,51% 18.02.2020
WORLDQUANT LLC 394 425 0,61% 17.02.2020
WORLDQUANT LLC 379 158 0,58% 14.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 505 0,78% 11.02.2020
MARSHALL WACE LLP - < 0,5% 11.02.2020
MARSHALL WACE LLP 385 635 0,59% 10.02.2020
WORLDQUANT LLC 410 523 0,63% 07.02.2020
MARSHALL WACE LLP 390 712 0,60% 07.02.2020
WORLDQUANT LLC 326 882 0,50% 06.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 531 0,82% 31.01.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 643 0,99% 24.04.2020
WINTON CAPITAL MANAGEMENT - < 0,5% 14.04.2020
WINTON CAPITAL MANAGEMENT 327 416 0,50% 08.04.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 690 547 1,07% 01.04.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 741 589 1,14% 30.03.2020
WORLDQUANT LLC - < 0,5% 25.03.2020
WORLDQUANT LLC 469 517 0,72% 24.03.2020
WORLDQUANT LLC 589 887 0,91% 23.03.2020
WORLDQUANT LLC 692 459 1,07% 20.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 800 678 1,24% 20.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 746 182 1,15% 19.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 677 718 1,05% 18.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 622 038 0,96% 17.03.2020
WORLDQUANT LLC 643 302 0,99% 17.03.2020
WORLDQUANT LLC 758 715 1,17% 13.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 551 775 0,85% 12.03.2020
WORLDQUANT LLC 871 108 1,35% 12.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 488 738 0,75% 11.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP - < 0,5% 10.03.2020
WORLDQUANT LLC 991 183 1,53% 10.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 351 480 0,54% 09.03.2020
WORLDQUANT LLC 869 560 1,34% 09.03.2020
WORLDQUANT LLC 793 568 1,22% 06.03.2020
WORLDQUANT LLC 618 266 0,95% 05.03.2020
WORLDQUANT LLC 518 184 0,80% 04.03.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 408 651 0,63% 03.03.2020
WORLDQUANT LLC 441 766 0,68% 03.03.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 551 480 0,85% 28.02.2020
CAPITAL FUND MANAGEMENT 329 945 0,51% 28.02.2020
WORLDQUANT LLC 331 610 0,51% 28.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 501 480 0,77% 27.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 451 480 0,69% 26.02.2020
WORLDQUANT LLC - < 0,5% 19.02.2020
WORLDQUANT LLC 331 727 0,51% 18.02.2020
WORLDQUANT LLC 394 425 0,61% 17.02.2020
WORLDQUANT LLC 379 158 0,58% 14.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 505 0,78% 11.02.2020
MARSHALL WACE LLP - < 0,5% 11.02.2020
MARSHALL WACE LLP 385 635 0,59% 10.02.2020
WORLDQUANT LLC 410 523 0,63% 07.02.2020
MARSHALL WACE LLP 390 712 0,60% 07.02.2020
WORLDQUANT LLC 326 882 0,50% 06.02.2020
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 531 0,82% 31.01.2020
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Takker, tenker du det da er en brøler å sitte i Avance, man burde heller satse på BWLPG til 35 i stedet for Avance til 20? Nå de begge gikk som bare det tidligere så gikk de vel omtrent like bra. Annerledes nå?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
urix
05.05.2020 kl 04:36
22753
Dorian LPG opp 2,22% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2020 kl 12:27
22516
Innlegget er slettet
Stort sett små handel, til og med under 10. Ingen retails trader slik. Da er det enten algo eller et forsøk å kjøre kursen ned.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
05.05.2020 kl 15:54
22329
4.5.2020 11.30 · TDN Finans Delayed
SHIPPING: LPG-REDERIER NED PÅ NEGATIV OSLO BØRS
Oslo (TDN Direkt): LPG-rederiene på Oslo Børs handles ned på en ellers negativ Oslo Børs på ukens første handelsdag.
Ifølge Pareto Securities' shipping-rapport mandag falt VLGC-indeksen 0,5 prosent fredag, men de noterer at ratene fortsatt er over 50.000 dollar pr dag. Til sammenligning er kontant breakeven for VLGCer på rundt 22.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux.
Fearnley Securities skriver i en rapport mandag at det har blitt gjort rundt 30 slutninger fra USA-gulfen med noen ytterligere utestående FOB i mai, noe som samlet gir et ganske balansert shipping-marked enn så lenge.
For juni er historien annerledes, skriver meglerhuset, som med en allerede lang posisjonsliste sannsynligvis vil legge press på ratene på kort sikt.
"En annen faktor er naturligvis de potensielle effektene nedstengninger av produksjonen vil ha på prising, selv om varelagrene sikkert kan bli utnyttet i mellomtiden", heter det.
Fearnley-analytikerne Espen Landmark Fjermestad og Nicolai Peder Jarlsby skriver videre at de fortsatt venter negativ eksportvekst fra USA-gulfen i 2021, noe som ikke virker usannsynlig gitt nylige produksjonstall eller -estimater.
I det østlige markedet har aktiviteten vært lav, med bare et anbud fra Australia, og aktiviteten ventes å være lav noe fremover, skriver meglerhuset.
Platts skriver mandag at den kinesiske PP-etterspørselen, som har vært sterk og har støttet de asiatiske PP-prisene de siste ukene, sannsynligvis vil avta denne uken, blant annet på grunn av at importert frakt vil gradvis ankomme landet fra 5. mai.
Den indiske PP-etterspørselen vil forbli svak etter at regjeringen annonserte en ytterligere forlengelse av den nasjonale nedstengningen med to uker, skriver Platts.
Ellers skriver Argus Media mandag, med henvisninger til data fra statlige Korea National Oil Company, at den sørkoreanske LPG-etterspørselen steg med 9,1 prosent i første kvartal på årsbasis.
Bransjenettstedet skriver at oppgangen blant annet skyldes petrokjemi-selskaper som fortsetter å øke bruken av propan som råstoff. Samlet propan-etterspørsel steg med 20 prosent til 1,76 millioner tonn i kvartalet, ifølge Argus.
BW LPG og Avance Gas faller henholdsvis 0,74 og 3,8 prosent.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
SHIPPING: LPG-REDERIER NED PÅ NEGATIV OSLO BØRS
Oslo (TDN Direkt): LPG-rederiene på Oslo Børs handles ned på en ellers negativ Oslo Børs på ukens første handelsdag.
Ifølge Pareto Securities' shipping-rapport mandag falt VLGC-indeksen 0,5 prosent fredag, men de noterer at ratene fortsatt er over 50.000 dollar pr dag. Til sammenligning er kontant breakeven for VLGCer på rundt 22.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux.
Fearnley Securities skriver i en rapport mandag at det har blitt gjort rundt 30 slutninger fra USA-gulfen med noen ytterligere utestående FOB i mai, noe som samlet gir et ganske balansert shipping-marked enn så lenge.
For juni er historien annerledes, skriver meglerhuset, som med en allerede lang posisjonsliste sannsynligvis vil legge press på ratene på kort sikt.
"En annen faktor er naturligvis de potensielle effektene nedstengninger av produksjonen vil ha på prising, selv om varelagrene sikkert kan bli utnyttet i mellomtiden", heter det.
Fearnley-analytikerne Espen Landmark Fjermestad og Nicolai Peder Jarlsby skriver videre at de fortsatt venter negativ eksportvekst fra USA-gulfen i 2021, noe som ikke virker usannsynlig gitt nylige produksjonstall eller -estimater.
I det østlige markedet har aktiviteten vært lav, med bare et anbud fra Australia, og aktiviteten ventes å være lav noe fremover, skriver meglerhuset.
Platts skriver mandag at den kinesiske PP-etterspørselen, som har vært sterk og har støttet de asiatiske PP-prisene de siste ukene, sannsynligvis vil avta denne uken, blant annet på grunn av at importert frakt vil gradvis ankomme landet fra 5. mai.
Den indiske PP-etterspørselen vil forbli svak etter at regjeringen annonserte en ytterligere forlengelse av den nasjonale nedstengningen med to uker, skriver Platts.
Ellers skriver Argus Media mandag, med henvisninger til data fra statlige Korea National Oil Company, at den sørkoreanske LPG-etterspørselen steg med 9,1 prosent i første kvartal på årsbasis.
Bransjenettstedet skriver at oppgangen blant annet skyldes petrokjemi-selskaper som fortsetter å øke bruken av propan som råstoff. Samlet propan-etterspørsel steg med 20 prosent til 1,76 millioner tonn i kvartalet, ifølge Argus.
BW LPG og Avance Gas faller henholdsvis 0,74 og 3,8 prosent.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2020 kl 17:39
22218
LPG er et rafineringsprodukt, dvs bestemmes av produksjons nivå av rafineringsanlegg i USA. Etterspørsel etter raffineringsproduktur som driver derfor LPG produksjon. Nedstegning av skifferproduksjon har ingen på LPG produksjon effekt, imo.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
05.05.2020 kl 20:04
22081
Rate 50,165 USD d.05-05-2020
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.05.2020 kl 14:05
21800
Fearnley USD/day 50 004
Ratene er stabile og fine, og gir en NETTO cash flow på 27.000 dollar pr dag pr skip !
Og nå er vel ca. 2/3 av 2.kvartal gjort.
Dette blir fantastiske bunnlinjer i de 2 LPG-selskapene.
Og kursene er latterlige 33.- og 20.-
Ratene er stabile og fine, og gir en NETTO cash flow på 27.000 dollar pr dag pr skip !
Og nå er vel ca. 2/3 av 2.kvartal gjort.
Dette blir fantastiske bunnlinjer i de 2 LPG-selskapene.
Og kursene er latterlige 33.- og 20.-
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Nydelige rater som forhåpentligvis er bærekraftig på lengre sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Brixer
06.05.2020 kl 16:12
21675
Ser ikke bra ut over dammen idag. Svakt, og Dorian er snart ned 5%
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.05.2020 kl 17:01
21591
Om det ikke er ratene, hvem er så kapitalkjeltringene som dominerer "spillebordet? Får holde på, uten inngrep og konsekvenser. Denne børsverden som jeg har deltatt i i mer 25 år har jo blitt en "pilrotten spillebule."
De klarte tilogmed å bli skjermet av OSE, hvem er kjøper og selger!!!
De klarte tilogmed å bli skjermet av OSE, hvem er kjøper og selger!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.05.2020 kl 17:05
21629
Hei kodenavn, lenke???
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Chartering
EAST:
This week has gotten off to a quiet start with several Asian countries on public holidays. However, we saw one oil major fixing a ship for last decade May loading in the MEG at baltic float. And time of writing there is also a freight tender being worked into India. But there are still far more open ships compared to expected remaining cargos for May and hence the sentiment for current fixing window is weak. Some of this length on freight will likely slide into June program where we are still waiting for the majority of the acceptances.
WEST:
Bearish sentiment continued West of Suez this week, with the threat of cancellations given poor US-Japan netbacks never far from players’ minds. While it’s unanimously agreed that freight is weaker than the 3-digit Houston/Chiba rates seen not long ago, limited liquidity has made it difficult to say exactly where the market should price tonnage. East and West have nearly been at parity for some time, which means it's also not immediately obvious which direction the fleet will sail. These uncertainties may pave the way for more deals to be done on a floating basis.
Earnings have remained strong in spite of weaker rates, but it seems as though they could come under some pressure as bunkers have ticked up with stronger crude in the last few days. Looking into June, the positions list looks reasonably long, with a combination of Owner-controlled vessels and a handful of trader relets that are likely to be competitively priced. Although these two things together should put owners in a squeeze, it’s important to remember that a record number of liftings in the last couple of months and longer tonne-mile voyages may prevent freight from falling too quickly in the short term.
LPG Rates
Spot Market
(USD/Month)
Click rate to view graph
VLGC
84'
$1,500,000
EAST:
This week has gotten off to a quiet start with several Asian countries on public holidays. However, we saw one oil major fixing a ship for last decade May loading in the MEG at baltic float. And time of writing there is also a freight tender being worked into India. But there are still far more open ships compared to expected remaining cargos for May and hence the sentiment for current fixing window is weak. Some of this length on freight will likely slide into June program where we are still waiting for the majority of the acceptances.
WEST:
Bearish sentiment continued West of Suez this week, with the threat of cancellations given poor US-Japan netbacks never far from players’ minds. While it’s unanimously agreed that freight is weaker than the 3-digit Houston/Chiba rates seen not long ago, limited liquidity has made it difficult to say exactly where the market should price tonnage. East and West have nearly been at parity for some time, which means it's also not immediately obvious which direction the fleet will sail. These uncertainties may pave the way for more deals to be done on a floating basis.
Earnings have remained strong in spite of weaker rates, but it seems as though they could come under some pressure as bunkers have ticked up with stronger crude in the last few days. Looking into June, the positions list looks reasonably long, with a combination of Owner-controlled vessels and a handful of trader relets that are likely to be competitively priced. Although these two things together should put owners in a squeeze, it’s important to remember that a record number of liftings in the last couple of months and longer tonne-mile voyages may prevent freight from falling too quickly in the short term.
LPG Rates
Spot Market
(USD/Month)
Click rate to view graph
VLGC
84'
$1,500,000
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
urix
08.05.2020 kl 03:53
21200
Dorian LPG opp 4,18% på Nyse igår.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
08.05.2020 kl 13:04
20964
Oslo (TDN Direkt): VLGC-aktiviteten i Vesten har vært stille og i Midtøsten på OK nivåer, mens aktiviteten i Asia har tatt seg noe opp i løpet av uken etter flere offentlige helligdager, ifølge meglerhusrapporter fredag.
Pareto Securities skriver at ratene i andre kvartal bør være godt dekket på rundt 40-45.000 dollar pr dag. Dette vil ifølge meglerhuset implisere et resultat pr aksje (eps) på rundt 3-4 kroner i Avance og rundt 5-6 kroner i BW LPG for andre kvartal alene.
Pareto-analytikerne skriver videre at det derimot er mer tilgjengelighet av skip og færre juni-frakter bør være ventet. Som et resultat vil ratene fortsette å falle og estimatene for andre halvår 2020 vil komme under betydelig press, skriver Pareto.
Til sammenligning er kontant breakeven for VLGCer på rundt 22.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux. Meglerhuset estimerer snittrater på 42.000 dollar pr dag i 2020, fallende til 29.000 dollar pr dag i 2021.
Den store bekymringen fremover er i USA, hvor et bearish sentiment har forpestet markedet på bakgrunn av potensielle kanselleringer av frakt, skriver Fearnley Securities.
"Selv om det ennå ikke er rapportert noen kanselleringer, støtter ikke den nåværende arbitrasjen mye med tanke på frakt", heter det.
På produktsiden har det ifølge Fearnley vært avtagende etterspørsel fra India og Indonesia, noe som har lagt et press på butanprisene med swaps som handles om lag 35 dollar pr tonn lavere enn propan.
Ellers skriver Platts fredag at lave amerikanske oljepriser har forårsaket betydelige nedjusteringer av den amerikanske NGL-produksjonen over de neste årene, noe som kan øke LPG-importprisene for Asia.
Lavere produksjon i begynnelsen av året i USA vil i tillegg føre til lavere amerikanske propanlagre for vinteren og føre til lavere eksport, skriver Platts.
Avance Gas og BW LPG handles opp 3,5 og 6,8 prosent.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Pareto Securities skriver at ratene i andre kvartal bør være godt dekket på rundt 40-45.000 dollar pr dag. Dette vil ifølge meglerhuset implisere et resultat pr aksje (eps) på rundt 3-4 kroner i Avance og rundt 5-6 kroner i BW LPG for andre kvartal alene.
Pareto-analytikerne skriver videre at det derimot er mer tilgjengelighet av skip og færre juni-frakter bør være ventet. Som et resultat vil ratene fortsette å falle og estimatene for andre halvår 2020 vil komme under betydelig press, skriver Pareto.
Til sammenligning er kontant breakeven for VLGCer på rundt 22.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux. Meglerhuset estimerer snittrater på 42.000 dollar pr dag i 2020, fallende til 29.000 dollar pr dag i 2021.
Den store bekymringen fremover er i USA, hvor et bearish sentiment har forpestet markedet på bakgrunn av potensielle kanselleringer av frakt, skriver Fearnley Securities.
"Selv om det ennå ikke er rapportert noen kanselleringer, støtter ikke den nåværende arbitrasjen mye med tanke på frakt", heter det.
På produktsiden har det ifølge Fearnley vært avtagende etterspørsel fra India og Indonesia, noe som har lagt et press på butanprisene med swaps som handles om lag 35 dollar pr tonn lavere enn propan.
Ellers skriver Platts fredag at lave amerikanske oljepriser har forårsaket betydelige nedjusteringer av den amerikanske NGL-produksjonen over de neste årene, noe som kan øke LPG-importprisene for Asia.
Lavere produksjon i begynnelsen av året i USA vil i tillegg føre til lavere amerikanske propanlagre for vinteren og føre til lavere eksport, skriver Platts.
Avance Gas og BW LPG handles opp 3,5 og 6,8 prosent.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
urix
09.05.2020 kl 07:02
20766
urix skrev Dorian LPG opp 4,18% på Nyse igår.
Dorian LPG opp 0,83% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
zefal
12.05.2020 kl 09:40
20198
Danske bank med ny kjøpsanbefaling på BW og Avance. Henholdsvis 60kr og 37 kr. De mener markedene vil holde seg bedre enn fryktet.
Så vet vi jo at Cleaves og Hannisdahl har et nøkternt/pessimistisk syn på sektoren om dagen, men likevel kursmål 31 for avance, opp 50%+ fra dagens pris. Det sier vel at disse selskapene er underpriset. Selv den mest negative til sektoren (dnb) har 25 kr på avance, opp 25% fra dagens pris.
Så vet vi jo at Cleaves og Hannisdahl har et nøkternt/pessimistisk syn på sektoren om dagen, men likevel kursmål 31 for avance, opp 50%+ fra dagens pris. Det sier vel at disse selskapene er underpriset. Selv den mest negative til sektoren (dnb) har 25 kr på avance, opp 25% fra dagens pris.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
zefal
12.05.2020 kl 09:44
20277
Danske Bank Markets nedjusterer kursmålet på BW LPG-aksjen til 60 kroner pr aksje fra tidligere 95 kroner og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
Videre nedjusterer meglerhuset kursmålet på Avance Gas til 37 kroner pr aksje fra tidligere 63 kroner og gjentar kjøp.
Danske Bank Markets skriver at de estimerer at ratene vil forbli i kontantgenererende territorium i løpet av prognoseperioden, og fremhever at nøkkelrisikoen vil være en reduksjon i amerikansk LPG-eksport.
"Ettersom det ikke er noen leverandører globalt som kan erstatte amerikanske LPG-volumer, mener vi at markedene kan holde seg bedre enn fryktet", heter det.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
Videre nedjusterer meglerhuset kursmålet på Avance Gas til 37 kroner pr aksje fra tidligere 63 kroner og gjentar kjøp.
Danske Bank Markets skriver at de estimerer at ratene vil forbli i kontantgenererende territorium i løpet av prognoseperioden, og fremhever at nøkkelrisikoen vil være en reduksjon i amerikansk LPG-eksport.
"Ettersom det ikke er noen leverandører globalt som kan erstatte amerikanske LPG-volumer, mener vi at markedene kan holde seg bedre enn fryktet", heter det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
kodenavn
12.05.2020 kl 09:56
20232
Det er nesten dobling i begge selskaper. Det høres fornuftig ut, uansett hvilke multipler man ser på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
LPGfan
12.05.2020 kl 21:21
19982
Hviken rolle vil estimatene for Q1 til analytikerne ha å si for den videre utviklingen mon tro... Begge de norske LPG rederiene har jo en aksjekurs som tilsier brake even rater, så det burde jo være komplett umulig å "skuffe" markedet ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
14.05.2020 kl 06:36
19693
Wednesday, May 13, 2020
Rate 45,037 $/day
Rate 45,037 $/day
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
adagio
14.05.2020 kl 14:32
19470
BW med P/E på under 2 og P/B under 0.4.
Bunnsolid selskap til konkurs prising.
NOK har blitt en "gærning" valuta og utlendinger skyr OB som pesten.
Hvor mye mer negativt kan det bli?
Bunnsolid selskap til konkurs prising.
NOK har blitt en "gærning" valuta og utlendinger skyr OB som pesten.
Hvor mye mer negativt kan det bli?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
14.05.2020 kl 19:50
19296
Thursday, May 14, 2020
Rate 42,243 $/day
Rate 42,243 $/day
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
urix
19.05.2020 kl 02:18
18775
Dorian LPG opp 3,05% på Nyse i går.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
zefal
19.05.2020 kl 07:05
18682
noen som har ratene for gårsdagen?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
19.05.2020 kl 07:11
18669
38,520 $/day på fredag og tipper 36 ish i går/i dag.
Kom ikke noe igår fra Poten
Kom ikke noe igår fra Poten
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Rui
19.05.2020 kl 07:54
18636
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes viser en rate 18 mai på 44583 USD.
Se understående link.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Se understående link.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare