BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat
BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
urix
12.10.2020 kl 03:11
5377
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes 11. oct. 2020.
Oct: 55,292 m/t
Nov: 61,250 m/t
Des: 60,250 m/t
Jan: 59,500 m/t
Feb: 56,500 m/t
Mar: 55,250 m/t
Oct: 55,292 m/t
Nov: 61,250 m/t
Des: 60,250 m/t
Jan: 59,500 m/t
Feb: 56,500 m/t
Mar: 55,250 m/t
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Habub
12.10.2020 kl 06:02
5335
At BW ikke står i 60 kroner er meg en gåte, mange kommer få en utrolig fin overraskelse ved de næste Q præsentationer.
Gætter vi på 2,5 kroner i udbytte per aktie i Q3 og Q4?
Gætter vi på 2,5 kroner i udbytte per aktie i Q3 og Q4?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
awkward
12.10.2020 kl 07:24
5295
Godt mulig enkelte blir skuffet over resultatet for Q3, da BW i denne periodene har en dekning som for er sør for 30k dagen på skipene.
Det tjener de fortsatt gode penger på, men et betydelig stykke unna det dagens spot priser skulle tilsi.
Har også endel dekning på dette nivået til godt ut i 2021. 15% av flåten eller så.
Men de har nok oppnådd vesentlig bedre for spot i Q4 - det er denne guidingen som er av høyest interesse for meg nå.
I tillegg har de som mål å komme seg opp i 50% utbyttegrad, og de skriver i Q2-rapporten at målsetningen er å hente igjen etterslepet de har der.
Noe som skulle tilsi at utbyttene må opp. Nokså betydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Pacino
12.10.2020 kl 07:58
5281
Er faktisk mer spent på resultat og utbytte i Avance denne gang, godt utbytte blir det nok i begge to.
Fortsetter ratene på nivået vi har hatt de siste to månedene bør også kursene etter hvert betydelig opp.
Fortsetter ratene på nivået vi har hatt de siste to månedene bør også kursene etter hvert betydelig opp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Habub
12.10.2020 kl 08:09
5260
Det er IKKE helt korrekt da, tror vi må kigge på hvad BWLPG siger.
Hvis vi starter med fakta så udtaler BW (se link nederst) at fragt raterne kollapsede efter Covid, fra (før) August steg de kraftigt, her er copy past fra rapporten:
(VLGC Freight Market Outlook
Although freight rates collapsed at the end of May, the market has shown strong recovery towards the end of July and rates have increased to above $50,000/day in early August)
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-and-h1-2020-financial-information.pdf?sfvrsn=3a665489_3
Som vi vet har priserne holdt sig oppe eller er faktisk steget kraftigt på trods af Joakim Hannisdal gætterier. Manden har taget fejl i ALT omkring Lpog siden Februar, han burde tweete en kæmpe undskyldning!...
Det som Bwlpg siger.
Copy paste:
We have fixed approximately 80% of our Q3 fleet wide available days at an average rate above USD 27,000 per day, on a discharge to discharge basis1.
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-earnings-presentation.pdf?sfvrsn=187e1812_3
Hvis man læser hvad der står så er tallet MINIMUM 27.000 per dag, det er ganske langt fra 27.000. Hvis man samenholder det med det faktum som selv oplyses at raterne er over 50.000 i August og man skal være konservativ så ville det ikke undre mig hvis de i gennemsnit har haft rater tæt på 40.000 i Q3 og højere i Q4.
Bliver spændende at se, jeg tror på 2.5 krone, muligvis jeg er naiv..:)
Hvis vi starter med fakta så udtaler BW (se link nederst) at fragt raterne kollapsede efter Covid, fra (før) August steg de kraftigt, her er copy past fra rapporten:
(VLGC Freight Market Outlook
Although freight rates collapsed at the end of May, the market has shown strong recovery towards the end of July and rates have increased to above $50,000/day in early August)
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-and-h1-2020-financial-information.pdf?sfvrsn=3a665489_3
Som vi vet har priserne holdt sig oppe eller er faktisk steget kraftigt på trods af Joakim Hannisdal gætterier. Manden har taget fejl i ALT omkring Lpog siden Februar, han burde tweete en kæmpe undskyldning!...
Det som Bwlpg siger.
Copy paste:
We have fixed approximately 80% of our Q3 fleet wide available days at an average rate above USD 27,000 per day, on a discharge to discharge basis1.
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-earnings-presentation.pdf?sfvrsn=187e1812_3
Hvis man læser hvad der står så er tallet MINIMUM 27.000 per dag, det er ganske langt fra 27.000. Hvis man samenholder det med det faktum som selv oplyses at raterne er over 50.000 i August og man skal være konservativ så ville det ikke undre mig hvis de i gennemsnit har haft rater tæt på 40.000 i Q3 og højere i Q4.
Bliver spændende at se, jeg tror på 2.5 krone, muligvis jeg er naiv..:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Just me
12.10.2020 kl 09:32
5109
BWLPG: KEPLER CHEUVREUX OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 79 FRA 51
Oslo (TDN Direkt): Meglerhuset Kepler Cheuvreux oppjusterer kursmålet på BW LPG til 79 kroner fra tidligere 51 kroner og gjentar en kjøpsanbefaling, går det frem av en oppdatering mandag.
"Vi forventer at amerikansk LPG-eksport vil fortsette å vokse, og spår en gjennomsnittlig årlig vekst i etterspørselen etter transport på 5 prosent årlig i perioden 2020-2023", skriver meglerhuset i rapporten.
Kepler oppjusterer sine prognoser for VLGC-dagrater i perioden, og spår et justert nettoresultat på 233 millioner dollar i 2020, 119 millioner dollar for 2021 og 124 millioner dollar for 2022.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
Oslo (TDN Direkt): Meglerhuset Kepler Cheuvreux oppjusterer kursmålet på BW LPG til 79 kroner fra tidligere 51 kroner og gjentar en kjøpsanbefaling, går det frem av en oppdatering mandag.
"Vi forventer at amerikansk LPG-eksport vil fortsette å vokse, og spår en gjennomsnittlig årlig vekst i etterspørselen etter transport på 5 prosent årlig i perioden 2020-2023", skriver meglerhuset i rapporten.
Kepler oppjusterer sine prognoser for VLGC-dagrater i perioden, og spår et justert nettoresultat på 233 millioner dollar i 2020, 119 millioner dollar for 2021 og 124 millioner dollar for 2022.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Rui
12.10.2020 kl 09:33
5162
Nå begynner finanshusene å justere opp kursmålene for BWLPG.
Dette er nok bare første oppjustering av kursmålet. Det vil komme flere fremover for både BWLPG og AVANCE.
Meglerhuset Kepler Cheuvreux oppjusterer ifølge en oppdatering kursmålet i dag på BW LPG til 79 kroner fra tidligere 51 kroner, skriver TDN Direkt.
Dette er nok bare første oppjustering av kursmålet. Det vil komme flere fremover for både BWLPG og AVANCE.
Meglerhuset Kepler Cheuvreux oppjusterer ifølge en oppdatering kursmålet i dag på BW LPG til 79 kroner fra tidligere 51 kroner, skriver TDN Direkt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Korporalen
12.10.2020 kl 10:09
5109
Vet vi når siste dag for Q3 utbytte er? Antar det er like i forkant av Q3 presentasjonen 13. november.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
awkward
12.10.2020 kl 10:15
5202
Har aldri tidligere sett at de har levert langt over fixed estimat for kvartalet.
Men ikke misforstå meg her, jeg er meget optimistisk på den kommende perioden for både BW og Avance!
Plukket en god del Avance under 20.
Var litt tregere med BW lpg, men har det riktig så fint med dem nå også.
Jeg tror du blir skuffet om du tror på 40k i Q3. Vesentlig større muligheter for det i Q4.
De kommer uansett til å kjøre på hardere med utbytter, av den enkle grunn at de har "lovet" 50% av avkastningen i utbytte.
Men om en måneds tid får vi de første svarene.
I mellomtiden nyter jeg utviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Pacino
12.10.2020 kl 18:21
4956
Dagens rater ..45 656 $
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
12.10.2020 kl 18:25
5034
Poten er feil for andre dag på rad. Ratene er $48.000 dag. Baltic LPG +5% i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
urix
13.10.2020 kl 02:07
4638
Dorian LPG opp 5,13% på Nyse i går 12 okt. 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
urix
13.10.2020 kl 02:12
4640
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes 12 oct. 2020.
Oct: 58,046 m/t
Nov: 63,250 m/t
Des: 62,250 m/t
Jan: 61,500 m/t
Feb: 58,500 m/t
Mar: 57,750 m/t
Oct: 58,046 m/t
Nov: 63,250 m/t
Des: 62,250 m/t
Jan: 61,500 m/t
Feb: 58,500 m/t
Mar: 57,750 m/t
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
13.10.2020 kl 17:28
4286
Baltic LPG indeksen stiger nye 5% i dag. Ratene nå over USD 50.000/dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Pacino
13.10.2020 kl 18:58
4222
Dagens rater ..48 247 $
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
13.10.2020 kl 19:00
4261
Feil. TCE over $51.000/dag for moderne tonnasje
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Pacino
13.10.2020 kl 19:04
4343
Hvordan vet du at Poten sine rater er feil?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
13.10.2020 kl 19:24
4408
Fordi Baltic LPG blir offisielt rapportert kl 1700 hver dag. Jeg har tilgang til quoten og den rapporteres også av samtlige meglerhus. Den var i dag $61,857 per tonn (m/t). Det tilsvarer ca $51.000/dag i Timecharter ekvivalent (TCE) for strekningen Ras Tanura i Midtøsten til Shiba, Japan for en 84k cbm. moderne eco VLGC. Det er mest relevant for avance og BW.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
13.10.2020 kl 19:25
4491
Uansett 48 eller 52k. Sinnsyk inntjening for disse selskapene pt. Fremstår som ekstremt billige på dagens kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53
Du må logge inn for å svare
Lakabodl
14.10.2020 kl 01:48
8151
Ehm, trur du er for optimistisk her. Om dei har fiksa 80% av tilgjengelige dager i Q3 til 27.000, og me tar godt i og seier at dei klarer å oppnå 50.000 i dei resterande 20%, vil det tilsvare eit snitt på 31.600, i beste fall. Her trur eg du blir skuffa om du håper på 40.000 i Q3 fra BW. Eg tippar 30.500. For å sette det i betraktning: for å oppnå 40.000 som du håper på, må dei altså oppnå i snitt 92.000 i resterande 20% av Q3. Både eg og du veit at ratane aldri har vore der i år.
Til sammenligning forteller Avance i sin Q2 rapport at dei har fiksa 21% av 2H2020 til TCE 33,500. På rateoppnåelse er det stor grunn til å tru at BW blir grusa av Avance i Q3, men så kjem det nok til å utligne seg i Q4 selskapa imellom :) BW får nok svi litt for defensiv tilnærming i dette kvartalet(sjølv om 27.000 fix såg ut som ein god deal da ratene kollapset ein liten periode), men at selskapene uansett tjener gode penger om dagen er det ingen som helst tvil om. Blir uansett spennande å følge med på utbytte i desse to framover.
Ellers så ser LPG fraktmarkedet veldig, veldig sterkt ut. Går mot ein kald vinter i Asia, det er ikkje akkuratt negativt for LPG etterspørselen :)
Til sammenligning forteller Avance i sin Q2 rapport at dei har fiksa 21% av 2H2020 til TCE 33,500. På rateoppnåelse er det stor grunn til å tru at BW blir grusa av Avance i Q3, men så kjem det nok til å utligne seg i Q4 selskapa imellom :) BW får nok svi litt for defensiv tilnærming i dette kvartalet(sjølv om 27.000 fix såg ut som ein god deal da ratene kollapset ein liten periode), men at selskapene uansett tjener gode penger om dagen er det ingen som helst tvil om. Blir uansett spennande å følge med på utbytte i desse to framover.
Ellers så ser LPG fraktmarkedet veldig, veldig sterkt ut. Går mot ein kald vinter i Asia, det er ikkje akkuratt negativt for LPG etterspørselen :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
urix
14.10.2020 kl 03:10
8199
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes 13. oct. 2020.
Oct: 59.773 m/t
Nov: 64.500 m/t
Des. 64.500 m/t
Jan: 62.750 m/t
Feb: 59.250 m/t
Mar: 57.250 m/t
Oct: 59.773 m/t
Nov: 64.500 m/t
Des. 64.500 m/t
Jan: 62.750 m/t
Feb: 59.250 m/t
Mar: 57.250 m/t
Habub
14.10.2020 kl 06:22
8125
Hei Lakabodl.
Muligvis det er mit danske som snyder, det var derfor jeg copy-pastede fra diverse reporter.
Det som BW skriver er at de MINIMUM, får 27.000 usd per dag, de udtaler selv at i slut Juli-start August var raterne over 50.000 USD, hvorfor tror nogen så at de accepterer 27.000 eller 28.000 usd per dag? Naturligvis gør de ikke det.
Q3 går som bekendt fra Juli til September, allerede i Juli var raterne vel over 27.000. Så hvis de har fået 30.000 i Juli så er det ikke umuligt at de har fået markant mere i August og September således gennemsnittet er markant over 30.000. Jeg siger IKKE at de får 40.000 per dag, jeg tror det er tæt på, om dette tal så er 35 eller 38 skal jeg ikke diskutere. Mit argument er blot at jeg tror de tjener langt flere penge end mange tror og især kursen tilsiger.
Jeg ser naturligvis gerne en aktie-stigning men det er udbyttet jeg er mest interesseret i, og her gætter jeg som sagt på 2.5 krone (5) totalt resten af året per aktie. Uanset så tegner det til flotte 6 måneder (minimum) for Bw aktionærer.
Muligvis det er mit danske som snyder, det var derfor jeg copy-pastede fra diverse reporter.
Det som BW skriver er at de MINIMUM, får 27.000 usd per dag, de udtaler selv at i slut Juli-start August var raterne over 50.000 USD, hvorfor tror nogen så at de accepterer 27.000 eller 28.000 usd per dag? Naturligvis gør de ikke det.
Q3 går som bekendt fra Juli til September, allerede i Juli var raterne vel over 27.000. Så hvis de har fået 30.000 i Juli så er det ikke umuligt at de har fået markant mere i August og September således gennemsnittet er markant over 30.000. Jeg siger IKKE at de får 40.000 per dag, jeg tror det er tæt på, om dette tal så er 35 eller 38 skal jeg ikke diskutere. Mit argument er blot at jeg tror de tjener langt flere penge end mange tror og især kursen tilsiger.
Jeg ser naturligvis gerne en aktie-stigning men det er udbyttet jeg er mest interesseret i, og her gætter jeg som sagt på 2.5 krone (5) totalt resten af året per aktie. Uanset så tegner det til flotte 6 måneder (minimum) for Bw aktionærer.
jess23
14.10.2020 kl 08:06
8053
BW sa på presentasjonen at Q3 blir det dårligste kvartalet. Dette fordi de sikret mye på faste kontrakter som i ettertid viste seg ikke å være smart. Men på tidspunktet hvor de inngikk disse kontraktene var ikke rate-utsiktene gode, og de ville sikre seg noe. Men Q4 vil jo bli mye bedre. Og så har de et ekstra utbytte som skal betales ut i Q3 el Q4 på $0.17 tror jeg det var. Så kommer de med det på Q3 blir jo utbytte på Q3 meget bra uansett.
AudiBMWMercy
14.10.2020 kl 08:09
8086
BW skrev at de har avtalt ca. 80% av tilgjengelige dager med snittrate over 27 kUSD. Dette kunne stemme dersom mange av BW skippene var tilgjengelig slutten av juni da det var en dip på rate. Kombinert med dårlig LPGmarket psykologi i det tidspunktet, det kunne være godt mulig at BW avtalte den lave raten.
Husk at selskapene må avtale rater noen uker i forkant så timing er andre viktig rolle særling når mye fluktuasjon på rate over tid.
En kan observere hvordan rater er over tid fra linken nedenfor.
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Freight-rates
Jeg vurderte meg å kjøpe BW en stund siden og bestemte meg å vente pga deres snittrate i Q2 og at BW må bygge opp kontant, tror jeg.
Men, som du skrev, fremtiden for LPGfrakter ser bra ut nå.
Husk at selskapene må avtale rater noen uker i forkant så timing er andre viktig rolle særling når mye fluktuasjon på rate over tid.
En kan observere hvordan rater er over tid fra linken nedenfor.
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Freight-rates
Jeg vurderte meg å kjøpe BW en stund siden og bestemte meg å vente pga deres snittrate i Q2 og at BW må bygge opp kontant, tror jeg.
Men, som du skrev, fremtiden for LPGfrakter ser bra ut nå.
Habub
14.10.2020 kl 08:20
8057
Hei.
Det er naturligvis umuligt at vide hvad som står i kontrakterne deres, MEN jeg tvivler på at de så amatør artige at man ikke har mulighed for at kræve en langt højere betaling skulle markedet ændre sig. Sagt på en anden måde, jeg nægter at tro man har solgt 80% af kapaciteten til en fast pris på 27 eller 28.000 USD. Jeg gætter på at man har lavet aftaler om en minimums pris som så stiger i takt med markedet. Som det fremgår fra din graf ser man tydeligt at priserne allerede i Juli var langt over 27.000 USD som så betyder at August og Sep (burde være langt bedre) Men igen det er kun gætterier, jeg tror dog på en pris langt over 27K for Q3.
Bliver spændende at få svar, helt enig Q4 alene bliver fantastisk..:)
Det er naturligvis umuligt at vide hvad som står i kontrakterne deres, MEN jeg tvivler på at de så amatør artige at man ikke har mulighed for at kræve en langt højere betaling skulle markedet ændre sig. Sagt på en anden måde, jeg nægter at tro man har solgt 80% af kapaciteten til en fast pris på 27 eller 28.000 USD. Jeg gætter på at man har lavet aftaler om en minimums pris som så stiger i takt med markedet. Som det fremgår fra din graf ser man tydeligt at priserne allerede i Juli var langt over 27.000 USD som så betyder at August og Sep (burde være langt bedre) Men igen det er kun gætterier, jeg tror dog på en pris langt over 27K for Q3.
Bliver spændende at få svar, helt enig Q4 alene bliver fantastisk..:)
AudiBMWMercy
14.10.2020 kl 08:27
8052
Jeg mistenker at de fleste BW skippene ble fikset for lang seile som er Houston Chiba. Houston Chiba tar ca. 80 dager tur retur. Da er det ca. 89% av tilgjengelige dager i Q3.
Helt som jeg også regner med, tror som deg Avance gruser Bw dette kvartal og q4 med på ratesiden.
Avance har langt større spott eksponering og vil tjene grøvre på ratestyrkelsen, jeg tror og dividendene i Avance blir større/aksje de 2 neste kvartaler.
Hvis aksje kursene flyr fremover vil jeg holde Avance og shorte BW
Avance har langt større spott eksponering og vil tjene grøvre på ratestyrkelsen, jeg tror og dividendene i Avance blir større/aksje de 2 neste kvartaler.
Hvis aksje kursene flyr fremover vil jeg holde Avance og shorte BW
Redigert 14.10.2020 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
awkward
14.10.2020 kl 08:43
8081
De kan på ingen måte kreve andre rater på inngåtte avtaler selv om markedet forandrer seg.
Mener du at de også skal kunne få lavere rater på inngåtte avtaler om markedet surner?
Q3 kommer inn på 30k USD/dagen, maks.
Dette er kjent informasjon.
Q4 blir langt bedre.
De kommer uansett til å ha en svært offensiv utbytteprofil disse kvartalene, for å ta igjen "etterslepet" mot 50% utbytte.
Så tror på ingen måte de skuffer på den fronten..
Habub
14.10.2020 kl 08:58
8280
Nei da ikke på allerede indgået aftaler, som sagt ingen vet hvad som står i kontrakterne MEN der er nok en grund til de skriver MINIMUM 27K havde tallet været 27K havde man skrevet netop det. BW oplyser selv at man allerede i slut Juli havde priser over 50K så der skal ikke meget til at kommer markant over 30k.
Uanset om det er 29 eller 34 burde fokus være på tiden nå og de næste måneder, flere analytikere som Hannisdal spåede jo hele sektoren i nærmest konkurs siden Marts, hans sidste opdatering var sælg på BW og store problemer i fremtiden, hvor tog han dog feil, nå begynder kurs-målene at tikke in over 70 kroner.
Enig udbyttet bliver toppen..:)
Uanset om det er 29 eller 34 burde fokus være på tiden nå og de næste måneder, flere analytikere som Hannisdal spåede jo hele sektoren i nærmest konkurs siden Marts, hans sidste opdatering var sælg på BW og store problemer i fremtiden, hvor tog han dog feil, nå begynder kurs-målene at tikke in over 70 kroner.
Enig udbyttet bliver toppen..:)
Redigert 14.10.2020 kl 09:34
Du må logge inn for å svare
Habub
14.10.2020 kl 09:00
8329
Shorts BW, haha, du mener vel når den rammer 68 kroner for så er jeg enig, men ikke før.
awkward
14.10.2020 kl 09:24
8439
"Uanset om det er 29 eller 34 burde fokus være på liden nå og de næste måneder" - der er vi helt enige, Habub.
LPG på kort- og mellomsikt ser i øyeblikket fantastisk ut.
Både Avance og BW lpg tilbyr ypperlig eksponering mot det.
reveneven
14.10.2020 kl 09:36
8478
Husk at slutninger gjøres god tid i forveien og at en return trip tar 1 mnd. Dvs. de ratene som quotes i August, tjenes av selskapet i oktober. Man begynner nå å slutte skip som vil generer inntjening i januar. Det er Q4 og Q1 som vil bli kanonbra.
boupa
14.10.2020 kl 09:46
8556
Kjører du short i BW Longsit, da taper du alle pengene du vil tjene i Avance framover.
Hegu
14.10.2020 kl 16:32
8457
Aksjen stenger i dag over motstanden i 47. https://www.proinvestor.com/boards/87078#postdiv87586
Shorter selvsagt ikke Bw nå, men i stedet for å selge Avance når den er repriset kan man shorte Bw som en hedge, men ikke på disse lave kursene selvsagt
Skal du mota høye utbytter i Avance må en jo sitte, med 3 prosent short sier det seg selv at den skal videre opp, langt mer en bw som ikke har short.
Skal du mota høye utbytter i Avance må en jo sitte, med 3 prosent short sier det seg selv at den skal videre opp, langt mer en bw som ikke har short.
Redigert 14.10.2020 kl 16:49
Du må logge inn for å svare
urix
15.10.2020 kl 02:12
8323
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Future Quotes 14. oct. 2020.
Oct: 60.322 m/t
Nov: 65.500 m/t
Des: 64.500 m/t
Jan: 62.750 m/t
Feb: 59.500 m/t
Mar: 57.500 m/t
Oct: 60.322 m/t
Nov: 65.500 m/t
Des: 64.500 m/t
Jan: 62.750 m/t
Feb: 59.500 m/t
Mar: 57.500 m/t
Godt en fikk shortet BW fra start i dg som en hedge for Avance
Habub
15.10.2020 kl 13:07
8199
Underligt, det var ikke det du sagde igår, altid fint med lidt backtrading. ;)
Man må tage sig til hovedet for at nogen sælger BW nå, raterne flyver opover, aktien er grotesk underpriset og alle vet udbyttet de næste 2 kvartaler (eller 3-4) bliver fantastiske. Alt under 55 til 60 kroner for BW er et røveri.
Man må tage sig til hovedet for at nogen sælger BW nå, raterne flyver opover, aktien er grotesk underpriset og alle vet udbyttet de næste 2 kvartaler (eller 3-4) bliver fantastiske. Alt under 55 til 60 kroner for BW er et røveri.
kodenavn
16.10.2020 kl 09:06
7779
LPG: After a slow start to the week in the Western market due to Colombus Day, activity has picked up substantially throughout the week and rates have continued to rally upwards. Vessel supply for November dates remain very tight and with the widest product differentials since February the market continues to look very firm for the balance of 2020.
awkward
16.10.2020 kl 09:12
7788
BWLPG: Superior shareholder returns (BUY, TP NOK 63)
[BWLPG is one of very few shipping companies that have generated
consistent positive shareholder returns, with 7.5% p.a. since the IPO
seven years ago. While 2020 has been bumpy, we now estimate a ROE
of ~19% this year – and expect ~USD 0.5 to be paid out for Q3 and Q4.
We have raised our estimates and believe consensus is lagging sharply –
and therefore reiterate BUY TP NOK 63].
[BWLPG is one of very few shipping companies that have generated
consistent positive shareholder returns, with 7.5% p.a. since the IPO
seven years ago. While 2020 has been bumpy, we now estimate a ROE
of ~19% this year – and expect ~USD 0.5 to be paid out for Q3 and Q4.
We have raised our estimates and believe consensus is lagging sharply –
and therefore reiterate BUY TP NOK 63].
kodenavn
16.10.2020 kl 09:22
7842
Ratene tikker oppover.
USD/day 53,216
Hvert skip legger igjen ca 30.000 USD pr dag pr skip.
Det blir grisemye penger av slikt.
USD/day 53,216
Hvert skip legger igjen ca 30.000 USD pr dag pr skip.
Det blir grisemye penger av slikt.
ErikAndtrader
17.10.2020 kl 09:09
7535
52.217 på fredag. Fortsatt topp, med b/e på 20.500 :).
Rått når dual fuel båtene kommer på vannet. Da går b/e enda mer ned på de båtene.
Rått når dual fuel båtene kommer på vannet. Da går b/e enda mer ned på de båtene.