ALNG --- ser muligheter ut fra fallet i kursen


06/04/2019 | 07:10am EST
On May 30, 2019, WilForce was struck by another vessel off Singapore.
No crew injuries or spills have been reported onboard the WilForce. The vessel is now en route to yard in Singapore for class inspection and hull repairs. It is currently unclear how long the vessel will be offhire. The vessel has full insurance cover for repair expenses and loss of hire, subject to a deductible. Based on a preliminary assessment of facts Awilco LNG holds the other vessel fully and completely liable for the collision, and the Company expects to recover all costs, losses and expenses including deductibles in due course.
rammern
21.11.2019 kl 12:49 1718

Noen har ikke dette klart for seg ut fra kursvurderingen av ALNG . Kjøper småposter for ikke å påvirke kursen .
Redigert 21.11.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
2211
21.11.2019 kl 22:14 1627

Det er litt rart att kursen har sunket nå synes jeg. Sitter stille med min post. Nå tjener de bra og ser ut som dette går riktig veien nå. Men kursen går ned🤔 er nok båre å vente til Støre aktører begynner å kjøpe. Det er lite interesse på forumet for denne🤨
rammern
22.11.2019 kl 10:33 1501

Sikkert noen som ikke har fått med seg , at ulykken er håndterbar for ALNG ;)
The vessel has full insurance cover for repair expenses and loss of hire og la frem et sterkt forbedret resultat for Q3 .
3 måneders kursmål 4,-
Redigert 22.11.2019 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Longline
25.11.2019 kl 09:06 1392

Tror vi kan vente oss ett godt 4Q,skreiv nok en Mail til selskapet.
WilForce er nå på en 80-100 dagers kontrakt med forventet tilbakelevering Jan/Feb 2020, raten er USD 130,000 pd.
Merkelig kursen surrer så langt nede på 3 tallet,,Øyvind Skrev videre i mailen at utsiktene fremover såg meget lovende ut.
Redigert 25.11.2019 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Longline
28.11.2019 kl 15:37 1260

Noen som kan svare på hvorfor denne faller så pass mye,,Kommer til å bli ett kjempe bra Q4 og Frammover såg de lyst ut,,skreiv dem i updaten sin,,Refinansieringen var så å si i box,,da blir de ytterlige 20 000 usd pr mnd mindre i renter,,
2211
28.11.2019 kl 17:47 1214

Tror det kan ha noe med nedgradering til hold fra pareto.🤔 jeg selger ikke nå! Synes det er merkelig å senke kursmål nå når ting går veldig bra🤔 her er det bare å vente til q4 raport👍
Longline
28.11.2019 kl 18:23 1192

Ja,kan ha noe med de,,men merkelig og senke de til Hold nå,,kansje de har med updaten som kom om Awilco LNG har avsluttet samtaler med andre involverte rederne om etablering av et konsolidert LNG Shipping,,Men tror Q4 Viser veldig positive tall,,Har skrevet noen Mailer der dette blir bekreftet av Øyvind.Her blir de og sitte en stund,,tror dette er en god inngang.
2211
02.12.2019 kl 18:09 959

Hva skjer nå vi nærmer oss atl🤔 får vi en rekyl eller er det en god grund for nedgangen ? Noen som har en tanke om hva som skjer her?

Trodde faktisk vi skulle snu etter den siste rapporten.Tror vi kan se frem til ett godt Q4,har kjøpt noen få tusen til,,men må si jeg blir litt usikker ja,,Vist de er noen som vet noe mer så takker vi får ett svar,,,
pasoc
03.12.2019 kl 09:55 737

Selskapet tjener penger men når meglerhus kommer med sine kåserier er det for å få økt omsetning og kurtasje, om kursen går ned eller opp er for de likegyldige. Om de da selvsagt ikke har noen roboter gående. Har fulgt selskapet en stund og synes dette er utrolig kursnedgang når en ser på mange andre selskaper. Følger denne og leser endel om aksjen, og den burde være rimelig safe å kjøpe på disse nivåer. Tror nok denne kommer senere, men folk flest ser ut til å like jojo aksjer helst uten inntjening og denne aksjen vil jeg si er for langsiktige. Drøyt med nedjusteringen, men slik er det. Vurderer et kjøp men jeg venter trolig for lenge :)
Redigert 03.12.2019 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
parson
03.12.2019 kl 10:45 704

Skjønner ikke hvorfor dere ikke heller kjøper Flex i stedet for ALNG?

Flex har lavere break even ca 47000,- ALNG har 58.000,-
Flex har 2 takt ship som også får ca 10.000,- i høyere rater hver dag. ALNG har 4 takt skip.
Så forskjellen blir ca 20.000,- dollar hver dag. I tillegg så er skipene til FLEX splitter nye.

Noen som kan begrunne hvorfor man bør investere i ALNG hvis man skal inn i LNG shipping. Ser ikke helt dette selv.
kentove
03.12.2019 kl 17:10 630

ratene er ca 104k for tfde, så alng tjener over 40k pr skip, før refinansieringen, 80k for dagen, så hvis dette fortsetter har de tjent inn hele markedsverdien på ett år omtrent.. har ikke regnet ut hva flex tjener i forhold til aksjekursen
2211
03.12.2019 kl 17:20 623

Hvor lenge tror du de må ha denne inntjeningen som er nå før det er aktuelt å begynne med utbytte? Eller er det ikke aktuelt med utbytte?
kentove
04.12.2019 kl 03:48 523

for å være helt ærlig vet jeg ikke hvilken policy alng har på utbytte, kjøpte bare en liten post pga prisen var så attraktiv iforhold til inntjeningen, så ingen ide, håper forøvrig heller på tilbakekjøp av aksjer hvis kursen fortsetter å være såpass lav

Etter min mening må ALNG være et godt kjøp nå. Markedsverdien på selskapet på dagens kurs kr 2,66 er rundt 352 millioner kroner.
I siste børsmelding fra 26 november skriver selskapet blant annet følgende:
"Awilco LNG at selskapet har kontrahert en historisk høy inntjening gjennom vinterperioden. "WilForce" er for tiden på en charterkontrakt på 80-100 dager frem til februar 2020. Kontrakten er beregnet å bidra med en månedlig ebitda på omtrent 3,4 millioner dollar i charterperioden.
Selskapets to skip forventes å rapportere en gjennomsnittlig TCE på omtrent 84.000 dollar pr dag pr fartøy i fjerde kvartal 2019. For første kvartal 2020 er omtrent 50 prosent av tilgjengelige dager booket til en forventet TCE på omtrent 95.000 dollar pr dag pr fartøy."
Ellers i meldingen står det:
"tiårig refinansiering er i ferd med å fullføres, som vil redusere de daglige rentekostnadene med omtrent 10.000 dollar per fartøy med dagens terminrenter. Reduserte kostnader kombinert med forventede sterke markedsforhold de neste årene etter en bølge av ny LNG-produksjon bebuder en spennende periode for selskapet, opplyses det."
Når en leser dette og vet at på to måneder er kursen falt fra over kr 4, til dagens kurs, som i skrivende øyeblikk er kr 2,66.
Disse to skipene Awilco eier er langt ifra gamle skip da de er bygget i 2013.
Økte selv litt i denne i dag. (Har også aksjer i FLEXLNG)
rammern
10.12.2019 kl 11:33 160

Enig med det du skriver .
Men FLNG ,ser jeg ikke samme potensialet i , så derfor blir ALNG mitt valg ut fra dagens kurs .
Redigert 10.12.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare

Enig med deg Kentove - Hvis ALNG skulle beholde disse ratene gjennom 2020, vil selskapet tjene inn hele markesverdien på rundt ett år.
Selskapet er iferd vil å sluttforhandle gjelden som medfører rdeuserte renteutgifter md ca. usd 10000 per skip. Da vil den nye break even raten bli rundt usd 48000.
Ettersom selskapet eier kun to skip, vil jeg ikke bli overrasket om der kommer et bud på helle selskapet eller de blir en fusjon med et annet selskap.