Hvorfor er det dødstille her?

Hobbit
NAS 21.11.2019 kl 12:35 10409

Hvorfor er det dødstille her på forumet om NAS? Aksjen er blitt holdt til 40 for flere dager nå, er det noe spesielt på gang?

mvh,
En naive nybegynner
Redigert 21.01.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
omac
21.11.2019 kl 12:37 8543

Ekstraordinær generalforsamling som skal behandle rep emisjon 27 november. Frem til da blir den nok liggende stille med mindre noe speiselt skjer
Strategi
21.11.2019 kl 12:45 8502

En ting kan vi være sikre på vi som sitter i Norwegian.
Her kommer det kursdrivende meldinger på løpende bånd fremover.
Mange prater om vanskelig vinter, jeg er 100 % sikker på at NAS overbeviser markedet her også.
De har tatt et skikkelig grep.

Slik jeg ser det er dette den sikreste aksjen på OSE nå.
Blir det nedgang på børsen bør ikke dette påvirke Norwegian.
Går olja ned , som ofte henger sammen med OSE er dette positivt for NAS.
De har nå fått sydd sammen et sterkt superteam og jeg tipper vi kommer til å fly høyt fremover alle sammen.
DS. det gjelder også shorterne.

😎
Myrtroll
21.11.2019 kl 15:14 8318

Enig, smører meg med tålmodighet og sitter long.
NaiveNormenn
21.11.2019 kl 19:03 8069

Sist kursen spratt 20% kunne du høre stillheten, nesten som før en storm. Sitter noen ved et forhandlingsbord er involverte parter insidere og har handleforbud, korrekt?. Jeg er ikke overbevist om hvor kritisk økonomien var. Og tipper det er mulig å finne bedre finansieringsordninger, det lukter litt skreddersydd og den siste emisjonen kan ha vært ett kort i ermet for å hindre ett oppkjøp. For alt vi vet er kabalen lagt for lenge siden og må bare vente på at kortene blir snudd en etter en.
Herman*
21.11.2019 kl 22:29 7837

Faa godkjenning av Max flyene er vel bare uker unna. Det bør bli en solid trigger. Vi kan vel også håpe på en avtale om kompensasjon fra Boeing før jul.
Hartepool
21.11.2019 kl 23:54 7679

Jetfuel handles nå ca 10 % lavere enn i fjor.
Nas får full nytte av dette i motsetning til konkurentene som har hedget betydelig høyere.
Alle som har flydd innenriks og på de populære destinasjonene har følt bemerkelsverdig høye billettpriser.
Dette vil vi kunne lese i de kommende trafikkrapportene.
Ifjor var tapet på hedg og Nofi ca 2,2 milliarder, i år null.
Miscelanies ( sikkert galt stavet) er steget fra 164 pr passasjer iQ1 til 196 iq3 og stiger videre med lengre flydistanse.
Capex er redusert med flere milliarder.
JV og refinansiering er på plass.
Kassen er fyllt opp med 2,5 milliarder !
Max er tilbake ti påske....ytterligere en milliard i sparte wetlease utgifter.
Erstatning fra Boing og RR på ca 1,5 milliarder.
Dette blir vare bedre og bedre.
Hammers
22.11.2019 kl 00:47 7625

Etter MDG's siste forslag kan man lure på om NAS etter hvert er/blir dødsdømt på litt sikt!

MDG er partiet som består av tidligere aktivister (deltakere i lenkegjenger - og slikt) som har som mål å ruinere det meste i samfunnet som får hjulene til å snurre rundt. Slike som tidligere fikk BOT for å uttrykke seg som de gjorde, men som nå får millionlønning i politikken for å gjøre det samme.
https://www.nettavisen.no/okonomi/mdgs-flysjokk-vil-utbetale-2560-kroner-til-folk-pa-bygda/3423881509.html

Jeg har ALDRI sett at de har satt noe som helst av norske utslipp i et verdensperspektiv!
Jeg tok selv en beregning for et par år siden - og de norske bilutslippene var den gang (etter hukommelsen) ca 0,07% av verdens utslipp.
For 0,07% er man villige til å skape et aldri så lite helvete for folk flest. Joda, de får GODT betalt for å gjøre det!

Hilsen Hammers
Restplassno
22.11.2019 kl 00:53 7592

Å kalle det et helvete for folk flest når det kun gjelder Norge er vel ikke akkurat noe verdensperspektiv det heller.

Hilsen restplass, som fortsatt flyr og kjøper restplasser.
Claude
22.11.2019 kl 05:15 7506

Godt poeng med manglende perspektiv. Tenk hvor mange gamle kjøretøy rundt om i verden som spyr ut avgasser, å få byttet ut disse med nyere bensin / diesel -motorer ville jo hatt en mye større effekt enn f.eks at vi kjører rundt med noen få el-biler her nord.

Epona
22.11.2019 kl 07:35 7390

Tydelig at du har satt deg inn i caset. Fint med slike innspill.
Bearwizard
22.11.2019 kl 16:45 7006

Grunnen til at det er så stille...vel det virker som kursen er ferdig rigget om dagen. Upåvirket av alt....
EliotS
22.11.2019 kl 19:08 6836

Jeg syntes at det er facinerende at en aktie kan bevæge sig i så snævert en bånd igennem mange dage når markedet skulle sikre følgende:

- Ingen aktør i markedet må aftale med en anden aktør hvad prisen på en aktie skal være
- Ingen aktør i markedet må udnytte sin dominerende position til at styre aktiekuren på et unormalt niveau.

Alle små og store er altså pludsligt blevet enig med sig selv at Norwegian er 40 kr værd.
Redigert 22.11.2019 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
22.11.2019 kl 20:11 6753

Ja, det er fort gjort å lage konspirasjonsteorier her, og jeg kan godt bidra med en (dette er fri fantasi altså): Obligasjonseierne er ikke interessert i at det gjennomføres en rep emi fordi de ikke ønsker nye 7.mill nye NAS aksjer i markedet (kan potensielt redusere aksjekursen og obligasjonseierne er interessert i at kursen skal stige til 50 som er kursen for konvertering av lån til aksjer). Derfor sitter de og styrer kursen med hard hånd. På GF vedtas jo ikke en rep emi direkte, men det stemmes over om styret skal gis fullmakt til å gjennomføre en rep emi (styret kan altså beslutte å kansellere rep emi dersom markedssituasjonen tilsier det; les dersom kursen allerede er på emi nivå og har vær det over en viss tid). Kan det basert på denne teorien skje at vi får to børsmeldinger på onsdag; først at GF gir sin tilslutning til rettet emisjon, fullmakt til styret for rep emi samt vedtak av konvertibel oligasjon. Børsmelding 2: Styret beslutter at rep emi ikke skal gjennomføres basert på markedssitusjonen...Denne konspirasjonsteorien forutsetter jo at "noen har snakket sammen"....Men igjen; dette er fri dikting fra min side...




cinet
22.11.2019 kl 20:35 6729

Ingen konspirasjonsteori. Dette gjøres i mange selskaper. "noen" ønsker ikke en utvidelse/utvanning med nye 7 mil aksjer. Når dette er avklart blir det "take off"
omac
22.11.2019 kl 21:11 6933

Penger rår, jeg kjøpte min rep emi under 40 på børs
Noni
23.11.2019 kl 11:11 6543

Ikke så jeg vet om. Sorry!
EXTrader
23.11.2019 kl 16:50 6340

Intresang lesning 📊📈📈📈

Vi forsøker å skape en periode med mer ro
Detaljene i Next-programmet skal presenteres etter nyttår. Smedegaard har ikke villet gå ut med detaljer, men har signalisert noen av grepene som skal tas.

Man vil blant annet ta flere grep når det kommer rutestruktur, selskapsstruktur og hvilke land man har driftstillatelse i (AOC). I tillegg skal veksten settes på vent, inntjeningen skal økes og man skal ta flere grep for å utnytte mannskap bedre og kutte andre kostnader.

– Norwegian har nå satt i gang sin tredje emisjon på tre år. Føler du deg mer komfortabel med at Norwegian klarer seg gjennom den tøffe vintersesongen?

– Ja, det er klart. Også fordi vi har fått skjøvet på forfallet på de to andre obligasjonslånene. Vi forsøker å skape en periode med mer ro for oss selv finansielt slik at vi kan jobbe internt med å få til forbedringene i inntjeningen som må til, sier Smedegaard.

– Fjerde kvartal og første kvartal er en tøff periode å komme gjennom for alle flyselskap og det blir det også for Norwegian. Derfor vil man i denne perioden se en rekke tiltak som går ut på å styrke inntjeningen, men som vil kunne gjøre vondt både i organisasjonen og utenfor. Men det må rett og slett til, avslutter styrelederen.
Ypsilon 7
26.11.2019 kl 11:57 5758

Det er stille før stormen, som antakelig starter mot slutten av uka.
gbkvinlog
26.11.2019 kl 13:50 5578

Vil det bli avgjort om det blir reparasjonsemisjon eller ikke i morgen? Virker som om den ekstraordinære gf-en må passeres før kursen finner en retning, selv om sidelengs også er en retning:)
Slettet bruker
26.11.2019 kl 14:39 5476

Blir det rep emisjon vil kursen falle, og motsatt om det ikke blir..
EXTrader
26.11.2019 kl 14:40 5457

NAS:ABG SUNDAL COLLIER OPPGRADERER TIL HOLD, KURSMÅL 38 (30)
Oslo (TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppgraderer Norwegian Air Shuttle-aksjen til hold-anbefaling fra tidligere selg, og oppjusterer kursmålet på aksjen til 38 kroner fra tidligere 30 kroner, ifølge en oppdatering mandag ettermiddag. Meglerhuset ser ikke likviditetsrisiko og risiko for brudd på lånebetingelser for Norwegian på kort sikt etter den nylige refinansieringen. I tillegg til en negativ kapasitetsvekst tilsvarende om lag 25 prosent på årsbasis de neste fem månedene forventer meglerhuset å se betydelige forbedringer i yield- og kabinfaktor.

ABG Sundal Collier mener at ledelsen i selskapet nå har innsett svakhetene med Norwegian sin forretningsmodell og det forventes at strukturelle endringer i form av salg av flere fly og økt fokus på kostnadskutt etc. vil initieres.

SSN finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Bearwizard
26.11.2019 kl 16:18 5309

Det blir sannsynligvis ikke vedtatt rep emi i morgen. Det GF skal ta stilling til er om styret skal gis fullmakt til å gjennomføre en rep emi (dersom markedssituasjonen og hensyn til selskapet og aksjonærer tilsier det). Det betyr at styret også kan avlyse rep emi basert på de samme grunner.
Ypsilon 7
26.11.2019 kl 16:18 5304

Forhåpentligvis. Men det sitter trolig noen kyniske pengesterke investorer som tvinger kursen til ikke å endre seg til over 40 kroner, for så å selge seg ut når kursen kommer over 50. Kanskje. Vet ikke, - bare noe jeg tror.
gbkvinlog
26.11.2019 kl 16:30 5271

Vel, da er det bare å vente og se:-) rep.emisjon synes jo ikke spesielt viktig ut nå med tanke på å ivareta de som var eksiterende aksjonærer dagen emisjonen ble kjent.
Bearwizard
26.11.2019 kl 16:42 5229

Se på min konspirasjonsteori på en annen tråd....Sluttauksjonen i dag var jo særdeles merkelig og støtter opp under teorien
gbkvinlog
26.11.2019 kl 18:24 5047

Ja, den var spesiell med tanke på ordrebok og antall.
tradingstock
26.11.2019 kl 19:27 4953

Hvordan stemmer man på vps.no?
Herman*
27.11.2019 kl 01:58 4648

Det er stille fordi ledelsen brukte opp mye av kruttet i forkant av emisjonen. Når den stadige strømmen av positive nyheter stopper opp for en periode, og mange har forsynt seg med emisjonsaksjer, mister vi momentumet. Nå skal vi forhåpentligvis slippe en rep emisjon. Deretter får vi en FAA godkjenning av Max flyene, en avtale med Boeing, og melding om at et større kontantbeløp er mottatt i forbindelse med JV avtalen. Alt dette bør kunne skje i løpet av 4-6 uker. Så kommer q4 med flere detaljer knyttet til spareprogrammet. Det er umulig å spå NAS kursen da den ikke korrelerer helt med den underliggende utviklingen, men blir ikke overrasket om de nevnte triggerne sender kursen over 50 kroner.
EliotS
27.11.2019 kl 07:16 4514

Jeg antager at der er styremøte i forbindelse med generalforsamling i dag. Der er en fair chance for at en avtale med Boeing bliver godkjendt her.
Redigert 27.11.2019 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
27.11.2019 kl 07:51 4428

NAS holder nok kortene tett inntil brystet for senere å kunne bryte gjennom den "kursmuren" på rundt 40 kroner som noen større kyniske investorer har bygget opp. Tipper muren vil brytes ned og kursen sprette opp relativt raskt når selskapet publiserer noen etterlengtede og positive fakta omkring selskapet.
Dét kan skje allerede i dag.
Redigert 27.11.2019 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
EXTrader
27.11.2019 kl 10:14 4266

Hvor er info fra generalforsamlingen ? Forventet en presse melding før børs åpning 😳📊📈
Buyin85
27.11.2019 kl 10:17 4249

Startet 0830, så kommer vel rundt lunsjtider..
Slettet bruker
27.11.2019 kl 10:27 4208

Three-tier capital raising approved by the general meeting.
https://newsweb.oslobors.no/message/490303
EXTrader
27.11.2019 kl 10:52 4098

11/27/2019 | 10:27 am
Norwegian Air Shuttle ASA - Three-tier capital raising approved by the extraordinary general meeting
Reference is made to the previous stock exchange announcements regarding the contemplated private placement and convertible bond issue in Norwegian Air Shuttle ASA. The extraordinary general meeting has today approved the private placement, the convertible bond issue and a potential subsequent offering of new shares in the company at the same subscription price as in the private placement. The minutes from the extraordinary general meeting is attached. For more information, please contact: Tore Østby, EVP Strategic Development, phone: +47 995 46 400 Martine Undeli Bekkelund, IR Officer, phone: +47 952 60 728 NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND, JAPAN OR THE UNITED STATES, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Attachments
Herman*
27.11.2019 kl 11:02 4051

Selskapet kutter problemruter og øker samtidig kapasiteten på lønnsomme ruter. Kursen faller....
Slettet bruker
27.11.2019 kl 11:12 4000

Tegning av 27,25 mio nye aksjer i rettet emisjon skjer på investorers vegne av tilrettelegger innen utløpet av 28/11 og innbetaling innen utløpet av 29/11. Potensiell reparasjonsemisjon på 7 mio nye aksjer vil få tengingsperiode 13-24 januar 2020 under forutsetning at prospektet er godkjent før 10/1 (utsettes om prospektet godkjennes senere). Konvertibel obligasjon på USD 150 mio med forfallsdato 15/11/2024, kupongrente 6,375% ble gjort opp allerede 15/11. I stedet for å utstede nye aksjer ved en eventuell konvertering kan selskapet velge å levere egne aksjer til obligasjonseierne. Dette fordrer at selskapet har kjøpt (og holder) egne aksjer. Det er en viss sannsynlighet for at dette kan påvirke kursen positivt om selskapet er i posisjon til å gjøre et slikt kjøp (skjer gjerne om kursen nærmer seg eller passerer kr 50 = konverteringskurs).
gbkvinlog
27.11.2019 kl 11:34 3923

Så det blir ingen avklaring i dag/innen kort tid om reparasjonsemisjonen skjer eller ikke?
Slettet bruker
27.11.2019 kl 12:09 3828

Jeg tolker det som at beslutning er tatt ettersom tegningsperioden er definert og prospekt under utarbeidelse. Mangel på tegning eller kurs<40 i tegningsperioden er vel det som eventuelt kan medføre at re.emi. kanselleres.