ALNG --- ser muligheter ut fra fallet i kursen

06/04/2019 | 07:10am EST
On May 30, 2019, WilForce was struck by another vessel off Singapore.
No crew injuries or spills have been reported onboard the WilForce. The vessel is now en route to yard in Singapore for class inspection and hull repairs. It is currently unclear how long the vessel will be offhire. The vessel has full insurance cover for repair expenses and loss of hire, subject to a deductible. Based on a preliminary assessment of facts Awilco LNG holds the other vessel fully and completely liable for the collision, and the Company expects to recover all costs, losses and expenses including deductibles in due course.

Merkelige greier
Noen som vet noe ?
Ray_m
07.02.2020 kl 14:51 1306

Shopping generelt, men noen blør mer enn andre. Håper dette snur snart, har selv snitt på 2,60 i denne.

3,6!i snitt her
Hvor er bunn ?
Psykologisk bunn er vel 2 kr?
07.02.2020 kl 15:31 1283

Kan dessverre gå rett under 2 nok også....

Regner med den intradag går på ca 1,8-1,9
Men vanskelig for og tro den etablere seg under kr2
Er i allefall et røverkjøp på de Nivåa
Vurdere og dobble antall viss det skjer !
Blir nye 170000 aksjer på meg da !
Denne er priset langt under egenkapitalen i selskapet
Redigert 07.02.2020 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
11.02.2020 kl 10:23 1106

Da var kursen under 2.....ser vi 1,5 vurderes muligens inngang
Ray_m
11.02.2020 kl 16:14 1046

Ser ikke helt bra ut dette, har gått ned 45% siste 3 måneder. Og det ser ikke ut som den slutter her heller.

Nei
Var nede på 1.8
Så skal vel ned igjen da ..
Merkelig når de har guidet bra kvartaler både. 4 og. 1 kvartal
Ray_m
11.02.2020 kl 17:18 1016

Ja, de har jo tatt noen grep for å få ned kostnader også. De er vel i forhandlinger om erstatning også?
Ray_m
12.02.2020 kl 14:16 942

Hadde gjort seg med ett innsidekjøp eller noen nyheter nå :)

Tror denne har bunnet ut nå for denne gang
Ser både toppene og bunnen har vore høyere siste 3 dager
Økte med 50000 aksjer siste to dager så får vi se
Er iallefall veldig billig nå
Ray_m
18.02.2020 kl 13:06 717

Vanskelig å finne bunn i shipping og olje om dagen, er ett voldsomt fokus på grønt.

Veldig bra omsetning i dag
Tipper denne skal nordover nå frem til rapporten
Ray_m
19.02.2020 kl 13:58 543

Roboter som herjer i tillegg til at mange vil ut, flex går opp i dag mens denne presses ned.

Helt utrolig at den skal så langt ned
Hadde jeg ikke vore fullastet så hadde jeg kjøpt 100 000 aksjer
Ray_m
19.02.2020 kl 22:29 439

Ja, den grønne hypen har virkelig knekt denne.

Resultat neste fredag - det bør bli bra. Q4 2019 var jo megabra.

Andre forhold:
Spotrater er nå nede i 55 000. Hvem vet hva termratene er på.
Begge går ut av kontrakt denne måneden, men er fortsatt i drift hvis man sjekker AIS. Tipper de er på spotkontrakter, men kan også være sluttet lengre kontrakt uten at det er meldt. Ledelsen er jo ikke akkurat flinke med kommunikasjon til markedet.

Break-up value på selskapet er på drøyt 5 kroner per aksje basert på megleranslag. Tipper det kommer innsidekjøp etter resultatet neste uke.
Kan det også tenke seg at med den nye finansieringen på plass så har selskapet frihet til å kjøpe tilbake aksjer? Hvis NAV er over 5 og kursen står i 1,8 bør jo selskapet kjøpe tilbake aksjer.

Har vurdert denne i lang tid, men er veldig usikker! Er bunnen nådd? Føler meg ikke helt sikker på det! Sjekket nettopp spotmarkedet for ALNG sine båter og de har nå kommet ned på 40K. Er nok redd for at spotratene kommer til å falle mer også. Da er ikke det mye + å hente i oppdragene fremover!Men kanskje tar jeg feil.
Ray_m
21.02.2020 kl 23:02 195

Er like usikker som deg om vi har nådd bunnen, men nå har jeg såpass høyt snitt at jeg bare blir sittende med aksjene :)

Selv tror jeg ratene vil falle mer, corona frykten vil nok sitte i en god stund til.

Som nevnt på diverse forum så har LNG-ratene falt ekstremt mye i det siste og ligger nå på 43 000 dollar (west) og 40 000 dollar (east). Ettersom ALNG sine kontrakter går ut nå i februar/mars er de dermed nødt til å inngå nye kontrakter på disse nivåene som er under break-even for selskapet. Dette er forklaringen på at ALNG har falt så mye. Dette fallet fra 55 000 dollar til 43 000 dollar på bare noen par dager ble rapportert etter børsen stengte såfremt jeg husker, så er godt mulig at kursen vil falle ytterligere neste uke, men som sagt er det mulig dette forventede fallet er priset inn.

kursen har dog ikke tatt innover seg q4 og q1, husker ikke tall de har nevnt for q4 men 60% av q1 har rater på 100k omtrent, og nytt lån med betraktelig lavere breakeven, gikk vel ned til 45k for dagen og de sparte 8 musd i året? blir veldig veldig overrasket om de ikke tjener inn 1/3 av dagens kurs iløpet av q4-q1-tallene.. (alt tatt fra hodet, gidder ikke finne tall og regne ut, pause etter Braut-mål og Leicester - Man City her)

fremdeles tatt fra hodet(med promille) så tror jeg eps for q4 blir over 30 øre, for hunter 15 øre(uten relevans, bare tror jeg husker den også) og avanse 0,6 usd, så står det iallefall her til spott og spe for min del på fredag om jeg tar feil, lurer på om ikke alle 3 kommer med tall på fredag.. YNWA