Nel bør ha en enorm oppside

Slettet bruker
NEL 11.06.2018 kl 22:28 16318

Hydrogenmarkedet modnes og Nel er idag moden til å kunne plukke ned store frukter. Vi går meget spennende Nel tider i møte.
Investorer, tradere og aksjonærer kan glede seg.
H2V Product sammen med Nikola ligger nå å lurer. Dette er snakk om milliardkontrakter til den heldige vinner. Vinneren kan bli Nel. Nikola begynner å få dårlig tid. Så de må bestille nå. De kan sannsynligvis alene løfte Nel opp 30 % på en god dag.
Sør Korea kan komme med tunge NEL bestillinger. Fakta i Sør Korea: 310 hydrogen filling stations by 2022 (skal være oppe å går i år 2022, så det haster med å bestille), and reduce the price of hydrogen cars from 70 million won to 50 million won by 2022
+ alle andre triggere som ligger i den deilige Nel luften.
Spenn beltene. Dette kan bli uhorvelig gøy å være Nel aksjonær dette året. En dobling av Nel kursen i løpet av kort tid - det skulle ikke overraske meg.
Lykke til. Hydrogen og Nel er fremtiden. Det er jeg hellig overbevist om.
Norne Seq har kursmål i Nel kr 5,- Det vil sannsynligvis komme en eller flere reprisinger fra aksjeanalytikere av Nel, såfremt H2V Product eller Nikola landes. For dette kan nå virkelig bli stort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2018 kl 22:38 12569

Lurte på hvor brokeren var blitt hen.
Slettet bruker
11.06.2018 kl 22:39 12549

Hvad er feilet med en aksje som eier og ledelse må hausse konstant?

Fakta er at markedet ikke finns nå, tror de solgte 590 Toyota mirai.

Markedet kommer kanske i 2023. Då venter vi og ser.

Fakta er at nel tapt penger hver q og vil fortsette med det.
Framtia
11.06.2018 kl 22:42 12515

...Nikola er vel så godt som landet vil jeg påstå, men så var det dette blekket på papir som manglet...Hvem skulle i tilfelle steppe inn og løse Miltons utfordringer om ikke Nel...!? Her er det bare å vente på melding...Opplagt ingen røyk uten ild i denne leiren!
Slettet bruker
11.06.2018 kl 23:01 12369

Med en flott omsetning på ca kr 30 mill i dag,så ser jeg ingen skyer på himmelferden som har startet i Nel. Peaken peker rett opp til kr 3,70 i første rykk.
Husk at Ceo Løkke sa at meldingene til OSE og ordrene inn til Nel kommer ofte i bolker. Da venter vi på hydrogenrykket og neste melding denne uken. Østen eller Sør Korea kan komme brått på.
oppvigår
11.06.2018 kl 23:22 12739

Korea er forpliktet til å bygge en nasjonal hydrogeninfrastruktur med 100
tankstasjoner innen 2020 og 230 stasjoner innen 2025. Koreanske stasjoner er fullt
finansiert av lokale og nasjonale myndigheter, med eier- og operatørskip
foretatt av lokale byer og regioner. Nels H2Station® er anerkjent som
verdens mest pålitelige, kompakte og avanserte hydrogenbrennstasjon, som gjør a
kombinert Nel-Deokyang en sterk konkurrent for den koreanske hydrogenutrullingen.

Tatt fra melding, datert 30. juni 2017.
310 stasjoner som du nevner???????????
Furuen
11.06.2018 kl 23:52 12591

Her har du ikke følgt med i timen, oppvigår.

Fra facebookgruppa:

Nye planlagte subsidier fra regjeringen i Korea.
Regjeringen sikter til å forsyne 350,000 elektriske biler og 15,000 hydrogen biler innen 2022, bygge 10,000 elektriske ladere, 310 hydrogen fylle- stasjoner, og redusere prisen av hydrogenbiler fra 70 millioner won til 50 Millioner won av 2022.
70 millioner won = 525 000 kr
50 millioner won= 375 000 kr.
Redigert 11.06.2018 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
oppvigår
12.06.2018 kl 00:09 12500

Sovnet hvis av. Blir mye å fordøye etter hvert.
Ser at i juni 2016 var det snakk om 520 i 2030.
http://www.fuelcellcars.com/south-koreas-ambitious-plans-for-hydrogen-power-plants-and-cars/
Slettet bruker
12.06.2018 kl 01:05 12367

DN 12.06: Mølsæter har solgt seg helt ut av NEL og kjøpt tank for penga:
http://bit.ly/2018-06-12__DN_16__Mølsæter-har-skiftet-ut-NEL-med-tank
Sabai
12.06.2018 kl 02:19 12289

Vel, vel, må bomme en gang i blant han også. Kanskje (forhåpentligvis) blir dette årets blemme for Mølsæter………...
dubium
12.06.2018 kl 02:55 12252

Man kan ju också nämna som det står i artikeln att han har sålt sina sista 3,6 miljoner aktier nu men egentligen har han sålt hela tiden sedan han köpte i emissionen förra året, han tecknande 13,5 miljoner aktier då men hade bara 3,6 miljoner kvar nu. Köpte dem för 2,50 och sålde alla vid olika tillfällen någonstans mellan 2,50-3,70. Han ville bara göra snabb vinst precis som alla andra på aktiemarknaden. Ändå säger han att han tror på NEL. Jag tror faktiskt inte att NÅGON tror på NÅGOT på aktiemarknaden. Alla vill bara tjäna snabba pengar. Vi tror bara på vinst. Ingen bryr sig alls om något annat än så. Men det låter väl inte lika bra. :)

Ursäkta att jag skriver på svenska jag kan inte skriva norska eller tala norska, men jag tycker det är lätt att läsa på norska så jag tänker att ni alla här har lika lätt att läsa svenska.
Slettet bruker
12.06.2018 kl 07:12 11956

Ser ut til at Mølsæter tatt rygg på de som snakker om massive insidersalg i juni. Flink gutt som nå er gott positionert. Hvis den insiderbremsen slår til, då tror jeg 2,50 blir nytt tak.
Slettet bruker
12.06.2018 kl 07:15 11925

Størst sannsynlighet for han bommer no.
Slettet bruker
12.06.2018 kl 08:05 11638

Oppsiden i Nel er enorm, som mange av dere ser.
Fakta om Nel ASA:
USA: Når NEL fikk kontrakten med Shell for Hydrogen fyllestasjoner i Nord California viser det at selskapet er i toppen globalt. Rett inn fra vestkysten i Salt Lake City holder nystartede Nikola Motor Company til www.nikolamotor.com . Salt Lake City er et paradoks fordi den har 15 skisteder i Wasatch fjellene like utenfor byen med pulversnø fra verdens største snøflak. Samtidig er den også en av byene i USA som har størst problem med forurensing. Nikola Motor har på 3 måneder mottatt USD 15m i depositum for 10,000 Hydrogen trailere til en total verdi NOK 27mrd inkludert flere norske kunder som Tine og Asko Midt-Norge. Nikola har også store planer for 364 Hydrogen fyllestasjoner i USA hvor NEL konkurrerer om å levere utstyr til både elektrolyse og fyllestasjoner.

Tyskland: Hexagon Composite hadde NOK 39m i salg av keramiske hydrogen tanker i 2016. Adm. dir. sa på 4Q16 presentasjonen at de nå tror fullt på Hydrogen fordi Tyskland satser og at den sterkeste veksten er nå fra starten hvor de forventer en tredobling av eget salg i 2017 til å utgjøre 10% av Hexagon Composite salg.

Japan: 70 nordmenn deltok på Fuel Cell Expo i Tokyo tidlig i mars. www.fcexpo.jp/en. Kawasaki er i rute med det første tankskipet som skal gå med Hydrogen omgjort fra brunkull i Victoria, Australia til Sommer OL i Tokyo i 2020. Langtidsplanen for Japan er 5 million hjem og 800,000 biler på Hydrogen i 2030 hvor NEL konkurrerer om fyllestasjoner og Hexagon Composite om keramiske tanker.

Hydrogen vil sannsynligvis vokse sterkt de neste 20 årene. Spørsmålet er hvor store gevinster selskaper som NEL og Hexagon Composite og aksjonærene blir sittende igjen med. Klipp ut kursgrafene for markedslederne Plug Power for Hydrogen og Vestas Wind Systems vedlagt her. Selv vinnere har lange og store kurssvingninger i takt med aksjemarkedet. Plasser grafene på veggen ved siden av din PC, så lenge du trader og investerer i NEL aksjer. Vi anbefaler kjøp av NEL med kursmål NOK 5.00 fordi vi regner med store kontrakter og sterk vekst for selskapet det neste året. USA: Når NEL fikk kontrakten med Shell for Hydrogen fyllestasjoner i Nord California viser det at selskapet er i toppen globalt. Rett inn fra vestkysten i Salt Lake City holder nystartede Nikola Motor Company til www.nikolamotor.com . Salt Lake City er et paradoks fordi den har 15 skisteder i Wasatch fjellene like utenfor byen med pulversnø fra verdens største snøflak. Samtidig er den også en av byene i USA som har størst problem med forurensing. Nikola Motor har på 3 måneder mottatt USD 15m i depositum for 10,000 Hydrogen trailere til en total verdi NOK 27mrd inkludert flere norske kunder som Tine og Asko Midt-Norge. Nikola har også store planer for 364 Hydrogen fyllestasjoner i USA hvor NEL konkurrerer om å levere utstyr til både elektrolyse og fyllestasjoner.

Tyskland: Hexagon Composite hadde NOK 39m i salg av keramiske hydrogen tanker i 2016. Adm. dir. sa på 4Q16 presentasjonen at de nå tror fullt på Hydrogen fordi Tyskland satser og at den sterkeste veksten er nå fra starten hvor de forventer en tredobling av eget salg i 2017 til å utgjøre 10% av Hexagon Composite salg.

Japan: 70 nordmenn deltok på Fuel Cell Expo i Tokyo tidlig i mars. www.fcexpo.jp/en. Kawasaki er i rute med det første tankskipet som skal gå med Hydrogen omgjort fra brunkull i Victoria, Australia til Sommer OL i Tokyo i 2020. Langtidsplanen for Japan er 5 million hjem og 800,000 biler på Hydrogen i 2030 hvor NEL konkurrerer om fyllestasjoner og Hexagon Composite om keramiske tanker.

Hydrogen vil sannsynligvis vokse sterkt de neste 20 årene. Spørsmålet er hvor store gevinster selskaper som NEL og Hexagon Composite og aksjonærene blir sittende igjen med. Klipp ut kursgrafene for markedslederne Plug Power for Hydrogen og Vestas Wind Systems vedlagt her. Selv vinnere har lange og store kurssvingninger i takt med aksjemarkedet. Plasser grafene på veggen ved siden av din PC, så lenge du trader og investerer i NEL aksjer. Vi anbefaler kjøp av NEL med kursmål NOK 5.00 fordi vi regner med store kontrakter og sterk vekst for selskapet det neste året.

Kilde:
Norne Securities
Kontaktinformasjon
Karl Johan Molnes
Slettet bruker
12.06.2018 kl 08:44 11382

Nel endte opp ca +3% i går og sluttet på RT 3.13. Dagens prehandel på RT 3.20 lover meget godt for dagen. Mange ser en solid hydrogenreise oppover og de kjøper seg inn i Nel. Blir spennede å se om Nel passerer en dagsomsetning på K 30 mill i dag også...
Nel er vel i dag en av de beste doblingskandidatene på OSE?
Sparebank1 anbefaler kjøp av Nel med kursmål kr 4.40,-
NEL.OSE Kjøp kurs 4.4 date 13.02.18 Gold medal contender in Tokyo Olympics 2020
Redigert 12.06.2018 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2018 kl 09:13 11939

NEL har størst oppside
Blant de norske enkeltaksjene ser Molnes imidlertid mest oppside i NEL.
– Nå gjelder det å få signert faste kontrakter i USA og Korea, slik at aksjen kan tiltrekke seg flere større investorer, tilføyer han.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Furuen
12.06.2018 kl 10:35 11669

Bulgaria to build 10 new hydrogen filling stations

http://www.erpecnewslive.com/article/1930/bulgaria-to-build-10-new-hydrogen-filling-stations#.WxplW3zGwC8.twitter
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
abroker
12.06.2018 kl 11:05 11542


Joda, men igjen - prisen på Hydrogen er alt for HØY og lar seg ikke senke.
H2 fra cracking av LNG er bunnprisen som er mulig.
H2 fra hydrolyse av vann blir så vesentlig mye dyrere og er låst til el-priser. (vann + lut er i tillegg)
Så, det er langt å gå - veldig langt.
Tar ikke frem NEL fra nederste skuff før vi passerer kr. 5,-
Dessverre

Så El-biler, tog, fly og båter jafser stadig mere av kaka - særlig når nyere
billigere, lettere batterier med forøket kapasiitet dundrer inn på markedet.
Vent å se.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
12.06.2018 kl 11:19 11430

abroker:
Tidligere fri fra skolen i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2018 kl 11:55 11239

Prisen på hydrogen lar seg ikke senke?
Haha.
Leser mye dumt her altså.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2018 kl 12:09 11161

Mitt tipp er at Mølsæter har byttet ut NEL med Scorpio fordi han anser Scorpio/tank som mer forutsigbart. Når NEL (og hydrogen) får det store gjennombruddet, er umulig å se. Kan likesågodt være denne uken som senere i 2018, i 2019, i 2020, eller enda senere.

At Mølsæter ikke alltid treffer er Thinfilm/THIN et meget godt bevis på. I siste THIN emi på 2,50 i oktober 2017 tok Mølsæter 48 mill aksjer. På siden da fallende kurs har han kjøpt seg opp til knapt 62 mill aksjer og flagget at First Fondene eier over 5% av THIN. Hvis Mølsæter selger seg ut før THIN går konk, senest i 2020, må han ta et tap på minst NOK 100 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Karkarst
12.06.2018 kl 14:01 10876

Det bobler og koker i Hydrogen markedet. Sitter musestille i båten og venter. Ser på Hydrogen som framtidas energibærer. Det er fortiden rolig, men det kommer til å bli kamp inn døra til høsten!
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
anderix
12.06.2018 kl 15:47 10597

Ingen NEL fest i dag heller ser det ut til. Men hold ut, den vil komme når du minst aner det;-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2018 kl 08:52 10167

Hydrogenmarkedet koker i det globale markedet, noe som brått kan sende Nel sin aksjekurs til himmels. Fremtiden er Nel og hydrogen. Oppsiden bør være super.
Vi venter på Nikola og H2V Products meldinger. Da smeller det kraftig opp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2018 kl 09:03 10104

Karkast..Jeg tror nok at Nel kursen smeller i været i løpet av denne måneden. Det er så mange positive kurs triggere i luften for Nel akkurat nå...Så mye kan skje på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
protagoras
13.06.2018 kl 09:11 10038

Solgte alt på mandag og gikk bear.siden triggerne ikke har vært sterke nok til å bringe oss over kneika.
Men skal inn igjen - iallefall hvis kursen nærmer seg 2.90.
Litt risky å sitte for lenge utenfor - en storordre kan komme når som helst...

Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.06.2018 kl 09:16 9994

Stoler du ikke på den stigende trendkanalen, protagoras?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Stubben
13.06.2018 kl 10:16 9757

Ikke noe bra start på dagen. Snur den nu, eller?
Lav:2,96. Siste:3,00
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.06.2018 kl 10:20 9723

Sluttkursen i dag viser veien videre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.06.2018 kl 10:27 9671

Veldig salgsiver på morgenkvisten.
Kjøps-/salgsratio = 22/78
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.06.2018 kl 10:38 9609

Trodde nesten vi hadde stabilisert oss på kr 3+
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2018 kl 10:42 9569

Er kanskje et lite tankekors at Hexagon har landet milliardavtale på produksjon av tanker til hydrogenbiler mens Nel bare lander mindre "milepælkontrakter" for levering av stasjoner. Hvis NELs teknologi er så markedsledende som det hevdes her inne bør snart de store kontraktene komme slik at infrastrukturen for fylling er på plass før bilene er på veiene(et eller annet sted). Nå er det jo slik at det finnes hydrogenstasjoner rundt om som ikke er levert av NEL så jeg antar at det tross alt er noe konkuranse i dette markedet. Men sitter nå på mine aksjer videre. Trenger bare en solid kontrakt så blir det nok et hopp på en krone eller så.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.06.2018 kl 10:54 9498

Yngvis,
Nå er det vel sånn at tankene i bilene må på plass tidligere i prosessen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
protagoras
13.06.2018 kl 11:14 9412

Furuen,

joda, men jeg er trader - ikke investor.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
really
13.06.2018 kl 11:24 9376

Nikko, hvor lang tid tror du det tar å bygge en lastebil?

Og når den skal på veien trenger den hydrogen. Da må fyllingstasjonen være der. Det er helt åpenbart at NEL har konkurranse og det er ikke en gang sikkert de er markedsledende. Det vil vise seg i form av store kontrakter om de er det.

Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.06.2018 kl 11:27 9352

Kjøps-/salgsratio har nå forbedret seg til 34/66.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2018 kl 11:28 9329

Her er det bare å vente på nye kontrakter og vipps så har Nel passert kr 4,- og vel så det. Styret i Nel bør flagge en eller to fete kontrakter nå. Tålmodigheten vår vil garantert lønne seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.06.2018 kl 11:49 9232

Really
Med prosjektering, bygging og testing tar det nok 1-2 år før den er klar for markedet. Men når fabrikanten prosjekterer med en type tank, så må de vel sikre leveransen før fyllestasjonene? Det er vel lite trolig at det er bilprodusentene som skal kjøpe alle fyllestasjonene?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2018 kl 12:48 9077

Ja, men ikke så veldig lenge før. Når bilene ruller av samlebåndet må stasjonen være på plass og da nytter det antakeligvis ikke å begynne arbeidet noen uker før stasjonen skal være klar. TTT også nå stasjoner skal planlegges, godkjennes og settes opp.(egentlig svar på ditt 1054 innlegg).
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.06.2018 kl 14:52 8854

Ja, Nel kommer til å kunne plukke ned store frukter. Vi vet det forhandles om store kontrakter. Det er da snakk om beløp på flere milliarder. Kanskje vel optimistisk å tro at det er unnagjort på noen få måneder. Kanskje på tide å innse at det kan bli høst og vinter, før vi ser dem.

Har aksjer i et selskap, som snart har forhandlet i et år, og det er snakk om milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare