BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat

kodenavn
BWLPG 21.11.2019 kl 08:17 257658

BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)

• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share

Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Habub
14.12.2020 kl 07:06 7151

Nå er Januar også over 100.000K mon ikke Februar følger etter, helt fantastisk!
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
The Godfather
14.12.2020 kl 07:22 7112

Very Large Gas Carrier BW Gemini Successfully Completes Transpacific Voyage and Loading at Enterprise Terminal; BW LPG Commits Three More Vessels for Retrofitting, Bringing Total to 15.

https://newsweb.oslobors.no/message/520438


Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
awkward
14.12.2020 kl 08:33 6984

En kjekk oppsummering av LPG-verden per idag, og med litt innsikt for tiden fremover.

https://www.hellenicshippingnews.com/lpg-shipping-rates-hit-5-year-high-topping-100000-a-day/
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Pacino
14.12.2020 kl 18:21 6732

Dagens rater ..102 419 $
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
14.12.2020 kl 18:30 6800

Ja og Dorian ned nesten 3%. Hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
14.12.2020 kl 19:53 6651

Nogen har vel taget gevinst, læs artiklen over grundigt og spørg deg-selv om det er nå du må det.

For meg er svaret tydeligt, markedet har stort set aldrig været stærkere og kursen til BW er langt lavere end den bør være (Se historisk) Jeg personligt er fuldstændig overbevist om at vi ser en gradvis stigning de næste månederne, hvem vil ikke have omkring 4 kroner i udbytte og gevinst på købet. Der er ju en grund til alle skriver KØB, havde der været en naturlig nedside for nuværende havde de fleste nok anbefalet hold, men det er ikke tilfældet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
urix
15.12.2020 kl 07:36 6489

urix skrev Innlegget er slettet
VLGC spot rates are currently at a five-year-high, spurred on by significant fleet inefficiencies and strong US LPG exports. We are however fearful thatthe near-term peak is close, and remind investors of the tale of Icarus flying too close to the sun. We now have SELL ratings on all our covered VLGC players, and see downside risk into 1Q 2021.



Market: VLGC spot rates have surged in 4Q to levels not seen since the super-cycleof 2014/2015, mainly driven by significant fleet inefficiencies, strong US LPG exports and high LPG prices in the Far East. Comparative to our Octoberforecast of $37k/d, we now expect VLGC spot rates to average ~$67k/d during 4Q20. This significant missis almost solely down to fleet inefficiencies tying up an estimated 6.7% of the total VLGC fleet, with our demand forecast from October only ~0.3% off the mark with available data QTD. In example, there is now a massive 15 VLGCs awaiting PanamaCanal transit, which compares with an average of five in November. We expect fleet inefficienciesabate into 1Q21, which together with a potential 13% decline in US LPG exports q/q and falling Far Eastern LPG prices leads us to forecast VLGC spot rates -70% to $30k/d by March. Thereafter, a low orderbook and continued demand growth leaves us optimistic for the medium- and long-term.



Investments: Earnings during 2H20E have been significantly higher vs our earlier forecasts, and an improved outlook for 2021E and beyond leads us to raise our target prices acrossthe board. However, as share prices have already risen 45% since our October update, we downgrade BW LPG to SELL (from HOLD) with a new NOK 52 target price (previouslyNOK 45). Furthermore, we maintain our SELL ratings on Avance Gas and Dorian LPG,but raise the target prices to NOK 30 (NOK 24) and to USD 10 (USD 7,7), respectively.

Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
urix
15.12.2020 kl 07:38 6770

Fra Joakim Hannisdahl.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
15.12.2020 kl 08:59 6672

Sorry men manden (Hannisdal) er fuldstændig debil, han har taget fejl omkring ALT indenfor LPG de sidste 10 månederne, han mener altså kursen skal ned når markedet er det stærlkeste man har set i mange år, endvidere at hele 2021 ser ud til at blive måske det bedste i historien.

Hannisdal skrek sælg i Marts og at markedet ville kollapse, præcis det modsatte skete, selvom alle (andre) analytikkere skrek det modsatte af Hannisdal. Jeg forstår simpelthen ikke at den mand overhovedet har et arbejde som analytikker, han er så grotesk rystende dårlig til at gætte på noget som helst.

Hannisdal forklar mig gerne dit lave kursmål når kursen i BW var markant højere ved en markant lavere rate for blot 1 år siden?

Forklar mig gerne at du sænker kursmålet på et firma som for en stor del opererer med faste kontrakter og at hele 2021 ser ud til at blive fantastisk.

Kursmål 90 kroner.!
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
OeJo
15.12.2020 kl 14:46 6411

Hannisdal: Det skulle vært interessant å visst om det var noe forskjell på analysene som er gratis tilgjengelig og de folk betaler for...
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
15.12.2020 kl 15:20 6338

Undskyld min (frækhed) men helt ærlig hvis nogen betaler Hannisdal for noget som helst så er det direkte rystende. Han har og tager konstant fejl i alle sine udmeldinger, når han skal forklare hvorfor er der altid en undskyldning fra de varme lande. Fakta er at Hannisdal er dybt i modfase af det han burde vide noget om, ikke blot det, stort set ALLE læs ALLE andre analytikere er uenige med ham, det siger jo alt.

Jeg er direkte arrig over de udmeldinger han kommer med for det er så åbenlyst at de er plantet for at (styre) aktiekursen hen hvor han ønsker, at folk lytter til ham er blot endnu mere uforståeligt. Jeg er IKKE ekspert på BW eller shipping generelt, MEN det er åbenlyst at markedet for BW og andre ikke har været bedre i mange år, det er også åbenlyst grundet b.la docking at raterne vil holde sig på et veldig flot niveau så langt øjet rækker, selv det er Hannisdal enig i, MEN han mener kursen er for høj, PÅTRODS af at BW var langt højere til lavere rater for 1 år siden, det giver ingen mening.

Det er ren manipulation fra hans side og det er fuldstændig uacceptabelt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
15.12.2020 kl 16:03 6244

Her dundrer jo alle 3 ned. Skjer det noe i segmentet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
15.12.2020 kl 16:20 6217

Hvis man samenholder diverse analytikere så siger de enstemmigt at BW er en keeper med kursmål langt over dagens kurs, den eneste som IKKE er enig er manden Hannisdal som i mine øjne er helt til grin, han har taget fejl om ALT.

Kig blot på futures for Marts, de er IKKE in nærheden af det Hannisdal antyder, Februar er snart over 100K også og Marts bliver fantastisk. For min skyld kan han skrive hvad han vil, det sørgelige er at nogen lytter på han, jeg gør ikke og har ikke solgt en eneste aktie, jeg har stor tro på at BW er langt højere i Januar end den er idag. Naturligvis VIL raterne falde på et tidspunkt men som alle ved så opererer BW for en stor del på faste kontrakter til langt laver pris end spot, derfor er det blot endnu mere grinagtigt at Hannisdal tillægger spot priserne så meget vægt.

Helt til grin. BW skovler penge ind og de næste 2 kvartaler (i min optik) bliver fantastiske omkring udbyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
15.12.2020 kl 16:39 6207

Jeg følger deg Habub. Det ergrer meg at OSE har blitt en slik spillebule hvor så mange med presse/mediakontakter får mele sin egen kake. Shortingprduktet er vel den verste pådriver til "rottereiret"!
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
uddi99
15.12.2020 kl 19:25 6042

Jeg er ej heller fan af Hannisdahl. Men han skriver at kursen skal ned, fordi der er masser af spildtid for at få tankerne igennem Panama kanalen. Er spotraten pr dag eller ton. Fordi hvis en skibstur fra USA til Indien normalt tager 20 dage (Rent gæt), men nu tager 29 dage og de kun får penge får de 20 dage, kan jeg da godt se en pointe i det som Hannisdahl skriver.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
15.12.2020 kl 19:39 6065

Hei.

Hannisdal siger at raterne vil implodere i Marts til 30K per dag, det er en helt vild grotesk påstand som ikke har nogen gang på jorden, futures ligger lige pt over 76.000 for Marts og alt stiger, Januar og Feb er snart over 100K, og Hannisdal mener jorden går under. Der er en grund til raterne stiger og det har meget lidt med Panama kanalen at gøre, det handler om et øget behov. Jeg kan anbefale alle at læse den artikel som en anden skribent har postet overfor, jeg har copy passet den her igen, den forklarer ganske fint markedet lige nu.

Hannisdal er den ENESTE som mener at kursen skal ned, som jeg ser det er det rent og skær bestillings arbejde og ulækker at se på når fakta skriger det direkte modsatte af hans argumenter. Han har endvidere misforstået Panama problematikken, hvis flere skibe bliver delayed er der mindre kapacitet i markedet derfor stiger priserne på transport.



https://www.hellenicshippingnews.com/lpg-shipping-rates-hit-5-year-high-topping-100000-a-day/

Som det fremgår af artiklen så er firmaer som BW ikke ramt i så stor grad af problemerne i Panama kanalen da firmaer som opererer mest på kontrakt har slots til kanalen som er bestil lang tid i forevegnen, som alle vet er BW mest exdponeret mod kontrakter og lite i spot, ergo har det Hannisdal INTET med Bw at gøre, se copy paste herunder.

There are also two major constraints on ship supply that are boosting rates: Panama Canal congestion and LPG vessel maintenance and retrofit drydockings.
As previously reported by FreightWaves, transits through the Panama Canal have slowed during the past two months for ships without transit reservations. “We’ve seen increased volumes moving from the U.S. to Asia via the Cape of Good Hope as a result of delays, which has caused freight rates to increase,” said Gray.

“But it really is just the unreserved volumes,” he added. “If you’ve got a contract from the U.S. to Asia, you’ve probably got slots at the canal. It’s the opportunistic traders who are being impacted the most.”

The more important vessel-supply issue involves drydockings.

“There are 25-30 LPG ships in the Asian drydocks right now for required maintenance,” he noted. “Just step back and remember five years ago: That’s when all the newbuildings flooded in. Here we are five years later, and just like when you buy a car and have to bring it in, ships have to be maintained. And all these guys are going to the yard at the same time, tightening the market.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
15.12.2020 kl 19:56 6309

Får ikke hans nummer til å henge sammen. Nei.

Her er noe annet historisk. Han er jo #1.

Om du ser nederst i artikkelen her så svarer han på en kommentar. Og legger ved et excel ark han sikkert har produsert selv.

Kan ikke se at han har truffet 100% på lpg sektoren altså.

https://splash247.com/cleaves-securities-crowned-top-shipping-analyst/


https://f84e39df-ceab-4c95-9089-34fc088640ab.filesusr.com/ugd/5f38c3_4034aa166e29438e8f40557a055da1a9.xlsx?dn=Analyst%20ranking%20(HC%2C%201%20Nov%202019%201000%20CET


Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
theblueone
15.12.2020 kl 20:12 6297

Siste nytt i Finansavisen: Sohmen - BW Group kjøper 39 % av Navigator Holdings, som er store på LPG og annen gass. Riktignok er det ikke BW LPG som er kjøper, men det er da tydelig at BW satser enormt nå, så glem mr Hannisdal!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
uddi99
15.12.2020 kl 20:33 6252

Vil du regne med at det har indflydelse på LPG kurserne i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2020 kl 20:38 6329

Er det noen sammenheng mellom Navigator og Navig8?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Pacino
16.12.2020 kl 18:28 5870

Dagens rater ..100 754 $
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
JTC
16.12.2020 kl 18:49 5812

Huff! Dette går filleveien! lpg selskapene prises nok litt vel langt frem i tid for øyeblikket. Kan jo bli dårlige tider en gang må vite... Aksjene burde nok lett lagt en 30% høyere ville sunn økonomisk fornuft tilsi.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
AlanS
16.12.2020 kl 21:54 5609

NEW YORK, Dec. 15, 2020 /PRNewswire/ -- WL Ross & Co. LLC ("WL Ross") today announced that it has agreed to sell, on behalf of funds managed by WL Ross, their approximately 39.1% equity interest in Navigator Holdings Ltd. (NYSE: NVGS) ("Navigator Holding") to BW Group Limited ("BW Group") at a price of $9.00 per share, which represents a 9.4% premium to Navigator Holdings'10-day volume-weighted average share price as of December 14, 2020.
About Navigator Holdings Ltd.
Navigator Holdings Ltd. is the owner and operator of the world's largest fleet of handysize liquefied gas carriers and a global leader in the seaborne transportation of petrochemical gases, such as ethylene and ethane, liquefied petroleum gas ("LPG") and ammonia and owns a 50% share, through a joint venture in an ethylene export marine terminal at Morgan's Point, Texas on the Houston Ship Channel, USA. Navigator's fleet consists of 38 semi- or fully-refrigerated liquefied gas carriers, 14 of which are ethylene and ethane capable. The Company plays a vital role in the liquefied gas supply chain for energy companies, industrial consumers and commodity traders, with its sophisticated vessels providing an efficient and reliable 'floating pipeline' between the parties, connecting the world today, creating a sustainable tomorrow.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
The Godfather
17.12.2020 kl 07:24 5428

Nordea Markets høyner i dag kursmålet på BW LPG till 72 kroner (62), kjøpsanbefalingen gjentas.

Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Ratta
17.12.2020 kl 07:37 5383

Trodde bw hadde gitt opp å fusjonere med dorian, nytt forsøk?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Fljo
17.12.2020 kl 07:59 5412

Hvorfor har kursen falt de siste 2 dagene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
urix
17.12.2020 kl 08:06 5441

Joakim Hannisdahl`s drittpakke. Derfor.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Traderèn
17.12.2020 kl 08:16 5411

17.12.2020
BW LPG Price Target Raised to NOK 72 from NOK 62 at NORDEA. Recommendation BUY remains BUY
Avance Gas Price Target Raised to NOK 52 from NOK 43 at NORDEA. Recommendation BUY remains BUY

Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
The Godfather
17.12.2020 kl 09:37 5287

Nordea oppjusterer deres VLGC-rate-estimater til 38.000 dollar pr dag for 2021 og 40.000 dollar pr dag for 2022.

Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
kodenavn
17.12.2020 kl 09:44 5328

Og det nye kursmålet fra Nordea på 72.- er basert på følgende rateforventninger:

We lift our VLGC rate assumptions to USD 38,000/day for 2021 and USD 40,000/day for 2022.

Så for de av oss som tror på høyere snittrater i 2021 enn 38.000, er det ytterligere oppside.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Habub
17.12.2020 kl 11:26 5281

Urix.

Jeg er helt enig, jeg er selv dritt forbanned over at den Hobbit gør det hver eneste gang, og tager fejl hver eneste gang. Sidste gang han åbnede munden kostede det aktionærerne 6% på en dag, denne gang var det 8% over 2 dage. Jeg kan til at starte med IKKE forstå at nogen som helst lytter til han, ALT han har spået i hele 2020 især indenfor LPG er fuldstændig misforstået. I Marts var de overordnede linjer at markedet ville implodere, for blot nogle måneder siden var det samme sag, han beskrev farverigt at LPG segmentet ville sejle ind i et stormvejr af massive dimensioner. Som resten af verden inklusiv alle andre analytikere er enige om så skete det ikke, hverken i Marts eller August / September.
Nu står vi så i et marked hvor ALLE analytikere (inkl BW selv) spår gode rater i 2021, vi ser et markedet som i Q4 og Q1 sjældent vil blive overgået, vi ser rater som er ufattelige høje de næste måneder og vi ved at store dele af diverse skibe skal i dock, at der ikke kommer nævneværdig nybyg på markedet og at segmentet generelt forventes at stige minimum 3% per annum.

Så forklar mig, hvem er det som sælger fordi en selvophøjet tulling laver en (GRATIS) analyse, hvem mon betalte for den da.

Jeg er skikkelig lei på Hannisdahl og at så mange vælger at lytte på tumlingen, man BURDE nå havde indset at det som kommer fra hans side burde blive betragtet som støy og ikke andet.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
17.12.2020 kl 11:58 5221

Jeg har hatt en del aksjer i både BWLPG og Avance i en årrekke og opplevd både opp- og nedturer. Den siste oppturen nå i år har jeg vært med på med flere aksjer enn noensinne, bl.a takket mye god input her på forumet.
Uforståelig at Hannisdahl kan få så mye oppmerksomhet som han gjør. Jeg kjenner ikke så mye til ham, men inntrykket er at han er opphauset og litt arrogant, i tillegg til at han bommer jevnt og trutt på sine vurderinger og anbefalinger.
Synes ellers at Fredriksens handlemønster i Avance er forbilledlig, han kjøper flere aksjer når markedet/ kursene er nær en bunn, sitter videre og trader lite underveis. Den som hadde hatt noen brøkdeler av hans likviditet og kunne følgt samme mønsteret i LPGaksjene.
Ser fram til gode utbytter i 2021, så får heller kursene vandre litt opp og ned mellom kvartalene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
The Godfather
17.12.2020 kl 12:59 5264

Klippet fra Nordea Markets;

Despite strong share price performence during last month, we still believe there is upside as the market gain confidence that US LPG volumes will continue to flow in 2021 too.
Following our revised VLGC rate assumptions, we reiterate Buy for BW LPG and lift our target price to NOK 72 (62), based on 0,9x P/NAV (one year forward NAV). We are 23% above Bloomberg consensusfor 2021 EBITA.
The company trades at attractive multiples, eg EV/EBITDA of 4,7x 2021E and 3,9x 2022E, with a healthy dividend yield of 9,8% for 2021E and 11% for 2022E.

Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
CFell
17.12.2020 kl 14:48 5140

Hannisdahl var ju rätt på i 2019 men kursen följde inte med upp. Vem kan förutsäga "fleet insufficiensies", precis ingen kan.
Så om det varit fritt i Panama kanal så hade raterna varit sämre så är det.
Det var FFA som drog ner kursen, dorian hade redan backat. Det aktieägare gör nu är att äga med hjärta inte hjärna, sen kan hjärtat ha rätt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
CFell
17.12.2020 kl 14:48 5149

Hannisdahl var ju rätt på i 2019 men kursen följde inte med upp. Vem kan förutsäga "fleet insufficiensies", precis ingen kan.
Så om det varit fritt i Panama kanal så hade raterna varit sämre så är det.
Det var FFA som drog ner kursen, dorian hade redan backat. Det aktieägare gör nu är att äga med hjärta inte hjärna, sen kan hjärtat ha rätt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Equinox
17.12.2020 kl 15:28 5136

Efterfrågan är rekordstor och arbitraget är stort det ger rekordfrakter och därmed rekordintjäning.
Hannisdahl erkänner inte sina missräkningar och gynnar blankarna. Han är den ende ”analytikern” som blundar för den underliggande marknaden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare